Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νέο Σχέδιο ΠΔ Μηχανικών


Recommended Posts

Τι σχέση έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα το 5ο ή το 6ο επίπεδο σπουδών. Επαγελμάτικά δικαιώματα έχει η κάθε σχολή τα δικά της, σφραγίδες νοικιάζουν μόνο οι απατεώνες

Πιθανώς τάχεις λίγο μπερδέψει τα πράγματα. Το πιο σωστό θα ήταν ”τις σγραγίδες τις νοικιάζουν μόνο οι απατεώνες".

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ πιστεύω ότι μόνο στην ελλάδα ο καθένας υπογράφει μόλις πάρει πτυχίο με 0 εμπειρία και χωρίς κανένας φορέας να πιστοποιεί τις πραγματικές γνώσεις του καθενός!! (πλην από τους ΤΕ που τις περισσότερες φορές κανείς δεν ξέρει αν θα μπορεί να σφραγίσει τη δουλειά που πήρε, μιας και κανείς υπάλληλος δεν ξέρει αν μπορεί να τη δεχτεί, αφού τα ΕΔ βγαίνουν από το 1982 ανά 4 έτη...Για κλάματα).

 

Στην Αγγλία το επάγγελμα είναι ανοιχτό. Μόνο ο τίτλος προστατεύεται. Δηλαδή, μόνο οι IEng ή CEng υπογράφουν και πληρώνονται ανάλλογα φυσικά. Γιατί;

 

Με απλά ελληνικά για να μπορεί κάποιος να υπογράφει (ως ΠΜ που μπορώ να πω προσωπικά) θα πρέπει να αποδείξει  A) Knowledge Β.) Experience C) Ability στο κάθε ένα ξεχωριστά στα ακόλουθα:

 

9 Attributes (Initial Professional Development): 

1. Knowledge and Understanding of Engineering

2. Technical and Practical Application of Engineering

3. Management and Leadership

4. Independent Judgement and Responsibility 

5. Commercial Ability

6. Health, Safety and Welfare

7. Sustainable Development 

8. Interpersonal Skills and Communication

9. Professional Commitment. 

 

Το κάθε ένα από τα παραπάνω έχει 4-7 υποattributes (επί Α-Β-C). Από 3-6 παραδείγματα/έργα στο καθένα (μέχρι 2000 λέξεις το κάθε παράδειγμα αν θυμάμαι καλά). 

+ Minimum 30 ώρες εκπαίδευση (Continuous Professional Development) κάθε χρόνο (συνήθως οι εταιρείες φροντίζουν για αυτό).

Μετά συνέντευξη.

Μετά εξέταση.

 

Τα πτυχία το μόνο που έχουν να κάνουν, είναι ότι για CEng θέλει ή MEng ή MSc. Αλλιώς πρώτα IEng και μετά CEng.

Η διαφορά είναι ότι για CEng θέλει 2-3 παραπάνω υποattributes (εντώς των 4-7)

 

Κανένα πτυχίο δεν μπορεί να συγκριθεί με την εργασιακή εμπειρία ούτε στο ελάχιστο.

Τα συμπεράσματα δικά σας..

Edited by Earl
  • Upvote 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ αγοράκι έχω βγάλει και το Δομικών έργων του Πειραιά και το Μετσόβιο. Οπότε ξέρω πολύ καλά τι λέω και για τις υπογραφές και τις σφραγίδες και για το επίπεδο σπουδών στις 2 σχολές. 

Edited by georgecv
Link to comment
Share on other sites

Εγώ αγοράκι έχω βγάλει και το Δομικών έργων του Πειραιά και το Μετσόβιο. Οπότε ξέρω πολύ καλά τι λέω και για τις υπογραφές και τις σφραγίδες και για το επίπεδο σπουδών στις 2 σχολές. 
 

 

Μιας και το έφερε η κουβέντα,εγώ έβγαλα στην συνέχεια και την σχολή πολιτικών μηχανικών του πανεπιστημίου Κύπρου. Δεν μπορώ να μιλήσω για το επίπεδο σπουδών ενός άλλου πανεπιστημίου,όπως του Μετσοβίου,αλλά η δικιά μου εμπειρία είναι οτι έχασα 2+ χρόνια από την ζωή μου χωρίς λόγο. Στους περισσότερους τομείς αισθάνθηκα οτι το επίπεδο σπουδών του ΤΕΙ ήταν ανώτερο (ειδικά στα μαθήματα οπλισμένου σκυροδέματος). Και άκου και το εξής απίστευτο. Στην Κύπρο θεωρούμαι μια χαρά πολιτικός μηχανικός με εγγραφή στην ΕΤΕΚ (αντίστοιχο του ΤΕΕ),ενώ στην Ελλάδα με 6+ χρόνια σπουδών δεν είμαι πολιτικός μηχανικός (μου ζητάνε μεταπτυχιακό τίτλο). 

 

Τα βρίσκεις λογικά όλα αυτά?

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

Ο προσανατολισμός των ΤΕΙ και το πρόγραμμα σπουδών (τουλαχιστον όταν φοιτούσα εγώ) είναι να εκπαιδευτούν μηχανικοί εργοταξίου και όχι μελετητές. 

 

Την άποψη μου για το επίπεδο την έχω πει εδώ:

 

 http://www.michanikos.gr/topic/11097-%CE%A3%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CE%A4%CE%95/page-2?do=findComment&comment=150723

 

Και για να απαντήσω στο ερώτημα σου Δεν βρίσκω λογικό να αποφοιτάς από μια σχολή που έχει χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας και χαμηλότερο επίπεδο εισακτέων και αποφοίτων και μετά να απαιτείς να ΄έχεις τα ίδια πρακτικά επαγγελματικά δικαιώματα με κάποιον που μπήκε σε μια σχολή με 50% μεγαλύτερη βαθμολογία και ο βαθμός δυσκολίας στην αποφοίτηση ήταν σημαντικά μεγαλύτερος.

Για τα μπετά τώρα  όταν ήμουν εγώ ενδεικτικά αναφέρω ότι δεν διδάχθηκε η επίλυση υποστηλωμάτων, στην στατική δεν διδασκόταν η αναλυση στον χώρο κλπ . Τα μόνα μαθήματα που είχαν επίπεδο κοντά στο πολυτεχνίο ήταν αυτά που έκανε ο Παπαντωνίου, και ο Γιαννακόπουλος. Το μάθημα της αντισεισμικής ήταν προαιρετικό

Link to comment
Share on other sites

Τα βρίσκεις λογικά όλα αυτά?

 

Εγώ περίπου, ναι.

Τα πτυχία τα κυπριακά αν ψάξεις εδώ http://ec.europa.eu/ είναι στο επίπεδο 11d, όπως και των ΤΕΙ (έχω πολλούς κύπριους συναδέλφους εδώ και από το πανεπιστήμιο κύπρου και πρόσφατα το ανακαλύψαμε μιας και όλοι τραβούμε το δρόμο του ICE ώστε σύντομα να γίνουμε registered)! Των ελληνικών πολυτεχνείων είναι στο 11e. Αυτό έχει να κάνει με τη μεταφορά ΕΔ βάση του EU directive route.

 

Στην Αγγλία αν θέλεις να μεταφέρεις τα επαγγελματικά σου δικαιώματα μέσω του eu directive route στη πρώτη περίπτωση θα πρέπει πρώτα να γίνεις IEng και μετά να συμπληρώσεις τα υπόλοιπα attributes, να περάσεις συνέντευξη και εξετάσεις μόνο για αυτά. Ενώ ενώ στη δεύτερη κατευθείαν μπορείς να κάνεις αίτηση για CEng. Τα attributes είναι κοινά. Φυσικά και στις δύο περιπτώσεις θέλει ΚΑΛΗ εμπειρία... Δεν μπορείς όμως να ενώσεις πτυχίο και μεταπτυχιακό (την προηγούμενη εβδομάδα έθεσα ερώτημα μιας αυτά συμψηφίζονται όταν ακολουθείται η συνηθισμένη διαδικασία μέσω του training agreement. Γιατί όχι και εδώ ;).  

 

Βέβαια σε αυτό το site φαίνεται τι ό,τι να ναι χώρα είμαστε και πόσο εκτιμούμε τα πτυχία που δίνουμε και τα όνειρα των φοιτητών.. Πχ, το πτυχίο του ΠΜ Έργων Υποδομής το έχουν μεταφράσει ως Industrial Engineer... του Τοπογράφου Agricultural Engineer, και του ΠΜ Δομικών Έργων Building Engineer.. Και άλλα μαργαριτάρια θα βρείτε αν έχετε όρεξη εκεί μέσα..! Ευτυχώς το τι γράφει εκεί δεν το παίρνουν πολύ στα σοβαρά μιας και ζητούν αναλυτικές, και summary διπλωματικής (ως προς τα ακαδημαϊκά μας). Το 11d όμως μάλλον το παίρνουν.. :)

 

Καληνύχτα κύριοι γιατί έχω και μία γέφυρα να τελέψω αύριο!! ^_^ 

Edited by Earl
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Και για να απαντήσω στο ερώτημα σου Δεν βρίσκω λογικό να αποφοιτάς από μια σχολή που έχει χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας και χαμηλότερο επίπεδο εισακτέων και αποφοίτων και μετά να απαιτείς να ΄έχεις τα ίδια πρακτικά επαγγελματικά δικαιώματα με κάποιον που μπήκε σε μια σχολή με 50% μεγαλύτερη βαθμολογία και ο βαθμός δυσκολίας στην αποφοίτηση ήταν σημαντικά μεγαλύτερος.

 

Και όμως... Ο βαθμός δυσκολίας στα ίδια μαθήματα του ΤΕΙ Αθήνας ήταν κατά πολύ ανώτερος. Σκέψου οτι στην εργασία εξαμήνου στο μάθημα οπλισμένου σκυροδέματος Ι στο ΤΕΙ είχαμε 13 πλάκες (όλων των ειδών + κλίμακα) για ανάλυση και διαστασιολόγηση και στο μάθημα οπλισμένου σκυροδέματος 2 είχαμε επίλυση και διαστασιολόγηση δοκών,υποστυλωμάτων και τοιχώματων (χεράτα όλα αυτά). Απεναντίας στο πανεπιστήμιο Κύπρου στο οπλισμένο σκυρόδεμα 1 η εργασία εξαμήνου ήταν μια θεωρητικούρα (τρόποι ενίσχυσης βλαμμένων δομικών στοιχείων,που υπόψην δεν συμβάδιζε με τον σκοπό-στόχο του μαθήματος,οπλισμένο συρόδεμα 1) ,ενώ στο οπλισμένο σκυρόδεμα 2,στο ίδιο πανεπιστήμιο ήταν ένα διώροφο κτηριάκι με 2 αμφιέρειστες πλακίτσες και επίλυση σε στατικό πρόγραμμα. Όπως καταλαβαίνεις η μέρα με την νύχτα. 

 

Για τα μπετά τώρα  όταν ήμουν εγώ ενδεικτικά αναφέρω ότι δεν διδάχθηκε η επίλυση υποστηλωμάτων, στην στατική δεν διδασκόταν η αναλυση στον χώρο κλπ . Τα μόνα μαθήματα που είχαν επίπεδο κοντά στο πολυτεχνίο ήταν αυτά που έκανε ο Παπαντωνίου, και ο Γιαννακόπουλος. Το μάθημα της αντισεισμικής ήταν προαιρετικό

 

 

Έπρεπε να τους πάρετε στο κυνήγι. Κι επειδή έχω ακούσει και άλλες παρόμοιες ιστορίες από το εν λόγω ίδρυμα,δεν αποκλείω το γεγονός να γίνεται και με δόλο από τους καθηγητές τους. 

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

 

Έπρεπε να τους πάρετε στο κυνήγι.

 

Τότε οι καθηγητές μας έλεγαν ότι η μόνη διαφορά που έχουν σαν σχολή με το πολυτεχνείο είναι 5 μαθηματικά.

Πιστεύω ότι τα παιδιά των ΤΕΙ τα σπρώχνουν οι καθηγητές τους σε λάθος δρόμο, αντί να τους πουν την αλήθεια για την σχολή τους και τον προσανατολισμό της τα ωθούν προς την διαμαρτυρία κυνηγώντας φαντάσματα για εξίσωση με τους αποφοίτους των πολυτεχνείων, με απώτερό σκοπό να μπουν και αυτοί στο παιχνίδι με τα ερευνητικά και να πάρουν κανένα επίδομα παραπάνω οι δημόσιοι υπάλληλοι.

Link to comment
Share on other sites

Μην τσουβαλιάζετε τις προσωπικές σας εμπειρίες . Τα πράγματα αλλάζουν και πολλά εξαρτώνται από τις εποχές , από τις υποδομές , από τους καθηγητές και βέβαια από τους φοιτητές . 

 

Να δούμε φέτος που θα κάτσουν οι βάσεις στους μηχανικούς , κυρίως της οικοδομής , γιατί τις βλέπω σε ιστορικά χαμηλά . Για παράδειγμα , αρχιτέκτονας με σχέδια στα 3000 μόρια , θα περνάει με 10-11000 . Πολιτικοί μηχανικοί γύρω στις 14000 . Τα τει που δεν έχουν και ΕΔ , μπορεί να έχουν όλα βάση 4ψήφια . Θα γκρεμιστούν βέβαια και οι δάσκαλοι , που πριν λίγα χρόνια ήταν στα ύψη οι βάσεις . 

 

 

Ακόμα να θυμίσω , ότι τα ΕΔ του 1972 των υπομηχανικών , για την εποχή τους ήταν πολύ σημαντικά , αφού έφταναν σχεδόν για όλα τα συνήθη ιδιωτικά έργα της εποχής . Μετά δεν επικαιροποιήθηκαν . 

Edited by BAS
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Τότε οι καθηγητές μας έλεγαν ότι η μόνη διαφορά που έχουν σαν σχολή με το πολυτεχνείο είναι 5 μαθηματικά.

Πιστεύω ότι τα παιδιά των ΤΕΙ τα σπρώχνουν οι καθηγητές τους σε λάθος δρόμο, αντί να τους πουν την αλήθεια για την σχολή τους και τον προσανατολισμό της τα ωθούν προς την διαμαρτυρία κυνηγώντας φαντάσματα για εξίσωση με τους αποφοίτους των πολυτεχνείων, με απώτερό σκοπό να μπουν και αυτοί στο παιχνίδι με τα ερευνητικά και να πάρουν κανένα επίδομα παραπάνω οι δημόσιοι υπάλληλοι.

 

Φίλε Γιώργο,μια χαρά μηχανικούς βγάζει ο τεχνολογικός τομέας. Στην δικιά μου συνείδηση,το πανεπιστήμιο Κύπρου δεν θα εξισωθεί ποτέ με το ΤΕΙ Αθήνας,που να χτυπιούνται κάτω οι κυπραίοι. Ό,τι έμαθα και χρησιμοποιώ στην δουλειά μου σήμερα οφείλεται στο ΤΕΙ. Μπορώντας να δω πλεόν από απόσταση το ακαδημαϊκό παρελθόν με τις 2 σχολές,θα έλεγα οτι στο απαισιόδοξο σενάριο απλά έχασα 2 ακαδημαϊκά χρόνια, ενώ στο αισιόδοξο οτι απλά έκανα επιπλέον επαγγελματικές γνωριμίες που εξαργυρώνουν αυτά τα 2 επιπλέον έτη σπουδών.

 

Τα πτυχία τα κυπριακά αν ψάξεις εδώ http://ec.europa.eu/ είναι στο επίπεδο 11d, όπως και των ΤΕΙ (έχω πολλούς κύπριους συναδέλφους εδώ και από το πανεπιστήμιο κύπρου και πρόσφατα το ανακαλύψαμε μιας και όλοι τραβούμε το δρόμο του ICE ώστε σύντομα να γίνουμε registered)! Των ελληνικών πολυτεχνείων είναι στο 11e. Αυτό έχει να κάνει με τη μεταφορά ΕΔ βάση του EU directive route.

 

Και να φανταστείς οτι στην Κύπρο ακόμη και σήμερα η ΕΤΕΚ ταυτίζει τα πτυχία πολιτικού μηχανικού των ΤΕΙ με αυτά των ΑΤΙ (ανώτερα τεχνολογικά ιδρύματα). Θεωρεί δηλαδή οτι τα ΤΕΙ ανήκουν στην ανώτερη και όχι στην ανώτατη εκπαίδευση. 

 

http://www.etek.org.cy/uploads/fck/%CE%95%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%82%20%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CF%8E%CE%BD%20%CE%9A%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%B1%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%A0%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CF%83%CE%B9%CE%BF%20ATI_TEI_COLLEGES.pdf

 

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.