Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Νέο Πολεδομικό Θεσσαλονίκης: Τρία μεγάλα πάρκα και υπογειοποίηση Λ.Νίκης


Engineer

Recommended Posts

Η δημιουργία τριών μεγάλων πάρκων, η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Νίκης μαζί με τη διαπλάτυνση και πεζοδρόμηση της Παλιάς Παραλίας, όπως επίσης, βελτιωτικές αστικές παρεμβάσεις, η δημιουργία ενός επιχειρηματικού κέντρου στη βάση των προβλητών '2' και '3' του ΟΛΘ και, η κατασκευή ενός νέου boutique εκθεσιακού κέντρου στη ΔΕΘ, βρίσκονται στη βάση της μελέτης για το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Θεσσαλονίκης.

 

Τα παραπάνω είναι μόλις ορισμένα από τα σημεία της μελέτης για το νέο Γ.Π.Σ.- στάδιο Β1- που παρουσιάστηκε σήμερα από την ομάδα των μελετητών σε ειδική εκδήλωση που έγινε στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/ΤΚΜ, στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τους φορείς.

 

Η επικαιροποίηση του ισχύοντος Γ.Π.Σ. δήμου Θεσσαλονίκης, στον οποίο έχει πλέον ενταχθεί και ο πρώην δήμος Τριανδρίας, έχει δύο βασικούς στόχους: Τη βελτίωση της πολεοδομικής οργάνωσης και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

 

Οι μελετητές κατέθεσαν πολλές προτάσεις για την εξυπηρέτηση των ανωτέρω βασικών στόχων, πέραν του σχεδίου αναδιοργάνωσης του Δήμου σε μεγαλύτερες πολεοδομικές ενότητας, με δύο τομείς, κεντροδυτικό και ανατολικό, 24 συνοικίες, μία Ζώνη Μητροπολιτικής Λειτουργίας και δύο περιοχές με ίδιο νομικό καθεστώς, τον ΟΛΘ και τον Επιβατικό Σ.Σταθμό.

 

Δημιουργία τριών πάρκων

 

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δημιουργία τριών μεγάλων πάρκων, τα οποία θα δώσουν στη Θεσσαλονίκη επιπλέον 240 στρέμματα πρασίνου, όταν σήμερα τα πάρκα της πόλης καλύπτουν κάτι λιγότερο από 100 στρέμματα(Ν. Ελβετία, Πεδίο Άρεως και Πάρκο ΧΑΝΘ).

 

Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου, σε έκταση περίπου 70 στρεμμάτων στη Ν.Ανατολική Πύλη της πόλης, δηλαδή στη περιοχή των Κεραμείων Αλλατίνη και δίπλα στο σταθμό του Μετρό. Η περιοχή που είχε πολλές ελεύθερες εκτάσεις αποψιλώνεται από το πράσινο και αν δεν δημιουργηθεί ένα πάρκο και πόλος πολλαπλών λειτουργιών, θα γίνει κατοικίες και τσιμέντο.

 

Επίσης, στη περιοχή, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας πολυτροπικός σταθμός για τα μέσα μαζικής μεταφοράς ενώ προτείνεται και η μεταφορά, εκεί, του τερματικού σταθμού του ΟΑΣΘ.

 

Ένα ακόμη "πολυμορφικό, μητροπολιτικό πάρκο πολιτισμού, ιστορικής μνήμης και αναψυχής", προτείνεται να γίνει σε έκταση 100 στρεμμάτων, εκεί που σήμερα βρίσκεται ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, ενώ η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση του λιμανιού θα πρέπει να εκτραπεί προς τα δυτικά. Μάλιστα ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός θα μπορούσε, υποστηρίχθηκε, να μεταφερθεί στο στρατόπεδο Γκόνου.

 

Η πρόταση για τους Λαχανόκηπους

 

Η πρόταση αυτή εντάσσεται στη γενική προσέγγιση αναμόρφωσης της περιοχής των Λαχανοκήπων(900 στρέμματα), από την οποία οι μελετητές "παίρνουν" το επιχειρηματικό κέντρο που προβλέπει προηγούμενο σχέδιο, λόγω των περιορισμών που θέτει η Οδηγία SEVEZO (σ.σ εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών σε μικρή απόσταση) και το "πηγαίνουν" στο Λιμάνι, στη βάση των προβλητών '2' και '3' και σε έκταση περίπου 120 στρεμμάτων.

 

Βεβαίως, ότι προτείνεται για το λιμάνι, θα πρέπει να συμφωνεί με το νέο master plan του ΟΛΘ και το ιδιαίτερο καθεστώς που ισχύει για την περιοχή.

 

Μεταξύ των παρεμβάσεων που προτείνονται για την περιοχή των Λαχανοκήπων είναι και η δημιουργία ενός ανοικτού εμπορικού κέντρου, με χαμηλό συντελεστή δόμησης και σε έκταση 100 στρεμμάτων, με σκοπό την αξιοποίηση των παλιών βυρσοδεψείων από πιθανώς και του γηπέδου του "Θερμαϊκού".

 

ΔΕΘ, Μητροπολιτικό Πάρκο

 

Με οδηγό αυτή την "πράσινη διαδρομή" των μελετητών, φτάνουμε στο Μητροπολιτικό Πάρκο του κέντρου της πόλης όπως και στην πρόταση για σύνδεση της παραλίας, από το ύψος του Λευκού Πύργου, με το δάσος του Κέδρινου Λόφου.

 

Η πρόταση των μελετητών, σε ότι αφορά την αναμόρφωση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ- Helexpo, συναντά την αντίδραση της διοίκησης της εταιρείας, η οποία επίσης μελέτησε τη συνύπαρξη νέων εκθεσιακών υποδομών με τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου.

 

Οι μελετητές του νέου Γ.Π.Σ., προτείνουν στην έκταση των 175 στρεμμάτων, με συντελεστή δόμησης 0,8, να δομηθούν 70.000 τ.μ. από τα οποία όμως, μόνο τα 30.000-40.000 τ.μ. θα αφορούν εκθεσιακούς χώρους, αφού προτείνεται επίσης η κατασκευή ξενοδοχείου 100 κλινών αλλά και συνεδριακού χώρου.

 

Επίσης, προτείνουν την κατεδάφιση όλων των καταστημάτων επί της Αγγελάκη και την ανέγερση των νέων περιπτέρων κατά μήκος της οδού Εγνατίας και ελεύθερο χώρο πέριξ του Παλαί ντε Σπόρ, όπως και μεγάλους χώρους στάθμευσης, είτε υπόγειους, είτε σε πολυώροφο κτίριο.

 

Να σημειωθεί, ότι κατά τους μελετητές και σε άλλη οικονομική συγκυρία, το εκθεσιακό κέντρο θα έπρεπε να βγει εκτός πόλης.

 

Στοιχεία της παραπάνω πρότασης βρίσκουν αντίθετη τη διοίκηση της ΔΕΘ- Helexpo, καθώς οι καθαροί εκθεσιακοί χώροι δεν επαρκούν(χρειάζονται περί τις 50.000 - 55.000 τ.μ.), ενώ θα πρέπει να μην βρίσκονται σε ορόφους αλλά σε ένα επίπεδο.

 

Πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης

 

Οι μελετητές έκαναν ιδιαίτερες προτάσεις για ανάπλαση, σε μεγαλύτερο βάθος, της Πλατείας Χρηματιστηρίου, των Δυτικών Τειχών και της περιοχής των Δώδεκα Αποστόλων, της περιοχής "Αρμένικα".

 

Επίσης, για τη βελτίωση του αστικού χώρου, πρότειναν για την περιοχή μεταξύ των οδών Ερμού- Βασ. Ηρακλείου- Κομνηνών: Ανακασκευή της Αγοράς Μοδιάνο, η Ερμού να γίνει οδός ήπιας κυκλοφορίας και πεζοδρόμηση των Βασ. Ηρακλείου και Κομνηνών.

 

Πεζοδρόμηση και του νοτίου τμήματος της Δημ. Γούναρη όπως και της Πλατείας Ιπποδρομίου, ενώ στα ανατολικά του δήμου, πεζοδρόμηση της Σόλωνος με Καρακάση.

 

Υπογειοποίηση της Λεωφόρου Νίκης

 

Στο πλαίσιο του νέου Γ.Π.Σ. οι μελετητική ομάδα έκανε προτάσεις για το κυκλοφοριακό, αν και τονίσθηκε πως η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μια ειδική κυκλοφοριακή μελέτη.

 

Έτσι τονίσθηκε ότι λόγω της "υπόθεσης της υποθαλάσσιας", δε θα πρέπει να δαιμονοποιείται η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Νίκης. Προτάθηκε λοιπόν η διαπλάτυνση της σημερινής οδού και η παράλληλη υπογειοποίηση της ούτως ώστε να κατασκευαστεί δίιχνη αστική αρτηρία, μονής κατεύθυνσης και σε πλάτος 12,5 μέτρων. Στο επίπεδο της σημερινής οδού, θα δημιουργηθεί δημόσιος χώρος.

 

Με την υπογειοποίηση του δρόμου, επισημάνθηκε, θα ενισχυθούν και οι θεμελιώσεις των παλαιών πολυκατοικιών.

 

Σε ότι αφορά τις συγκοινωνίες-μετακινήσεις, στόχος είναι οι παρεμβάσεις να συμβάλλουν στη ταχεία διέλευση των οχημάτων. Στη συλλογιστική αυτή, προτείνεται:

 

H οδός Γ' Σεπτεμβρίου να μετεξελιχθεί σε οδό γρήγορης σύνδεσης κέντρου με την περιφερειακή.

 

H αναβάθμιση του άξονα Εθνικής Αμύνης με Ευαγγελίστρια και Ανατολική Περιφερειακή.

 

Ολοκλήρωση του άξονα Ιπποκράτους- Σταγειρίτη - Κανάρη στη περιοχή του κρίσιμου κόμβου Κ10 της περιφερειακής.

 

Μονοδρομήσεις των οδών Μ. Μπότσαρη και Συνδίκα.

 

Διάνοιξη των οδών Ψελλού και Παπαναστασίου

 

Η Θεσσαλονίκη έχει δε και μεγάλη ανάγκη για τη δημιουργία περιφερειακών πάρκινγκ που θα εξυπηρετούν το μοντέλο park & ride. Τέτοιοι χώροι στάθμευσης μπορούν να γίνουν στη Νέα Ελβετία, στο Θέατρο Γης, στη Δυτική Είσοδο και στον Εμπορευματικό Σταθμό, στη Λαγκαδά με Αγίου Δημητρίου, κάτω από το γήπεδο ποδοσφαίρου του ΑΠΘ αλλά και σε χώρους της ΔΕΘ.

 

Σύντομους χαιρετισμούς στην έναρξη της εκδήλωσης απηύθυναν ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Πάρις Μπίλλιας και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Θανάσης Παππάς, επισημαίνοντας τις μεγάλες καθυστερήσεις σε θέματα χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, σε μία πόλη που αυτή τη στιγμή στερείται και τον "οδηγού" του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου.

 

Την παρουσίαση των προτάσεων της μελετητικής ομάδας έκαναν οι μηχανικοί, πολεοδόμοι, χωροτάκτες Ελένη Σέμψη- Ραΐδου, Όλγα Βαφειάδου, Αναστ. Λέπεσης και ο συγκοινωνιολόγος Νικόλαος Ηλιού.

Επί της πρότασης, γνωμοδότησε και ομάδα εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ αποτελούμενη από τους Γ. Αγγελίδη, Τ. Δούμα, Π. Καρκαβίτσα, Ν. Κουτσομάρκο, Χρ. Μακράκη- Καραχάλιο, Ν. Τασοπούλου και Γ. Τσαμπάζη.

 

Πηγή: http://www.voria.gr/...-tis-leof-nikis

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Θα γίνει υπογειοποίηση της παραλιακής?

Πότε ρε παιδιά??

 

Πρίν ή μετά το Μετρό?

Όχι τπτ άλλο, αλλά να μην συμπέσουν και δεν ξέρουμε πού να πρωτοκόψουμε την κορδέλα!!

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

Δε ακούγεται τόσο ως Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, αλλά ως Γενικά Πολεοδομικά Όνειρα. 

 

Αφού δώσουν ένα σκασμό λεφτά για τις μελέτες της υπογειοποίησης, τελικά θα μας πουν ότι είναι ασύμφορο το έργο.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

μην ξεχναμε ποση "αναπυξη"  θα εχουμε...

 

1364628330184010284.jpg

 

....................τραπεζοκαθισματων

Edited by dimitris GM
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

μην ξεχναμε ποση "αναπυξη"  θα εχουμε...

 

1364628330184010284.jpg

 

....................τραπεζοκαθισματων

ΠΑΣΑΡΕΛΑ

τύφλα να χουν τα μυστικα της  VICTORIA :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Εύρηκα!

 

Μάλλον θα συνδράμει η Σκάλι και ο Μόλντερ και ολα θα γίνουν άμεσα!

 

https://www.youtube.com/watch?v=hAAlDoAtV7Y

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Πάντα λάτρευα τις "πολεοδομικές ονειρώξεις" στη Θεσσαλονίκη.

Ακόμη με στοιχειώνει η top-favorite-dream μελέτη που πρότεινε γραμμές τραμ επί της Τσιμισκή......

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.