Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Πυρήνας ανελκυστήρα


 
acnt

Recommended Posts

Φίλε μου εγώ θα έκανα 4 διαδοκίσεις με δοκούς κατά Ψ, δηλ από τα τοιχία Τ8&21 προς τις πεδιλοδοκούς που είναι μεταξύ Κ3 και Κ20+Τ5 και την άλλη που ενώνει Κ4 και Κ6.

 

edit: Συμφωνώ με τον Pappos αλλά αυτή η λύση είναι τελείως ασύμφορη για μεγάλα κτίρια. ια κατοικίες ναι. Επίσης για τμήματα θαμελίωσης αποφεύγουμε τις ανισοσταθμίες. Εσένα ο πυρήνας σου είναι ούτως ή άλλως "φυτευτός".

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 73
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ειναι μια διοροφη μεζονετα 85 τμ καθε οροφος. Δεν θα ηταν υπερβολικο να ανεβει κι αλλο το υψος των πεδιλοδοκων; Προσπαθω παντα για ισοσταθμη θεμελιωση ακομα και για το πεδιλο του ανελκυστηρα αλλα σ αυτη την περιπτωση ισως ειναι υπερβολη.

Τι σε προβληματισε σ αυτη την λυση; Ευχαριστω

 

Acnt τωρα ειδα την προταση σου.Το σκεφτηκα κι αυτο αρχικα. Προτεινεις να συνεδονται με τις κορμους των πεδιλοδοκων και να εχουν τοσο υψος ωστε να κατεβαινουν μεχρι το πεδιλο του ανελκυστηρα;

Τι εννοεις οτι "Εσένα ο πυρήνας σου είναι ούτως ή άλλως "φυτευτός""?

Φυτευτος σε πεδιλο και οχι εδραζομενος σε πεδιλοδοκους; ??

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς δεν καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λές "πέδιλο ανελκυστήρα".

 

Εγώ "βλέπω" γύρω από τον πυρήνα μια πλάκα κοιτόστρωσης στην οποία θα πρέπει να πατά ο πυρήνας, εξ ου και το "φυτευτός".

 

Συνήθως η απαίτηση είναι 1,20-1,40μ καθαρό για κάτω από το ανσασέρ. Αν διαβάζω σωστά, έχεις πεδιλοδοκούς 30/100/45. Αν κάνεις την κοιτόστρωση Η=0,45 που σου λέω (άσχετα με την διαδόκιση) τότε έχεις καθαρό 100-45 + 15 (μπαζόπλακα) = 70εκ. Άρα θα πρέπει να σκάψεις 70εκ πιό βαθιά και να σηκώσεις περιμετρικά στην θεμελίωση σου 70εκ τοιχίο για να γίνει το μπάζωμα. Δεν είναι και φοβερό (και αν έχεις και υπόγειο τότε το κόστος είναι μηδενικό). Αν θες να κάνεις οικονομία κάνε τις πεδιλοδοκούς σου 30/80. "Βγαίνει" και έτσι η θεμελίωση.

Link to comment
Share on other sites

Οντως εβγαινει και με πεδιλοδοκους 30/80. Απλα η 30/100 βοηθουσε λιγο στην ευκολοτερη συνδεση με την πλακα κοιτοστρωσης του ανελκυστηρα (οχι πεδιλο...καταραμενα προγραμματα:) ).

Αν υιοθετηθει η λυση που προτεινεις με ενιαιο επιπεδο θεμελιωσης στο -4.5μ, τοτε ουσιαστικα θα επρεπε να μεγαλωσει το υψος των περιμετρικων τοιχειων υπογειου οπως λες. Σε μια επιφανεια 90 τμ θα εχανα ομως τη δυνατοτητα να πατησω την μπαζοπλακα στις κορμους των πεδιλοδοκων. Δεν θα ηταν αυξημενος ο κινδυνος ρηγματωσης;

 

Οχι και 2m3 μονο pappo. Ειναι επιπλεον εκσκαφη και μπαζωμα 0,70μ Χ 75τμ για να γινει ενα επιπεδο με την πλακα κοιτοστρωσης του ανελκυστηρα συν τα περιμετρικα τοιχωματα του υπογειου που επεκτεινονται κατα 70 εκ. Ισως μικρο κοστος τελικα αλλα οχι και 2μ3...

Link to comment
Share on other sites

Αν υιοθετηθει η λυση που προτεινεις με ενιαιο επιπεδο θεμελιωσης στο -4.5μ, τοτε ουσιαστικα θα επρεπε να μεγαλωσει το υψος των περιμετρικων τοιχειων υπογειου οπως λες. Σε μια επιφανεια 90 τμ θα εχανα ομως τη δυνατοτητα να πατησω την μπαζοπλακα στις κορμους των πεδιλοδοκων. Δεν θα ηταν αυξημενος ο κινδυνος ρηγματωσης;

 

mπάζωσε με χονδρόκοκκα υλικά (κροκάλα) και θα είσαι έτοιμος.

Link to comment
Share on other sites

Δεν συμφωνώ στο να χαμηλώσεις την θεμελίωση κατά 70 εκ και μετά να μπαζώνεις και να σηκώνεις τοιχία για τα δάπεδα.

Είναι και ακριβό αλλά και μπελάς.

 

Δεν συμφωνώ βέβαια και με αυτό που προτείνεις.( Εννοείται ότι προτιμώ τα παραπάνω μπαζώματα σε σχέση με την τομή σου).

 

Τρεις λύσεις θα πρότεινα στην περίπτωση σου:

 

1)αλλαγή ξυλοτύπου

 

ή

 

2) Η λύση του acnt με τις πεδιλοδοκούς κατά χ και ψ μόνο και μόνο επειδή είναι διόροφο

 

ή

 

3) την κατάργηση του πυρήνα. Στο κάτω κάτω της γραφής τι τον χρειάζεσαι τέτοιον πυρήνα σε δυόροφη μεζονέτα? Χρειάζεσαι επάρκεια τοιχωμάτων? Και να χρειάζεσαι δεν μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις επειδή δεν συνδέεται με κανένα δοκάρι στην ανωδομή (από ότι καταλαβαίνω). Άσε που ο πυρήνας είναι στην άκρη του κτιρίου οπότε αν δεν έχεις βάλει απέναντι τοιχία το κτίριο θα είναι στρεπτικά ευαίσθητο.

Αν τον χρειάζεται μόνο για την στήριξη του ανελκυστήρα κατασκεύασε μόνο την πλάτη του αλλά με αρμό με το κτίριο. Θα είναι ένας πρόβολος για τον ανελκυστήρα μόνο. Στην περίπτωση αυτή μπορείς να αφήσεις την θεμελίωση ως έχει.

Link to comment
Share on other sites

Ο ξυλοτυπος λιγο ως πολυ ειναι δεδομενος.

κλίνω στην κατασκευή δοκών κατα ψ όπως αρχικά πρότεινε acnt. Οι δοκοί αυτοί έχουν ύψος τουλάχιστον όσο το πέλμα των πεδιλοδοκών στις οποίες καταλήγουν και συνδεόνται στα τοιχεία του ανελκυστήρα ή έχουν τόσο ύψος όσο για να καλύπτουν τη διαφορά μεταξύ της κατώτατης εκσκαφης της πλάκας κοιτόστρωσης και της άνω στάθμης του πέλματος των πεδιλοδοκών;

Εκτιμω ότι μονο το πρωτο, δηλαδη δοκοι που συνδεουν τις πεδιλοδοκους με τα τοιχεια, ειναι κατασκευαστικα σωστο.

Επισης θα κανω την πλακα κοιτοστρωσης του Π ακριβώς όσο η κατοψη του Π ώστε να "στηριζεται" καλυτερα το εδαφος που θα πατανε οι γυρω πεδιλοδοκοι. ενα μεγαλυτερο μεγεθος θα ηταν προβληματικο στην κατασκευη υποθετω λογω του κενου που δημιουργειται λογω της ¨"τρυπας" της πλακας κοιτοστρωσης. Δηλαδη οι πεδιλοδοκοι θα πατουσαν διπλα σε ενα μικρο πρανες 40-50 εκ. Μηπως η θεωρηση εκκεντρων πεδιλοδοκων για τον πυρηνα θα ελυνε αυτο το προβλημα?

θα ανεβασω συντομα σχετικες εικονες.

thx

Link to comment
Share on other sites

έκκεντρες πεδιλοδοκούς να κάνεις στην ίδια στάθμη με τις υπόλοιπες.

 

ΥΓ. Επειδή είναι 2οροφο θα μπορούσα να πω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά αν ήθελα να είμαι τυπικός θα σου έλεγα και πάλι το ότι ο πυρήνας δεν συνδέεται πουθενά με δοκούς. Κατά συνέπεια είναι γεμάτος "αβεβαιότητες". Σκέψου και την "καθαρή" λύση να τον κατασκευάσεις αλλά με αρμό στις πλάκες και κάνε την θεμελίωση του όπως θες

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.