Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Sign in to follow this  
Engineer

Απορρίφθηκε από την Περιφέρεια Αττικής η μελέτη για τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου

Recommended Posts

Επανέρχεται στην επικαιρότητα το ζήτημα των διοδίων στην Αττική. Η μελέτη για τη δημιουργία πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, η οποία είχε κατατεθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, απορρίφθηκε από την Περιφέρεια Αττικής. Η μη δημιουργία, όμως, των διοδίων είναι βέβαιο ότι θα γεννήσει νέα αιτήματα οικονομικής αποζημίωσης από την κοινοπραξία «Νέα Οδός» για διαφυγόντα έσοδα.

 

Ειδικότερα, η δημιουργία των δύο νέων πλευρικών σταθμών διοδίων, που δεν είχε προχωρήσει λόγω σοβαρών αντιδράσεων, είχε αποφασιστεί να επαναπροωθηθεί με τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων τον Δεκέμβριο του 2013. Τον Σεπτέμβριο του 2014, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατατέθηκε για γνωμοδότηση στην Περιφέρεια Αττικής. Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος γνωμοδότησε αρνητικά. Και ακολούθησε πρόσφατα η αρνητική γνωμοδότηση και του Περιφερειακού Συμβουλίου. «Ζητάμε την απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων διοδίων εντός του νομού Αττικής, καθώς η μη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση των εθνικών οδών υποχρεωτική για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής», αναφέρει το κείμενο της απόφασης.

 

Πάντως, η κατάργηση των δύο σταθμών διοδίων δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς είναι δεδομένο ότι η κοινοπραξία «Νέα Οδός» θα εγείρει νέες οικονομικές απαιτήσεις (σε ανάλογη περίπτωση, στα διόδια Αιγινίου Πιερίας, το κράτος υποχρεώθηκε να καταβάλει στον ιδιώτη αρκετά εκατομμύρια ευρώ ως διαφυγόντα έσοδα).

 

Στην ίδια περιβαλλοντική μελέτη, που κατατέθηκε στην Περιφέρεια περιλαμβανόταν και η ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη. Ο εν λόγω κόμβος, που εξυπηρετεί από τη μια πλευρά Θρακομακεδόνες, Μενίδι και Ολυμπιακό Χωριό και από την άλλη Κηφισιά και Πεύκη, δεν έχει σχεδιαστεί σωστά, καθώς... δεν επιτρέπει τη διαμπερή κίνηση (από τη μια πλευρά στην απέναντι) παρά μόνον τις κινήσεις προς και από την εθνική οδό. Σύμφωνα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, ο νέος σχεδιασμός προβλέπει την αποκατάσταση της κυκλοφορίας προς όλες τις πλευρές, αλλά και τη μελλοντική επέκταση της λεωφόρου Κύμης ως αυτοκινητόδρομου (αν ποτέ πραγματοποιηθεί). Η Περιφέρεια δεν απέρριψε αυτό το κομμάτι της μελέτης αλλά ζήτησε να επαναπροωθηθεί, ανεξάρτητα με τα διόδια.

 

Χώροι στάθμευσης

 

Τέλος, το (τέως) ΥΠΕΚΑ ενέκρινε τις προηγούμενες ημέρες την κατασκευή 10 χώρων στάθμευσης και δύο σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινήτων στο τμήμα Μεταμόρφωσης - Αρκίτσας της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας (παραχωρημένο στην κοινοπραξία «Νέα Οδό»), καθώς και ορισμένες αλλαγές στον σχεδιασμό για τη σύνδεση του κόμβου Ροδίτσας με τον Ε65 (αφορούν το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα που αναβλήθηκε).

 

Click here to view the είδηση

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωχ  ποιος τον ακούει τώρα τον Σταυράκη..... Πυρ και μανία , πορεία του Ποταμιού!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.