giannis0petridis Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 (edited) Χαίρετε! Είμαι μεταπτυχιακός φοιτητής Τοπογράφος και μου ανατέθηκε σε ένα μάθημα ένα ενδιαφέρον θέμα που όμως δυσκολεύομαι να βρω υλικό. Το θέμα είναι ποντίσεις καλωδίων και δικτύων κοινής ωφέλειας, όσον αφορά τα όργανα που απαιτούνται, τις επιδιωκόμενες ακρίβειες, τις προδιαγραφές χάραξης. Οποιαδήποτε άποψη - οδηγία που θα μπορούσε να βοηθήσει μου είναι ευπρόσδεκτη! Edited March 12, 2014 by giannis0petridis Link to comment Share on other sites More sharing options...
agior Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Καλημέρα, η πόντιση αγωγών προυποθέτει καλή αποτύπωση του βυθού προκειμένου να χαραχτεί η βέλτιστη διαδρομή και να αποφευχθούν εκπλήξεις πχ τοπικές απότομες εξάρσεις, καταπτώσεις κλπ. Κλίμακα 1:1000 είναι μια καλή επιλογή αν και δουλεύαμε και σε 1:2000 Πριν εξαπλωθεί η χρήση του GPS στην υδρογραφία, η αποτύπωση του βυθού γινόταν από ένα καΪκι εξοπλισμένο με καλό και ελεγμένο βυθόμετρο, κατά προτίμηση side-scan. Η αποτύπωση γινόταν σε παράλληλες μεταξύ τους διαδρομές, κάθετες προς την ακτή προσαιγιάλωσης, που απείχαν 50μ μεταξύ τους. Την καθοδήγηση ως προς τη γωνία πλεύσης αναλάμβανε ένα κατάλληλα προσανατολισμένο ταχύμετρο απ τη στεριά το οποίο στηνόταν κάθε φορά στο άκρο κάθε μιας γραμμής πλεύσης. Η αποτύπωση των διαδοχικών θέσεων/ της βάρκας και των αντίστοιχων βαθών γινόταν με παρατήρηση από δυο ταχύμετρα ταυτόχρονα και καταγραφή γωνιών (εμπροσθοτομία). Το συγχρονισμό έδινε ο προϊστάμενος με ασύρματο. Την κατάλληλη στιγμή φώναζε "mark", ο χειριστής του βυθομέτρου πάταγε την καταγραφή και οι δυο παρατηρητές στη στεριά διαβάζανε μεγαλόφωνα τη γωνία στους σημειωτές. Μιλάμε για πολύ ζόρικη δουλειά. Με την είσοδο των total stations κι αργότερα των GPS αυτά πήγαν περίπατο. Η καθεαυτό πόντιση ήταν πιο εύκολη από πλευράς ναυτιλίας αλλά ήθελε μεγάλη προσοχή στην παρακολούθηση του πραγματικού βυθού, για προβλήματα που ενδεχόμενα είχαν διαφύγει της αποτύπωσης. Link to comment Share on other sites More sharing options...
George_topo Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Το πολυτεχνείο έκανε τέτοιες εργασίες ποντίσεις καλωδίων, με χρήση GPS (εργαστήριο δορυφορικής γεωδαισίας). Υπάρχουν διάφορες διπλωματικές εργασίες στο ΕΜΠ σχετικά. Σίγουρα χρειάζεται συνδυασμός GPS- Βυθόμετρου Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimamp Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Θες να σου στείλω ένα ΠΜ με εργασίες; Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasonK Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Μπορείς να απευθυνθείς στον ΑΔΜΗΕ. Έχουν εκπονηθεί για λογαριασμό τους πλήθος τέτοιων μελετών για υποβρύχια καλώδια ηλεκτρικής ενέργειας. Παλιότερα είχαν αναρτήσει κάποιες και στο website τους στις Διακηρύξεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
giannis0petridis Posted March 13, 2014 Author Share Posted March 13, 2014 Επειδή είμαι νέος χρήστης του forum και έχω θέμα με τα copy paste link στον επεξεργαστή κειμένου εδώ στέλνω με συνημμένο Word την απάντηση μου.. reply.docx Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasonK Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Δες εδώ: http://www.admie.gr/diakiryxeis/diakiryxi/article/1176/ Εσένα σε ενδιαφέρει το 9.2.4 Συνεννοήσου μαζί τους να στο δώσουν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
agior Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Αν καλέσεις ΑΔΜΗΕ για υψηλή τάση ζήτησε τον Τομέα ιδιοκτησίας και Δουλειών στην οδό Αγ Άννης στο Ρούφ. Όσον αφορά προδιαγραφές χάραξης στα δίκτυα μέσης-χαμηλής τάσης και τις προδιαγραφές τους, τηλεφώνησε στον ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ στα κεντρικά στην οδό Αριστείδου στην Αθήνα και ζήτησε τον υπεύθυνο δικτύων. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now