Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Ο Συνήγορος του Πολίτη, επιλαμβανόμενος της σχετικής καταγγελίας- αναφοράς του ΣΕΓΜ, εξέδωσε τη με αριθμό πρωτ. 245801/37602/2018/30.8.2018 διευκρινιστική επιστολή του, η οποία απευθύνεται ως κατευθυντήρια οδηγία στο αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και με την οποία επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι οι νομοθετικές διατάξεις που θέσπισαν την κατάργηση δεν θέτουν ως προϋπόθεση εφαρμογής τους ούτε διακρίνουν ανάλογα με τον χρόνο υπογραφής των συμβάσεων δυνάμει των οποίων καταβάλλονται οι εκάστοτε αμοιβές.
      Επομένως, κατά τα αναφερόμενα στην εν λόγω επιστολή “…Οι αμοιβές που εισπράχθηκαν και εισπράττονται μετά την ισχύ των ως άνω νομοθετικών διατάξεων, απαλλάχθηκαν και απαλλάσσονται από τις κρατήσεις αυτές και τούτο γιατί έτσι προέβλεψαν οι ανωτέρω ρητές διατάξεις του νόμου“. Κατόπιν αυτών, καταλήγει ο Συνήγορος του Πολίτη απευθυνόμενος στο αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας “…και σε συνέχεια των σχετικών επιστολών που έχει απευθύνει ο ΣΕΓΜ προς το Υπουργείο σας, παρακαλούμε να εξετάσετε το ζήτημα που τίθεται και να μας ενημερώσετε για τις απόψεις σας. Σύμφωνα με τα ως άνω στοιχεία που παρατίθενται, θεωρούμε ότι είναι σκόπιμη η παροχή κατευθυντήριων οδηγιών, με την έκδοση σχετικής Εγκυκλίου, προς όλες τις ενδιαφερόμενες υπηρεσίες, για την ορθή εφαρμογή του νόμου και την μη επιβολή κρατήσεων παρά την νομοθετική κατάργησή τους.”.
      Υπενθυμίζουμε ότι επί του ίδιου αυτού ζητήματος και η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με την με αριθμό 129/2018 γνωμοδότησή της (βλ. την από 27/7/2018 σχετική ενημέρωση του ΣΕΓΜ), επεσήμανε με ομόφωνη γνωμοδότηση του Α’ Τμήματος του ΝΣΚ (την με αρ. 80/2018) έχει ήδη γίνει αποδεκτό ότι οι καταργήσεις των κρατήσεων ανακύπτουν σε σχέση με κάθε λογαριασμό που εισπράττεται μετά την θέση σε ισχύ των σχετικών καταργητικών διατάξεων «…ανεξάρτητα από τον χρόνο κατάρτισης της σχετικής εργολαβικής σύμβασης ή υπογραφής του σχετικού εργολαβικού συμφωνητικού, εφόσον ο νόμος δεν κάνει σχετικώς διάκριση».
      Έως ότου εκδοθεί η σχετική Εγκύκλιος ύστερα από την ανωτέρω υπόδειξη του Συνηγόρου του Πολίτη, η οποία θα επιλύσει οριστικά το ζήτημα που ανέκυψε όταν, παρά τη θέση σε ισχύ των αντίστοιχων σαφών νομοθετικών διατάξεων, πλήθος Αναθετουσών Αρχών εξακολούθησαν και εξακολουθούν να απαιτούν προκαταβολή των εν λόγω κρατήσεων προκειμένου να προχωρήσουν στην καταβολή των αμοιβών μελετών, πιστεύουμε ότι η ομονοούσα θέση των θεσμοθετημένων οργάνων της Πολιτείας ως προς την μόνη ορθή κατά τα άνω έννοια και εφαρμογή των κρίσιμων νομοθετικών διατάξεων, θα αναστείλει άμεσα και την πρακτική αναζήτησης και προκαταβολής καταργημένων κρατήσεων, έστω και καθυστερημένα.
      Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά κι από αυτήν την τελευταία επιτυχή ενέργεια του ΣΕΓΜ, με την οποία ο Σύνδεσμος εξάντλησε τις ουσιαστικές δυνατότητες παρέμβασής του για το θέμα, θα υπάρξει –επιτέλους- ανταπόκριση από το αρμόδιο Υπουργείο, όπως επιβάλλεται από τους βασικούς κανόνες της χρηστής διοικήσεως.
      Σύνδεσμος Ελληνικών Εταιρειών-Γραφείων Μελετών

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Ο Συνήγορος του Πολίτη, επιλαμβανόμενος της σχετικής καταγγελίας- αναφοράς του ΣΕΓΜ, εξέδωσε τη με αριθμό πρωτ. 245801/37602/2018/30.8.2018 διευκρινιστική επιστολή του, η οποία απευθύνεται ως κατευθυντήρια οδηγία στο αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και με την οποία επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι οι νομοθετικές διατάξεις που θέσπισαν την κατάργηση δεν θέτουν ως προϋπόθεση εφαρμογής τους ούτε διακρίνουν ανάλογα με τον χρόνο υπογραφής των συμβάσεων δυνάμει των οποίων καταβάλλονται οι εκάστοτε αμοιβές.
      Επομένως, κατά τα αναφερόμενα στην εν λόγω επιστολή “…Οι αμοιβές που εισπράχθηκαν και εισπράττονται μετά την ισχύ των ως άνω νομοθετικών διατάξεων, απαλλάχθηκαν και απαλλάσσονται από τις κρατήσεις αυτές και τούτο γιατί έτσι προέβλεψαν οι ανωτέρω ρητές διατάξεις του νόμου“. Κατόπιν αυτών, καταλήγει ο Συνήγορος του Πολίτη απευθυνόμενος στο αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας “…και σε συνέχεια των σχετικών επιστολών που έχει απευθύνει ο ΣΕΓΜ προς το Υπουργείο σας, παρακαλούμε να εξετάσετε το ζήτημα που τίθεται και να μας ενημερώσετε για τις απόψεις σας. Σύμφωνα με τα ως άνω στοιχεία που παρατίθενται, θεωρούμε ότι είναι σκόπιμη η παροχή κατευθυντήριων οδηγιών, με την έκδοση σχετικής Εγκυκλίου, προς όλες τις ενδιαφερόμενες υπηρεσίες, για την ορθή εφαρμογή του νόμου και την μη επιβολή κρατήσεων παρά την νομοθετική κατάργησή τους.”.
      Υπενθυμίζουμε ότι επί του ίδιου αυτού ζητήματος και η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με την με αριθμό 129/2018 γνωμοδότησή της (βλ. την από 27/7/2018 σχετική ενημέρωση του ΣΕΓΜ), επεσήμανε με ομόφωνη γνωμοδότηση του Α’ Τμήματος του ΝΣΚ (την με αρ. 80/2018) έχει ήδη γίνει αποδεκτό ότι οι καταργήσεις των κρατήσεων ανακύπτουν σε σχέση με κάθε λογαριασμό που εισπράττεται μετά την θέση σε ισχύ των σχετικών καταργητικών διατάξεων «…ανεξάρτητα από τον χρόνο κατάρτισης της σχετικής εργολαβικής σύμβασης ή υπογραφής του σχετικού εργολαβικού συμφωνητικού, εφόσον ο νόμος δεν κάνει σχετικώς διάκριση».
      Έως ότου εκδοθεί η σχετική Εγκύκλιος ύστερα από την ανωτέρω υπόδειξη του Συνηγόρου του Πολίτη, η οποία θα επιλύσει οριστικά το ζήτημα που ανέκυψε όταν, παρά τη θέση σε ισχύ των αντίστοιχων σαφών νομοθετικών διατάξεων, πλήθος Αναθετουσών Αρχών εξακολούθησαν και εξακολουθούν να απαιτούν προκαταβολή των εν λόγω κρατήσεων προκειμένου να προχωρήσουν στην καταβολή των αμοιβών μελετών, πιστεύουμε ότι η ομονοούσα θέση των θεσμοθετημένων οργάνων της Πολιτείας ως προς την μόνη ορθή κατά τα άνω έννοια και εφαρμογή των κρίσιμων νομοθετικών διατάξεων, θα αναστείλει άμεσα και την πρακτική αναζήτησης και προκαταβολής καταργημένων κρατήσεων, έστω και καθυστερημένα.
      Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά κι από αυτήν την τελευταία επιτυχή ενέργεια του ΣΕΓΜ, με την οποία ο Σύνδεσμος εξάντλησε τις ουσιαστικές δυνατότητες παρέμβασής του για το θέμα, θα υπάρξει –επιτέλους- ανταπόκριση από το αρμόδιο Υπουργείο, όπως επιβάλλεται από τους βασικούς κανόνες της χρηστής διοικήσεως.
      Σύνδεσμος Ελληνικών Εταιρειών-Γραφείων Μελετών
    • Από Engineer
      Με την υπ' αριθμ. 129/2018 γνωμοδότησή του το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους απάντησε σε ερωτήματα σχετικά με την κατάργηση ή μη της κράτησης υπέρ ΕΜΠ και λοιπών Πολυτεχνικών Σχολών μετά την κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ.
      Ειδικότερα το ερώτημα του Υπουργείου Οικονομικών αφορούσε στο εάν η κατάργηση των υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεων, συνεπάγεται την κατάργηση και της αντίστοιχης υπέρ ΕΜΠ και λοιπών Πολυτεχνικών Σχολών κρατήσεως και εάν ναι με ποια νομοθετική διάταξη επήλθε η σχετική κατάργηση.
      Πλέον όμως του ανωτέρω ερτήματος υποβλήθηκαν και τα εξής δύο υποερωτήματα:
      Εάν η κατάργηση της υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεως με τον ν. 4254/2014 αφορά μόνο στις συμβάσεις δημοσίων έργων που έχουν συναφθεί από την 01.01.2015 και εφεξής και, συνεπώς, για όσες συμβάσεις συνήφθησαν πριν από την 01.01.2015 ισχύει υποχρέωση παρακρατήσεως της εν λόγω κρατήσεως επί παντός ανεξαιρέτως λογαριασμού πληρωμής εργολάβου επί των εκτελουμένων έργων του Δημοσίου και λοιπών φορέων. Εάν η κατάργηση των υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεων με τον ν. 4393/2016 αφορά μόνο στις συμβάσεις δημοσίων έργων που έχουν καταρτιστεί από 12.05.2016 και εφεξής και , συνεπώς, ισχύει υποχρέωση παρακρατήσεως των εν λόγω κρατήσεων για τις συμβάσεις που είχαν συναφθεί πριν από τις 12.05.2016. Σύμφωνα με το ΝΣΚ (Α' Τακτική Ολομέλεια), η δια του ν. 4254/2014 (άρθρου πρώτου, παρ. ΙΑ., υποπαρ. ΙΑ3 περ. 2.A υποπερ. ιθ΄) κατάργηση της κρατήσεως του άρθρου 7 παρ.1 περ. β΄ του α.ν. 2326/1940 υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ συνεπάγεται την κατάργηση και της υπέρ ΕΜΠ κρατήσεως που επιβλήθηκε με τους ν. 546/1943 και 440/1945 (πλειοψ.)
      Το σύνολο του ερωτήματος αναπέμπεται στον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ. προκειμένου να εισαχθεί και ως προς τα τρία (3) σκέλη του στην Ολομέλεια, καθότι εκφράστηκαν στην Ολομέλεια απόψεις αντίθετες προς την δοθείσα με την υπ' αριθ. 80/2018 γνωμοδότηση (Τμ.Α΄) λύση, ως προς το ζήτημα των συμβάσεων τις οποίες αφορά η κατάργηση.
      Κατεβάστε τη γνωμοδότηση 129/2018 από εδώ.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Με την υπ' αριθμ. 129/2018 γνωμοδότησή του το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους απάντησε σε ερωτήματα σχετικά με την κατάργηση ή μη της κράτησης υπέρ ΕΜΠ και λοιπών Πολυτεχνικών Σχολών μετά την κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ.
      Ειδικότερα το ερώτημα του Υπουργείου Οικονομικών αφορούσε στο εάν η κατάργηση των υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεων, συνεπάγεται την κατάργηση και της αντίστοιχης υπέρ ΕΜΠ και λοιπών Πολυτεχνικών Σχολών κρατήσεως και εάν ναι με ποια νομοθετική διάταξη επήλθε η σχετική κατάργηση.
      Πλέον όμως του ανωτέρω ερτήματος υποβλήθηκαν και τα εξής δύο υποερωτήματα:
      Εάν η κατάργηση της υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεως με τον ν. 4254/2014 αφορά μόνο στις συμβάσεις δημοσίων έργων που έχουν συναφθεί από την 01.01.2015 και εφεξής και, συνεπώς, για όσες συμβάσεις συνήφθησαν πριν από την 01.01.2015 ισχύει υποχρέωση παρακρατήσεως της εν λόγω κρατήσεως επί παντός ανεξαιρέτως λογαριασμού πληρωμής εργολάβου επί των εκτελουμένων έργων του Δημοσίου και λοιπών φορέων. Εάν η κατάργηση των υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεων με τον ν. 4393/2016 αφορά μόνο στις συμβάσεις δημοσίων έργων που έχουν καταρτιστεί από 12.05.2016 και εφεξής και , συνεπώς, ισχύει υποχρέωση παρακρατήσεως των εν λόγω κρατήσεων για τις συμβάσεις που είχαν συναφθεί πριν από τις 12.05.2016. Σύμφωνα με το ΝΣΚ (Α' Τακτική Ολομέλεια), η δια του ν. 4254/2014 (άρθρου πρώτου, παρ. ΙΑ., υποπαρ. ΙΑ3 περ. 2.A υποπερ. ιθ΄) κατάργηση της κρατήσεως του άρθρου 7 παρ.1 περ. β΄ του α.ν. 2326/1940 υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ συνεπάγεται την κατάργηση και της υπέρ ΕΜΠ κρατήσεως που επιβλήθηκε με τους ν. 546/1943 και 440/1945 (πλειοψ.)
      Το σύνολο του ερωτήματος αναπέμπεται στον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ. προκειμένου να εισαχθεί και ως προς τα τρία (3) σκέλη του στην Ολομέλεια, καθότι εκφράστηκαν στην Ολομέλεια απόψεις αντίθετες προς την δοθείσα με την υπ' αριθ. 80/2018 γνωμοδότηση (Τμ.Α΄) λύση, ως προς το ζήτημα των συμβάσεων τις οποίες αφορά η κατάργηση.
      Κατεβάστε τη γνωμοδότηση 129/2018 από εδώ.
    • Από Engineer
      Tο βοήθημα θα χορηγείται για χρονικό διάστημα 3 έως 9 μηνών, ανάλογα με το χρόνο ασφάλισης και ανέρχεται στο ποσό των 360 ευρώ μηνιαίως.
      Τη δυνατότητα λήψης του βοηθήματος ανεργίας σε αυτοαπασχολούμενους (δικηγόρους, γιατρούς, μηχανικούς) του τέως ΕΤΑΑ ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου.
      «Με απόφαση που υπογράψαμε σήμερα δίνουμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα λήψης του βοηθήματος ανεργίας σε αυτοαπασχολούμενους (δικηγόρους, γιατρούς, μηχανικούς) του τέως ΕΤΑΑ, παρότι κατέβαλαν εισφορά υπέρ ΟΑΕΔ ήδη από το 2011», έγραψε η υπουργός σε ανάρτησή της στο Facebook.
      Παράλληλα, σημειώνει ότι το βοήθημα θα χορηγείται για χρονικό διάστημα 3 έως 9 μηνών, ανάλογα με το χρόνο ασφάλισης του δικαιούχου και ανέρχεται στο ποσό των 360 ευρώ μηνιαίως.
      «Θα καταβάλλεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, μετά από έλεγχο των προϋποθέσεων που περιλαμβάνονται στην υπουργική απόφαση», διευκρινίζει η υπουργός Εργασίας.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.