Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου το πρώτο έργο στο ΣΕΣ 2014 -2020


Engineer

Recommended Posts

Οχι . Εχω πάει κάποιες φορές . Αλλά η επιτυχία του μέσου διαφημίζεται συνεχώς από την τραινοσέ .

Να σου πω εγώ που έχω ζήσει. Κατ' αρχήν ο σιδηρόδρομος δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα δύο μεγαλύτερα κέντρα υποδοχής ξένου κόσμου που είναι το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ. Και φυσικά ούτε και το ΚΤΕΛ, εκτός αν έχουν βάλει τώρα γραμμή και δεν το ξέρω. Με το ΚΤΕΛ κατεβαίναμε στα διόδια και από εκεί το κόβαμε ποδαράτο μέχρι τη σχολή. Αν ήθελες να αποφύγεις τον ποδαρόδρομο (λόγω βροχής ή υπερβολικής ζέστης) έπρεπε να κατέβεις στο κέντρο της Πάτρας, περίπου στην Αγία Σοφία και να πάρεις από εκεί το τοπικό για το Πανεπιστήμιο. Παρόλα αυτά η πλήρωση όλων των μέσων μεταφοράς, σε αντίθεση με την Αθήνα, ήταν επαρκέστατη και το αυτοκίνητο δεν πολυχρησιμοποιείτο. 

 

Το ωραίο θα ήταν να προχωρήσουν τη γραμμή μέχρι την παραλία της Καλογριάς και κοντά (όχι μέσα  :D) στο δάσος της Στροφιλιάς. Να έρχεται ο τουρίστας ή ο εκδρομέας να μένει μέσα στην Πάτρα (πιο φθηνή διαμονή με άμεση λύση φαγητού και νυχτερινής διασκέδασης) και να πηγαίνει να κάνει το μπάνιο του στην Καλογριά με τον προαστιακό. Εκεί να δεις μετά τουρισμό. Το να πας τη γραμμή μέχρι την Κάτω Αχαγιά να εξυπηρετήσεις 6500 άτομα, δε λέω καλό είναι, δεν θα λύσεις όμως πολλά προβλήματα.  

 

Υ.Γ. Για να μη στέλνω πολλά μηνύματα απαντάω ετεροχρονισμένα στο #22

Φίλε cosygatos δεν είμαι πατρινός, στην Πάτρα σπούδασα. Αθηναίος είμαι με καταγωγή από Λακωνία. Καλή η Καλαμάτα ως τουριστικός προσανατολισμός αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να βοηθηθούν και οι άλλοι.

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Μου κάνει εντύπωση που οι φίλοι πατρινοί έχουν την εντύπωση ότι μπορεί η πατρα να γίνει τουριστική πολη. Που κάνω μεγάλη προσπάθεια να πεισω όλους τους γνωστούς μου που έχουν περάσει από Πάτρα για το ότι δεν είναι και τόσο άσχημη και έχει ενδιαφέροντα μέρη να πας και όμορφα σημεία.

 

Φίλε Κωνσταντίνε, αν πας στην Καλαμάτα κάνε μια βόλτα στην όμορφη και τουριστικότατη παραλιακη ζώνη, δες και την θαυμάσια παραλία της και κατάλαβε γιατί η Πάτρα δε θα γίνει ποτέ τουριστική πόλη, ειδικά για το καλοκαίρι.

Link to comment
Share on other sites

ΒΑΣ, η τρενοσέ είναι ο πλέον αναξιόπιστος κριτής του θέματος, διότι τον εαυτό της διαφημίζει, τι θα έλεγε? Και τα κτελ για τον εαυτό τους λέγανε τα καλύτερα λόγια!!

 

Ντάξει, η γραμμή Πάτρα - Ρίο δεν είναι αποτυχημένη για τους λόγους που εξήγησαν οι προηγούμενοι. Ωστόσο, ούτε αυτή είναι καινούρια γραμμή. Απλά τη βρήκανε παρατημένη, φέρανε και παλιούς συρμούς του προαστιακού της Αθήνας και την παρουσίασαν ως επιτυχία. Το μόνο καινούριο που έκαναν ήταν ότι συνέδεσαν το σταθμό του Ρίου με το πανεπιστήμιο με πούλμαν. Σε σχέση με την παλιά σύνδεση πόλης και πανεπιστημίου, αυτό είναι πρόοδος αλλά όχι και επίτευγμα. 

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει τώρα έχουμε και διαμάχη , Πάτρας - Καλαμάτας . Και τις δύο πόλεις τις ξέρω σαν τουρίστας , αλλά είναι εντελώς διαφορετικές πόλεις .

 

Η Πάτρα είναι μιά μικρή Θεσσαλονίκη . Αυτόνομη πόλη , με την ζωή της , τους φοιτητές της , μεγάλη γιά να έχει μόνο 1-2 σημεία αναφοράς , όπως συμβαίνει με την Καλαμάτα , που έχει την Αριστομένους γιά τον χειμώνα και την παραλία γιά το καλοκαίρι .

 

Αλλά αυτά μικρή σημασία έχουν γιά το τρένο .

 

Οι προαστιακοί εξυπηρετούν συγκεκριμένες ανάγκες . Εργαζόμενους , φοιτητές και λιγότερο ΕΕ που έχουν διάφορες εργασίες που εξυπηρετούνται από το ΙΧ τους .

 

Επειδή διαβάζω και το σάιτ των μετακινούμενων με τον προαστιακό Αθηνών , ξέρετε πόσος κόσμος , που είχε καταγωγή στην Δυτική Αττική και στην Κορινθία , μένει στα μέρη του και δουλεύει στην Αθήνα , μετακινούμενος καθημερινά με τον προαστιακό ?

 

Προφανώς κάτι ανάλογο σε μικρότερη κλίμακα θα μπορεί να γίνει στην Αχαία και στην Μεσσηνία .

 

Η τραινοσέ αν δεν είχε θετικά αποτελέσματα , δεν θα μπορούσε να διαφημίσει τίποτα . Αλλά προφανώς χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες , η συνεργασία τραινοσέ - κτελ Αχαίας , είναι πολύ θετική . Οχι μόνο στο θέμα Πανεπιστημίου , αλλά και στην γραμμή Αθήνας -  Πάτρας , που όσοι θέλουν να πάνε Πάτρα και μένουν στο Βόρειο κομμάτι της Αθήνας , η επιλογή του συνδυασμού τρένου-λεωφορείου είναι μονόδρομος , αφού ο χρόνος των 3 ωρών γιά την διαδρομή Πλακεντίας - Πάτρα είναι ο ανταγωνιστικότερος όλων , εκτός βέβαια του ΙΧ .

 

http://www.trainose.gr/wp-content/uploads/2014/03/Δρομολογια-Λεωφορειων-Κιατο-Πατρα-Ανταποκρισεις-με-Προαστιακο.pdf?c18530

Link to comment
Share on other sites

Στη δική μου εποχή υπήρχε η γραμμή 6 που συνέδεε το κέντρο της Πάτρα με το Ρίο ή και τον Αη Βασίλη περνώντας από το πανεπιστήμιο και το νοσοκομείο. Επειδή δεν έμενα κοντά στη γραμμή αυτή και ήθελα κι άλλο ένα λεωφορείο, η μετακίνηση αυτή μου στοίχιζε 700δρχ και διαρκούσε πάρα πολλή ώρα. Ήταν τόσο κουραστική που δε μπορούσες να κάνεις και δεύτερο δρομολόγιο μέσα σε μια μέρα πχ για ψώνια κλπ. Γενικά, μόνο οι πρωτοετείς (που είναι και ολίγον τουρίστες) έρχονταν με το λεωφορείο στο πανεπιστήμιο. Μετά από το α' έτος όσοι δεν έπαιρναν αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα, ή δε βολεύονταν ως επιβάτες κάποιου συμφοιτητή, απλά δε φοιτούσαν. Αργότερα τα εισητήρια ακρίβυναν κι άλλο. Κάποια στιγμή υπήρξαν κάποιες κάρτες απεριορίστων (μόνο για φοιτητές) με 15 ευρώ το μήνα αλλά επειδή ξαφνικά τα λεωφορεία γέμισαν φοιτητές που έκαναν άσκοπες βόλτες τις κατήργησαν σύντομα.

 

Και η γραμμή προς Ρίο και αυτή προς Αχαγιά έχουν τουριστικό χαρακτήρα. Και οι δύο αυτές παραλιακές πλευρές της πόλης έχουν καφετέριες και μπαράκια και το τρένο τις κάνει προσιτές στη νεολαία που θέλει να κάνει τις βόλτες της στο Ρίο και τα Βραχνέικα. Σίγουρα μια επέκταση μέχρι Καλόγρια που θα πιάσει και τους φαντάρους στον Άραξο (τουρίστες κι αυτοί) θα ήταν φοβερή ιδέα, αλλά με λιγότερες στάσεις ώστε να φτάνεις σε εύλογο χρονικό διάστημα. Επίσης, οι τουρίστες που κοιμούνται στα ξενοδοχεία της περιοχής θα μπορούν να έρχονται στην πόλη για βόλτα και να ξαναγυρίζουν να κοιμηθούν.

 

Έχει λοιπόν και η Πάτρα τον τουρισμό της και τα μέσα μεταφοράς είναι σχεδιασμένα για καθαρά τουριστική χρήση και όχι για σοβαρές δουλειές. Ακόμα κι ο φοιτητής, που θέλει να πάει κανα δυο ξεχωριστές φορές τη μέρα για μάθημα, σε μια-δυο παρτ τάιμ εργασίες, να επισκεφθεί δεή-οτέ-δευάπ (στην άλλη άκρη της πόλης), να ψωνίσει φαγητά, να μαγειρέψει, να πλύνει, να διαβάσει και τέλος να πάει να πιεί κι έναν καφέ κλπ. δε μπορεί να το κάνει με τα κτελ και τους προαστιακούς. Συνήθως το πρώτο που κόβει είναι το μάθημα, γι' αυτό στο πανεπιστήμιο πατρών τα ποσοστά παρακολούθησης είναι πολύ χαμηλά.

 

Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε λίγο τι εννούμε με τη λέξη κτελ. Στην πάτρα κτελ λέγονται και τα αστικά λεωφορεία. Κι όταν λένε για συνεργασία τρενοσέ με κτελ εννοούν ότι κάθε σταθμό αυτού του παραλιακού προαστιακού συνδέεται με αστικά λεωφορεία με την ενδοχώρα. 

 

Η διαδρομή Αθήνας - Πάτρας με προαστιακό και λεωφορείο γίνεται με λεωφορεία του οσέ που σε παίρνουν από το Κιάτο. Ψιλοταλαιπωρία κι αυτό, ιδίως αν μπερδευτείς και δε κάνεις σωστή κράτηση, διότι δεν έχει για κάθε δρομολόγιο προαστιακού ανταπόκριση για πάτρα. Τα δρομολόγια αλλάζουν συνέχεια και είναι πολύ εύκολο να την πατάς σε κάθε αλλαγή.

 

Το συνδυασμό τρενοσέ - κτελ για Αθήνα - Πάτρα δε τον καταλαβαίνω πώς γίνεται. Τα κτελ ξεκινούν από κηφισσό και είναι μια άλλη ταλαιπωρία να τον προσεγγίσεις με το 051 που ξεκινά από ομόνοια..

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Εγώ μιλάω μόνο γιά τον συνδυασμό προαστιακού-κτελ στο Κιάτο . Η τιμή των 20 € γιά ταξίδι με επιστροφή γιά φοιτητές είναι πολύ καλή .

Τα δρομολόγια πυκνά και προφανώς ο σταθμός του Κηφισσού , είναι αδύνατο να τον επισκεφτείς χωρίς αμάξι και γιά όσους μένουν μακρυά του , δεν αποτελεί επιλογή .

 

Ενώ ο προαστιακός έχει την δυνατότητα σε Πλακεντίας - Νερατζιώτισσα - ΣΚΑ και Ανω Λιόσια να σε αφήσει σε ΜΣΤ .

Link to comment
Share on other sites

Επαναλαμβάνω δεν είναι κτελ αυτό που σε παραλαμβάνει από το Κιάτο, αλλά λεωφορείο του ΟΣΕ.

Όντως, αυτή η γραμμή είναι αρκετά καλή, αλλά μέχρι να γίνει καλή πέρασαν χρόνια και το κόστος αυξήθηκε στα επίπεδα του κτελ ενώ ήταν φτηνότερο.

 

Κι ο προαστιακός της Πάτρας καλή ιδέα είναι, απλά δε πρόκειται περί νέου έργου. Έκαναν απλά το αυτονόητο.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω , από ότι διάβασα στο σάιτ των τρενόφιλων , ότι είναι συνεργασία με το ΚΤΕΛ , γιά αυτό και πύκνωσαν τα λεωφορεία , ενώ μέχρι πριν 1-2 χρόνια ήταν του ΟΣΕ και είχε 6 την ημέρα μόνο . 

 

Γιά τον προαστιακό της Πάτρας δεν είπε κανείς ότι είναι νέο έργο . Αλλά και της Καλαμάτας και του Ναυπλίου που θα λειτουργήσουν παλιό έργο είναι .

Link to comment
Share on other sites

Α οκ. αυτό δε το ήξερα. Έτσι εξηγείται η βελτίωση.

 

Μιλάμε λοιπόν για ξαναζεσταμένα φαγητά.

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.