Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τοιχεία σε τετραώροφα κτήρια και άνω.


 

Recommended Posts

Καλησπέρα , είμαι φοιτητής στο ΑΠΘ και θέλω να ρωτήσω για την τροποποίηση για τα τοιχεία σε 4ώροφα κτίρια .

 

Επειδή στον ΕΑΚ 2000 που έχω δε βρήκα τίποτα σχετικό , τα κατκόρυφα στοιχεία που έχουν μήκος 2μ και κάτω θεωρούνται οτι λειτουργούν σαν στύλοι σε 4ώροφα κτίρια και άνω ?

 

Γιατι η διορθώτρια σε μια εργασια μου , μου ειπε οτι σε 4ώρφοα κτιρια και άνω τοιχεία θεωρούνται τα στοιχεια που εχουν μηκος 2μ και ανω .

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Link to comment
Share on other sites

Με βάση τον ορισμό που δίνει ο Ε.Κ.Ω.Σ. 18.5.1, ότι δηλαδή: "Ένα δομικό στοιχείο θεωρείται τοίχωμα όταν το μήκος του, lw είναι τουλάχιστον τετραπλάσιο του πλάτους του b", μπορείς να συμπεράνεις ότι ακόμα και ένα κατακόρυφο στοιχείο διαστάσεων 1,00x0,25 m θεωρείται τοίχωμα και προφανώς οπλίζεται και σαν τοίχωμα, κατά Ε.Κ.Ω.Σ. βέβαια. Ο Ε.Α.Κ. όμως ένα τέτοιο δομικό στοιχείο στοιχείο δεν το θεωρεί τοίχωμα έτσι ώστε να το συμπεριλάβει στον υπολογισμό του nv, καθώς για κτήρια έως 4 ορόφους απαιτεί τοιχία 1,50 m, ενώ για κτήρια από 4 και άνω 2,00 m τοιχία.

Επομένως στοιχεία από 2 m και κάτω λειτουργούν σαν τοιχώματα (αρκεί να ικανοποιούν το κριτήριο του Ε.Κ.Ω.Σ. 15.5.1) απλά δεν συμμετέχουν σεισμικά στον υπολογισμό του nv (αφού δεν το επιτρέπει ο Ε.Α.Κ.)

Link to comment
Share on other sites

Η τελευταία λέξη του ilias είναι ΕΑΚ και όχι ΕΚΩΣ που γράφηκε προφανώς εκ παραδρομής.

Τα ελάχιστα μήκη των 1,50μ και 2,00μ μπορούν να μειωθούν σε 1,30μ και 1,80μ αντίστοιχα αν στο άκρο του τοιχίου υπάρχει εγκάρσιο άλλο τοιχίο όπως πχ συμβαίνει στους πυρήνες των κλιμακοστασίων.

Το αναφέρει ο ΟΑΣΠ σε σχετική οδηγία που θα την βρεις ΕΔΩ.

Link to comment
Share on other sites

Χάρη μήπως λέγοντας πέλμα η εγκύκλιος στο σημείο αυτό, εννοεί εκτός από τους πυρήνες κλιμακοστασίων και απλά τοιχία με διαμόρφωση υποστυλώματος στο άκρο?

Link to comment
Share on other sites