Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Ανταγωνισμός τιμών για ΠΕΑ


T-911

Recommended Posts

Αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο γιατί βλέπω φίλους μηχανικούς να "σφάζονται" με άλλους μηχανικούς για τη τιμή που θα δώσουν στον πελάτη και ειδικότερα για έκδοση ΠΕΑ, αλλά όχι μόνο.
Δυστυχώς τα πανεπιστήμια και οι τεχνικές σχολές μας κάνουν Μηχανικούς αλλά δεν μας μαθαίνουν πως να πουλήσουμε τη δουλειά μας με ανταγωνιστικό τρόπο.
 

Παραθέτω προτάσεις προσωπικές φυσικά, που όμως αποδίδουν σε ένα βαθμό.

Όταν πουλάς ένα "προιόν" (ΠΕΑ) που είναι φαινομενικά ίδιο με αυτό που πουλάει κάποιος άλλος, τότε θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις στον πελάτη αν είναι πράγματι "ίδιο" ή όχι. Αν ο πελάτης πιστεύει ότι είναι ίδιο τότε θα επιλέξει τη χαμηλότερη τιμή. Επομένως θα πρέπει να πείσεις τον πελάτη ότι το προιόν δεν είναι ίδιο.

Πως;

Για τον πελάτη ίδιο είναι το αποτέλεσμα δλδ το χαρτί που θα πάρει. Δεν μπορεί να καταλάβει που είναι η διαφορά. Πρέπει λοιπόν να μπεις στη διαδικασία να εξηγήσεις. Αυτός ο παράγοντας είναι πολύ σημαντικός και για σένα και για τον πελάτη. Να εξηγήσεις ότι:

Όλα τα "χαρτιά" (ΠΕΑ) έχουν την ίδια ισχύ κατ' αρχάς.
Οστόσο μπορεί να έχουν διαφορετικές συνέπειες σε περίπτωση ελέγχου.
Κάποιο "χαρτί" μπορεί να ακυρωθεί διότι ο μηχανικός που το υπέγραψε δεν έκανε σωστά τη δουλειά του. Αυτό μπορεί να έχει συνέπειες και για τον ιδιοκτήτη, οι οποίες μπορεί να είναι μέχρι σοβαρές και μέχρι την επιβολή προστίμου και στον ίδιο. Δεν γνωρίζω αν έχουν επιβληθεί ποτέ πρόστιμα σε πελάτες, όπως ορίζει ο ΚΕΝΑΚ ούτε πόσα ΠΕΑ έχουν ανακληθεί με όποιες συνέπειες. Αν γνωρίζει κάποιος θα μπορούσε να μας πει, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα.

Πρέπει να γνωστοποιήσουμε στον πελάτη δύο πράγματα με σαφήνεια:
1. Το "χαρτί" (ΠΕΑ) παρότι είναι επίσημο έγγραφο, μπορεί να έχει σοβαρά λάθη.
2. Αν έχει λάθη τότε μπορεί να υπάρχουν συνέπειες που μπορεί να είναι μέχρι σοβαρές για τον ίδιο.

Επομένως, με τα παραπάνω δείχνουμε στον πελάτη ότι το "προιόν" δεν είναι πάντα ίδιο.

Ο πελάτης μπορεί να πάρει ή να έχει ήδη πάρει τιμή και από άλλον μηχανικό. Χωρίς την πρόθεση να μειώσουμε τη δουλειά άλλου μηχανικού, δηλώνουμε ότι το δικό μας "προιόν" θα είναι σίγουρα σωστό και θα εξασφαλίζει τον πελάτη από λάθη και δυσάρεστες συνέπειες. Η τιμή που ζητάμε είναι η ελάχιστη δυνατή για να πετύχουμε αυτή την εξασφάλιση. Για να εκδοθεί ένα σωστό ΠΕΑ, απαιτείται να εφαρμοστεί μια συγκεκριμένη διαδικασία που έχει ένα συγκεκριμένο ελάχιστο κόστος.

Μετά από αυτή την ενημέρωση, ο πελάτης θα αποφασίσει τι θα επιλέξει, χωρίς να σημαίνει ότι θα επιλέξει σίγουρα εμάς. Όμως θα έχουμε αυξήσει πολύ τις πιθανότητες να συμβεί αυτό.
 
Προσεγγίζοντας κάπως έτσι το θέμα, μπορεί να πετύχουμε μια μικρή ή μεγαλύτερη αύξηση των τιμών της αγοράς. Πάντα όμως θα υπάρχουν οι "αδύναμοι κρίκοι" αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα βρίσκονται κάθε φορά απέναντί μας.

Τι λέτε!
 

Edited by T-911
Link to comment
Share on other sites

Θεσσαλονίκη υπάρχουν συνάδελφοι που παίρνουν 45+ΦΠΑ στα <100μ2 και 65+ΦΠΑ στα μεγαλύτερα.

Στην 1η περίπτωση το καθαρό ποσό που μένει στην τσέπη είναι κοντά στα 15-16€

 

Τον πελάτη τον νοιαζει το χαρτί και όχι η ποιότητα του χαρτιού την οποία δεν την βλέπει!

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δεν συμφωνώ με το αρχικό ποστ. Μπορεί κάποιος να κάνει την ίδια ποιοτική δουλειά με κάποιον άλλο αλλα να εισπράτει λιγότερα γιατί έτσι κοστολογεί τον εαυτό του και τη δουλειά τους. Παράδειγμα σε ένα σούπερ μάρκετ εργάζονται 10 ταμίες που αμοιβονται το ίδιο. Είναι το ίδιο αποδοτικοί; Ίσως όχι.. Κάποιος πηγαίνει σε συνέντευξη για δουλειά και κοστολογεί τον εαυτό του με κάποιο ποσό και κάποιος επόμενος με τα ίδια προσόντα λιγότερα.. Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.. Το να κάθεσαι και να αναλύεις σε κάθε έναν που στην τελική δεν τον ενδιαφέρει και πολύ, γιατί η δίκη σου αμοιβή είναι μεγαλύτερη από κάποιον άλλο είναι κάπως παιδικό

 

 

Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

Edited by ikaros13
Link to comment
Share on other sites

Τον πελάτη τον νοιαζει το χαρτί και όχι η ποιότητα του χαρτιού την οποία δεν την βλέπει!

 

Δεν μιλάμε για ποιότητα χαρτιού αλλά για αξιοπιστία του ΠΕΑ σε πιθανό έλεγχο. Αυτό είναι που πρέπει να πούμε στον πελάτη.

 

.. Το να κάθεσαι και να αναλύεις σε κάθε έναν που στην τελική δεν τον ενδιαφέρει και πολύ, γιατί η δίκη σου αμοιβή είναι μεγαλύτερη από κάποιον άλλο είναι κάπως παιδικό

 

Ακριβώς. Εμείς θα έπρεπε να τον πείσουμε ώστε να τον ενδιαφέρει. Τα ΠΕΑ που έχουν εκδοθεί δεν έχουν την ίδια αξιοπιστία. Αυτό φαίνεται από τις "καμπάνες" που έχεουν πέσει από το ΥΕΠΕΝ. Υπάρχουν επιθεωρητές που κάνουν λάθη από άγνοια και άλλοι που τα κάνουν συνειδητά από αδιαφορία.

Link to comment
Share on other sites

Ματαιοπονείς συνάδελφε Τ-911.

 

Το ΠΕΑ , ΘΑ είχε νόημα σε μια φυσιολογική αγορά ακινήτων. Το καλοπληρωμένο ΠΕΑ προυποθέτει και μια φυσιολογική κατάσταση στον κλάδο των μηχανικών.

 

Σήμερα  οι πωλήσεις και οι ενοικιάσεις γίνονται σε κατάσταση ανάγκης. Τα φέσια στα ενοίκια φτάνουν ως τα γόνατα.

Αν εξαιρέσεις - ίσως - νέα κτίρια κλάσης Α , ουδείς ενδιαφέρεται είτε ιδιοκτήτης είτε ενοικιαστής για το ΠΕΑ και μάλιστα όσο πιο παλιό είναι το κτίριο τόσο μεγαλύτερη και η αδιαφορία.

Από την άλλη , η κρίση στον κλάδο των μηχανικών τους έχει εξωθήσει στα όρια της επιβίωσης.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Τα ΠΕΑ τα θεωρώ οικονομικά τελειωμένη υπόθεση. Εγώ σταμάτησα να κάνω εδώ και καιρό.

Edited by avgoust
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Σε γενικές γραμμές όπως τα λες είναι. Ένας ελ.επ. πρέπει να "πουλήσει" την υπηρεσία του. Ειδικά όταν κιόλας κάποιοι σκοτώνουν την πιάτσα οφείλει να το κάνει. Το θέμα είναι ο τρόπος. Δεν είναι κακό ούτε παιδικό. Ένας υπάλληλος που παίρνει έναν μισθό είναι δύσκολο να το καταλάβει αυτό. 

 

Εγώ έχω θέσει ένα χαμηλό κάτω όριο και αν μου κάτσει κάνω. Δεν παίφτω πιο κάτω. Αλλά εξηγώ κάποια βασικά πράγματα στον πελάτη αν τον δω να αντιδρά.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Από όσο γνωρίζω μόνο ποινές έχουν επιβληθεί μέχρι στιγμής σε εν. επ. για ΠΕΑ με ψευδή στοιχεία κλπ. κλπ., χωρίς να έχει γίνει ανάκληση του ΠΕΑ ή ακύρωση σύμβασης.

Link to comment
Share on other sites

Κάποιες φορές ο πελάτης σκέφτεται ότι τα περαπάνω λεφτά τα πληρώνει για τo μάρκετινγκ που υπέστη και όχι για όντως καλύτερη εργασία. Και εδώ που τα λέμε ποιός του εγγυάται ότι το δικό σου ΠΕΑ θα είναι σωστότερο από των υπολοίπων? Επειδή το λες εσύ?

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Που ακριβώς ορίζει ο κενακ πρόστιμο σε ιδιοκτήτη για λάθος πεα;

 

Διόρθωση. Ο ΚΕΝΑΚ δεν ορίζει πρόστιμο σε ιδιοκτήτη σε περίπτωση λάθους στο ΠΕΑ. Ορίζει πρόστιμα σε περίπτωση μη έκδοσης ενώ είχε την υποχρέωση.

Οστόσο, προβλέπει την ακύρωση του ΠΕΑ και την απαίτηση για έκδοση νέου δλδ μικρό το κακό για τον ιδιοκτήτη σε περίπτωση ενοικίασης. Σε περίπτωση όμως μεταβίβασης ιδιοκτησίας μπορεί να προκύψουν προβλήματα μεταξύ παλιού και νέου ιδιοκτήτη. Ν. 4122/13 άρθρα 19 και 20. Νομίζω ότι σε αυτή την περίπτωση το θέμα γίνεται νομικό.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.