Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Γωνιακή δοκός επί δοκού


 
Panayiotis

Recommended Posts

Φυσικά και θα διαλέξεις εσύ, Τι σχέση έχουν τα υψίκορμα και οι ενισχυμένε ζώνες με αυτά που συζητάμε; (είναι κατά το «άτιμη ζωή»; :))

 

Δεν ξέρω τι είναι το Κ και δεν έχω άποψη για το (κατά τα άλλα μεγάλο) φορτίο που λες.

Τι μήνυμα λάθους; εννοείς από το πρόγραμμα;

Link to comment
Share on other sites

Διώροφο είναι το κτήριο;

 

Σημασία έχει να μειώνουμε τις αβεβαιότητες και να έχουμε όσο γίνεται έναν ξεκάθαρο ξυλότυπο με πλαίσια κ.λπ. Αν δε ζούσαμε σε σεισμική περιοχή, θα κοιτούσαμε μόνο τα κατακόρυφα (στατικά) φορτία τουλάχιστον σε κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα.

Link to comment
Share on other sites

Οσο πιο απλο τοσο πιο καλο.. Αν υπαρχουν αλλοι λογοι για τις επιλογες σου αυτες να το συζητησουμε.. Αλλα αν δεν υπαρχουν, γιατι να κανεις το θεμα πιο πολυπλοκο απ΄'οτι ειναι???

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω τι είναι το Κ

 

Στην Κύπρο το q=K = συντελεστή σεισμικής συμπεριφοράς. Επέλεξα δυσμενή συντελεστή.

 

Μα δεν συζητάμε γιατί να γίνει αλλιώς ή τι είναι κάλύτερο. Αυτό είναι δεδομένο ότι υπάρχουν περιορισμοί. Η αυτό το σχέδιο ή άλλος Πολιτικός Μηχανικός. Εγώ προτείνω ο πελάτης και ο αρχιτέκτονας που μας δίνει δουλειά αποφασίζει. Ναι δεν λέω ότι είναι και το σωστότερο αλλά δεν είναι ούτε λάθος. Έχω δει δεκάδες πολυκατικίες που λόγο parking (τις κολώνες τις θέλουν πιο μέσα από τις δοκούς) έχουν βγάλει γωνιακούς προβόλους δοκών.

Link to comment
Share on other sites

Να υποθέσω τότε ότι τα στατικά τα υπογράφει ο αρχιτέκτονας ή ο ιδιοκτήτης.

 

Στην Κύπρο η εφαρμογή του κανονισμού δεν γίνεται από πολιτικούς μηχανικούς;

Αν εσύ το βλέπεις αποδεκτό η συζήτηση λήγει εδώ. Αν όχι τότε "να πάτε παρακάτω".

Link to comment
Share on other sites

Είναι πρόβλημα που περάσαμε οι μεγαλύτεροι και πάντοτε αντιμετωπίζουν οι μικρότεροι.

Στην πραγματικότητα η δουλεία μας είναι «στραβή» δηλ δεν είναι εύκολα αναγνωρίσιμη από τρίτους. Όσοι ζητούν εκπόνηση μιας μελέτης θέλουν την μελέτη πλήρη, δεν συζητούν θέματα ασφάλειας (είναι δεδομένα), την θέλουν χθες και αν είναι δυνατόν να τους δώσεις και κάτι από πάνω, αντί να πληρωθείς. Είναι μάλιστα κάποιοι που βλέπουν το θέμα μέχρι και διαδικαστικό.

 

Αυτοί να πάνε παρακάτω.

 

Συνάδερφοι από παραπλήσιους χώρους (όσο τέτοιος μπορεί να είναι ο των Αρχιτεκτόνων) έχουν άποψη για το πώς πρέπει να μορφωθεί ο σκελετός και πιέζουν (αν και τελείως αντιδεοντολογικό) να την υλοποιήσουν. Οι συνάδερφοι αυτοί έχουν ανεπαρκείς στατικές γνώσεις. Από την στιγμή που την δέχεσαι θεωρούν ότι έχεις και την πλήρη ευθύνη για ότι σε πίεσαν να κάνεις.

 

Για αυτούς χρειάζεται μια τεκμηριωμένη θέση. Είναι σχεδόν απίθανο να συνεχίζουν να πιέζουν μετά.

 

Κανόνας της ψυχολογίας: Αν δεν εκτιμάς εσύ την δουλειά σου, δύσκολο να το κάνουν άλλοι για σένα.

 

 

ΥΓ: Εξυπακούεται ότι πρόθεση σου είναι να εξυπηρετήσεις τις ανάγκες του πελάτη σου.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβως.. Σε προσφατη δουλεια μου, ο ιδιοκτητης εκανε τον αρχιτεκτονα ΘΕΟ!!

Δε μπορω να πω, πολυ ωραια δουλεια.. Αλλα κανα δυο σημεια που του ειχα επισημανει οτι θα μας δημιουργησουν προβλημα δεν ηθελε να τα αλλαξει.. Τωρα με χτυπαει στηνπλατη και μου λεει οτι ειχα δικιο..Τουλαχιστον δεν ηταν ζητηματα ασφαλειας..

Link to comment
Share on other sites

Επιτέλους ένας συνάδελφος που δουλεύει στην Κύπρο. Ο panayotis έχει δίκιο είναι κοινή πρακτική αυτό στην Κύπρο και ειδικά στην περιοχη της Παφου όπου δραστηριοποιούμε εγώ. Γενικά οι κατασκευαστικές ατέλειες στην συνήθη οικοδομική πρακτική εκεί είναι αρκετές και οι πολιτικοί μηχανικοί που έχουν σπουδάσει στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολιες. Panayotis σε ποιά ζώνη είναι το συγκεκριμένο κτήριο?

Η πρακτική που αναφέρει ο panayotis, δηλαδή την μόρφωση των δοκών έξω από την περασιά των υποστυλωμάτων την εχω συναντήσει πάρα πολλές φορές λόγω εξυπηρέτησης του parking στο ισόγειο. Συνήθως από τα αρχιτεκτονικά εκεί προκυπτει pillotis που περιβάλλεται από περιμετρικό διάδρομο εξυπηρέτησης των αυτοκινήτων.

Στο συγκεκριμένο panayotis εγώ είμαι κάθετος και δεν το δέχομαι εύκολα. Ή περνάω την δοκο ποιο μέσα και δημιουργείται ένας μικρός πρόβολος ή μια δοκός με μεγαλύτερο πλάτος. Πάντως 1 στους 2 αρχιτέκτονες το καταλαβαίνουν, αλλά γενικά υπάρχει πρόβλημα.

Τα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κάτω είναι η εμμονή με τις τοποθετήσεις των υδροροών στα υποστυλώματα!!!. Μέγα σφάλμα και ομηρικοί καβγάδες. Πλέον γράφω στα σχέδια ότι απαγορεύεται ρητώς και σιγά - σιγά έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς η προσπάθεια.

Το τρίτο σημαντικότερο λύθηκε με τον νέο κανονισμό θερμομόνωσης και πλέον κανουν το πάχος των δοκών και των υποστυλωμάτων οι αρχιτέκτονες 25cm και όχι 20cm.

Για να πούμε και τον αντίποδα όμως, υπάρχει και μια άλλη διαφορά, έχουν πυκνότερους κανάβους στα υποστυλώματα.

Link to comment
Share on other sites

IOVO Λευκωσία. Διλαλεξα ζώνη 4. Δεν πάω κάτω από ζώνη 4 έτσι και αλλιώς είναι λάθος ο αντισεισμικός κανονισμός μας. Έπρεπε να είναι ο συντελεστής σεισμικής επιτάχυνσης εδάφους για Λευκωσία 0.2 και παραθαλάσια 0.25 . Γι αυτό διαλέγω q=2.1.

 

Αλήθεια με τα κατασκευαστικά υποστυλώματα στις γωνιές προβόλων δοκών τι κάνεις? (25Χ25). Τα βάζεις στους υπολογισμούς και βάζεις ελαστικές αρθρώσεις άνω και κάτω ή δεν τα βάζεις στο μοντέλλο σου αλλά τις κατασκευάζεις με 4Φ18?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.