Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εγκατάσταση πιεστικού και δεξαμενής νερού εφεδρείας για πόσιμο νερό


macxt

Recommended Posts

Έχω το παρακάτω πρόβλημα και παρακαλώ για την γνώμη σας.

 

Σπίτι διώροφη μονοκατοικία με ημιυπόγειο σε χωριό.

4 μελής οικογένεια  2 ενήλικες 2 παιδιά τα οποία κάποτε θα μεγαλώσουν.

 

Από τα μέσα Απριλίου έως τα μέσα Σεπτεμβρίου υπάρχει πρόβλημα με την παροχή νερού.

Σταδιακά από το πρωί αρχίζει να μειώνετε η παροχή, περίπου το μεσημέρι διακόπτετε και επανέρχεται σταδιακά αργά το απόγευμα.

Κανονική παροχή έχουμε μόνο κατά τις νυχτερινές ώρες.  Δεν γράφω συγκεκριμένες ώρες  γιατί δεν υπάρχουν.

Κάθε μέρα είναι και διαφορετική, ανάλογα με το πώς ποτίζουν οι αγρότες!!!

 

Σκέφτηκα την λύση, όπως στο σχέδιο, πλαστικής μαύρης δεξαμενής  εφεδρείας  περίπου 500lit, πιστεύω ικανή ποσότητα  για τις ημερήσιες καταναλώσεις της οικογένειας, με φλοτέρ και πιεστικό τοποθετημένα στο ημιυπόγειο. Στην οροφή δεν υπάρχει  δυνατότητα να τοποθετηθεί λόγο παλιάς κεραμοσκεπής με φέροντα ξύλα (δεν υπάρχει πλάκα σκυροδέματος).

  

Καταναλώσεις:

WC- Λουτρό

  • μπανιέρα
  • νιπτήρας
  • πλυντήριο ρούχων
  • Καζανάκι

Κουζίνα

  • νεροχύτης
  • πλυντήριο πιάτων
  • 1 βρύση αυλής
  • 2 βρύσες εξωστών ορόφου

Το ύψος από το ημιυπόγειο έως τον ηλιακό θερμοσίφωνα είναι περίπου 9,5m

 

Αυτά που με απασχολούν μιας και δεν το έχω ξανακάνει είναι.

Αν είναι σωστή η συνδεσμολογία.

Και το κυριότερο, το πόσο θα είναι υγιεινό το νερό, υπάρχουν μικρά παιδιά, για να είμαι ειλικρινής δεν εμπιστεύομαι το πλαστικό.

Ανάπτυξη μικροβίων, βακτηριδίων κ.τ.λ.

Σκέφτομαι ακόμα και την λύση  μεταλλικού επισμαλτωμένου boiler χωρίς σερπαντίνα, όπως το δοχείο buffer της θέρμανσης.

Δεν ξέρω όμως αν κάνει για πόσιμο νερό.  Αυξάνει βέβαια πολύ το κόστος.

post-4369-0-25297100-1461091119_thumb.jpg

Edited by macxt
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 47
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Οι μαυρες πλαστικες δεξαμενες που αναφερεις ειναι food grade οπως θα δεις να ειναι χαραγμενο πανω τους. Κανενα θεμα απολυτως. Για δικη μου χρηση εχω 6, διαφορων χωρητικοτητων. Καλο ειναι να καθαριζονται ετησιως τουλ, και να διαστασιολογηθουν ετσι ωστε να ξοδευεται γρηγορα το νερο και να συμπληρωνεται με φρεσκο. Αν τις χτυπα ο ηλιος καλο ειναι να σκεπαστουν με καποιο σκεπαστρο για να μην ζεσταινονται

Θα προτεινα να καταργησεις τον απευθειας κλαδο. Γιατι δεν εχει νοημα να τον κρατησεις, γιατι αυξανεται η πολυπλοκοτητα της εγκαταστασης. Ποιος θα καθεται να αλλαζει τις βανες? χρειαζεται ανεπιστροφο για να μην φευγει νερο προς το δικτυο, κτλ.

Μειονεκτημα οτι ΠΑΝΤΑ οταν ανοιγει βρυση θα δουλευει η αντλια (καταναλωση ηλεκτρικου ρευματος), αλλα ετσι και αλλιως αφου κανονικη πιεση το δικτυο εχει μονο το βραδυ που ολοι κοιμουνται και δεν ξοδευουν νερο, δεν γλιτωνεις ρευμα αν αφησεις απευθειας κλαδο.

 

Τελευταιο, αν θες δες τον κανονισμο υδρευσης της τοπικης δευα, ψαξε αν αναφερει κατι σχετικα με το θεμα σου, αν επιτρεπει την συνδεσμολογια που θες να κανεις. Θυμαμαι πιο παλια ειχε συζητηθει παρομοιο θεμα

Edited by ckiriako
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αν είναι εξασφαλισμένη η ποιότητα και η καταλληλότητα του νερού προς πόση, η συνδεσμολογία σου είναι σωστή. Με τις καταναλώσεις αυτές που δίνεις και τις προϋποθέσεις που σωστά έθεσε ο @chiriako είσαι εντάξει. 

 

Συμπληρωματικά αναφέρω (αν σου είναι κάπου χρήσιμο) ότι υπάρχουν αντλίες (έξοδος 3~5 Bar) με ενσωματωμένο inverter που ελαχιστοποιούν το ρεύμα εκκίνησης και εξασφαλίζουν ομαλή ροή στο δίκτυο. 

 

Υ.Γ. Ο απ' ευθείας κλάδος με χειροκίνητες βάνες πρέπει να υπολογίζεται μόνο σε περίπτωση βλάβης της αντλίας ή διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος. Τότε τον ενεργοποιείς χειροκίνητα να έχεις όση πίεση διαθέτει το δίκτυο.

Αν έχεις όμως στο νου σου να παίζεις συνέχεια με την πίεση της αντλίας και την διαθέσιμη πίεση του δικτύου, ο χειροκίνητος έλεγχος είναι σπάσιμο και κάποια στιγμή θα οδηγηθείς να εγκαταστήσεις αυτοματισμό διαχείρισης των πηγών που να ελέγχεται απ' τις παραμέτρους που θα επιλέξεις εσύ, π.χ. απ' την ελάχιστη πίεση του δικτύου πόλης. 

Edited by Konstantinos IB
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι απαραίτητο να ανοιγοκλείνεις τις βάνες χειροκίνητα.

 

Αν προστεθεί ένα αντεπίστροφο στο by-pass, τότε η αντλία θα λειτουργεί μόνο όταν δεν υπάρχει διαθέσιμη πίεση στο δίκτυο ύδρευσης.

 

Κατά τα λοιπά, μια χαρά είναι το σχέδιο. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι αν τύχει και μείνει το νερό για μεγάλο διάστημα στη δεξαμενή (θα έλεγα μία εβδομάδα π.χ.) να το αδειάζεις για να ανανεώνεται.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Η δεξαμενή θα τοποθετηθεί στο ημιυπόγειο οπότε είναι προστατευμένη από τις καιρικές συνθήκες.

 

Επιλέγω μαύρη (αδιαφανή) δεξαμενή, γιατί στο ημιυπόγειο υπάρχει παράθυρο, όποτε υπάρχει φυσικός φωτισμός, αν βάλω άσπρη (ημιδιάφανη) φοβάμαι ανάπτυξη πρασινίλας. Και από την στιγμή που θα είναι food grade θα είναι ασφαλείς για πόσιμο νερό, όπως μου γράψατε, οπότε το θέμα της δεξαμενής έκλεισε.   Μαύρη πλαστική.

 

Από τα μέσα Σεπτεμβρίου έως τα μέσα Απριλίου, δηλαδή τους υπόλοιπους 6 μήνες υπάρχει επάρκεια στην πίεση – παροχή του νερού, έως υπερβολική θα έλεγα, έχει τοποθετηθεί μειωτής πίεσης κεντρικός, για προστασία της εγκατάστασης. Εδώ να αναφέρω ότι η εγκατάσταση ύδρευσης είναι καινούρια  με πλαστικούς σωλήνες (πράσινους της interplast).  Οπότε για 6 μήνες τουλάχιστον δεν είναι απαραίτητη η λειτουργία του συστήματος, αντλία – δεξαμενή, γι αυτό βάζω το by-pass. Γι αυτή την χρονική περίοδο θα μπορούσε ο ιδιοκτήτης να αδειάζει και να καθαρίζει την δεξαμενή και να λειτουργεί το by-pass. Οπότε θα έχει και οικονομία στο ρεύμα. Βέβαια θα μου πείτε ότι αυτό θα το κάνει  δύο – τρία χρόνια, μετά θα βαρεθεί και θα δουλεύει μόνιμα με την αντλία.

 

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

 

Βρίσκομαι στην διαδικασία εκλογής κλασικής αντλίας – δοχείου, ή inverter που προτιμώ. Όλα θα εξαρτηθούν βέβαια από το τελικό κόστος σε συνδυασμό με τον παραγόμενο θόρυβο μιας και από πάνω είναι η κρεβατοκάμαρα – γραφείο.

Link to comment
Share on other sites

Η αντλια μπορει να μπει μεσα σε ενα ηχομονωτικο κουτι που θα εχει φυσικα προβλεψη για τον εξαερισμο της. Δεν ειναι κατι το ακριβο

Link to comment
Share on other sites

εγώ θα προτιμούσα ανοξείδωτη και όχι πλαστική δεξαμενή...

 

χρειάζεται ένα αντεπίστροφο στο by-pass, γιατί αν ξεχαστεί ο διακόπτης ανοιχτός, το μοτέρ θα γυρνά το νερό στην δεξαμενή...

 

και με "μετακόμιση" του αντεπίστροφου (του σχεδίου) μετά το ΔΔ και την κατάλληλη ρύθμιση στον πιεζοστάτη το σύστημα θα γίνει "αυτόματο", χωρίς ανάγκη χειρισμού... Βέβαια, θα χρειάζεται περιοδικός έλεγχος στα αντεπίστροφα... διότι αστοχούν "σχετικώς εύκολα"...

 

διορθώστε αν κάνω κάπου λάθος.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ανοξείδωτη είναι σαφώς καλύτερη αλλά και πολύ πιο ακριβή. 

 

Αν δεν μπει αντεπίστροφο στο by-pass το νερό δεν θα γυρνάει στη δεξαμενή. Θα πηγαίνει στο γείτονα.   :mrgreen:

 

Για τα αντεπίστροφα έχεις απόλυτο δίκιο. Μαζί με τα φλοτέρ είναι οι αδύναμοι κρίκοι της ιστορίας.

 

 

edit: και κάτι άλλο. Μην ξεχάσεις να βάλεις αισθητήριο διακοπής σε περίπτωση που δεν υπάρχει νερό στη δεξαμενή και κάψεις την αντλία.

Edited by tsak1
Link to comment
Share on other sites

δεν ειναι και ιδιαιτερα ακριβη.ας κοιταξει σε λυσεις ανοξειδωτες για αποθηκευση κρασιου λαδιου.

φλοτερ βιομηχανικου τυπου.αντεπιστροφα με την πιεση που εχει δεν νομιζω να εχει προβληματα.κλαπε καλο ειναι να αποφυγει λογω θορυβου

Edited by vasilimertzani
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.