Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων μηχανικών Ανακαίνισης και Αποκατάστασης κτηρίων


Recommended Posts

Αφου ξεπερνας τα χαρακωματα ριξε και μια ματια στο προγραμμα σπουδων της κατα τα αλλα πολυ ενδιαφερουσας σχολης που με 1-2 στατικες προτεινεται να εχουν δικαιωματα σε στατικες μελετες. Αργα η γρηγορα θα στραφουν οπως ειπε ο Χαρης και σε αλλες κατασκευες. Εν οψει ευρωκώδικων και λοιπων απαιτητικων κανονισμων εμεις ας υποβαθμισουμε το δυναμικο μας.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 112
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

...Το πολύ "ψωμί" είναι στα νέα στα οποία προσθέτω και τις προσθήκες καθ' ύψος οι οποίες δεν θεωρώ ότι εντάσσονται στην "αποκατάσταση κτηρίων".

 

Σίγουρα το πολύ ψωμί στα νέα είναι. Οι προσθήκες όμως, όπως ορθώς λες κι εσύ, είτε καθ ύψος, είτε κατ επέκταση δεν είναι αποκατάσταση. Αποκατάσταση σημαίνει φέρνω κάτι στην αρχική του μορφή/κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

Μα γιατί λέτε για αργότερα? Αφού από τώρα έχουν δικαιώματα αρχιτεκτόνων και πιολιτικών μηχανικών. (βλ. άρθρο 1.γ και 1.στ)

Και είναι λογικό, αφού μόνο με το αντικείμενό τους θα πεινάσουν. (ειδικά αν υπολογίσεις και το λάδι που θα θέλει η κάθε μηχανή για να κινηθεί)

Link to comment
Share on other sites

Κάπου διάβασα πως ::::<< Όπως οι αρχιτέκτονες μπορούν να υπογράψουν στατικά με 2-3 μαθήματα που κάνουν στη σχολή, όπως οι πολιτικοί μηχανικοί μπορούν να υπογράψουν αρχιτεκτονικά με 1-2 μαθήματα της σχολής και τοπογραφικά με 2-3 μαθήματα, έτσι ας μπορούν και οι απόφοιτοι αυτού του τμήματος να κάνουν στατικά, αποτυπώσεις, μηχανολογικά, υλικά.>>

 

Ε όχι ρε συνάδελφοι, τα καταχρηστικά δικαιώματα των πολιτικών μηχανικών και όχι μόνο με τα επικαλυπτόμενα δικαιώματα να τα εφαρμόσουμε και στα τει.

 

Βρε δε πα να πνιγούμε λεω γω.

Link to comment
Share on other sites

Λυπάμαι για τις αντιδράσεις που διαβάζω αλλά ως απόφοιτη του συγκεκριμένου τμήματος ΤΕΙ θέλουμε μόνο να ασχοληθούμε με ότι περιέγραφε ο οδηγός σπουδών την εποχή που τον μελετούσαμε για να συμπληρώσουμε το μηχανογραφικό.

Μπορούμε?

Προφανώς δεν μπορούμε.-

Και θεωρώ πως έχουμε κάθε δικαίωμα να αισθανόμαστε απογοήτευση και εξαπάτηση.

Link to comment
Share on other sites

m_vasso η σχολη σας ειναι απο τις πιο ενδιαφερουσες και κατα τη γνωμη μου και πολλοι απο εσας θα απορροφηθουνε στην παραγωγη αλλα ειλικρινα νιωθεις ετοιμη να αναλαβεις μια συνθετη στατικη μελέτη αποκαταστασης και ενισχυσης? Το αντικειμενο αυτο δυσκολευει ακομα και πολυ εμπειρους μελετητες. Γιατι θα πρεπει να κανουμε παραχωρησεις σε θεματα ασφαλειας και αρτιοτητας μελετών? Ο σεισμος στην L'aquilla εδειξε τι μπορει να γινει οταν στις ενισχυσεις μνημειων μπλεκονται αρχιτεκτονες, σχεδιαστες καλλιτεχνες κτλ. Η πλειοψηφια αυτων των κτιριων υποτιθεται ειχαν ενισχυθει και ελεγθει.

Το να μην εχεις απεριοριστα δικαιωματα σε στατικες μελετες δεν σου απαγορευει να δουλεψεις πανω στο αντικειμενο σου και να πετυχεις.

 

edit:

Οσο για το οτι νιωθετε εξαπατημενοι φταινε κατα κυριο λογο αυτοι που μοιραζουν δικαιωματα δεξια και αριστερα, ειτε επισημοι φορεις ειτε οχι. Ο γιος μιας φιλης μου μου ειπε πριν απο λιγες μερες οτι μολις τελειωσει το Δομικων εργων στις Σερρες θα εχει απεριοριστα δικαιωματα γιατι το διαβασε στο internet, πιθανολογω το διαβασε εδω μεσα οπου δικαιωματα και ελπιδες μοιραζονται απο μεριδα χρηστων και μονο απογοητευση θα προκαλεσουν στο τελος.

Link to comment
Share on other sites

baracuda, σωστά τα είπες σχετικά με τις αποκαταστάσεις και τις ιδιαιτερότητες, αλλά στη συνέχεια μπαίνεις σε χωράφια αλλων.

Για τα αυτονόητα επαγγελματικά δικαιώματα που έπρεπε να έχουμε, δεν χρειάζετε να τα διαβάζει κανένας σε fora σε συζητήσεις αλλά στο επίσημο site του ΥΠΕΠΘ και των σχολών μας.

Σαν χρήστης του χώρου πιστεύω ότι έχω δικαίωμα να δίνω πληροφορίες για την επιστήμη μου που γνωρίζω και για την αδικία που συντελείτε στην Ελλάδα στο θέμα μου.

Τις απογοητεύσεις δεν τις φοβόμαστε γιατί έχουμε ζήσει ΄μ'αυτές και ξέρουμε την διαδικασία, αντίθετα ο δρόμος που φαίνεται μπροστά στα νέα παιδιά έχει πολλές χαρές..

Το θέμα είναι άλλο όμως εδώ και καλό είναι να το σεβαστούμε όλοι μας.

Link to comment
Share on other sites

@Barracuda 1:

Όποιος διάβασε το πρόγραμμα καταλαβαίνει ότι τουλάχιστον όσον αφορά τα στατικά είναι αδύνατον κατά τη γνώμη μου να εκπονήσει μελέτη στατικής αποκατάστασης, πόσο μάλλον ενίσχυσης. Όσο για τα νέα, τι να πω...

 

Για τα στατικά που γνωρίζω, ενδεικτικά αναφέρω από τα προγράμματα σπουδών:

ΑΤΕΙ αποκατάστασης-κορμού και επιλογής

1. Γεωτεχνική μηχανική στις Κατασκευές

2. Στατική των κατασκευών

3. Ποιοτικός Έλεγχος των Δομικών Υλικών και Κατασκευών

4. Κατασκευές από οπλισμένο Σκυρόδεμα ή χάλυβα

5. Δομική Προκατασκευή

6. Η αρχιτεκτονική της φέρουσας κατασκευής

7. Αντισεισμική προστασία των κτιρίων

8. Τεχνολογία δομικών υλικών

9. Ειδικά Συστήματα και Τεχνικές Αποκατάστασης Ιστορικών Κτιρίων

 

πολιτικών μηχανικών α.π.θ.-μαθήματα κορμού χωρίς επιλογές (+16)

1. Τεχνική μηχανική

2. Αντοχή υλικών Ι

3. Αντοχή υλικών ΙΙ

4. Στατική Ι

5. Στατική ΙΙ

6. Στατική ΙΙΙ

7. Επιφανειακοί φορείς Ι

8. Δυναμική Ι

9. Σιδηροπαγές σκυρόδεμα Ι

10. Σιδηροπαγές σκυρόδεμα ΙΙ

11. Σιδηροπαγές σκυρόδεμα ΙΙΙ

12. Μεταλλικές κατασκευές Ι

13. Μεταλλικές κατασκευές ΙΙ

14. Τεχνική γεωλογία

15. Εδαφομηχανική Ι

16. Εδαφομηχανική ΙΙ

17. Θεμελιώσεις - Αντιστηρίξεις και Γεωτεχνικά Έργα

18. Δομικά υλικά Ι

19. Δομικά υλικά ΙΙ

 

δομικών έργων ατει πειραιά -κορμού χωρίς επιλογής (+?)

1. Ποιοτικός Έλεγχος και Τεχνολογία Δομικών Υλικών

2. Μηχανική Ι

3. Μηχανική ΙΙ

4. Στατική Ι

5. Στατική ΙΙ

6. Στατική ΙΙΙ

7. Σκυροδέμα Ι

8. Σκυρόδεμα ΙΙ

9. Σκυρόδεμα ΙΙΙ

10. Σύμμικτες Κατασκευές

11. Σιδηρές και Ξύλινες Κατασκευές

12. Τεχνική Γεωλογία

13. Εδαφομηχανική

14. Θεμελιώσεις

15. Αντισεισμικές Κατασκευές

 

αρχιτεκτόνων α.π.θ.

1. Αρχες δομικης μηχανικης

2. Εισαγωγή στην αρχιτεκτονική τεχνολογία

3.-4. Τεχνολογία της κατασκευής (ετήσιο)

5. Στατική και δυναμική των κατασκευών

6. Oπλισμένο σκυρόδεμα

7. Μεταλλικές και ξύλινες κατασκευές

 

Από τα παραπάνω ποιοι πιστεύετε ότι γνωρίζουν κ θα πρέπει να δικαιούνται να υπογράφουν στατικά?

(Μπορώ να κάνω το ίδιο και για πολλα άλλα αντικείμενα αλλά σε άλλο thread - τότε ίσως γίνει καλύτερα κατανοητό το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων)

 

edit:

@topoall

Δεν εγινε κατανοητό αυτό που είπα. Λέω ξανά ότι τα δικαιώματα ας δωθούν. Με τα παραδείγματα που έδωσα και τόνισες και εσύ, πιστεύεις ότι είναι δίκαιο να γίνεται έτσι? Εγώ διαφωνώ με τις αλληλεπικαλύψεις σε τόσο μεγάλη έκταση και γι αυτό το ανέφερα. Ναι στα μαθήματα για να υπάρχει και συνεννόηση μεταξύ ειδικοτήτων, αλλά όχι να απλώνουμε όπου βρούμε και μπορούμε να πατήσουμε...

Το θέμα είναι ότι με την υπερπληθώρα μηχανικών και ειδικοτήτων τρωγόμαστε με τα ρούχα μας, ενώ θα έπρεπε να διεκδικήσουμε όλος ο τεχνικός κόσμος μαζί την ενοποίηση συναφών σχολών και κλάδων και διακριτοποίηση των ορίων των δικαιωμάτων που απορρέουν από τη σχολή και μπορούν να εξελιχθούν από την επαγγελματική και επιστημονική πορεία του καθενός.

 

m_vasso

Όχι, να μη λυπάσαι, να μην αισθάνεσαι απογοήτευση, ούτε και εξαπάτηση. Η σχολή είναι πολύ καλή και πιστεύω πολύ καλώς υπάρχει, θα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί από πολύ παλαιότερα.

Το αντικείμενο της ανακαίνισης και αποκατάστασης κτιρίων γιατί να μην το ασκήσεις και να το αναπτύξεις? Πολλά από αυτά που διδάσκεστε, άλλοι δεν τα διδάσκονται καθόλου.

 

...Γιατι θα πρεπει να κανουμε παραχωρησεις σε θεματα ασφαλειας και αρτιοτητας μελετών? Ο σεισμος στην L'aquilla εδειξε τι μπορει να γινει οταν στις ενισχυσεις μνημειων μπλεκονται αρχιτεκτονες, σχεδιαστες καλλιτεχνες κτλ. Η πλειοψηφια αυτων των κτιριων υποτιθεται ειχαν ενισχυθει και ελεγθει.

Το να μην εχεις απεριοριστα δικαιωματα σε στατικες μελετες δεν σου απαγορευει να δουλεψεις πανω στο αντικειμενο σου και να πετυχεις. ...

Συμφωνώ απολύτως.

Link to comment
Share on other sites

 

 

edit:

@topoall

Δεν εγινε κατανοητό αυτό που είπα. Λέω ξανά ότι τα δικαιώματα ας δωθούν. Με τα παραδείγματα που έδωσα και τόνισες και εσύ, πιστεύεις ότι είναι δίκαιο να γίνεται έτσι? Εγώ διαφωνώ με τις αλληλεπικαλύψεις σε τόσο μεγάλη έκταση και γι αυτό το ανέφερα. Ναι στα μαθήματα για να υπάρχει και συνεννόηση μεταξύ ειδικοτήτων, αλλά όχι να απλώνουμε όπου βρούμε και μπορούμε να πατήσουμε...

Το θέμα είναι ότι με την υπερπληθώρα μηχανικών και ειδικοτήτων τρωγόμαστε με τα ρούχα μας, ενώ θα έπρεπε να διεκδικήσουμε όλος ο τεχνικός κόσμος μαζί την ενοποίηση συναφών σχολών και κλάδων και διακριτοποίηση των ορίων των δικαιωμάτων που απορρέουν από τη σχολή και μπορούν να εξελιχθούν από την επαγγελματική και επιστημονική πορεία του καθενός.

 

 

Δεν κατάλαβες αυτό που εννούσα, δεν συμφωνω με το να δωθούν επικαλυπτόμενα επαγγελματικά δικαιώματα με την δικαιολογία αφού γίνεται με τις ειδικότητες πολυτεχνείου ας γίνεται και στα τει, είμαι κάθετα αντίθετος με αυτή την λογική. να πώ ένα παράδειγμα: πώς θα αποτυπώνουν ένα μνημείο? διδάσκονται καθόλου φωτογραμμετρία? φυσικά και όχι άρα τι αποτύπωση να κάνουν? έχουμε μουρλαθεί τελείως σε αυτή την χώρα?, φυσικά το ίδιο ισχύει και για τους πολιτικούς μηχανικούς και άλλες ειδικότητες επικαλυπτόμενων επαγγελματικών δικαιωμάτων. Λύση είναι μία επαναπροσδιορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των ειδικοτήτων μηχανικών......

Link to comment
Share on other sites

Αφου ξεπερνας τα χαρακωματα ριξε και μια ματια στο προγραμμα σπουδων της κατα τα αλλα πολυ ενδιαφερουσας σχολης που με 1-2 στατικες προτεινεται να εχουν δικαιωματα σε στατικες μελετες. Αργα η γρηγορα θα στραφουν οπως ειπε ο Χαρης και σε αλλες κατασκευες. Εν οψει ευρωκώδικων και λοιπων απαιτητικων κανονισμων εμεις ας υποβαθμισουμε το δυναμικο μας.

 

 

Συγνώμη δηλαδή, οι διπλωματούχοι αρχιτέκτονες με τι γνώσεις έχουν δικαίωμα στα στατικά ? Επίσης, τα έχουμε ξαναπεί και αλλού, οι ΜΠΔ με τι γνώσεις και με ποια μαθήματα απέκτησαν όλα τα δικαιώματα των μηχανολόγων που παρεμπιπτόντως έχουν και όλα τα δικαιώματα των ηλεκτρολόγων και πάει λέγοντας.

Θα ήταν πιο τίμιο όταν κριτικάρετε τα επ. δικαιώματα του εν λόγω τμήματος αλλά και γενικότερα των ΤΕΙ, να μην αναφέρεστε μόνο σε αυτά αλλά και σε εκείνα του πολυτεχνείου που από το 1930 και παρά τις τεράστιες αλλαγές ουδεμία τροποποίηση έγινε και όλοι έχουν δικαιώματα όλων.

 

Για να μην ξεφεύγουμε από το θέμα όμως, δυστυχώς τα επαγγελματικά δικαιώματα του εν λόγω τμήματος παρά τις εισηγήσεις των αρμοδίων επιτροπών, του ΣΑΤΕ και την υπογραφή του ΥΠΕΠΘ έχουν κολλήσει για ακόμα μια φορά στα συρτάρια. Από την άλλη βέβαια, στο πανεπιστήμιο Αιγαίου, με τις ευλογίες του "παναγιότατου" κάποιο τμήμα διοίκησης και οικονομίας "βαφτίστηκε" ως τμήμα "μηχανικών" και ετοιμάζεται γοργά το σχετικό διάταγμα για τα επ. δικαιώματά τους.

 

Το σωστό θα ήταν μια γενικότερη επανεξέταση όλων των επ. δικαιωμάτων για όλες τις σχολές μηχανικών όπως ειπώθηκε.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.