Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προσχέδιο Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα Αποφοίτων ΤΕΙ


Recommended Posts

εχώ τελειώσει το hochschule γερμανίας με 4ετής φοίτηση.

Πολλές φορές κάποιοι συνάδελφοι μου έγραψαν να μην συγκρίνω την εληνική με την γερμανική νοοτροπία,εκπαίδευση κτλ.

 

θα ήθελα όμως να συγκρίνεται και να μου πείτε εάν βλέπετε εδώ διαφορά.

 

Ας υποθέσουμε οτι κάνω αίτηση ισοτίμησης στο ΔΟΑΤΑΠ και στο ΣΑΕΙΤΕ.

 

στο ΔΟΑΤΑΠ χρειάζονται τα εξείς δικαιολογιτικά>

5. Τίτλος σπουδών (πτυχίο) του οποίου ζητείται η αναγνώριση, σε νομίμως επικυρωμένο αντίγραφο. Επίσης πρέπει να κατατεθεί επίσημη μετάφραση του τίτλου σπουδών, εκτός αν είναι στην Αγγλική ή Γαλλική γλώσσα. Στις περιπτώσεις που σύμφωνα με τον κανονισμό του Ιδρύματος χορηγείται και ενδιάμεσος τίτλος σπουδών θα πρέπει να κατατίθεται και αυτός. Ο Τίτλος σπουδών πρέπει να είναι θεωρημένος για τη γνησιότητα των υπογραφών σύμφωνα με τη Σύμβαση της Χάγης (σφραγίδα APOSTILLE). Για όσες χώρες δεν έχουν κυρώσει τη Σύμβαση και μόνο γι’ αυτές η θεώρηση γίνεται από τις επιτόπιες Ελληνικές Προξενικές Αρχές. Οι θεωρήσεις αυτές δεν χρειάζονται, αν το Πανεπιστήμιο που έχει απονείμει τον τίτλο σπουδών στείλει απευθείας στον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. το επίσημο πιστοποιητικό μαθημάτων και βεβαίωση για την απονομή του τίτλου. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος να ζητήσει την αποστολή τους από το Πανεπιστήμιο στον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.

 

6. Επίσημο πιστοποιητικό μαθημάτων (official transcript) (εάν το πρόγραμμα σπουδών απαιτούσε παρακολούθηση μαθημάτων) με αναλυτική βαθμολογία όλων των ετών φοίτησης το οποίο πρέπει να είναι ενυπόγραφο, να φέρει τη σφραγίδα του Ιδρύματος και να αναφέρει την ημερομηνία απονομής του τίτλου. Κατατίθεται επίσημη μετάφρασή του, εκτός αν αυτό είναι στην Αγγλική ή Γαλλική γλώσσα. Το επίσημο πιστοποιητικό μαθημάτων πρέπει να είναι θεωρημένο για τη γνησιότητα των υπογραφών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σύμβαση της Χάγης (σφραγίδα APOSTILLE). Για όσες χώρες δεν έχουν κυρώσει τη σύμβαση της Χάγης και μόνο για αυτές η θεώρηση γίνεται από τις επιτόπιες Ελληνικές Προξενικές Αρχές. Δεν απαιτείται θεώρηση αν το Ίδρυμα στείλει απευθείας στο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. το επίσημο πιστοποιητικό μαθημάτων.

 

7. Βεβαίωση για τον τόπο πραγματοποίησης των σπουδών, η οποία πρέπει να ζητηθεί με ευθύνη του αιτούντος, να σταλεί απευθείας στο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π από το Ίδρυμα προέλευσης ή να κατατεθεί από τον ενδιαφερόμενο εφόσον φέρει τη σφραγίδα Χάγης (APOSTILLE), μαζί με επίσημη μετάφραση της βεβαίωσης (εκτός αν είναι στην αγγλική ή γαλλική γλώσσα). Στη βεβαίωση αυτή πρέπει να αναφέρονται τα στοιχεία του ενδιαφερομένου, η διάρκεια και ο τόπος πραγματοποίησης των σπουδών.

 

8. Οδηγός σπουδών του Ιδρύματος εάν το Ίδρυμα δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. με τα αναγνωρισμένα Α.Ε.Ι.

 

στο ΣΑΕΙΤΕ εκτός των άλλων τα εξείς δικαιλογιτηκα>

3. Τίτλος Σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νομίμως επικυρωμένος και μεταφρασμένος στην Ελληνική).

4. Πιστοποίηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης: βεβαίωση της αρμόδιας αρχής του κράτους-μέλους προέλευσης η οποία να πιστοποιεί: α) ότι το Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που χορήγησε τον τίτλο σπουδών είναι αναγνωρισμένο Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και β) το επίπεδο του Ιδρύματος αυτού (νομίμως επικυρωμένη και μεταφρασμένη στην Ελληνική).

5. Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από το Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που χορήγησε τον τίτλο. Στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών πρέπει να περιέχεται το σύνολο των μαθημάτων που παρακολούθησε ο αιτών κατ' έτος (νομίμως επικυρωμένο και μεταφρασμένο στην Ελληνική).

6. Στην περίπτωση που το αιτούμενο επάγγελμα είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο στο κράτος-μέλος προέλευσης, άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (νομίμως επικυρωμένη και μεταφρασμένη στην Ελληνική).

7. Στην περίπτωση που πρόκειται για νομοθετικά ρυθμιζόμενη εκπαίδευση στο κράτος-μέλος προέλευσης (δηλ. ο ακαδημαϊκός τίτλος οδηγεί απ' ευθείας στο επάγγελμα), βεβαίωση της αρμόδιας αρχής του Κ-Μ προέλευσης η οποία να πιστοποιεί ότι η εκπαίδευση που οδηγεί στην απόκτηση του ακαδημαϊκού τίτλου είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενη εκπαίδευση, υπόκειται στις διατάξεις της Οδηγίας 2001/19/ΕΚ και οδηγεί στην άσκηση του αιτούμενου επαγγέλματος (νομίμως επικυρωμένη και μεταφρασμένη στην Ελληνική).

 

το πρώτο κάνει την ακαδημαϊκη ισοτίμηση το δεύτερο την επαγγελματική,και στα δύο δίνεις μαθήματα,και στα δύο καταθέτεις το ίδιο πτυχίο και έχεις τις ίδιες επαγγελματικές καιακαδημαϊκες γνώσεις.Με την ισοτιμία του ΔΟΑΤΑΠ δεν μπορείς να εγγραφείς στο ΤΕΕ ενώ με την ισοτιμία ΣΑΕΙΤΕ μπορείς .Δεν είναι παράλογο :?: :evil:

Link to comment
Share on other sites

pol είναι η ίδια λογική που ακολουθείται στις στρατιωτικές σχολές. Άλλοι προορίζονται για υπαξιωματικοί άλλοι για αξιωματικοί κοκ. Άλλα έτη σπουδών άλλη φιλοσοφία, άλλη δυσκολία. Νομίζω είναι ακριβώς το ίδιο πράμα. Και βεβαίως θα βρείς στο στράτευμα κάποιους ικανότατους στρατιώτες που όμως δεν θα εξελιχθούν ποτέ. Είναι θέμα μάλλον προάσπισης της ιεραρχίας.

Link to comment
Share on other sites

Aλλο πράγμα η σύγκριση ΑΕΙ-ΤΕΙ και άλλο ΑΕΙ ημεδαπής-αλλοδαπής. Το ότι POL κάποιοι απόφοιτοι ΤΕΙ βάσει των χρόνων εμπειρίας και των έργων θα έπρεπε να έχουν περισσότερα κατασκευαστικά δικαιώματα συμφωνώ αλλά αυτό καλύπτεται νομίζω από τα πτυχία. Η μελέτη προσθήκης όμως, επειδή είναι ένα από τα πιό δύσκολα πράγματα που μπορεί ένας μηχανικός να συναντήσει στην καριέρα του (και αναφέρομαι στους μικρομεσαίους μηχανικούς όπως κι εγώ που ασχολούνται με συνήθη οικοδομικά έργα), είναι κάτι τελείως διαφορετικό.

Link to comment
Share on other sites

Αλλος λεει για νοσοκομες

 

Αλλος λεει για φανταρους

 

και το κορυφαιο για την ιεραρχια..... :

 

ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΙΜΑΙ

ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ.

Link to comment
Share on other sites

Τα προαπαιτούμενα για να αποκτήσεις κάποια επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα είναι δεδομένα. Το σύστημα δεν εγκλωβίζει κανέναν. Όλοι, ανάλογα με τη σχολή που τελειώνουν, γνωρίζουν μέχρι που μπορούν να φτάσουν με το πέρασμα των χρόνων. Από ένα σημείο και πέρα όμως η εμπειρία δεν είναι δυνατόν να αντικαταστήσει τη θεωρητική γνώση.

Εάν κάποιος επιθυμεί την αναβάθμιση των επαγγελματικών του δικαιωμάτων μπορεί να επιχειρήσει να σπουδάσει παραπάνω και, τελειώνοντας τη σχολή που δίνει τις απαραίτητες γνώσεις και τα επιθυμητά επαγγελματικά δικαιώματα, να επιτύχει το σκοπό του.

Link to comment
Share on other sites

ο μηχανικος γκαραζ αυτοκινητων που τον ελευθερο χρονο ασχολειται και με ansys θα αντικαταστησει τον μηχανολογο...

 

η αναβαση στην ιεραρχια γινεται μεσω των σχολων.

ξερω αρκετα ατομα που απο ατει μπηκαν πολυτεχνειο.

αυτος ειναι ο τροπος.

 

εχω ξαναπει οτι ολο το συστημα στηριζεται σε μια ΒΑΣΗ.

αυτη η ΒΑΣΗ ειναι οι εισαγωγικες και συνεπως η κλιμακωση των σχολων με αντικρυσμα στα επ δικ.

αυτη η ΒΑΣΗ δεν προκειται να καταστραφει.

 

τα υπολοιπα ειναι απλα για να αμπελοφιλοσοφουμε.

Link to comment
Share on other sites

POL

Αυτό που εγώ καταλαβαίνω είναι ότι παντού στη ζωή υπάρχει ιεραρχία υπάρχει μια "πυραμίδα".

Αν θέλεις να αποκτήσεις τα επαγγελματικά δικαιώματα του Πολιτικού Μηχανικού το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να γραφτείς στο 2ο έτος στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών μιας πολυτεχνικής σχολής και να ολοκληρώσεις τις σπουδές σου όπως έκαναν όλοι όσοι απ' την αρχή φοίτησαν σ' αυτές τις σχολές ή όπως έκαναν πολλοί απόφοιτοι των ΤΕΙ που στη συνέχεια τελείωσαν και το αντίστοιχο τμήμα των πολυτεχνείων.

 

Τα ΤΕΙ, πρώην ΚΑΤΕΕ, πρώην ΚΑΤΕ ήταν επί πάρα πολλά χρόνια ανώτερες σχολές και σε ένα επίπεδο χαμηλότερα από τα ΑΕΙ σύμφωνα με τη λογική της "πυραμίδας" που ανέφερα στην αρχή. Κάποια στιγμή οι τριετείς σπουδές έγιναν τετραετείς, οι απαιτήσεις για τους καθηγητές τους αυξήθηκαν, μετονομάστηκαν σε Ανώτατα με συνέπεια ποια; Οι απόφοιτοι τους να ζητούν περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα. Δικαίως;

 

Πώς όμως μπορεί να το δεχθεί αυτό κάποιος απόφοιτος ΑΕΙ όταν:

1) σε μεγάλο βαθμό όλα στη χώρα μας είναι εικονικά όπως η σε μια μέρα ανωτατοποίηση των ΤΕΙ,

2) δεν γίνεται κανένας διαχωρισμός μεταξύ των αποφοίτων των παλιών ανώτερων ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ/ΤΕΙ και των αναβαθμισμένων ανώτατων ΤΕΙ των τελευταίων χρόνων ακόμα και αν δεχθούμε ότι πράγματι ο τίτλος ανώτατα έχει υπόσταση

3) οι "όροι του παιχνιδιού" (βλ. επαγγελματικά δικαιώματα) ήταν δεδομένοι όταν κάποιος συμπλήρωνε το μηχανογραφικό του δελτίο με τις σχολές που θα επέλεγε.

 

_ Αλήθεια, σήμερα ποιες είναι οι ανώτερες σχολές μηχανικών στην Ελλάδα;

_ Μήπως δεν έχουμε ανάγκη τέτοιες σχολές;

_ Μήπως απ' την άλλη δεν έχουμε ανάγκη από Πολιτικούς Μηχανικούς και έχουμε ανάγκη μόνο από εξειδικευμένους Δομοστατικούς, Υδραυλικούς και Συγκοινωνιολόγους που θα έχουν τετραετείς σπουδές;

Link to comment
Share on other sites

Χάρη έγραψες:

3) οι "όροι του παιχνιδιού" (βλ. επαγγελματικά δικαιώματα) ήταν δεδομένοι όταν κάποιος συμπλήρωνε το μηχανογραφικό του δελτίο με τις σχολές που θα επέλεγε

....δηλαδή συμφωνείς πως οι μηχανικοί παραγωγής και διοίκησης κακώς πήραν τα δικαιώματα μηχανολόγου όπως και οι μηχανικοί διαχείρισης ενεργειακών πόρων όπως και κάποιο τμημα μηχανικών στο παν.Αιγαίου (δεν θυμάμαι πιο) που και αυτοί πήραν δικαιώματα μηχανολόγου

Link to comment
Share on other sites

Για να μην δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις :

όπως και οι μηχανικοί διαχείρισης ενεργειακών πόρων

Το τμήμα που λες έχει εγκριθεί η μετανομασία του σε τμήμα μηχανολόγων μηχανικών

http://www.eap-forums.gr/modules.php?name=News&file=print&sid=202

οι του παν Αιγαίου που λες ΔΕΝ πήραν δικαιώματα μηχανολόγων

Για τους Παραγωγής τα είπαμε σε άλλο topic

Link to comment
Share on other sites

1) Το εικονικό που το έχεις δει δηλαδή; Πήγες σε κανένα ΑΤΕΙ να δεις τι μαθήματα κάνουν κ πχ αντί για ηλεκτροτεχνία έκαναν φιλολογία; Η λεγόμενη ανωτατοποίηση δεν είναι διαδικασία που μπήκαν τα ΤΕΙ για να γίνουν ανώτατα, είναι η εξακρίβωση τις θέσης τους στην 3βαθμια εκπαίδευση. Σημειωτέον αξιολόγηση περνάνε όλα τα ΑΕΙ κ όχι μόνο τα ΤΕΙ για να κριθούν αν είναι ανώτατα ή όχι.

 

2)Δεν γίνετε κανένας διαχωρισμός στους απόφοιτους σειράς Αλαβάνου που με 3,5 χρόνια σπουδές παρακαλώ, αντιστοιχήθηκαν με τους 5ετής. Ομοίως δεν έγινε κανένας διαχωρισμός στους ΜΠΔ πριν την αλλαγή του προγράμματος σπουδών, που τους έκανε Μηχ. Μηχανικούς κ μετά την αλλαγή. Το πιο βαρύ όλων ακόμα δεν έγινε ουσιαστικά διαχωρισμός μηχανολόγων μηχανικών κ ηλεκτρολόγων μηχανικών. Οι απόφοιτοι ΚΑΤΕΕ που τώρα κατά 90% είναι συνταξιούχοι κ το υπόλοιπο 10% ετοιμάζει τα χαρτιά του, είναι το μεγάλο πρόβλημα;

 

3) Η ζωή δεν είναι παιχνίδι να έχει όρους που δεν αλλάζουν. Εκτός κ αν ζει κάποιος στο κόσμο της Monopoly tm. Κ οι έγχρωμοι στην Αμερική το 50 τους φτύνανε στο δρόμο κ τώρα ο πρόεδρος της Αμερικής είναι έγχρωμος. Αλλά κ πάλι να επαναλάβουμε την καραμέλα ότι οι Μηχανικοι ΤΕ ΔΕΝ έχουν επ. δικαιώματα. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ αλλά όποτε το ΥΠΕΠΘ βγάζει σχέδια ΠΔ, το ΤΕΕ με αθέμιτους τρόπους καταφέρνει να μην προχωρήσουν. Το ίδιο γίνεται κ σήμερα, αλλά πλέον έχουμε φωνή κ φωνάζουμε για την αδικία αυτή. Όποιος πάντως πιστεύει ότι ξέρει καλύτερα από τις επιτροπές του ΥΠΕΠΘ κ τα αρμόδια γνωμοδοτικά όργανα να το συζητήσουμε...

 

Επίσης τα επαγγελματικά δικαιώματα σε καμία χώρα της ΕΕ δεν λειτουργούν κλιμακωτά ανάμεσα σε απόφοιτους της ίδιας βαθμίδας. Αν υπάρχει κλιμακωτή διαβάθμιση θα είναι ΙΔΙΑ για όλους. Το οποίο θεωρώ κ το ποιο σωστό γιατί έτσι δεν μπορεί κανείς με το που πήρε πτυχίο να υπογράφει ουρανοξύστες. Το σύστημα αυτό δουλεύει κ στην Ελλάδα στα Δημόσια Έργα. Εκεί οι μηχανικοί ΤΕ με χρόνια δουλειάς πίσω τους μπορούν κ παίρνουν μεγαλύτερες δουλειές από τους Μηχανικούς ΠΕ. Πως γίνετε στα δημόσια έργα δηλαδή αλλά στα ιδιωτικά απαγορεύετε δια ροπάλου;

 

Κ επιτέλους οι βάσεις εισαγωγής δεν είναι κριτήριο για μια ολόκληρη ζωή. Είναι... βάσεις εισαγωγής. Απλά. Αλλιώς ο εισακτέος του 19 θα είναι πάντα καλύτερος του 17, που θα είναι πάντα καλύτερος του 15, που... Αυτό το ΠΑΝΤΑ δεν ισχύει. Όλα αλλάζουν στο χρόνο, κ η ωριμότητα, η όρεξη για μάθηση, η υπευθυνότητα είναι μερικά από αυτά. Καμία βάση εισαγωγής δε μπορεί να προβλέψει το μέλλον ως άλλη πυθία.

 

Τέλος, η θεωρητική γνώση για τις ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΕΣ εργασίες του μηχανικού είναι γνωστή κ πεπερασμένη. Την έχουν οι απόφοιτοι ΤΕΙ. Περισσότερα έχει να μάθει κανείς πάνω στο επάγγελμα, με την εμπειρία. Όπως έγραψα κ προηγούμενα, Ηλ/γος Μηχανικός ΠΕ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΑΠΟ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ επειδή ήταν τηλεπικοινωνιακός κ ήθελε να μάθει πάνω στη δουλειά (δεν είναι δικά μου λόγια αν θέλετε δείτε το post λίγες σελίδες πίσω έχει κ link). Αυτός όμως έχει άπειρα επ. διακαιώματα κ θεωρείται φυσιολογικό. Εγώ που έκανα 4 χρόνια ηλεκτρολογικά μαθήματα κ ΞΕΡΩ έχω ασφυκτικούς περιορισμούς Κ ΠΑΛΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ; Έλεος...

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.