Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πώς το σύστημα e-poleodomia "έμεινε" και αυτό από υποστήριξη


Engineer

Recommended Posts

Ενας πολίτης καταγγέλλει σε ένα πολεοδομικό γραφείο των Κυκλάδων την ανέγερση ενός αυθαιρέτου. Η αυτοψία πραγματοποιείται, ωστόσο δεν οριστικοποιείται ποτέ. Η αιτία, σύμφωνα με την πολεοδομία, είναι ένα πρόβλημα στο ηλεκτρονικό σύστημα πρωτοκόλλησης εγγράφων. Ο πολίτης θεωρεί ότι το πολεοδομικό γραφείο τον παραπλανεί σκοπίμως και έτσι απευθύνεται σε ελεγκτικές αρχές στην Αθήνα. Και η κίνηση αυτή γίνεται η αφορμή για να έρθει στο φως μια δυσάρεστη αλήθεια: το ηλεκτρονικό σύστημα στο οποίο βασίζεται η λειτουργία όχι μόνο των πολεοδομιών, αλλά και ακόμα τεσσάρων κομβικών τομέων υπηρεσιών του Δημοσίου δεν "υποστηρίζεται" τεχνικά.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το "ΟΠΣΝΑ" (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων) είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα- ομπρέλα, που δημιουργήθηκε με σκοπό να ψηφιοποιήσει μια σειρά από υπηρεσίες των (τότε) νομαρχιών (σήμερα στους δήμους και τις Περιφέρειες). Το πρόγραμμα είχε φορέα υλοποίησης την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Α.Ε.), κύριο του έργου το τότε υπουργείο Εσωτερικών και φορείς λειτουργίας τις νομαρχίες. Χρηματοδοτήθηκε δε από το Γ΄ ΚΠΣ με 2,5 εκατ. ευρώ.

 

Τι περιελάμβανε το ηλεκτρονικό σύστημα;

 

Τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή για πέντε βασικές "λειτουργικές περιοχές", με σκοπό την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη: ανάμεσα σε αυτές οι τομείς Εμπορίου και Ανωνύμων Εταιρειών (αρμοδιότητας υπουργείου Ανάπτυξης), ο τομέας Μεταφορών (αρμοδιότητας υπουργείου Μεταφορών), ο τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας (υπουργείο Υγείας), ο τομέας Πολεοδομίας (υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ) και όλη η διαχείριση των οικονομικών, λογιστικών, πρωτοκολλήσεων εγγράφων των τότε νομαρχιών - σήμερα των Περιφερειών (αρμοδιότητας του υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης). Ετσι σήμερα το ΟΠΣΝΑ είναι απολύτως απαραίτητο για τη λειτουργία κομβικών δημοσίων υπηρεσιών. Για παράδειγμα το σύστημα e-poleodomia καλύπτει όλη την καθημερινότητα των πολεοδομιών, από το πρωτόκολλο και διαχείριση οικοδομικών αδειών, έως τη διαχείριση αυθαιρέτων.

 

Το σύστημα παραλήφθηκε οριστικά στις 12/8/2009 από την ΚτΠ Α.Ε. Κατόπιν θα έπρεπε να το αναλάβει το υπουργείο Εσωτερικών, ως κύριος του έργου, προβλέποντας παράλληλα τη συντήρηση των μηχανημάτων, την υποστήριξη της λειτουργίας του και τη διαρκή ενημέρωση και βελτίωσή του. Ομως αυτό δεν έγινε ποτέ.

Ετσι η κεντρική βάση δεδομένων...ξέμεινε στην ΚτΠ, η οποία έως και σήμερα φροντίζει με περιορισμένα μέσα για τη λειτουργία του. Χαρακτηριστικό είναι ότι το σύστημα e-poleodomia, που έχει ως χρήστες χιλιάδες υπαλλήλους πολεοδομιών σε όλη τη χώρα,υποστηρίζεται από έναν (!) υπάλληλο...

 

Η «Κ» απευθύνθηκε στην ΚτΠ Α.Ε., η οποία επιβεβαίωσε την κατάσταση. "Επί του παρόντος δεν έχουν λυθεί ζητήματα οικονομικής, τεχνικής και διοικητικής φύσεως και το σύστημα παραμένει σε λειτουργία στους χώρους της ΚτΠ Α.Ε.", λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Τσακογιάννης. "Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το σύστημα να παραμένει λειτουργικό και να παρέχεται κάποια βασική υποστήριξη στους τελικούς χρήστες, μέχρι τη μεταφορά του συστήματος στον κατά περίπτωση αρμόδιο φορέα".

 

Η υπόθεση έχει σοβαρές διαστάσεις. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της ΚτΠ, το σύστημα παρουσιάζει συχνά προβλήματα. Αν τα μηχανήματα (του 2006) υποστούν μια βλάβη, τότε θα σταματήσει για άγνωστο διάστημα λ.χ. η έκδοση οικοδομικών αδειών ή αδειών οδήγησης. Αν ο ένας ή οι δύο υπάλληλοι της ΚτΠ που χειρίζονται ολόκληρους τομείς απουσιάσουν, τότε η λειτουργία των υπηρεσιών μένει "στον αέρα". Η λύση του προβλήματος είναι περίπλοκη, καθώς περιλαμβάνει την ανάληψη μιας κεντρικής ευθύνης για το έργο, την ανάθεση της συντήρησης και λειτουργίας του και μια σειρά από εργασίες που σήμερα...κανείς δεν δείχνει διατεθειμένος να κάνει.

 

Πηγή: http://www.kathimeri...-apo-yposthri3h

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Η ηλεκτρονική έδοση αδειών δεν υποστηρίζει καταγγελίες.

Ειδικά όταν γίνονται σε προστατευόμενες περιοχές με ειδικό καθεστώς, όπως η συγκεκριμένη.

Εξ άλλου, ούτε και για κατεδαφίσεις αυθαιρέτων υπήρξε ποτέ "τεχνική υποστήριξη" ... τι σχολιάζουμε τώρα ;

Link to comment
Share on other sites

Πολλά δεν υποστηρίζει αλλά είναι μια αρχή.

Απ'ότι γνωρίζω υπάρχουν πολεοδομίες στις οποίες οι υπάλληλοι δεν έχουν ακόμα κωδικούς για να μπουν στο σύστημα.

Είναι σαν την υπηρεσία μια στάσης. Κάνεις την αίτηση, και σταματάει εκεί η υπόθεσή σου! Μια στάση!!!

 

Το σύστημα αυτή την στιγμή υποστηρίζει άδεια δόμησης, έγκριση δόμησης και αναθεώρηση.

Έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι να εισαχθούν και οι υπόλοιπες αιτήσεις, όπως :

- βεβαίωση χρήσης γης

- έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας

- 48ωρη ενημέρωση

- βεβαίωση νομιμότητας κτηρίου για άδεια λειτουργίας  ΚΥΑ

- αυτοψία για ΔΕΗ/ΔΕΥΑΠ

- θεώρηση για εργοταξιακό ρεύμα

- βεβαίωση υποβολής δηλώσεων ιδιοκτησίας σύμφωνα με το Ν.2242/94

- βεβαίωση αρτιότητας οικοπέδου

 

Μόλις πέτυχα και μια σελίδα που έχει αναλυτικά αρκετό υλικό http://www.heraklion.gr/e-services/town-planning

 

Έστω όμως και αυτό το απλό σύστημα είναι αρκετό για αρχή, να μπει μια σειρά.

Σίγουρα σε αρκετές πολεοδομίες το προσωπικό δεν είναι εξοικειομένο με την τεχνολογία, θα πρέπει πλέον να εκπαιδευτεί ή να αντικατασταθεί από νεότερους.

Ας μην ξεχνάμε πως οι απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών με τουλάχιστον 4 μαθήματα σχετικά με υπολογιστή, παίρνουν βεβαίωση γνώσης υπολογιστών ισοδύναμη με το ECDL.

Ευκαιρία είναι να μπουν και νέοι μηχανικοί στο δημόσιο.

Link to comment
Share on other sites

Ήταν ένα καλό βήμα, αλλά με τόσες τροπ/σεις.. νόμων 

ποτέ δεν θα μπορέσει να  συντονίζεται!  

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει λύση αλλά ίσως δεν την προτιμάνε.

Δεν πρέπει να υπάρχουν προσυμπληρωμένες αιτιολογίες αλλά κενό πεδίο, όπως γίνεται τώρα στις αιτήσεις.

 

Θα έπρεπε να συμπληρώνει ο ενδιαφερόμενος την αίτηση ηλεκτρονικά, να στέλνει ηλεκτρονικά τα σχέδια και τις μελέτες και να απαντάει ηλεκτρονικά η υπηρεσία. Όπως γίνεται και σήμερα δηλαδή απλά χωρίς ουρές και μποτιλιάρισμα στον δρόμο.

Link to comment
Share on other sites

το φόρουμ έχει κατηγορία "ειδήσεις"

έχει και κατηγορία "ανέκδοτα"

μάλλον χρειάζεται και ενδιάμεσο θρεντ...

εκεί κάπου ανήκει η εύρυθμη και η προσαρμοσμένη στους νόμους -όπως λέει ο ΚΑΝΑ- λειτουργία του οποιουδήποτε συστήματος (ηλεκτρονικού ή "χειροκίνητου") εν Ελλάδι

..

ως προς τους τελικούς χρήστες

sdim καλά τα λες αλλά το θέμα είναι αν υπάρχει και ενδιαφέρον και φιλότιμο στους ΔΥ (και στους ΕΕ)

όταν έδινα εξετάσεις εισαγωγικές με γραμμοσύρτες, ούτε καν πενάκια (ραπιδογράφους), οι ΗΥ ήταν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας

κι όμως από πολύ νεώτερους ΕΕ (ή ΔΥ) που τέλειωσαν την 10ετία του 90 έχω καλύτερη σχέση με την τεχνολογία αν και αυτοδίδακτος

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.