Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Τρεις προτάσεις για εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Engineer

Recommended Posts

Πρόκειται για τις κρατικές εταιρείες των γαλλικών και των ρωσικών σιδηροδρόμων, SNCF (Societe Νationale des Chemins de fer FrancaisΙnternational) και RZD, αντίστοιχα, καθώς και για τη μεγαλύτερη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας, Grup Feroviar Roman (GFR).

 

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Cosco, παρά το ενδιαφέρον της για επενδύσεις στις υποδομές, ζήτησε ολιγοήμερη προθεσμία. Δεν της δόθηκε και απέσυρε το ενδιαφέρον της.

 

Όπως ανακοίνωσε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τώρα τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και θα υποβάλουν την εισήγησή τους σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.

 

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η αξιοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συμβάλλει στην α) αναβάθμιση και ανάπτυξη των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων της εταιρίας, β) δημιουργία συνεργειών μεταξύ των υποδομών της χώρας, και γ) βελτίωση πρόσβασης επιβατών και προϊόντων στην υπόλοιπη Ευρώπη.

 

Β. Ματβιένκο: "Αναβαθμίζονται οι σχέσεις Ρωσίας-Ελλάδας"

 

Την ιδιαίτερη ικανοποίησή της για τις εποικοδομητικές συνομιλίες και διαπραγματεύσεις που είχε με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο εξέφρασε η πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας Βαλεντίνα Ματβιένκο, επικεφαλής αντιπροσωπείας του Συμβουλίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας που βρίσκεται από χθες στην Αθήνα, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το απόγευμα της Δευτέρας στα ελληνικά και ρωσικά ΜΜΕ μιλώντας εφ' όλης της ύλης.

 

Ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα, συμμετοχή της GAZPROM σε περαιτέρω διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων, ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων για ένα ενιαίο πακέτο διαγωνισμού ΤΡΕΝΟΣΕ και λιμένος Θεσσαλονίκης, αλλά και το θέμα του αγωγού Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη, όπως επίσης και το θέμα της άδεις εισόδου για τους Ρώσους επισκέπτες στη χώρα μας ήταν τα βασικά σημεία στα οποία αναφέρθηκε η κα Ματβιένκο.

 

Η κσ Ματβιένκο, τονίζοντας ότι υπάρχει μία ανακριβής απόδοση του κλίματος των σχέσεων των δύο κυβερνήσεων, όπως παρατηρεί στον ελληνικό τύπο, θέλησε πρωτίστως να διαβεβαιώσει ότι η πολιτική ηγεσία της Ρωσίας υποστηρίζει με κάθε τρόπο τη συμμετοχή των ρωσικών επιχειρήσεων μεγάλων και μικρών σε επενδυτικά σχέδια στην Ελλάδα και έχουν ληφθεί όλες οι απαραίτητες τυπικές και άτυπες αποφάσεις.

 

Ειδικότερα αναφερόμενη στη GAZPROM, και την ΔΕΠΑ είπε ότι «έχει εκφραστεί το ενδιαφέρον της γι' αυτή την επένδυση, πλην όμως θεωρεί ότι ήταν μη αποδεκτοί οι όροι βάσει των οποίων διεξήχθη αυτός ο διαγωνισμός. Η ελληνική πλευρά, ιδιαίτερα σε πολιτικό επίπεδο αντιλαμβανόταν τις ενστάσεις και τα προβλήματα που έθετε η GAZPROM σχετικά με τους όρους, την διαφάνεια διεξαγωγής του διαγωνισμού. Ωστόσο δεν έφτασε, εικάζω, ο χρόνος για να προσλάβουν όλα αυτά μία νομική σαφή διατύπωση σε ένα έγγραφο ώστε οι ανησυχίες και οι επιφυλάξεις της GAZPROM να καμφθούν».

 

«Εάν όμως στο εξής» πρόσθεσε «οι όροι διεξαγωγής του διαγωνισμού, είναι με βάση τις απαιτήσεις για ένα δίκαιο διεθνή διαφανή διαγωνισμό η GAZPROM έχει εκφράσει την ετοιμότητά της να συμμετάσχει σε περαιτέρω διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων».

 

Αιχμές για τη στάση της ΕΕ

 

«Εμείς επιθυμούμε να είναι η ελληνική πλευρά αυτή που θα λάβει την τελική απόφαση. Δηλαδή αφού έχουν συμφωνηθεί όλα για τους όρους διεξαγωγής με την ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η υπόλοιπη διαπραγμάτευση και η τελική απόφαση να είναι στα χέρια της ελληνικής κυβερνήσεως ως κυριαρχικής» τόνισε εξηγώντας ότι η η ρωσική πλευρά κατανοεί «ότι η Ελλάδα είναι μέρος της ΕΕ, ότι πρέπει να υπάρχει μία συμφωνία των όρων οι οποίοι δεν πρέπει να αντιφάσκουν μεταξύ του ενός ή του άλλου διεθνούς διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης με τους όρους που θέτει η ΕΕ, ωστόσο θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι απόψεις και ανησυχίες των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στον διεθνή διαγωνισμό». «Εμείς φρονούμε ότι θα πρέπει να είναι εξ αρχής προδιαγεγραμμένοι σε ένα νομικό έγγραφο οι όροι, δεν απαιτούμε ως ρωσικές επιχειρήσεις κάποια ειδικά προνόμια αλλά αποδεδειγμένα διαφανείς όρους και συμμετοχή στον διαγωνισμό επί ίσοις όροις».

 

Επισημαίνοντας ότι η GAZPROM έχει μία 17χρονη παρουσία στην Ελλάδα, τόνισε ότι αυτή «επιθυμεί να διεξαγάγει όχι μία επιμέρους τεχνική επένδυση στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ αλλά μία πολύ επωφελή για την ελληνική οικονομία δέσμη επενδυτικών προγραμμάτων στον ενεργειακό τομέα. «Ενδιαφέρεται για την κατασκευή μιας διακλάδωσης του υπό κατασκευή south stream προς την Ελλάδα γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των τιμών του φυσικού αερίου για την Ελλάδα όπως επίσης και για την κατασκευή θερμοηλεκτρικών σταθμών με φυσικό αέριο που θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να κάνει εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς επίσης και για την διεύρυνση των καταναλωτών φυσικού αερίου με αντίστοιχες υποδομές που θα συμβάλει επίσης στη πτώση της τιμής του φυσικού αερίου».

 

«Η ηγεσία της Ρωσίας» είπε η κ. Ματβιένκο «παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή κάθε επιθυμία της ελληνικής πλευράς και πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι μεταξύ των χωρών μας υπάρχουν αδελφικοί στενοί πολιτισμικοί και άλλοι δεσμοί που μπορούν να δράσουν καταλυτικά στην ανάπτυξη των οικονομικών μας σχέσεων», και αναφέροντας το παράδειγμα της πρότασης του Α. Σαμαρά τον περασμένο Ιούλιο για μείωση της τιμής του φυσικού αερίου επισήμανε ότι «τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται ο τρίτος κύκλος και ευελπιστούμε να επιτευχθεί στο πλαίσιο της διακυβερνητικής συμφωνίας μία παράταση πέραν του 2016 της συμφωνίας για την παροχή αερίου από την GAZPROM» .

 

Η ίδια ανέφερε ότι «είναι τουλάχιστον περίεργο το γεγονός ότι όλες οι χώρες της ΕΕ αναπτύσσουν ενεργώς αμοιβαίες σχέσεις με την GAZPROM» και «για την Ελλάδα έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά» προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα είναι ένα κυρίαρχο κράτος το οποίο έχει το δικαίωμα να συνάπτει σε αμοιβαία επωφελή βάση τις συμφωνίες και τις συνεργασίες εκείνες που τις χρειάζονται».

Όσον αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις και τη συμμετοχή των ρωσικών επιχειρήσεων η ίδια επισήμανε ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, «η μεγαλύτερη σιδηροδρομική επιχείρηση του κόσμου», έχουν υποβάλει τις δικές τους προτάσεις για την ΤΡΕΝΟΣΕ αλλά πως «η απλή επιμέρους ιδιωτικοποίηση του διαχειριστή του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από μόνη της δεν αποτελεί κάποιο σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον για μία επένδυση τέτοιας κλίμακας».

 

Πηγή: http://news247.gr/ei..._pos=0&at_tot=1

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.