Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Γεμίζει διόδια η Εγνατία οδός


dimitris GM

Recommended Posts

Γεμίζει διόδια η Εγνατία Οδός
Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2016, 08:10
 
Υπεραξίες που θα δώσουν ώθηση στον επί θύραις διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αποτελούν 10 νέοι σταθμοί διοδίων που θα ανεγερθούν πέριξ και εντός της Εγνατίας. Οι 4 εξ αυτών θα γίνουν σε κάθετες οδούς προς την Εγνατία και οι 6 εντός του αυτοκινητοδρόμου.

Πρόσφατα, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο «Κατασκευή σταθμών διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων επί της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων», ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τα νέα διόδια μετά τον σταθμό του Προμαχώνα.

Καταληκτική προθεσμία υποβολής των προτάσεων είναι η 22α Νοέμβριου 2016. Σημειώνεται ότι ο σταθμός Παμβώτιδας θα είναι πιλοτικός, αφού θα γίνει σύμφωνα με το νέο πρότυπο των ηλεκτρονικών σταθμών διοδίων με αναλογικές χρεώσεις. Το συνολικό κόστος των τεσσάρων σταθμών προϋπολογίζεται σε 6,9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής», οι υπόλοιποι σταθμοί θα κατασκευαστούν πέριξ της Εγνατίας, στη θέση Στρυμονικό, στην περιοχή Λαγκάδα-Λευκόνας και στη θέση Αλιάκμονα στο Άργος Ορεστικό στον Νομό Καστοριάς. Εντός της Εγνατίας Οδού, στην Καβάλα, στη θέση Αγίου Ανδρέα Χρυσούπολης, στην Ασπροβάλτα, στη θέση Ρεντίνας-Στρυμόνα, στη Θεσσαλονίκη, στη θέση Καλοχωρίου-Λαγκαδά και, τέλος, στο Βενέτικο, στην Παναγιά Κοζάνης.

Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του πρώτου έργου που προκηρύχθηκε, ο σταθμός Μέστης πάνω στην Εγνατία έχει σχεδιαστεί σε σημείο μεταξύ του κόμβου της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής και του Κόμβου Σαπών. Ο σταθμός Μέστης θα εκτείνεται σε πλάτος 210 μέτρων, θα διαθέτει 8 μετωπικές λωρίδες διέλευσης, 7 νησίδες και 5 οικίσκους, όπου θα βρίσκονται οι υπάλληλοι που θα εισπράττουν τα διόδια. Σύμφωνα με την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, η ανάδοχος εταιρεία πρέπει να παραδώσει το έργο μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με την Εγνατία Οδό Α.Ε.

Αυτό εν ολίγοις σημαίνει ότι ο σταθμός Μέστης θα λειτουργήσει μέσα στην επόμενη χρονιά.

Η διαδικασία της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και ακολούθως οι δεσμευτικές προσφορές για τον διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕ∆ για την αξιοποίηση του αυτοκινητοδρόμου και των τριών κάθετων αξόνων του, μέσω της σύναψης σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή τους από ιδιωτικό επενδυτικό σχήμα, εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο του 2017.

Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι το πρελούδιο για την προκήρυξη διαγωνισμού έγινε υπό την ασφυκτική πίεση των δανειστών για την υλοποίηση όλων των προαπαιτούμενων, ώστε να λάβει η χώρα την υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ. Προς τούτο και η ανακοίνωση του Ταμείου, στην οποία αναφέρεται πως τα τεύχη δημοπράτησης θα κυκλοφορήσουν σε δεύτερο χρόνο, αφού ληφθούν υπ' όψιν οι παρατηρήσεις των ενδιαφερομένων. Στο ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, υποστηρίζουν πως «αποφασίσθηκε η δημοσίευση πρόσκλησης προκαταρκτικής διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, με την οποία παρέχεται η δυνατότητα προκαταρκτικής μη δεσμευτικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, καθώς και υποβολής παρατηρήσεων ή και απόψεων σχετικά με την αξιοποίηση του εν λόγω περιουσιακού στοιχείου μέχρι την 20/12/2016. Άλλωστε με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης πριν από το τέλος του 2016, το ΤΑΙΠΕ∆ θα προχωρήσει άμεσα, στις αρχές του 2017, στη δημοσίευση των σχετικών τευχών δημοπράτησης».

Τέλος υπενθυμίζεται ότι χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕ∆ για τον διαγωνισμό ορίστηκε η Alpha Bank, νομικός σύμβουλος η δικηγορική εταιρεία Ζέμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου & Συνεργάτες και τεχνικοί σύμβουλοι η AVARIS Transport Engineers και η NOVUS Consulting Engineers S.A.

 

 

http://www.zougla.gr/greece/article/gemizi-diodia-i-egnatia-odos

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

υποθετω οτι, εννοει 

απο Λαγκαδα- οδο Λαγκαδα- κομβο Τιταν- μεχρι την παληά Εθνικη προς Μαλγαρα...

 δλδ  την εισοδο-εξοδο της "εξωτερικης περιφερειακης" προς Μαλγαρα,

[και αυτη κοντα στο Καλοχωρι ειναι]

και οχι απο τον κομβο που εφτιαξαν/φτιαχνουν   στη Λαχαναγορα/Καλοχωρι,  αφου αυτος ενωνεται με την εσωτερικη περιφερειακη και μπαινει στην οδο Λαγκαδα απο την αερογεφυρα της Σταυρουπολης...

 

 

Επομενως απο "εκει" μεχρι  τον Λαγκαδα..θα εχει ενα "διοδιο"

 

οπότε, σιγουρα,  θα "πλημμυρισει" η εσωτερικη περιφερειακη...

 

[ βεβαια,

σε καμμια απο τις δυο αυτες διαδρομες δεν υπαρχει

παραπλευρος δρομος]

 

https://www.google.gr/maps/@40.6519914,22.859394,13.92z

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Στην αρχική μελέτη της εξωτερικής περιφερειακής οδού (το τμήμα δηλ που ταυτίζεται με την Εγνατία οδό), προβλέπονταν η ύπαρξη σταθμού διοδίων σε σημείο ανάμεσα στον κόμβο Τιτάν και τον κόμβο της Εθνικής Οδού. Λογικά πριν από τον κόμβο προς Εδεσσα, για να έχουν και περισσότερα έσοδα.

 

Εάν υλοποιηθεί πριν την ολοκλήρωση των έργων ανισοπεδοποίησης των κόμβων της εσωτερικής περιφερειακής, θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα...

Link to comment
Share on other sites

Στην αρχική μελέτη της εξωτερικής περιφερειακής οδού (το τμήμα δηλ που ταυτίζεται με την Εγνατία οδό), προβλέπονταν η ύπαρξη σταθμού διοδίων σε σημείο ανάμεσα στον κόμβο Τιτάν και τον κόμβο της Εθνικής Οδού. Λογικά πριν από τον κόμβο προς Εδεσσα, για να έχουν και περισσότερα έσοδα.

 

Εάν υλοποιηθεί πριν την ολοκλήρωση των έργων ανισοπεδοποίησης των κόμβων της εσωτερικής περιφερειακής, θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα...

 

θα ελεγα  οτι,

 

το τμημα αυτο "βαφτιζεται" σε Εγνατια οδο, ενω εχει κατασκευασθει με αλλες προδιαγραφες και εξοδα...

 

όπως επισης "βαφτιζεται" και το τμημα Δερβενι -Τιταν. Κι αν αυτος ειναι ο μοναδικος δρομος, ποιά "εναλλακτικη" θα εχουν οι οδηγοι/κατοικοι  απο Λαγκαδα και τα περιξ χωρια που εργαζονται στην  Θεσσαλονικη???

 

Ο σκοπος ειναι να αποδιδουν εσοδα στους  "παραχωρησιουχους"

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

οι πρωτες αντιδρασεις..

 

 

Μέτωπο διαμαρτυρίας από φορείς της Θράκης για τα διόδια Μέστης

Επιστολή του δημάρχου Αλεξανδρούπολης προς τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη
19/10/2016 - 15:44

 

http://makthes.gr/%ce%bc%ce%ad%cf%84%cf%89%cf%80%ce%bf-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bc%ce%b1%cf%81%cf%84%cf%85%cf%81%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b8%cf%81/

 

 

[οι ...τοπικοι "αρχοντες" Θεσσαλονικης και Περιχωρων, λαμπουν δια της απουσιας τους...ως συνηθως...]

 

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.