Jump to content

Recommended Posts

Posted

Συνάδελφοι,

 

Ποιο το μέγιστο επιτρεπτό μήκος αδιεξόδου σε νέα κτίρια με κύρια χρήση τη συνάθροιση του κοινού; 30μ ή 12μ;   :confused:

 

Στο παρακάτω σκίτσο ως "αδιέξοδο τμήμα" θεωρείται το ΒΔ;

 

 

image.jpg

 

  πλήρης εικόνα

Posted (edited)

Σύμφωνα με τον ορισμό του 71/88, οχι είναι το ΑΔ και δεν μπορεί να είναι > 45μ (δες άρθρο 10).

 

¨Οπως βλέπω το σχέδιο, νομίζω οτι θα πρέπει να ανοίξεις μια πόρτα στην αποθήκη (κάτω δεξιά) να επικοινωνεί με το ΧΣΚ, για υπάρχει δεύτερη έξοδος διαφυγής.

Edited by dib
  • Upvote 1
Posted (edited)
Ευχαριστώ πολύ dib, αλλά είναι σίγουρα ΟΚ τα 45μ για αδιέξοδα σε ΧΣΚ; Σε όλες τις άλλες κατηγορίες (εκτός βιομηχανιών) ζητάει 12μ και λιγότερο...

 

Καταρχήν ως αδιέξοδο αντιλαμβάνομαι εκτός από τους "αδιέξοδους θύλακες" (σχήμα Β2 του ΠΔ71) και κάθε (κοινόχρηστο) μέρος που έχει μόνο ένα τρόπο διαφυγής (δηλ. όταν έχουμε μόνο μία έξοδο).

 

Στο άρθρο 10 πάντως συναντούμε τα εξής:

 

α) "Σε διαμήκεις ή εγκάρσιους διαδρόμους απαγορεύεται το μήκος των αδιεξόδων να είναι μεγαλύτερο από 12 μ." (μιλάει για διαδρόμους μεταξύ σταθερών καθισμάτων εντός της αίθουσας συνάθροισης και όχι για το κτίριο γενικά, άρα μάλλον δε μας αφορά)

 

β) "Από κάθε σημείο χώρου συνάθροισης κοινού πρέπει να εξασφαλίζεται διαφυγή προς δύο τουλάχιστον εξόδους με διαφορετική όδευση προς κάθε μία.  Οι οδεύσεις αυτές επιτρέπεται να έχουν τα πρώτα 30 μέτρα μήκους κοινά." (από εδώ δε ξέρω εάν προκύπτει κάτι, σε συνάρτηση με σχήμα Ζ4 του ΠΔ71)

 

γ) "Το μέγιστο μήκος πραγματικής απροστάτευτης όδευσης διαφυγής δεν πρέπει να ξεπερνά τα 45μ.  Επιτρέπεται αύξηση μέχρι τα 60μ εφόσον οι χώροι από τους οποίους διέρχεται προστατεύονται από αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης."

 

Αν κατάλαβα καλά, εσύ προτείνεις αυτή τη λύση (Σχ1); Ή μήπως (Σχ2);

Edited by Meremeti
Posted

Ναι εννούσα το Σχ. 1, αλλά εσυ το έκανες καλύτερο με το Σχ. 2

 

Όμως θα προτιμούσα να γίνει ο συνδιασμός των 2 σχεδίων, δηλαδή το Σχ 2 με την προσθήκη της πόρτας στην αποθήκη στο Σχ. 1, για πρόσβαση σε κοινόχρηστη όδευση.

Posted

Καλύτερο μπορεί να το έκανα, αλλά και ακριβότερο/ δυσκολότερο  :sad:  (υπάρχον κτίριο, γαρ)

 

Αν σε κάλυπτε αυτό που εννοούσες, τότε λογικά θα σε καλύπτει και το Σχ3  (ώστε να μην έχουμε πόρτα αποθήκης που να ανοίγει μες στο ΧΣΚ για λειτουργικούς λόγους) σωστά;

 

Με το σκεπτικό ότι μια δεύτερη πόρτα σε αυτή τη θέση (του Σχ3) δίνει εναλλακτική διαφυγή και στον επικίνδυνο χώρο, εκτός από την αποθήκη.

Posted (edited)

Πιστεύω οτι αν έβαζες διαστάσεις στα σχέδια θα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα...τώρα έχουμε μονο εικόνα διαμόρφωσης χώρων.

 

edit - 1

Τώρα είδα οτι στο διάδρομο υπάρχει ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ χώρος, που δεν επιτρεπται ο ΧΣΚ να έχει άνοιγμα σε έμμεση επαφή με αυτό το χώρο, συνεπώς το ΣΧ3 απορρίπτεται.

 

Είμαι υπερ του ΣΧ1.

 

edit - 2

 

Ακόμα καλύτερα είναι το ΣΧ2., αλλά με την πόρτα της αποθήκη κοντά στο ΚΑΤΩ κλιμακοστάσιο και όχι δίπλα στο τοίχο του επικίνδυνου χώρου.

Edited by dib
Posted

Ο Ε.Χ. είναι χαμηλής όχλησης (αντλιοστάσιο), αλλά αν δεν επιτρέπεται ούτε η έμμεση επαφή έχουμε μείζον θέμα γιατί σε όλα τα σχήματα δείχνουμε και μια πόρτα από διάδρομο προς ΧΣΚ πάνω αριστερά! Άρα πρέπει να την κλείσω αυτή οπωσδήποτε.

 

Μήπως αν είναι πυράντοχες τη γλυτώνω;

Posted (edited)
Επανέρχομαι στα αδιέξοδα (μήπως βγουμε από το αδιέξοδο :smile:)

 

Από το "σχέδιο αναθεώρησης του κανονισμού πυροπροστασίας", στον Πιν. 4 της σελ. 27 (κλικ εδώ) προτείνονται ως μέγιστα μήκη αδιεξόδου:

α) τα 18μ για χώρους όπως οι αποθήκες του παραδείγματος που έθεσα στην αρχή και

β) τα   9μ για τον επικίνδυνο χώρο του αυτού παραδείγματος

 

Μιλάμε πάντα για "αδιέξοδα" μονής κατεύθυνσης, ήτοι κοινόχρηστες περιοχές που

α) είτε είναι σαν το σχήμα Β2 του ΠΔ 71/88,

β) είτε είναι μονόδρομοι, δηλ. με μόνο μια διαδρομή διαφυγής (= προς μια έξοδο κινδύνου),

γ) είτε κοινά τμήματα όδευσης διαφυγής (βλ. σχήματα Ε2 και Ζ4 του ΠΔ 71/88).

 

Το παραπάνω κείμενο δεν τέθηκε ακόμη σε ισχύ, αλλά βοηθά να κατανοήσουμε τις έννοιες καλύτερα. Αν δεχθούμε λοιπόν ότι όλα τα παραπάνω υπάγονται στον ορισμό του αδιεξόδου, από το γεγονός ότι επιτρέπεται να έχουμε 30μ κοινής όδευσης σε ΧΣΚ σύμφωνα με το ισχύον Άρθρο 10, θα μπορούσαμε να κάνουμε το συλλογισμό που κάνει η ιστοσελίδα αυτή στην παραγρ. δ (κάποιο κατάστημα πυροσβεστικών ειδών).

 

Τα 45μ (ή 60μ αν υπάρχει πυρόσβεση), που είναι η μέγιστη απόσταση απροστάτευτης όδευσης, υπέχει την έννοια του ορίου του αδιεξόδου μόνο όταν έχουμε και δεύτερη έξοδο.

 

Συνεκτιμώντας τα παραπάνω καταλήγω για το παράδειγμα που έθεσα (εικόνα post #1) πως πρέπει ΑΕ<45μ και επιπλέον ΒΔ<30μ, το δεύτερο ως κοινό τμήμα όδευσης (= αδιέξοδο) αφού στο σημείο Β της διαδρομής δίνεται η επιλογή να εισέλθει κανείς στον ΧΣΚ και να ακολουθήσει πορεία προς την άλλη έξοδο (η οποία σημειωτέον δεν απαιτείται να είναι εντός ορίου 45 ή 60, αφού η πρώτη είναι).

 

Αυτά θεωρώ ότι ισχύουν εφόσον ο διάδρομος δεν είναι πυροπροστατευμένος. Εάν είναι, λογικά δεν υπάρχει καμία απαίτηση.

Edited by Meremeti
  • 9 months later...
Posted

Στον πρωτο οροφο κτιριου με χρηση γραφεια, το γραμμοσκιασμενο τμημα εινα ο κοινοχρηστος διαδρομος που οδηγει στο εξωτερικο κλιμακοστασιο. Στην παθητικη πυροπροστασια το τμημα ΑΒ θεωρειται αδιεξοδο και πρεπει να εχει μηκος μικρότερο των 12μ;post-9841-0-73786400-1439828698.jpg

Posted

Ναι θεωρείται Αδιέξοδο, σύμφωνα με τους Γενικούς Κανόνες του ΠΔ 71/88.

 

Αν το κτήριο είναι με οικ. άδεια (για γραφεία) μετά τις 18/2/89, ισχύουν οι ειδικές διατάξεις απο το ΠΔ 71/88,  σύμφωνα με το άρθρο 8 παργ. 2.1.3 :

 

 

2.1.3. «Από κάθε όροφο που δεν είναι όροφος εκκένωσης απαιτείται πρόσβαση προς δύο τουλάχιστον κλιμακοστάσια.
Η πραγματική απόσταση απροστάτευτης όδευσης διαφυγής δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τα 45 μ. (σχ. Δ.1.).  Το όριο αυτό μπορεί να προσαυξάνεται σύμφωνα με την παρ. 2.2.1. του άρθρου 2 του παρόντος.
Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται ένα μόνο κλιμακοστάσιο σε κτίριο που έχει μέχρι τέσσερεις υπέργειους ορόφους ή που η κατακόρυφη απόσταση που πρέπει να διανηθεί από το δάπεδο του ανωτάτου ορόφου του μέχρι την τελική έξοδο στη στάθμη του περιβάλλοντος εδάφους (φυσικού ή τεχνητού) δεν υπερβαίνει τα 11 μέτρα.
Στην περίπτωση που σύμφωνα με τα ανωτέρω κατασκευάζεται ένα μόνο κλιμακοστάσιο το όριο της πραγματικής απόστασης απροστάτευτης όδευσης είναι 30 μ.

 

 

Για δες το , πιστεύω οτι θα σου λυθούν οι απορίες...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.