Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Σε εξέλιξη η επιχείρηση ανέλκυσης του Costa Concordia


dsworks

Recommended Posts

Στις 7.00 το πρωί (ώρα Ελλάδος) ξεκίνησε η επιχείρηση ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Κόστα Κονκόρντια από τη θαλάσσια περιοχή έξω από το λιμάνι του νησιού Τζίλιο της Τοσκάνης, όπως ανακοίνωσε η ιδιοκτήτρια εταιρεία Costa Crosières.

Η διαδικασία ανέλκυσης αναμένεται να διαρκέσει έξι με επτά ημέρες. «Είναι μία πολύ σύνθετη επιχείρηση. Η πρώτη φάση της θα είναι η πιο επικίνδυνη γιατί το πλοίο θα αποκολληθεί από τις πλατφόρμες», δήλωσε στους δημοσιογράφους, ο επικεφαλής της ιταλικής Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας Φράνκο Γκαμπριέλι, μετέδωσε το BBC.

Το ιταλικό κρουαζιερόπλοιο στη συνέχεια θα ρυμουλκηθεί στο λιμάνι της Γένοβας, όπου θα αποσυναρμολογηθεί, σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην ιστορία της ναυτιλίας.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ανόρθωσης του κρουαζιερόπλοιου, που ωστόσο παρέμεινε μερικώς βυθισμένο και τοποθετήθηκε πάνω σε έξι σιδερένιες πλατφόρμες.

Ζωντανή εικόνα εδώ:
http://www.telegraph...-continues.html edit: το live streaming έκλεισε

Πηγή: http://www.naftempor...osta-konkorntia

Click here to view the είδηση

Edited by dsworks
Link to comment
Share on other sites

1,5 δις τα έξοδα ανέλκυσης και πολύ περισσότερα τα ποσά των αποζημιώσεων. Θα αποδοθούν άραγε ποτέ αυτά; Ο κάπτεν φαίνεται να ευθύνεται σχεδόν ολοκληρωτικά. 

Link to comment
Share on other sites

Απίστευτο:

Χιλιάδες εργάτες λέει βρίσκονται ήδη στο λιμάνι της Γένοβας, όπου περιμένουν την άφιξη του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, με την ελπίδα να μπορέσουν να μπορέσουν να εργασθούν στη διαδικασία διάλυσης του πλοίου. 

Η διάλυση του πλοίου θα έχει τζίρο περίπου 100 εκ δολάρια. Αυτό είναι. Ναυαγήστε να δουλέψουμε.

 

Και μία απορία. Μπορεί πράγματι σε ένα οποιοδήποτε ναυάγιο ο πλοίαρχος και το πλήρωμα να κουμαντάρουν 4000 κόσμο; Τόσους δεν είχε επάνω; Τι ναυπηγούν τέτοια πλωτά μαμούθ; Δεν διδάχτηκαν ακόμη από τον Τιτανικό; Η ταινία με τον Ντι Κάπριο έμεινε μόνο; Η Εταιρεία λέει ότι γίνονταν συνέχεια εκπαιδεύσεις του πληρώματος για τέτοιες συνθήκες. Τρίχες. Ο καλός ο καπετάνιος...Κυριολεκτικά. Μήπως είναι καιρός πλέον να μπει άνω όριο στη δυναμικότητα των κρουαζιερόπλοιων; Όσο μικρότερα και καλύτερα.  

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα δεν είναι το μέγεθος του πλοίου , είναι το ανθρώπινο λάθος που πολλές φορές γίνεται και κυρίως ο συνδυασμός λαθών .

 

Το ναυάγιο του πλοίου είναι ανάλογο με του sea diamond στην Σαντορίνη .

 

Και στις δύο περιπτώσεις προκειμένου τα πλοία να περάσουν σχετικά κοντά από το αξιοθέατο , χτύπησαν είτε σε αχαρτογράφητους υφάλους , είτε πάνω στο νησί γιατί έγινε λάθος εκτίμηση από τον τιμονιέρη .

 

Πρέπει να κατανοήσουμε ότι τα πλοία δεν έχουν φρένα και ότι οι ελικτικές τους ικανότητες είναι περιορισμένες και οι κινήσεις στα χειριστήρια πρέπει να γίνονται με προσοχή και ανοχές .

 

Ο πλοίαρχος φέρει την ευθύνη γιατί το πλοίο ήταν πολύ κοντά στην στεριά σε δύσκολο σημείο η πήγαινε γιά πρόσδεση το πλοίο και δεν ήταν στην γέφυρα , αλλά γενικά φέρει και την τελική ευθύνη γιά τα πάντα .

 

Το θέμα είναι λοιπόν να τηρούνται κανόνες ναυσιπλοίας  και να υπάρχουν μεγαλύτεροι συντελεστές ασφάλειας γιά την αστοχία και την κακή στιγμή .

Link to comment
Share on other sites

Ναι σίγουρα, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο ναυάγιο όλοι δείχνουν τον πλοίαρχο. Κατηγορείται ότι μετά το "τρακάρισμα" δεν εξέπεμψε έγκαιρα σήμα κινδύνου και δεν επέτρεψε γρήγορα την επιβίβαση του κόσμου σε λέμβους. Αλλά επειδή ο ανθρώπινος παράγων δεν είναι ποτέ προβλέψιμος γι' αυτό και εκφράζω προβληματισμό σε σχέση και με το μέγεθος του πλοίου. Και να πάρουμε υπ' όψη μας ότι όσες ασκήσεις πρόληψης καταστάσεων και να κάνει το προσωπικού ενός πλοίου η πραγματικότητα είναι πάντα διαφορετική.    

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

update από την 2η και 3η μέρα δεν έχει, το πλοίο παραμένει στην θέση του όπου γίνονται δοκιμές στεγανότητας, πριν τοποθετηθεί πάνω σε ημιβυθισμένη πλατφόρμα για το ταξίδι στην Γένοβα (κανείς δεν θέλει α. να βουλιάξει στην διαδρομή, β. να αφήνει καύσιμα στον δρόμο).

 

Μια αναπαράσταση της διαδικασίας που πρόκειται να γίνει:

 

 

σχόλια, on/off topic:

  • πρόκειται για κολοσσιαία & πρωτόγνωρη επιχείρηση ανέλκυσης. Σίγουρα θα ήταν πιο δύσκολη (ή και αδύνατη) αν το πλοίο είχε τελικά βυθιστεί εντελώς, αλλά ούτως ή άλλως είναι ένα τεράστιο τεχνικό project.
  • ενδεχομένως υπάρχει νομική υποχρέωση της πλοικτήτριας εταιρείας προς το ιταλικό κράτος για την ανέλκυση (κάτι αντίστοιχο υπάρχει και στην Ελλάδα). Λέω «ενδεχομένως» γιατί κάπου το διάβασα, αν κάποιος φίλος ναυπηγός ξέρει κάτι συγκεκριμένο, εδώ είμαστε. Γνώμη μου όμως είναι ότι αυτό που γίνεται έχει να κάνει με την επικοινωνιακή διαχείρηση του καταστροφικού γεγονότος καθεαυτού, και αυτό δικαιολογεί τα μεγάλα κόστη.*
  • τα κρουαζιερόπλοια βουλιάζουν πιο δύσκολα από τα οχηματαγωγά (ferries, RoPax, RoRo). Στα τελευταία, η θέση του γκαράζ προκαλεί αστάθεια μόλις το νερό φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Κοινώς, οχηματαγωγό σε καταστάσεις Concordia/Sea Diamond θα είχε πολύ πιο τραγικές συνέπειες.
  • όπως και στα αεροπλάνα, σε ένα ατύχημα/δυστύχημα συνήθως έχουν πάει στραβά μια σειρά από πράγματα και έχουν παραβιαστεί πολλές δικλείδες ασφαλείας.
  • στην γέφυρα υποτίθεται ότι είναι κάμποσοι άνθρωποι, και σίγουρα ο Στετίνο δεν είναι για να κρατάει μια τιμονιέρα ή ένα joystick όλη την ώρα. Μάλλον ήταν αρκούντως Ιταλός την ώρα της πρόσκρουσης (γκομένιζε), είχε έμπνευση στον ελιγμό της προσάραξης (και έσωσε ζωές!), μεγάλη μ@λ@κία ότι εγκατέλειψε το πλοίο πριν την εκκένωση. Ειρωνεία: το νερό δεν κατέκλυσε ποτέ στην γέφυρα.
  • κάπως σχετική περίπτωση το Samina (είχε παρεκκλίνει της πορείας και δεν το πήραν χαμπάρι), διαφορετική περίπτωση του Sea Diamond που έπεσε σε αχαρτογράφητο ύφαλο (κάτι που σημαίνει είτε λάθος βυθομετρικό χάρτη, είτε ανύψωση του βυθού σε εκείνο το σημείο, αμφότερα ενδιαφέροντα από άποψη μηχανικού).

* γνώμη μου είναι ότι στις μέρες μας, ένα καταστροφικό γεγονός σε τομείς όπως οι αεροπορικές συγκοινωνίες, η κρουαζιέρα, η ακτοπλοΐα, τελικά καταστρέφει και την ίδια την εταιρεία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση:

  • η ιδιοκτήτρια Costa Crociere είναι θυγατρική της αμερικανικής Carnival της μεγαλύτερης εταιρείας στον χώρο (αλλά οι αμερικάνοι ακόμα κρύβονται)
  • το κρουαζιερόπλοιο έχει άλλα 5 αδερφάκια, 4 για την Costa, 1 για την Carnival (υπόψη, το κρουαζιερόπλοιο έγειρε στην αντίθετη πλευρά από αυτή που υπέστει το ρήγμα)
  • δεν μπορεί κανείς να κρύψει ότι το ναυάγιο που ανελκύεται είναι το Costa Concordia, αλλά η άλλη κυρίαρχη αναφορά στην εταιρεία έχει αφαιρεθεί: το φουγάρο που είναι ταυτόχρονα σήμα κατατεθέν της εταιρείας (μοιάζει με κίτρινο σιλό τσιμέντου).

Εν τέλει, μαζί με ένα μεγάλο τεχνικό έργο, παρακολουθούμε και μία επικοινωνιακή διαχείριση του δυστυχήματος.

Edited by dsworks
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.