Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Sign in to follow this  
Engineer

Το βιοντίζελ στα αστικά λεωφορεία καθαρίζει τον αττικό ουρανό

Recommended Posts

Τα εκπεμπόμενα αέρια του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές, τα οποία αποδίδονται κυρίως στην καύση ορυκτών καυσίμων καθώς και στην εκπομπή ρύπων κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής αυτών, επιβάλλουν την προώθηση και χρήση εναλλακτικών καυσίμων (βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο και ηλεκτροκίνηση) σε μεγάλα αστικά κέντρα.

 

Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής για την προώθηση των εναλλακτικών και ανανεώσιμων καυσίμων στις οδικές μεταφορές, η ΕΕ έχει θέσει ήδη τον στόχο της υποκατάστασης του 20% των συμβατικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές με εναλλακτικά καύσιμα μέχρι το 2020. Για τον σκοπό αυτό η Ε.Ε έχει ήδη προβεί σε έκδοση Οδηγιών, αποφάσεων και προτάσεις οδηγιών για την προώθηση της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων στα κράτη-μέλη.

 

Η έρευνα που διεξήχθη από την ερευνητική ομάδα του καθηγητή Χρ. Κορωναίου και με συντονίστρια τη Δρ. Ευανθία Νανάκη έδειξε πως η χρήση βιοκαυσίμων σε μείγμα Β10 (10% βιοντίζελ και 90% ντίζελ) μπορεί να οδηγήσει σε μείωση 7,85% στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στο στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας.

 

Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να αγγίξει το 78,45% σε περίπτωση που το μείγμα είναι αυτούσιο βιοντίζελ B100 (100% βιοντίζελ). Σημαντικές μειώσεις επίσης σημειώνονται στα ποσοστά του μονοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες με χρήση μίγματος Β100 στα αστικά λεωφορεία αγγίζουν το 48,11%. Μείωση σε ποσοστό 67,36% και 47,19% παρατηρείται επίσης στα ποσοστά εκπομπών άκαυστων υδρογονανθράκων (ΗC) και αιωρούμενων σωματιδίων (PM) αντίστοιχα.

 

Η χρήση βιοντίζελ στον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στην Αθήνα, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός συστήματος μεταφορών χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Σημειώνεται πως το 2009, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ντιζελοκίνητα λεωφορεία τεχνολογίας Euro II έφθασε τους 53.765 τόνους, ενώ για τα ντιζελοκίνητα λεωφορεία EURO V τεχνολογίας, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα άγγιξαν τους 6.991 τόνους.

 

Η ερευνητική εργασία μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός συστήματος μεταφορών χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την πόλη της Αθήνας.

 

Η εργασία δημοσιεύτηκε εδώ: http://www.sciencedi...967070X14000729

 

Πηγή: http://www.econews.g...a-athina118366/

 

Click here to view the είδηση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.