Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εργασία ενός Φοιτητή


yiannicivil

Recommended Posts

Καλημέρα σας!

Είμαι φοιτητής πολιτικός μηχανικός στο ΕΜΠ. Στο μάθημα "στοιχεία αρχιτεκτονικής", μας έχει ανατεθεί η σχεδίαση ενός ξενοδοχειακού συγκροτήματος και παράλληλα ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων (αναμονής σε αποβάθρα λιμανιού αλλά και teleferique).

Μεταξύ άλλων, έχει ζητηθεί να γίνει ένας προσεγγιστικός προϋπολογισμός του έργου..

Νοιώθω ότι δεν είμαι ικανός να συντάξω, ακόμη και προσεγγιστικά έναν προϋπολογισμό, και δεν θα ήθελα να παραδώσω κάτι εκτός πραγματικότητας..

Ανεβάζω τα αρχεία με τα σχέδια του σταθμού, που έχουμε κάνει ως ομάδα μέχρι τώρα, και κάποια Renderings που έχω κάνει εγώ! (αλήθεια, πείτε μου πως σας φαίνονται, σας παρακαλώ!!)

Θα μπορούσε κάποιος που έχει χρόνο να αφιερώσει λίγο για να μας βοηθήσει να βρούμε έγκυρες πηγές κόστους εργασιών και υλικών, και να μας περιγράψει λίγο πως κάνει ο ίδιος τον προϋπολογισμό των έργων του;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!! Θα χαρώ πολύ να σχολιάσετε και τα σχέδια, δεν έχω δείξει σχέδιά μου ποτέ σε μηχανικούς, "έξω" από το πολυτεχνείο!!

 

Υ.Γ.

Τα στατικά και οι εκσκαφές έχουν κάποια τραγικά λάθη, που εντοπίστηκαν στην πιο πρόσφατη διόρθωση της ομάδας μας οπότε τώρα βελτιώνονται..

Μη με πάρετε με τις πέτρες   = )

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

βασικά θα πρέπει να έχεις έναν κατάλογο αρχικά με τις εργασίες και τα υλικά...

εξηγώ...

 

τα μπετά εκτός απο κυβικά θα χρεωθούν και ως εμφανή ....

τοιχοποιιες με τι είναι αν υπάρχουν...

τα δάπεδα με τι θα επιστρωθούν....

το ίδο και  οι τοιχοποιιες και οι οροφές...

τα αλουμίνια τι προδιαγραφές αντίστοιχα , θερμομονωτικά??

 

στα Η/Μ  είναι εκτός πεδίου μου

Edited by akius
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι. Αυτό μπορεί να γίνει. Έχει γίνει μια προσπάθεια αυτό που έχει σχεδιαστεί να είναι όντως υλοποιήσιμο.

Το ζήτημα είναι, έχοντας τις ποσότητες, από ποια πηγή θα έχει κανείς μια αξιόπιστη τιμή μονάδας για να βγάλει το κόστος.

Έχω δει για παράδειγμα τα δελτία της ΕΛΣΤΑΤ με το κόστος οικοδομικών υλικών, αλλά είναι με την μορφή ημερομηνίας βάσης και συντελεστών προσαύξησης για τους μετέπειτα μήνες.. Θα ήθελα να μάθω, στα μελετητικά γραφεία από που αντλούν αυτήν την πληροφορία για να βάλουν έναν αξιόπιστο προϋπολογισμό. Γίνεται καθαρά εμπειρικά η τιμολόγηση;

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

πρεπει να κανετε αναλυτικους υπολογισμούς για τα πάντα. εκτος των επιπλων που μας κοτσαρες φορα παρτίδα που ειναι περιττα προς στιγμήν.

σε ενδιαφέρει και ο χώρος πέραν του κτηρίου?

αν δεν σε ενδιαφέρει τότε...θα κανεις την στατική μελέτη, την αρχιτεκτονική μελέτη και θα παρεις τα μεγέθη και θα τα υπολογίσεις το καθενα ξεχωριστα ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ.

 

καποιες παρατηρησεις πολυ βιαστικές που μου έκαναν μπαμ απο μακρια.

 

α) τα wc ειναι απαραδεκτα. ειναι λιγα είναι μακριά απο χώρος εξυπηρέτησης κοινου να μην πω για το wc αμεα που εχει αθλιο σχεδιασμό.

 

- θα χρειαστείς επίσης και εκει αναλυτικο υπολογισμό υλικών.... εκτός και αν δεν σας απασχολούν τα Η/Μ -

-αν δεν σας απασχολούν τα Η/Μ τότε δεν θα υπολογιστεί τίποτα απο αυτά...

 

β) πρόσαβαση αμεα στον οροφο?

γ) εξοδοι διαφυγης?

δ) κλιμακοστάσια μονο 2??? και αυτα ηλεκτρικά???

  • Upvote 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Αίσχος! Να σχεδιάσεις ξενοδοχείο! Οι σχολές αυτές δεν συνενοούντε? Δεν μπορούν να πάρουν μια εργασία Αρχ. Μηχ. που ήδη έχει σχεδιάσει το ξενοδοχείο και να κάνεις τα στατικά και τις επιμετρήσεις. Πόσο χάλια πιά, :( δεν με νοιάζει μόνο το ότι θα βγεις καμιά μέρα και πραγματικά θα σχεδιάσεις κανένα ξενοδοχείο :(

  • Upvote 3
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως απαιτείται και μια "παιδαγωγική" προσέγγιση όταν απευθυνόμαστε σε φοιτητές. Δεν θεωρώ πως έχουν ευθύνη οι ίδιοι για τις εργασίες που τους ανατίθενται και νομίζω ο τόνος των περισσοτέρων που απάντησαν θα έκανε έναν φοιτητή να νιώσει άσχημα ακόμα και γι' αυτό. Προφανώς δεν έχω κάτι να πω για αυτή καθεαυτή την ερώτηση απλά ενοχλήθηκα πολύ από τον τόνο. Οπως και να έχει, καλή σταδιοδρομία συνάδελφε.

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

α) τα wc ειναι απαραδεκτα. ειναι λιγα είναι μακριά απο χώρος εξυπηρέτησης κοινου να μην πω για το wc αμεα που εχει αθλιο σχεδιασμό.

β) πρόσαβαση αμεα στον οροφο?

γ) εξοδοι διαφυγης?

δ) κλιμακοστάσια μονο 2??? και αυτα ηλεκτρικά???

 

Ας απαντήσω..

Ουσιαστικά, δεν πρόκειται για κανα σοβαρό θέμα που αξίζει να ασχολείστε, απλά είναι χαρά μου που ακούω τις γνώμες σας -έστω και αρνητικές-, γιατί η αλήθεια είναι οτι εκτός πολυτεχνείου, δεν έχω δείξει ποτέ εργασίες μου σε επαγγελματίες μηχανικούς.

 

α) Τελικά έχω μπερδευτεί με τα wc. Προσπαθούμε να τα χωροθετήσουμε έτσι ώστε να μην "ενοχλούν", έτσι δεν είναι; Π.χ. σε όλα τα εμπορικά κέντρα, τα βάζετε σε στενούς διαδρόμους που συνήθως είναι και κοντά στις εξόδους ασφαλείας.. πχ στο Mall! Εκεί για παράδειγμα όντως περπατάς αρκετή ώρα για να πας..

β) Τα ΑΜΕΑ μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους 2 ανελκυστήρες για να πανε στον όροφο. Ακόμη και το υπερυψωμένο δάπεδο στο teleferique έχει ράμπα για να ανέβουν. Ομοίως η κεντρική είσοδος κάτω.

γ και δ) Το νότιο κλιμακοστάσιο είναι έξω από τον κτηριακό όγκο. Είναι ένα μεταλλικό κλιμακοστάσιο ασφαλείας, και αποτελεί την έξοδο διαφυγής του Α ορόφου.

Το ισόγειο έχει τις 2 εισόδους, από 2 θύρες των 2m η κάθε μία.

 

 

 Δεν μπορούν να πάρουν μια εργασία Αρχ. Μηχ. που ήδη έχει σχεδιάσει το ξενοδοχείο και να κάνεις τα στατικά και τις επιμετρήσεις;

Είμαστε 3ο εξάμηνο ακόμα, να φανταστείτε πως ότι Στατική, Αντοχή υλικών έχουμε κάνει μέχρι τώρα μας την δίδαξαν από την ΣΕΜΦΕ (αν γνωρίζετε από ΕΜΠ). Στα επόμενα εξάμηνα θα αρχίσουμε να εφαρμόζουμε στην πράξη τη στατική (για διαστασιολόγηση, οπλισμούς κτλ). Επίσης έχω την εντύπωση οτι και οι ΠΜ υπογράφουν αρχιτεκτονικά, βέβαια όχι μεγάλης κλίμακας έργα.. Δε νομίζω ότι στο μάθημα "στοιχεία αρχιτεκτονικής" θα ήταν φυσιολογικό αυτό που προτείνετε

 

 

 

Είναι όντως τόσο χάλια ο σχεδιασμός;;

Edited by yiannicivil
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αίσχος! Να σχεδιάσεις ξενοδοχείο! Οι σχολές αυτές δεν συνενοούντε? Δεν μπορούν να πάρουν μια εργασία Αρχ. Μηχ. που ήδη έχει σχεδιάσει το ξενοδοχείο και να κάνεις τα στατικά και τις επιμετρήσεις. Πόσο χάλια πιά, :( δεν με νοιάζει μόνο το ότι θα βγεις καμιά μέρα και πραγματικά θα σχεδιάσεις κανένα ξενοδοχείο :(

Ελπίζω να κάνεις χιούμορ!!!!!Απευθύνεσαι σε φοιτητή το τι θα κάνει αύριο μεθαύριο άν είναι καλός και μπορεί να το σχεδιάσει το ξενοδοχείο σαν έναν αρχιτέκτονα μπράβο του το μάθημα λέγετε στοιχεία αρχιτεκτονικής αν πρόσεξες.Θα συμφωνήσω με τον dimitri80  με πείραξε ο τόνος σου, θα μπορούσες να του πείς με  κομψό τρόπο οτι το κύριο αντικείμενο του είναι τα του Π.Μ και όχι εκφράσεις αίσχος κτλ

Έτσι γρηγορα γρήγορα με μια ματιά ρωτάω : Ψευδοροφές(γυψοσανίδα?) θα γίνουν? Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου η μόνο το κτίριο εξετάζεις?.Οι ξυλότυποι σου θέλουν δουλίτσα καθώς και τα πενάκια σου

Edited by Elounda
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

δεν με απασχολούν οι αρνητικές ψήφοι...μακάρι πρίν την βάζατε να κοιτουσατε έστω και λίγο την εργασία των παιδιών και να εκφράζατε αν είχατε την όρεξη, που δεν έχετε, μια άποψη σχεδιαστική...

 

είπαμε οτι οτι εγραψα ειναι καθαρά εκ πρώτης άποψης...χωρις εμβάθυνση.

 

πάμε λίγο στα wc. έχεις 6 (3+3) είναι πολύ λίγα για τον πληθυσμό που καλείσαι να εξυπηρετήσεις στον χωρο σου αυτό.

προσωπικά θα προσπαθούσα να τα χωροθετησω πιο κοντά στο restoran και οχι κοντα στα γκισέ...με ενδιαφέρει ο θαμώνας να εχει μια ευκολη εξυπηρέτηση...το mall και καθε mall έχει αλλη φιλοσοφία απο αυτο που εσυ μελετάς.

για τα ΑΜΕΑ τωρα. τα περιορίζεις να μπύν απο την μία μονο είσοδο και να κινηθούν...σε μεγάλες αποστάσεις για wc και για άνοδο σε όροφο και για εισιτήριο. θα σου συνιστούσα να κανεις ράμπα εισόδου και στην "τριγωνική" είσοδο. επίσης...αν λέω αν...χαλάσουν και τα 2 lift.... πως θα κινηθεί προς τον όροφο ενα αμεα?

η βορεια πλευρά σου ειναι ανευ εξόδου διαφυγης. και γενικά συγκεντρώνεις τις κινήσεις σου ανατολικα-δυτικά με υπερφόρτωση στην νότια πλευρά.

 

στο ρεστοράν...και εκεί παρόμοια προβλήματα...επικοινωνίας με τον κάτω όροφο. απο την στιγμή που για να ειέλθω στο χωρο του ρεστοράν "περνάω" απο άλλη πόρτα...οι 2 στάθμες του θα έπρεπε να επικοινωνούν ανεξάρτητα με το υπόλοιπο κτήριο. ( θα σου πρότεινα να κατασκευάσεις ανεξάρτητα  wc ).

 

αυτά τα ολίγα... καλή συνέχεια και τα λέμε...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Χρειάζεται αυτό που είπε λίγο πιο πάνω ο συνάδελφος. Αφού ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ προμέτρηση των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν. Ενας καλός μπούσουλας, πιστεύω, για τα οικοδομικά είναι τα ενιαία τιμολόγια που εφαρμόζονται στα δημόσια έργα, αλλά μόνο για να δεις τη συνοπτική περιγραφή εργασιών και μονάδες μέτρησης ποσοτήτων και να βάλεις τις ποσότητες που θα προμετρήσεις και μετά να κάνεις το κοστολόγιο με ενδεικτικές τιμές που θα συγκεντρώσεις από διάφορες πηγές. Σε καμία περίπτωση τις τιμές. (Κάτι ανάλογο δηλαδή που "θεωρητικά" για τον έλεγχο των ποσοτήτων στους προϋπολογισμούς των δημοσίων έργων και το μετέπειτα κοστολόγιό τους προκειμένου να υπολογισθεί η έκπτωση.)

OIK-2013.xlsx

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.