Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Πώς άνοιξε η Διώρυγα της Κορίνθου


Engineer

Recommended Posts

Το όνειρο υπήρχε από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας, όμως αρχισε να γίνεται πραγματικότητα το 1882. Η διάνοιξης της διώρυγας της Κορίνθου είναι σημείο σταθμός στην ιστορία της απελευθερωμένης Ελλάδας.

 

Μετά την απελευθέρωση της Ελλαδας, ο κυβερνήτης Καποδίστριας επιθυμόντας την ανάπτυξη της χώρας, ανέθεσε τη μελέτη της διάνοιξης της Διώρυγας της Κορίνθου σε ειδικό μηχανικό. Ομως, τo κονδύλι των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που απαιτούταν, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης, για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά και πόσο μάλλον να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό.

 

Έπειτα από πολλές προσπάθειες έναρξης της διάνοιξης της Διώρυγας, το έργο πνοής ξεκινησε και ολοκληρώθηκε εν τέλει (1880-1893), επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος στόχευε μέσω της κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.Μια φωτογραφική αναδρομή σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Ελλάδας,που σήμερα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

http://i0.wp.com/www...?resize=470,470

 

http://i1.wp.com/www...?resize=470,642

 

Πηγή: http://autochthonese...og-post_44.html

 

Click here to view the είδηση

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Όσοι έχουν υπηρετήσει στο Μηχανικό  και έχουν περάσει από το Λουτράκι, θα έχουν να θυμούνται μία από τις πιο ωραίες σκοπιές ακριβώς πάνω στον Ισθμό με τα καράβια να περνάνε δίπλα...

  • Upvote 7
Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι. Ιταλική δεν τη λέγανε; Μία φορά είχα πάει, αλλά ήταν πράγματι ωραία... (Είχε περάσει και κρουαζιερόπλοιο).

Τελικά περίεργοι είμαστε... Τώρα αναπολούμε τις σκοπιές. Σε λίγο ποιος ξέρει που θα καταλήξουμε!

Link to comment
Share on other sites

Υπηρετώντας σαν ΥΕΑ στο Λουτράκι είχαμε έναν ανθυπολοχαγό που μας έβαζε να κάνουμε αναγνώριση στα πλοία που περνούσαν μες στην νύχτα...!

Link to comment
Share on other sites

Όσοι έχουν υπηρετήσει στο Μηχανικό  και έχουν περάσει από το Λουτράκι, θα έχουν να θυμούνται μία από τις πιο ωραίες σκοπιές ακριβώς πάνω στον Ισθμό με τα καράβια να περνάνε δίπλα...

Για αυτό μπήκα να γράψω και εγώ και να συμπληρώσω ότι αυτές οι φωτογραφίες υπάρχουν στο κτήριο της γεφυροποιίας κοντά στην σχετική λιμνούλα και προς την είσοδο του στρατοπέδου Δεν υπήρχε πιο εντυπωσιακή εικόνα το βράδυ να βλέπεις ένα καράβι φωτισμένο να προβάλει ανάμεσα στα δέντρα (αφού αν δεν είσαι δίπλα στη σκοπιά δεν φαίνεται η διώρυγα ) Μέσα στο στρατόπεδο της σχολής Μηχανικού στο Λουτράκι ,  υπάρχει και τμήμα της Διολκού της πλακόστρωτης με λίθους οδού που έσερνα τα καράβια στην αρχαιότητα  

Edited by GEORGE MICHEAL
Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι. Ιταλική δεν τη λέγανε; Μία φορά είχα πάει, αλλά ήταν πράγματι ωραία... (Είχε περάσει και κρουαζιερόπλοιο).

Τελικά περίεργοι είμαστε... Τώρα αναπολούμε τις σκοπιές. Σε λίγο ποιος ξέρει που θα καταλήξουμε!

νομίζω...το όνομα δεν το θυμάμαι αλλά θυμάμαι ότι οι σκοπιές ήταν τρίωρες λόγω έλλειψης κόσμου κ είχαμε πήξει...

κ όπως λέει ένας φίλος, "..τώρα που τα θυμάμαι ωραία ήταν στο στρατό, ούτε αυθαίρετα, ούτε εφορία, ούτε Τσμέδε...'' :smile:  

Link to comment
Share on other sites

... υπάρχει και τμήμα της Διολκού της πλακόστρωτης με λίθους οδού που έσερνα τα καράβια στην αρχαιότητα  

 

 

 

 

και ένα υπέροχο ανιμέισον με συμβολή απο το ΤΕΕ πριν μερικά χρόνια.

 

Δεν δείχνει όμως κι έναν άλλο παράγοντα που που επηρέαζε αρκετά τότε την επιλογή της διολκού από τους ναυτικούς αντί να κάνουν τον περίπλου της Πελοποννήσου…

Το παράγοντα «έρως» όπου η τότε Κόρινθος ήταν διάσημη σε όλο τον ναυτικό κόσμο της εποχής της… κάτι σαν το Άμστερνταμ σήμερα με τις βιτρίνες του έρωτα.

 

Η κίνηση στον Ισμό τώρα πια είναι ιδιαίτερα χαμηλή… δεν ξέρω αν επηρεάζει σε αυτό το κόστος διέλευσης που με τα σύγχρονα καράβια δεν τους συμφέρει και προτιμούν να χάσουν λίγο χρόνο (πέρα από ότι είναι περιορισμένο σχετικά το μέγεθος που περνανε)….

Ή η έλλειψη από «βιτρίνες» και άλλα ατραξιόν της Κορίνθου….

Link to comment
Share on other sites

ναι μας έκαψαν οι επιστολές του Απόστολου Παύλου προς  Κορινθίους , πέρασε νομίζω και από εκεί και πάπαλα  τα μαγαζιά του έρωτα στην αρχαία Κόρινθο ( η αλήθεια ήταν ότι γινόταν της ανωμαλίας εκεί (*)) Πάντως δεν ξέρω τώρα , αλλά τότε που υπηρετούσα εκεί δεν υπήρχε μέρα που να μην έπεφτε ένα μεγάλο κομμάτι από τα Πρανή στην διώρυγα Πολλές φορές έκλεινε για να την επαναφέρουν και αυτό δημιουργούσε πρόβλημα στην ναυσιπλοΐα 

 

(*) νομίζω ότι εκεί γνώρισε ο αυτοκράτορας Αδριανός τον μεγάλο του έρωτα Αντίνοο ....

Edited by GEORGE MICHEAL
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.