Μετάβαση στο περιεχόμενο
Engineer

Avenue 2: Το τούνελ-πρότυπο του Μάαστριχτ (webTV)

Recommended Posts

Μετά από δέκα χρόνια εργασιών εγκαινιάζεται το πρώτο διώροφο τούνελ ταχείας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το «Avenue 2» αποτελεί πρότυπο μετατροπής δρόμων με ασφυκτική κίνηση σε πνεύμονες πρασίνου.

 

 

Εκ πρώτης όψεως το τούνελ στο κέντρο του Μάαστριχτ φαίνεται σαν ένα συνηθισμένο τούνελ. Εάν δεν το γνωρίζεις δεν μπορείς να υποψιαστείς ότι πάνω από την οροφή του τούνελ βρίσκεται άλλο ένα τούνελ και από πάνω ένας χώρος πρασίνου που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα νέο κέντρο της πόλης.

 

Οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου. Το μποτιλιάρισμα και ο θόρυβος από τον δρόμο αποτελούσαν καθημερινά φαινόμενοα. Ακόμη όμως και η κυκλοφορία πέρα από τα σύνορα της πόλης αποτελούσε πρόβλημα.

 

Ο αυτοκινητόδρομος Α2 είναι η σημαντικότερη οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας της Ολλανδίας και το Μάαστριχτ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας. Όταν κινείται κανείς προς τα νότια της χώρας, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το Μάαστριχτ. Και αυτό συχνά κατέληγε σε πολύωρη αναμονή στους δρόμους. Για ένα κομμάτι περίπου τριών χιλιομέτρων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας παλαιότερα απαιτούνταν περισσότερο από μισή ώρα.

 

Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν. Το νέο τούνελ θα επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν το κέντρο της πόλης σε μόλις τρία λεπτά.

 

Το πρώτο διώροφο τούνελ της Ευρώπης

 

«Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή τέτοιου είδους στην Ευρώπη» λέει ο Μπαρτ Γκρότε, υπεύθυνος του κατασκευαστικού έργου «Avenue 2». «Αποφασίσαμε ότι το καλύτερο θα είναι να χωρίσουμε την τοπική από την εθνική κίνηση». Στο χαμηλότερο επίπεδο το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ/ώρα, ενώ στο ανώτερο 80 χλμ/ώρα.Η τεχνική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το τούνελ είναι διώροφο. Ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα τούνελ σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο κινούνται οι οδηγοί που θέλουν να βγουν έξω από την πόλη και στο ανώτερο εκείνοι που κατευθύνονται στο κέντρο του Μάαστριχτ.

 

Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, το οποίο κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

 

Πνεύμονας πρασίνου

 

Posted Image

Ωστόσο το τούνελ δεν θα ευνοήσει μόνο την κυκλοφορία του Μάαστριχτ αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα και ένας πνεύμονας πρασίνου που θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

 

Το σχέδιο προβλέπει να φυτευθούν χίλια δέντρα πάνω από το τούνελ ώστε να δημιουργηθεί ένα πάρκο με δρόμους για πεζούς και ποδήλατα. Επιπλέον μεγάλος ολλανδός κατασκευαστής έχει επενδύσει στο «Avenue 2» και φιλοδοξεί να χτίσει περίπου 1100 διαμερίσματα κατά μήκος του τούνελ.

 

Το έργο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες παρά τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιομορφίες, θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από ένα αντίστοιχο πρότζεκτ.

 

Ντάνιελ Μπέλουτ/ Αλεξάνδρα Κοσμά

 

Πηγή: http://www.dw.com/el...

 

 

 

Click here to view the είδηση

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Τα υποθαλάσσια τούνελ κατασκευάζονται για να παρέχουν την δυνατότητα απρόσκοπτης οδικής-συγκοινωνιακής επικοινωνίας ανεξαρτήτων καιρικών συνθηκών.
      Το βίντεο παρουσιάζει 7 από τα πιο εντυπωσιακά και ασυνήθιστα τούνελ του κόσμου.
       

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τα υποθαλάσσια τούνελ κατασκευάζονται για να παρέχουν την δυνατότητα απρόσκοπτης οδικής-συγκοινωνιακής επικοινωνίας ανεξαρτήτων καιρικών συνθηκών.
      Το βίντεο παρουσιάζει 7 από τα πιο εντυπωσιακά και ασυνήθιστα τούνελ του κόσμου.
       
    • Από Engineer
      Μετά από δέκα χρόνια εργασιών εγκαινιάζεται το πρώτο διώροφο τούνελ ταχείας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το «Avenue 2» αποτελεί πρότυπο μετατροπής δρόμων με ασφυκτική κίνηση σε πνεύμονες πρασίνου.
       
       
      Εκ πρώτης όψεως το τούνελ στο κέντρο του Μάαστριχτ φαίνεται σαν ένα συνηθισμένο τούνελ. Εάν δεν το γνωρίζεις δεν μπορείς να υποψιαστείς ότι πάνω από την οροφή του τούνελ βρίσκεται άλλο ένα τούνελ και από πάνω ένας χώρος πρασίνου που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα νέο κέντρο της πόλης.
       
      Οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου. Το μποτιλιάρισμα και ο θόρυβος από τον δρόμο αποτελούσαν καθημερινά φαινόμενοα. Ακόμη όμως και η κυκλοφορία πέρα από τα σύνορα της πόλης αποτελούσε πρόβλημα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος Α2 είναι η σημαντικότερη οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας της Ολλανδίας και το Μάαστριχτ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας. Όταν κινείται κανείς προς τα νότια της χώρας, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το Μάαστριχτ. Και αυτό συχνά κατέληγε σε πολύωρη αναμονή στους δρόμους. Για ένα κομμάτι περίπου τριών χιλιομέτρων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας παλαιότερα απαιτούνταν περισσότερο από μισή ώρα.
       
      Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν. Το νέο τούνελ θα επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν το κέντρο της πόλης σε μόλις τρία λεπτά.
       
      Το πρώτο διώροφο τούνελ της Ευρώπης
       
      «Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή τέτοιου είδους στην Ευρώπη» λέει ο Μπαρτ Γκρότε, υπεύθυνος του κατασκευαστικού έργου «Avenue 2». «Αποφασίσαμε ότι το καλύτερο θα είναι να χωρίσουμε την τοπική από την εθνική κίνηση». Στο χαμηλότερο επίπεδο το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ/ώρα, ενώ στο ανώτερο 80 χλμ/ώρα.Η τεχνική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι το τούνελ είναι διώροφο. Ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα τούνελ σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο κινούνται οι οδηγοί που θέλουν να βγουν έξω από την πόλη και στο ανώτερο εκείνοι που κατευθύνονται στο κέντρο του Μάαστριχτ.
       
      Δέκα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, το οποίο κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
       
      Πνεύμονας πρασίνου
       

      Ωστόσο το τούνελ δεν θα ευνοήσει μόνο την κυκλοφορία του Μάαστριχτ αλλά αναμένεται να γίνει σύντομα και ένας πνεύμονας πρασίνου που θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
       
      Το σχέδιο προβλέπει να φυτευθούν χίλια δέντρα πάνω από το τούνελ ώστε να δημιουργηθεί ένα πάρκο με δρόμους για πεζούς και ποδήλατα. Επιπλέον μεγάλος ολλανδός κατασκευαστής έχει επενδύσει στο «Avenue 2» και φιλοδοξεί να χτίσει περίπου 1100 διαμερίσματα κατά μήκος του τούνελ.
       
      Το έργο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες παρά τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιομορφίες, θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από ένα αντίστοιχο πρότζεκτ.
       
      Ντάνιελ Μπέλουτ/ Αλεξάνδρα Κοσμά
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%87%CF%84/a-36920690
       

       

    • Από stayros
      Η Νορβηγία μπορεί να είναι διάσημη για τα φιόρδ της που προσελκύουν κάθε χρόνο πολλούς τουρίστες, από την άλλη όμως αυτά τα φιόρδ δυσκολεύουν ιδιαίτερα και επιμηκύνουν σημαντικά τις οδικές μετακινήσεις και μεταφορές στη χώρα.
      Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι πως οι ακτές των φιόρδ είναι βραχώδεις και απότομες και το βάθος των νερών τους ιδιαίτερα μεγάλο, με αποτέλεσμα η κατασκευή γεφυρών να είναι από δύσκολη έως απαγορευτικοί.
      Προκειμένου να δωθεί μια λύση στο θέμα η υπηρεσία διαχείρισης των οδικών αρτηριών της χώρας, η NPRA (Norwegian Public Roads Administration) σκέφτεται να υιοθετήσει τη λύση των αιρούμενων υποθαλάσσιων τούνελ, καταρχήν για να ενώσει το Kristiansand με το Trondheim και προκειμένου να μειώσει τη συγκεκριμένη διαδρομή από τις 21 ώρες που είναι σήμερα σε περίπου 10.
      Το φιλόδοξο σχέδιο περιλαμβάνει δύο ξεχωριστά τούνελ μήκους 4.083 μέτρων -στην ουσία θα πρόκειται για γιγαντιαίες σωλήνες, οι οποίες θα έχουν από δύο λωρίδες προς μια κατεύθυνση- τα οποία όπως δεν θα ακουμπούν στο βυθό. Αντίθετα θα αιωρούνται σε βάθος περίπου 30 μέτρων, κρεμόμενα από πλωτήρες οι οποίοι θα βρίσκονται στην επιφάνεια της θάλασσας. Ταυτόχρονα και προκειμένου να αντιμετωπίζεται η κακοκαιρία που δεν είναι σπάνια σε αυτές τις θάλασσες, τα τούνελ θα έχουν και αγκύρωση στο βυθό με συρματόσχοινα.
      Φυσικά το όλο σχέδιο κάθε άλλο παρά εύκολο είναι στην υλοποίησή του και αποτελεί μια πολύ μεγάλη πρόκληση για τους Νορβηγούς μηχανικούς, μιας και τα θέματα που πρέπει να λυθούν είναι πολλά. Μεταξύ αυτών και η στεγανότητα αλλά και το τι θα γίνεται σε περίπτωση μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης ενός πλοίου με έναν από τους πλωτήρες.
      Επίσης πέρα από δύσκολο το εγχείρημα είναι και πανάκριβο, μιας και ο προϋπολογισμός για τα 2 τούνελ στο φιόρδ Sognefjord που προαναφέραμε φτάνει τα 25 δις δολάρια, ενώ η κατασκευή θα διαρκέσει μέχρι το 2035. Αν πάντως τα όλο πρότζεκτ υλοποιηθεί θα πρόκειται για το πρώτο του είδους παγκοσμίως και θα συγκαταλέγεται σαφώς στα σύγχρονα θαύματα της μηχανικής.
       
      http://www.cnn.gr/st...es-sti-norvigia
       
      Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την πλήρη παρουσίαση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.