Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ενίσχυση μεταλλικής δοκού σε κάμψη


 

Recommended Posts

Εχεις κανεις λαθος στον υπολογισμο σου.

Η ροπη αδρανειας των/της λαμων/λαμας, δεν προστιθεται στην ροπη αδρανειας της διατομης, ετσι απλα...

 

Αν εξετάσεις την ενισχυμένη διατομή σαν ολόσωμη ενιαία διατομή τότε ναι δεν προστίθεται έτσι απλά.

Link to comment
Share on other sites

Ειδες αγαπητε συναδελφε Tetris ποσες ηδη αποψεις εκφραστηκαν;

Θεωρητικές?

Μα και σε αυτή την περίπτωση η λύση δεν είναι μονοσήμαντη, και μόνο έπειτα από στατικό έλεγχο επιλέγεται η βέλτιστη. Πράγμα, που είναι δουλειά μηχανικού.

Πάντως η διαισθητικότητα (σε συνδυασμό με πιθανή αστοχία των συγκολλήσεων) οδηγεί (κατ' αρχάς) σε πύκνωση των δοκών. Πράγμα το οποίο αντιλαμβάνεται κι ένας κοινός νους.

Link to comment
Share on other sites

Σωστα τα λες ασφαλως.

Απλα οπως ειδες το προβλημα ειναι αρκετα σημαντικο  και δεν αξιζει απαξιωσης ο ερωτων συναδελφος.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι ευχαριστώ όλους για την βοήθεια μέχρι τώρα και συγνώμη που δεν απάντησα μέχρι τώρα. Είμαι στατικός μελετητής Ω.Σ. αλλά όχι για μεταλλικά κτίρια. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχω εμπειρία στα μεταλλικά και δεν είμαι εξικοιωμένος με τους κανονισμούς. Έχω όμως στατική αντίληψη και κάποια περιορισμένη εμπειρία σε μικροϋπολογισμούς με την βοήθεια κάποιων βιβλίων που έχω.

 

Σχετικά με την απαξιωτική απάντηση , έχω κάνει αναφορά και περιμένω από τους moderators να χειριστούν το θέμα. 

 

Σχετικά με την ουσία του θέματος:

 

Το πατάρι υπάρχει με σκελετό όπως τον περιέγραψα και είναι της δεκαετίας του 60.

 

- Ο σκελετός έτσι όπως είναι φτιαγμένος προσφέρεται για προσθήκη ενδιάμεσης δοκού και θα εξετάσω σοβαρά την περίπτωση , αφού επισκεφτώ πάλι αύριο το έργο και βεβαιωθω΄ότι είναι σχετικά εύκολη η έδραση των νέων δοκών. Θα ποστάρω και ανάλογες φωτογραφίες. 

 

-Όσο αφορά το αν η ενδεχόμενη ενίσχυση πρέπει να βιδωθεί ή να συγκολληθεί ή και τα δύο , δεν έχω εμπειρία αλλά κάνω κάποιες σκέψεις:

 

1. αν βιδώσω την λάμα στον κορμό , τότε θα την βιδώσω ή με κοχλίες σε τακτά διαστήματα σε όλο το μήκος ή θα βάλω μικρές ομάδες από κοχλίες ανα κάποια μεγαλύτερα διαστήματα. Σε κάθε περίπτωση , όταν εξετάζω μία τομή της τελικής διατομής , οι κοχλίες θα δημιουργούν ζεύγη δυνάμεων και ροπών , ενώ η λάμα θα δουλεύει απλά ως μοχλοβραχίονας και δεν θα προσφέρει στην ροπή αντίστασης αυτής καθαυτής της διατομής. Πάλι θα αναλάβει ροπές αλλά με διαφορετικό τρόπο. Σαν στατικό μοντέλο μου φαίνεται δυσανάλογος ο μοχλοβραχίονας (λάμα ) σε σχέσει με την διατομή του κοχλία. Επίσης για μένα , είναι αρκετά πολύπλοκο στον υπολογισμό.

 

2. Αν βιδώσω την λάμα στο πέλμα , το στατικό μοντέλο το βρίσκω κάπως πιο απλό . Η λάμα θα πάρει καθαρά εφελκυσμό λόγω κάμψης της δοκού και οι κοχλίες καθαρά διάτμηση. Η συνολκή διάτμηση που αντέχουν οι κοχλίες θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τον εφελκυσμό που θα πάρει η λάμα. Την δύναμη του εφελκυσμού μπορώ να την υπολογίσω ή με χρήση ροπής αντίστασης/ροπής/τάσης ή μέσω παραμορφώσεων/μέτρου ελαστικότητας/τάσης αν γίνεται , θα το ψάξω αλλά λογικά το ίδιο αποτέλεσμα θα βγάλουν και οι δύο τρόποι.

 

3, Αν συγκολλήσω την λάμα στον κορμό , τότε θα  έχω ένα απλό ζεύγος δυνάμεων σε κάθε σημείο στις δύο συγκολλήσεις , οι οποίες θα είναι ανάλογες της ροπής αντίστασης της λάμας και της ροπής που αναλαμβάνει. Εδώ πάλι , έτσι όπως το βλέπω εγώ , το μοντέλο δεν είναι και τόσο απλό γιατί τίθενται κάποια ερωτήματα : πιο ποσοστό της συνολικής ροπής θα αναλάβει η λάμα? Μην ξεχνάμε ότι η υπάρχουσα δοκός έχει ήδη παραμορφώσεις. Αν συγκολλήσω μια απαραμόρφωτη λάμα , για να αναλάβει ροπές πρέπει να παραμορφωθεί. Πρέπει λοιπόν να εξεταστεί η ροπή που ζητάμε να αναλάβει η λάμα , να μην συμβαίνει σε παραμορφώσεις της λάμας  ,που να προϋποθέτουν μη επιτρεπτές παραμορφώσεις στην υπάρχουσα διατομή. Δεν λέω ότι δεν υπολογίζεται , αλλά δεν είναι τόσο απλό. 

 

4. Αν συγκολλήσω την λάμα στο πέλμα , τότε καταλήγουμε στην κουβέντα του Terry με τον Mystic. Σίγουρα η ροπή αντίστασης και αδρανείας δεν προστίθενται έτσι απλά , αλλά έχουν να κάνουν και με την απόσταση από το κέντρο βάρους. Η ροπή αντίστασης μιας διατομής με συγκολημένα τα άκρα της  λάμας στο πέλμα και η ροπή αντίστασης μιας διατομής με την λάμα χυτεμένη μαζί με την διατομή ως ένα σώμα , εγώ νομίζω ότι  είναι η ίδια. Αυτό που αλλάζει είναι το κατά πόσο θα αντέξουν οι ραφές που στην περίπτωση του χυτού δεν υπάρχει σαν περιορισμός. Γιατί αν οι ραφές αντέχουν μέχρι ένα όριο παραμόρφωσης , μετά απο αυτήν την παραμόρφωση , δεν προφέρει τίποτα η λάμα. Παρόλα αυτά η ραφή μου φαίνεται  πιο λογικό να αναλαμβάνει διατμητικά πολύ μεγαλύτερες δυνάμεις από τους κοχλίες που θα αναγκαστώ να βάλω πολλούς και μεγάλους για να έχω την ανάλογη διατομή διάτμησης

 

5. Η λύση να συγκολήσω μισό ΙΡΕ από κάτω , μου φαίνεται αρκετά καλή. Καταρχάς έχεις ένα σώμα. Δεύτερον ενδεχομένως μισό IPE τόσο μακριά από τον κέντρο βάρους να μου φτάνει , ενώ οι λάμες με βάση τους ως τώρα υπολογισμούς μου ,  δεν αρκούν. Θυμίζω ότι έχω 161 cm3 και πρέπει να φτάσω 394 cm3  , αν δεν βάλω ενδιάμεσες δοκούς. 

 

Θα ακολουθήσουν φωτογραφίες και ενημέρωση από κάποιους υπολογισμούς που θα κάνω τις επόμενες μέρες και σε τι συμπεράσματα καταλήγω , να ακούσω γνώμες και σίγουρα θα ξαναχρειαστώ την βοήθειά σας.

Ευχαριστώ και πάλι για όλες τις θετικές απαντήσεις.

Edited by Τσιγαρίδας Φραγκίσκος
Link to comment
Share on other sites

μερικές φωτογραφίες που ήδη έχω. Αύριο θα πάρω με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

Σε πρώτη φάση φαίνεται εύκολο να προστεθούν δοκοί και ο έλεγχος της στήριξης είναι απλός. 

Στις φωτογραφείες φαίνονται αρκετές μεγάλες διατομές σαν δοκοί , αλλά είναι όλεες δευτερεύουσες , μεταφέρουν τα φορτία τους πάνω στα Ι180. 

Επίσης φαίνεται στην άκρη ένα υπόλοιμα από πολύ παλιά πλάκα , πριν κατασκευάσουν το μεταλικό πατάρι. Το κτίρο είναι προπολεμικό. Η πλάκα αυτή κάποτε κατεδαφίστηκε και η νέα πλάκα που φέρει το πατάρι είναι άλλη από αυτήν ,  με ασήμαντο πάχος , πιο πολύ σαν γέμισμα. 

Η στήριξη δεν είναι άρθρωση , αλλά νομίζω πέραν του ελέγχου της αντοχής της στήριξης σαν πάκτωση , καλύτερα να διαστασιολογήσω σε κάμψη σαν αμφιέριστη. 

post-13626-0-68658600-1447694511_thumb.jpg

post-13626-0-72514700-1447694552_thumb.jpg

post-13626-0-14350700-1447694583_thumb.jpg

post-13626-0-46928100-1447694606_thumb.jpg

post-13626-0-76737600-1447694678_thumb.jpg

post-13626-0-84497000-1447694791_thumb.jpg

post-13626-0-76068200-1447695423_thumb.jpg

Edited by Τσιγαρίδας Φραγκίσκος
Link to comment
Share on other sites

Εισαι σιγουρος, οτι αυτες οι διατομες ειναι ΙΡΕ180?

 

Δεν είναι ΙΡΕ180 , έγραψα Ι180 αλλά ούτε αυτή είναι. Είναι μια διατομή που δεν βρίσκω σε πίνακα , αλλά είναι αρκετά κοντά στην Ι180.

Στους τελικούς υπολογισμούς θα το περάσω σε προγραμματάκι να μου βγάλει ακριβή στοιχεία. Παρεπιπτόντως το cross-sections που έχεις , το έχεις αγοράσει?

 

Πάντως όσο το σκέφτομαι η λύση με ενδιάμεσους δοκούς απορίπτεται , πρώτον γιατί αν τοποθετήσω μία νέα δοκό ανάμεσα σε κάθε δύο δοκούς και πάλι θα αστοχούν οριακά οι υπάρχουσες δοκοί και δεύτερον γιατί θα πρέπει να περάσω τις δοκούς από κάτω από τις υπάρχουσες δευτερεύουσες και θα τους φάω πολύ ύψος. 

Edited by Τσιγαρίδας Φραγκίσκος
Link to comment
Share on other sites

Παρεπιπτόντως το cross-sections που έχεις , το έχεις αγοράσει?

 

 

Δεν εχω τιποτα "μαϊμου".

Δυστυχως ή ευτυχως, ολα ειναι αγορασμενα και με πληρωμενα συμβολαια συντηρησης.

Ειναι απο στατικο προγραμμα.

Link to comment
Share on other sites

όχι κοιλοδοκός , διπλό ταυ είναι τα κύρια δοκάρια.

 

 

Δεν εχω τιποτα "μαϊμου".

Δυστυχως ή ευτυχως, ολα ειναι αγορασμενα και με πληρωμενα συμβολαια συντηρησης.

Ειναι απο στατικο προγραμμα.

 

ρώτησα γιατί βρήκα αυτήν την δωρεάν trial έκδοση (http://cross-section-analysis-design.en.softonic.com/) , αλλά δεν μπορώ να δω αν είναι το ίδιο με το δικό σου , γιατί κολλάει η εγκατάσταση.

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.