Μετάβαση στο περιεχόμενο

ο Πηνειος εκοψε στα δυο τη γεφυρα της Διαβας


dimitris GM

Recommended Posts

Τα .... στο "χωρις απαιτηση ευθυνων" δεν τα καταλαβαινω αγαπητε dimitris GM.

Θαπρεπε;

 

ακριβως αυτο τονισα

οτι, η αναλυση - και απο τους τρεις συναδελφους-  αφορουσε το "γεγονος" ...την "πιθανη" αιτια, με βαση τις επιστημονικες τους γνώσεις

και οσα γνωριζουμε μεχρι στιγμης  απο φωτογραφιες..

 

Προφανως,  σε αυτη τη φαση,   δεν μπορει να γινει  "αποτιση" ευθυνων...

 

[υπαρχει και αυτη η κατασκευη που επεσημανε ο φιλος καν...

την εκανε η περιφερεια, ο Δημαρχος, καποιος φορεας...δεν ξερουμε ακομα...]

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 71
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αλήθεια υπάρχει διαδικασία επιθεώρησης γεφυρών στην Ελλάδα? Κοστίζει πολύ, ε? Πόσο θα κοστίσει τώρα όμως η αποκατάσταση της γέφυρας (+το κόστος επιθεώρησης στα υπόλοιπα στοιχεία που "στέκονται").

Στις ΗΠΑ η διαδικασία επιθεώρησης των βάθρων για υποσκαφή έχει ξεκινήσει από το 1987 μετά την κατάρρευση της γέφυρας Scholarie Creek Bridge. Κατόπιν εκδόθηκε σχετικός "οδηγός επιθέωρησης" από τη Federal Highway Administration to 1988.

Επισυνάπτω την 5η έκδοση του οδηγού (2012)

 

Και μερικά άλλα "ρητορικά" ερωτήματα: 

Υπάρχει μηχανισμός ελέγχου & επιθεώρησης των αρμών και των εφεδράνων των γεφυρών στην Ελλάδα?

Υπάρχει σεισμική αξιολόγηση?

Υπάρχει σύστημα τακτικών ελέγχων των κρίσιμων στοιχείων από διάβρωση κλπ?

Γνωρίζετε την απάντηση, τουλάχιστον για την μεγάλη πλειοψηφία των γεφυρών επαρχιακών και εθνικών οδών...

 

Παρένθεση: Το θέμα νομίζω ότι πρέπει να είναι στην κατηγορία "στατικά"

FHWA-hif12003 - Evaluating Scour at Bridges.pdf

Edited by Γιάννης
  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

Προφανώς ρητορικά τα ερωτήματα...

 

Ναι, γίνεται επιθεώρηση γεφυρών στην Ελλάδα, μάλλον σποραδικά και μεμονωμένα.

Δεν υπάρχει όμως πρόγραμμα επιθεώρησης, δεν υπάρχει αρχείο γεφυρών, η επιθεώρηση γίνεται κατά βάση σε κοντινές γέφυρες (να μην καίμε βενζίνη) και αφορά κατά βάση τον έλεγχο ρηγματώσεων και διάβρωσης...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

σιγα σιγα θα ολοκληρωθει το παζλ..

 

Με αφορμή την παρουσία του στα Μετέωρα ο περιφερειάρχης, επισκέφθηκε τον υπό κατασκευή χώρο στάσης και στάθμευσης λεωφορείων στην Ιερά Μονή Ρουσάνου, που ήταν και η μοναδική Μονή που δεν διέθετε αντίστοιχο χώρο για τα οχήματα και κυρίως για τα λεωφορεία. Ο κ. Αγοραστός χαρακτήρισε την παρέμβαση αυτή ιδιαίτερα χρήσιμη καθώς διευκολύνει τόσο τους επισκέπτες όσο και τους οδηγούς λεωφορείων που θέλουν να επισκεφθούν την Μονή.

Επόμενος σταθμός ήταν η γέφυρα της Διάβας όπου ο περιφερειάρχης  ενημερώθηκε για τις εργασίες συντήρησης της γέφυρας και την κατασκευής σκάλας για την μετακίνηση των ψαριών. Οι εργασίες έχουν ως σκοπό να διαμορφώσουν την κοίτη του ποταμού με τέτοιο τρόπο ώστε κατά τους χειμερινούς μήνες λόγω των πολλών και ορμητικών νερών να μην υπάρχει πρόβλημα στη σταθερότητα της γέφυρας. Όπως ανέφερε ο κ. Κ. Αγοραστός:

««Στα πλαίσια της συντήρησης του οδικού δικτύου της ορεινής Καλαμπάκας πραγματοποιούμε ένα σημαντικό έργο για την διασφάλιση της γέφυρας της Διάβας. Με την ολοκλήρωσή του λύνεται ένα χρόνιο πρόβλημα που αντιμετώπιζε η γέφυρα και διασφαλίζεται ταυτόχρονα η κανονική ροή του ποταμού. Παράλληλα με σεβασμό προς το περιβάλλον και στα πλαίσια της συντήρησης των θεμελίων προβλέπεται ειδική κατασκευή (σκάλα) έτσι ώστε να μπορούν να μετακινούνται τα ψάρια για λόγους αναπαραγωγής. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο ολοκληρώνεται σύντομα και που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας».

Κατά την αυτοψία στα έργα τον περιφερειάρχη συνόδευε η δ/ντρια της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Τρικάλων κα Ε. Καραγιάννη, υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας Θεσσαλίας καθώς και οι κατασκευαστές των έργων.

Edited by dimitris GM
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Το προβλημα προστασιας των βαθρων στις γεφυρες ποταμων και χειμαρρων ειναι πολυ κοινο στο Ελλαδισταν .Δεκαδες γεφυρες εχουν το ιδιο προβλημα Για παραδειγμα  στην περιοχη Παραδεισι επι του ποταμου Ευηνου για τον ιδιο λογο καταρρευσε περισυ ενα μεσοβαθρο ευτυχως χωρις να ειχε  γινει ακομα η πλακα ανωδομης (λογω ελλειψης χρηματων σταματησε η κατασκευη στα βαθρα εδω και 15 χρονια ).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ο Kan62 με πρόλαβε και με κάλυψε στα περισσότερα.

 

Όντως το πρόσφατο ανάχωμα/φραγμα είναι ο πρώτος "ύποπτος", φαίνεται να επηρρέασε την ροή του νερού στις βάσεις των πυλώνων (και μπορεί να είναι και σημαντικό: έβαλε σχεδόν μόνιμα νερό σε όλες τις βάσεις κάτι που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια). Για λεπτομερείς μελέτες Scouring δεν το συζητάμε κάν, μόνο τα Πολυτεχνεία και μερικοί ψαγμένοι μηχανικοί το παίρνουν υπόψη.

 

Η ροή και η κοίτη/κοίτες του Πηνειού δεν είναι σταθερές και αλλάζουν συνεχώς, εκτός αν γίνει περιορισμός τους με πλευρικά αναχώματα και περιμετρικές αρδευτικές τάφρους, όπως έχει γίνει στο μεγαλύτερο τμήμα του Πηνειού στην πεδιάδα της Θεσσαλίας. Και εδώ έρχεται ένα άλλο πρόβλημα, ότι αυτο σπάνια λαμβάνεται υπόψη στις μελέτες στην Ελλάδα, όχι μόνο για την κατασκευή γεφυρών αλλά ακόμη και στον χωροταξικό σχεδιασμό. Στις ανεπτυγμένες χώρες υπάρχουν ήδη αυστηρές προδιαγραφές και διαδικασίες για την εφαρμογή του Channel Migration Zone Delination

 

post-94283-0-19534800-1453107229_thumb.jpg

 

Αν κρίνω και από την πρόοδο των έργων άμεσης αποκατάστασης του γεφυριού στην Πλάκα, ελπίζω ότι θα κάνει κάτι η Περιφέρεια, για αν την αναλάβει το υπουργείο προβλέπω την επόμενη προκύρηξη:

http://www.bridgetochina.org.hk/download/Bailey%20Bridge.pdf

 

 

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Παρα του οτι αποφευγω να κρινω απο φωτο , στην περιπτωση μας ειναι προφανες οτι η πτωση οφειλεται σε περιστροφη του βαθρου (πιθανοτατα λογω υποσκαφης ).Κλασσικη περιπτωση αιτιας καταρρευσης .

Η γέφυρα είναι κατασκευής του 1982.

Λογου του ογκου του νερου, μαζί με το πεδιλο της γέφυρας ο ποταμός παρέσυρε και ένα τεχνητό φράγμα που είχε κατασκευαστεί μόλις το περασμένο καλοκαίρι αλλα και τμήμα του μπετού που είχε πέσει ως προστατευτικό (καπως λεγεται αυτο στην ορολογια του μηχανικου αλλα δεν....)μια ράμπα προκειμένου να ανεβαίνουν τα ψάρια.

Link to comment
Share on other sites

σιγα σιγα θα ολοκληρωθει το παζλ..

 

....... ο περιφερειάρχης  ενημερώθηκε για τις εργασίες συντήρησης της γέφυρας και την κατασκευής σκάλας για την μετακίνηση των ψαριών. Οι εργασίες έχουν ως σκοπό να διαμορφώσουν την κοίτη του ποταμού με τέτοιο τρόπο ώστε κατά τους χειμερινούς μήνες λόγω των πολλών και ορμητικών νερών να μην υπάρχει πρόβλημα στη σταθερότητα της γέφυρας. Όπως ανέφερε ο κ. Κ. Αγοραστός:

««Στα πλαίσια της συντήρησης του οδικού δικτύου της ορεινής Καλαμπάκας πραγματοποιούμε ένα σημαντικό έργο για την διασφάλιση της γέφυρας της Διάβας. Με την ολοκλήρωσή του λύνεται ένα χρόνιο πρόβλημα που αντιμετώπιζε η γέφυρα και διασφαλίζεται ταυτόχρονα η κανονική ροή του ποταμού. Παράλληλα με σεβασμό προς το περιβάλλον και στα πλαίσια της συντήρησης των θεμελίων προβλέπεται ειδική κατασκευή (σκάλα) έτσι ώστε να μπορούν να μετακινούνται τα ψάρια για λόγους αναπαραγωγής. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο ολοκληρώνεται σύντομα και που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας».

Κατά την αυτοψία στα έργα τον περιφερειάρχη συνόδευε η δ/ντρια της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Τρικάλων κα Ε. Καραγιάννη, υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας Θεσσαλίας καθώς και οι κατασκευαστές των έργων.

Πραγματι ετσι εγινε....

..και ετσι περιμεναν ολοι οτι τα προβληματα που ειχε ή θα ειχε η γεφυρα...θα λυνοταν....για να ξαναγινει ελεγχος μετα απο αλλα 5-6-10 χρονια.

Ελα ομως που μαλλον αυτες οι επεμβασεις που εκαναν....εφεραν αυτο το αποτελεσμα.

Η κ. Καραγιαννη που ειναι η προισταμενη της τεχνικης υπηρεσιας των Τρικαλων γνωριζει απο γεφυρες καθοτι μεταπτυχιακη σε αυτες, και τα Τρικαλα ουκ ολιγες εχουν....!!!

Αντε τωρα να τρεχει ο κοσμακης των 30 χωριων της περιοχης...τα διπλασια χιλιομετρα για να παει στο χωριο του. Και να ηταν για 2-3 μηνες αντε καλα...ελα που θα ειναι για χρονια!!!

 

Link to comment
Share on other sites

Λογου του ογκου του νερου, μαζί με το πεδιλο της γέφυρας ο ποταμός παρέσυρε και ένα τεχνητό φράγμα που είχε κατασκευαστεί μόλις το περασμένο καλοκαίρι αλλα και τμήμα του μπετού που είχε πέσει ως προστατευτικό (καπως λεγεται αυτο στην ορολογια του μηχανικου αλλα δεν....)μια ράμπα προκειμένου να ανεβαίνουν τα ψάρια.

Εννοείς "τεχνητό φράγμα" τον αναβαθμό-υπερχειλιστή που τοποθετείται λίγο κατάντη των βάθρων για την προστασία τους από διάβρωση-υποσκαφή και την εξομάλυνση της δίαιτας ανάντη;

Η ράμπα λέγεται και ιχθυόσκαλα

Αλλά κάτι ανέφερες για προβληματικό έδαφος σε άλλο πόστ σου (και αν αναφέρεις το 1982 τότε σωθήκαμε!). Από την μορφή αστοχίας (τοπική θραύση εδάφους) κάτι πρέπει να τρέχει με τους πασσάλους θεμελίωσης. Γιατί τουλάχιστον θα μπορούσαν να στηρίξουν το βάθρο στην θέση του, παρά τα πλευρικά υδροδυναμικά φορτία, έστω και για λίγο.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εννοείς "τεχνητό φράγμα" τον αναβαθμό-υπερχειλιστή που τοποθετείται λίγο κατάντη των βάθρων για την προστασία τους από διάβρωση-υποσκαφή και την εξομάλυνση της δίαιτας ανάντη;

Ακριβως αυτο.

Και αντι να διορθωσουν το προβλημα...το "τελειωσαν" μια και καλη.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.