Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Το «θαύμα» της Εσθονίας στην εκπαίδευση -Πώς έφτασε στην 1η θέση της Ευρώπης


basgoud

Recommended Posts

Ενώ οι Ελληνες μαθητές κατέλαβαν μόλις την 43η θέση και οι Γερμανοί την 16η, οι μαθητές της μικρής Εσθονίας αναρριχήθηκαν φέτος στην 3η θέση στην νέα έκθεση PISA του ΟΟΣΑ. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας τους;

 

Μαζί με την Φινλανδία που ακολουθεί στην 5η θέση, η Εσθονία συγκαταλέγεται στην πρώτη δεκάδα της νέας έκθεσης αξιολόγησης εκπαιδευτικών συστημάτων του ΟΟΣΑ και ηγείται όλων των ευρωπαϊκών χωρών.

 

Η διάκριση αυτή του εσθονικού εκπαιδευτικού συστήματος βρέθηκε φυσικά χθες στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας στη μικρή χώρα της Βαλτικής. Εντούτοις δεν αποτέλεσε έκπληξη. Ειδικοί επισημαίνουν ότι είναι το αποτέλεσμα μιας συνετής εκπαιδευτικής πολιτικής.

 

Ισότητα ευκαιριών

 

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η τήρηση μιας βασικής αρχής, όπως εξηγεί η Κάρεν Λουκ, διευθύντρια σχολείου στο Τάρτου, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Εσθονίας: «Επικεντρώνουμε στην ισότητα των ευκαιριών. Σε αυτό οφείλονται τα θετικά αποτελέσματα. Δεν διαχωρίζουμε επ’ ουδενί τα παιδιά σε διαφορετικές ομάδες, (για παράδειγμα) σε ομάδες υψηλών επιδόσεων και σε άλλες για πιο αδύναμους μαθητές. Όχι, δεν το κάνουμε αυτό».

 

Κανέναν απολύτως ρόλο δεν παίζει ούτε η καταγωγή αλλά ούτε και η κοινωνική προέλευση. Είτε προέρχονται από εύπορες είτε από φτωχές οικογένειες, είτε έχουν ρωσικές ή άλλες ρίζες, στο σχολείο ισχύει το ίδιο για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά: ίσες ευκαιρίες για όλους και φυσικά δωρεάν. Η σχετική νομοθεσία που χρονολογείται από το 1992 διασφαλίζει τις ίδιες δυνατότητες και για όλες τις μειονότητες καθώς και για όλους τους Εσθονούς τη δια βίου μάθηση.

 

Συχνές μικρές αλλαγές του συστήματος

 

Το εσθονικό παιδαγωγικό σύστημα δεν προβλέπει νέες παιδαγωγικές μεθόδους ή «πειράματα», παρότι μαθητές και δάσκαλοι έχουν σημαντικά περιθώρια να προσαρμόσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση. Οι ακολουθούμενες μέθοδοι είναι μάλλον συντηρητικές και τα περιεχόμενα πολύ σαφή. Μιλώντας στο σουηδικό ραδιόφωνο ο εσθονός υφυπουργός Παιδείας Μαρτ Λάιντμετς αναφέρθηκε σε δυο βασικούς πυλώνες της εσθονικής επιτυχίας:

 

«Δεν κάνουμε κάποια επανάσταση, αλλά διαρκώς μικρές αλλαγές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αλλάζουμε εκ βάθρων το εκπαιδευτικό σύστημα. Σύμφωνα με την PISA διαθέτουμε παγκοσμίως το καλύτερο σύστημα όσον αφορά την ισότητα των ευκαιριών. Δεν παίζει ρόλο εάν προέρχεσαι από μια φτωχή ή μια πλούσια οικογένεια. Σε κάθε περίπτωση θα πας στο σχολείο όπου τα αποτελέσματα είναι καλά και ισορροπημένα».

 

Σύμφωνα με την νέα έκθεση του ΟΟΣΑ μάλιστα τα δυο τρίτα των μαθητών στην Εσθονία δηλώνουν ικανοποιημένοι με τα σχολεία και τους δασκάλους τους.

 

Πηγή http://www.iefimerid...eyropis?ref=yfp

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς είναι θέμα εκπαίδευσης, αλλά είναι και θέμα παιδείας, κουλτούρας και συνθηκών.

Edited by Ghostrider
Link to comment
Share on other sites

Αυτό το....στόρυ της αιτιολόγησης του "γιατί  στην Εσθονία είναι πρώτοι στην Ευρώπη"  μου φέρνει στο μυαλό αντίστοιχα .....στόρυ από υπεραιωνόβιους που τάχα κατέχουν και εφαρμόζουν ένα ...ύψιστο μυστικό για την μακροζωία τους.  Έχεις λοιπόν άλλον που "αποκαλύπτει" ότι τρώει πολύ μπρόκολο ή και βερίκοκο,  άλλον που ξεδιψάει με  αλλόη, άλλον που περπατάει  με το ξημέρωμα πλάι στης φύσης την δροσοσταλιά και,  και, .......... και στο τέλος λες:   "καλά κι εγώ που κάνω λίγο απ΄όλα αυτά γιατί νομίζω ότι έχω πεθάνει κιόλας;" .......

 

Έτσι και τώρα διαβάζοντας τα περί Εσθονίας λες : 

"καλά κι εμείς που έχουμε κοινά δημόσια σχολεία και εκπαιδευτικά προγράμματα, κοινούς δασκάλους, κοινές αποχές και καταλήψεις, κοινές καταστροφές εκπαιδευτικού υλικού,  κοινή ατιμωρησία και ανοχή στην ανερμάτιστη διαμαρτυρία περί τετράγωνης και όχι στρογγυλής τυρόπιτας, κοινά, κοινά,....    ΚΟΙΝΑ   ΚΑΙ για  τους πλούσιους ΚΟΙΝΑ  ΚΑΙ για τους φτωχούς,  ΚΟΙΝΑ ΚΑΙ για τους πρόσφυγες - μετανάστες - λαθρομετανάστες - ΚΟΙΝΑ ΚΑΙ για τους εγχώριους.....

τότε γατί εμείς στην 43η θέση της Γ΄ Εθνικής΄;;;;;;"................

εεε;;;;......................................

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν ήταν το θέμα της τυρόπιτας, θα είμασταν 20 θέσεις πιο πάνω. Πέρα από αυτό παίζει ρόλο που τα σχολεία έχουν καθηγητές περίπου το 80% του εκπαιδευτικού χρόνου....

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.