Jump to content
  • Θέσεις Εργασίας Μηχανικών στην Θεσσαλονίκη
Sign in to follow this  
tvit

Διάτρηση στοιχείων οπλισμένου σκυροδέματος

Recommended Posts

Καλησπέρα συνφορουμίτες,

 

 

Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος για το πως στην πράξη η διάτρηση στοιχείων του φέροντα οργανισμού (πχ. φέροντος τοιχοίου σχήματος Γ) επηρρεάζει την αστοχία της κατασκευής σε σχέση με το μέγεθος της διάτρησης και ίσως την εκκεντρότητα της; Προφανώς καλό θα ήταν να αποφεύγεται (και το μονο νόμιμο από όσο γνωρίζω). Ποια είναι η γνώμη σας επί του θέματος. Γνωρίζετε κάποια σχετική έρευνα - μελέτη?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν υπαρχει εκτεταμενη διατρηση στην επιφανεια ενος φεροντος στοιχειου μπορεις με πεπερασμενα να εξετασεις τη ροη των φορτιων (για δεδομενη εντατικη φορτιση)

 

Στον Ευρωκωδικα και στον ΕΚΩΣ υπαρχει μια παραγραφος για ανοιγματα σε τοιχώματα με προδιαγραφες για διαστασεις και διανομη οπλισμου γύρω γύρω, αλλα αυτο καλύπτει το design μιας νέας κατασκευής και όχι ανάλυση υπάρχουσας.

 

Για μια γρήγορη ματιά, ίσως και ένας έλεγχος Strut & Tie (ελκυστήρων-θλιπτήρων) με το χέρι θα ήταν αποτελεσματικός, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις σωστές αντοχές στους κόμβους του μοντέλου Strut & Tie που θα κάνεις (μειωμένες σε περίπτωση ετερόσημης διαξονικής καταπόνησης)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση,

 

πράγματι χρήσιμα τα όσα αναφέρεις για το στάδιο του design νέας κατασκευής (ιδίως για τους λιγότερο έμπειρους μηχανικούς σαν εμένα ) , αλλά η ερώτηση προσανατολιζόταν, είναι η αλήθεια, στην ανάλυση ήδη υπάρχουσας κατασκευής - από στατική-δυναμική προφανώς άποψη, για να αποφασιστεί αν είναι αναγκαία η επέμβαση. Από ότι βλέπω στην συγκεκριμένη περίπτωση πάς για ελαστική-ανελαστική στατική-δυναμική ανάλυση, τεχνική έκθεση αξολόγησης των αποτελεσμάτων και αν χρειαστεί επέμβαση κατα ΚΑΝ.ΕΠΕ. μάλλον :confused: .

Edited by tvit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρακαλω, χαρα μου αν μπορεσα να σε βοηθησω

 

Κι εγω στην ανάλυση αναφερόμουν στο μεγαλυτερο μερος.

 

Για πόσο μεγάλη ή μικρή τρυπα πάνω στο τοιχείο μιλάμε?

 

Τόση που να έχει πειράξει την δυσκαμψία της κατασκευής? Δεν νομίζω, άλλωστε είναι τόσοι οι παραγοντες για τη δυσκαμψία που δεν λαμβάνουμε υπ' όψιν που μια τοπική αδυναμία δεν θα χαλάσει τη σούπα.

 

Ειδάλως αν αυτές οι τρύπες έχουν γίνει σε μεγάλη έκταση πάνω στο φορέα, τότε ενδεχομένως θα πρέπει να μην προσθέσεις την συνεισφορά αυτών των κατακόρυφων στοιχείων στην ακαμψία του μοντέλου σου.

 

Και να πρεπει να λύσεις από την αρχή άλλο διαφορετικό φορέα.

 

Πάντως, αν η βλάβη δεν είναι εκτεταμένη, αλλά πραγματικά είναι τοπική, τότε δεν χρειάζεται να τη βάλεις στο μοντέλο σου.

 

Λύσε το μοντέλο σου ως σαν να μην υπήρχε, πάρε τα εντατικά σου μεγέθη σε κάποιο ύψος πάνω και κάτω από την τρύπα (είτε προέρχονται από δυναμική ελαστική, είτε από δυναμική ανελαστική, είτε απο στατική ανελαστική, είτε από στατική).

 

Στη συνέχεια, μπορείς να περιγράψεις σε ένα σοβαρό software τη γεωμετρία της τρύπας ακριβώς πάνω στό "κομμάτι" αυτό του τοιχείου σου με επιφανειακά πεπερασμένα, και βάζοντας τα εντατικά μεγέθη και τις κατάλληλες συνοριακές συνθήκες μπορείς να δεις την ροή των φορτίων σου και τις τοπικές τάσεις που αναπτύσσονται, και αναλόγως μπορεις να κρίνεις.

 

Πάντως όπως είπα και πιο πάνω, αν η ζημιά είναι εκτεταμένη (από την περιγραφή σου δε μπόρεσα να καταλάβω), ίσως θα πρέπει να ξεχάσεις την προσφορά των στοιχείων αυτών.

 

Θέλει προσοχή.

Edited by nikoscivil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.