Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Σχεδιασμός σχάρας ισοκατανομής στομίων


miltos

Recommended Posts

Καλησπέρα.

 

Έχει ασχοληθεί κανείς με το θέμα? Υπάρχουν στη βιβλιογραφία συστάσεις για το σχεδιασμό της σχάρας ισοκατανομής για πλένουμ στομίων?

πχ, απαιτούμενη πτώση πίεσης, απόσταση σχάρα από περσίδες στομίου, απόσταση σχάρας από λαιμούς κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Παραθέτω ένα παράδειγμα εφαρμογής σχάρας ισοκατανομής: http://www.aerogrammi.gr/pdf/iso_aer.pdf

 

Ας σκεφτούμε την περίπτωση που η σχάρα είναι τοποθετημένη οριζόντια και οι λαιμοί κατακόρυφα.

Link to comment
Share on other sites

Μίλτο για δες εδώ μήπως σου κάνει..... Εκει κάπου στην 220 σελίδα και κάτω μπορεί να βρεις στοιχεία για στόμια...

 

http://www.scribd.com/doc/146046965/%CE%95%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%9A%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CE%99%CE%99

Link to comment
Share on other sites

Γρηγόρη, το link που έδωσες δεν αναφέρει κάτι ιδιαίτερο για τις σχάρες.

 

Έκανα μια δοκιμή.

 

Πλένουμ 900x500 με δύο λαιμούς Φ200. Απόσταση σχάρας από λαιμούς 200mm και από στόμιο 170mm.

Σαν σχάρα χρησιμοποιήθηκε διάτρητη λαμαρίνα με οπές Φ10, με βήμα 14mm. Άρα ποσοστό οπών 40% που δίνει συντελεστή ζ=~8

 

Το αποτέλεσμα δεν με ενθουσίασε...

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα συνάδελφε, θέλω να σου μεταφέρω μια εμπειρία από πρόσφατη κατασκευή (όλες οι διαστάσεις θα είναι σε mm).

 

Plenum στομίου 1400 (πλάτος) x 110 (ύψος) x 200 (βάθος) με πλευρικό προφίλ τριγωνικό και από πίσω τρεις "μούφες" Φ 150. Όταν δοκίμασα τη μονάδα χωρίς στόμιο έλαβα μπροστά από το plenum τρεις μικρές περιοχές (κατά πλάτος) με αυξημένη ταχύτητα αέρα και δύο μεγάλες με μειωμένη. Οι κατά πλάτος διαστάσεις αυτών των περιοχών ήταν (στο περίπου και σχηματικά):

α) 200

β) 400

γ) 200

δ) 400

ε) 200

Όταν έβαλα το αντίστοιχο στόμιο (γραμμικό Ε12) τα όρια των περιοχών μεταβλήθηκαν εις βάρος εκείνων της χαμηλής ταχύτητας, δηλαδή:

α) 300

β)250

γ)300

δ)250

ε)300

Το μόνο που θέλει προσοχή σε αυτήν την περίπτωση είναι ο θόρυβος. Θόρυβο όμως δεν έβγαλε. Όταν λοιπόν ο κλιματισμένος αέρας θα πάει στον χώρο, στο τέλος της διαδρομής του η ταχύτητά της δέσμης θα έχει σχεδόν ισοκατανεμηθεί κατά πλάτος. Αλλά ακόμη και αν δεν είχε ισοκατανεμηθεί σε τι θα με πείραζε;

Εσύ σε ένα plenum 900 x 500 με δύο Φ 200 (αν δεν υπάρχει κάποιος άλλος ιδιέταιρος λόγος που δεν μας τον είπες) αδίκως σπας το κεφάλι σου με την ισοκατανομή του αέρα.

Σχάρες ισοκατανομής (καλά τη σχεδίασες) συνδιασμένες με λαιμούς τουλάχιστον 10 cm βάζουν μόνο στις πλευρικές εξόδους αεραγωγών προσαγωγής μεγάλου μήκους και πολλαπλών εξόδων για να εκμηδενίσουν την κινητική ενέργεια του αέρα η οποία ακολουθεί τη διεύθυνση του αεραγωγού. Επίσης μπαίνουν σε plenum με πολύ μικρό βάθος (π.χ. 500 x 150 x 50 με δύο μούφες Φ 150).

 

Αν θέλεις να σου πω αναλυτικότερα τη γνώμη μου για τον σχεδιασμό τους πολύ ευχαρίστως.

 

Υ.Γ. Με την "Αερογραμμή" συνεργάζομαι 12 χρόνια. Αν έμενες Αθήνα θα σου έλεγα που να απευθυνθείς ώστε να λύσεις όλες σου τις απορίες. Κι εγώ έχω πάρει σημαντική εμπειρία από εκεί.

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για το παράδειγμα που ανέφερες.

 

Να το συνεχίσω λέγοντας τα εξής:

αν το στόμιο ήταν Τ1Π (λεπτά πτερύγια) η εξομάλυνση που θα παρατηρούσες θα ήταν μικρότερη.

αν έβαζες και ντάμπερ στο στόμιο, κλείνοντάς το ελαφρά, θα πετύχαινες ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα.

ένα στόμιο με φίλτρο θα είχε πολύ καλά αποτελέσματα

 

Όταν λοιπόν ο κλιματισμένος αέρας θα πάει στον χώρο, στο τέλος της διαδρομής του η ταχύτητά της δέσμης θα έχει σχεδόν ισοκατανεμηθεί κατά πλάτος. Αλλά ακόμη και αν δεν είχε ισοκατανεμηθεί σε τι θα με πείραζε;

 

Το πρόβλημα είναι ότι αν δεν έχεις ισοκατανομή στην έξοδο του στομίου, αυξάνεται το βεληνεκές (είναι σαν να έχουμε μικρότερο στόμιο).

Edited by miltos
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα είναι ότι αν δεν έχεις ισοκατανομή στην έξοδο του στομίου, αυξάνεται το βεληνεκές (είναι σαν να έχουμε μικρότερο στόμιο).

 

Δεκτόν. Καλή η σκέψη σου.

 

Βρήκα σε έναν παλιό κανόνα υπολογισμού αεραγωγών (τον κλασικό συρταρωτό με το χαρτόνι) στο εσωτερικό συστάρι του, απώλειες πίεσης και συντελεστές ζ με βάση το λόγο ταχυτήτων της ισοδύναμης μεγάλης διατομής και των μικρών διατομών. Στη θέση του πίνακα που λέει "πλέγμα έκτυπον 50%". Μοιράζεις την διατομή σε μικρότερες όμοιες τρύπες, υποθέτεις αρχικά ότι η παροχή δεν μειώνεται και υπολογίζεις την νέα ταχύτητα του αέρα στις μικρές. Βγάζεις το λόγο ταχυτήτων, πας στον πίκακα κα βρίσκεις την αναγραφόμενη ζ. Τα υπόλοιπα τα ξέρεις...υπολογίζεις νέα χαρακτηριστική καμπύλη εγκατάστασης και...

 

Αν δεν βρεις τον κανόνα πές μου να τον φωτοτυπίσω και να τον ανεβάσω. Μικρός είναι.

 

Τον είχε η "Αερογραμμή" σε κάτι παλιούς καταλόγους της αλλά κυκλοφορεί και στην βιβλιογραφία.

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Έχω βρει συντελεστές ζ για πλέγμα και διάτρητη λαμαρίνα. Αν προσέξεις, παραπάνω αναφέρω:

 

Σαν σχάρα χρησιμοποιήθηκε διάτρητη λαμαρίνα με οπές Φ10, με βήμα 14mm. Άρα ποσοστό οπών 40% που δίνει συντελεστή ζ=~8

 

Τον έχω τον κανόνα που αναφέρεις :)

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

Το πρόσεξα!

...Όπως επίσης πρόσεξα πολύ καλά και αυτό:


Πλένουμ 900x500 με δύο λαιμούς Φ200. Απόσταση σχάρας από λαιμούς 200mm και από στόμιο 170mm.

Σαν σχάρα χρησιμοποιήθηκε διάτρητη λαμαρίνα με οπές Φ10, με βήμα 14mm. Άρα ποσοστό οπών 40% που δίνει συντελεστή ζ=~8

 

Το αποτέλεσμα δεν με ενθουσίασε...

 

Και σου απαντώ πάλι με έναν κανόνα που έχω δοκιμάσει στο παρελθόν (υπάρχει σχετική εμπειρία).

Επειδή λοιπόν πολλά τεχνικά μεγέθη δεν υπάρχουν ή είναι σπάνια στην βιβλιογραφία - όπως καλή ώρα - ερωτώ το εξής:

Μήπως έχεις κανένα παροχόμετρο;

Αν μέτραγες δηλαδή την παροχή του καθενός κυκλικού αεραγωγού που έρχεται στο plenum (εύκολο) και μετρούσες μετά και την παροχή που αφήνει η σχάρα να περάσει θα μας διαφώτιζες όλους.

Εγώ δεν έχω τέτοιο όργανο αλλά σε κρίσιμες περιπτώσεις το δανείζομαι από έναν φίλο και συνάδελφο. Επίσης με αυτό το όργανο μπορείς να μετρήσεις και το βεληνεκές δηλαδή την ταχύτητα της δέσμης στο σημείο που σε ενδιαφέρει, πριν την τοποθέτηση της σχάρας και μετά. 

Μήπως το "δεν με ενθουσίασε" σημαίνει ότι ήδη έχεις μετρήσει;

Για φώτισέ μας λίγο. Την βιβλιογραφία πολλές φορές τη γράφουμε μόνοι μας.

Εσένα βέβαια - απ' ότι γράφεις - σε ενδιαφέρει κυρίως το βεληνεκές αλλά αν το 'χεις ή μπορείς να το βρείς εύκολα το μετρητικό όργανο...εδώ είμαστε. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν έκανα κάποια μέτρηση, αλλά το διαπίστωσα με την "αφή" ότι δεν βελτιώθηκε σημαντικά η ισοκατανομή.
 

Αν μέτραγες δηλαδή την παροχή του καθενός κυκλικού αεραγωγού που έρχεται στο plenum (εύκολο) και μετρούσες μετά και την παροχή που αφήνει η σχάρα να περάσει θα μας διαφώτιζες όλους.

 

Η ταχύτητα εξόδου από το στόμιο είναι πολύ μικρή, οπότε δεν μπορεί να μετρηθεί αξιόπιστα με το όργανο που μπορώ να δανειστώ, το οποίο είναι με φτερωτή.

 

Αν τοποθετήσουμε σχάρα σε ένα μόνο στόμιο, η παροχή του συγκεκριμένου στομίου θα μειωθεί, αλλά θα αυξηθεί των άλλων στομίων. Οπότε η αίσθηση που μας δίνει ότι κόβει κατά πολύ την παροχή είναι πλασματική. Θα έπρεπε να μετρήσουμε παροχή με σχάρες σε όλα τα στόμια. Τότε η μείωση της παροχής θα ήταν αισθητά μικρότερη (εξαρτάται βέβαια από το δίκτυο αεραγωγών και τη καμπύλη του ανεμιστήρα).

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.