Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

[ΑΡΘΡΟ 088 - Ν. 4495/17] Αυθαίρετα πριν την 28.07.2011 - Περίπτωση 1 (Κατασκευές που έχουν υπαχθεί σε προηγούμενους νόμους)


Recommended Posts

Αλήθεια με τον 4014 πλέον τι ισχύει;

 

Πως και ποιος καθορίζει το 40,40 και 20 % υπερβάσεων ώστε να μεταφέρονται και καλά αυτόματα; Προφανώς δε ξέραν το νόμο αυτοί που γράφαν αυτό το ΦΕΚ;

Επίσης για τα υπόλοιπα;

 

Για πλήρως περαιωμένες δηλώσεις αναφέρομαι και υπάρχει σε εκκρεμότητα τι γίνεται με τις δηλώσεις αυτές που μπορεί και να παραβιάζουν το 40,40 και 20.

 

Αναμένουμε την ταυτότητα κτιρίου σε περίπτωση που δεν χρειαστεί βεβαίωση για μεταβίβαση;

Link to comment
Share on other sites

 

Καλησπέρα σε όλους και καλές γιορτές!!

 

Αρθρο 88 περι.1 παρ.β/αα-ββ

β) Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία διατήρησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3775/2009 (Α΄122) ή του ν. 3843/2010 (Α΄62) και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται σε αυτές και με τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου.
Οι ανωτέρω κατασκευές που περαίωσαν όλες τις προβλεπόμενες από τον κατά περίπτωση νόμο διαδικασίες και:
αα) δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το ύψος της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων άλλων αυθαίρετων  κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου,
ββ) δεν βρίσκονται εντός προκηπίου,  
εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. 
 
Οι παραπάνω περιπτώσεις που έχουν ολοκληρωμένη υπαγωγή στον 3843/10 (υπόγειο+η/χ που έγιναν κατοικία) εφόσον δεν παραβιάζει το 40-20 εξαιρείται οριστικά και επομένως αν μεταφερθεί στον 4495/17 θα ανήκει στα νομίμως υφιστάμενα του Α23/ΝΟΚ για έκδοση άδειας? (θέλω να βγάλω άδεια νομιμοποίησης για αυθαίρετη επέμβαση που έγινε στο ακίνητο μετά το 2011 και δύναται να εκδοθεί άδεια γι αυτήν, αλλά κολλάω στο άρθρο 23 του ΝΟΚ).
 
Ποια είναι η γνώμη σας?

 

Ναι αυτό σημαίνει ότι εξαιρούνται οριστικά (και όχι μόνο για 30 χρόνια),

θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα και ότι για αυτά  δεν χρειάζεται να εκδώσεις  άδεια νομιμοποίησης

(που  πριν την ψήφιση του 4495 απαιτούνταν για να εξαιρεθούν οριστικά) 

Αλλά δεν καταλαβαίνω πως   συνδέεις τα παραπάνω    με την έκδοση άδειας νομιμοποίησης  άλλης κατασκευής μετά το 2011

που προφανώς δεν μπορείς!!!

 

υ.γ εκτός και αν στα δηλωθέντα με τον 4178 είχες μόνο υπέρβαση ύψους και όχι και σ.δ και σ.κ

 

"καλά Χριστούγεννα σε όλους" 

Edited by ΚΑΝΑ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Συνάδελφοι καλησπέρα.

Αντιμετωπίζω περίπτωση που έχει γίνει δήλωση Ν.1337 (και οι 3 φάσεις) με την εξής ιδιαιτερότητα: ισόγεια κατοικία βάσει αδείας, κατασκευάστηκε επι πιλωτής (προφανώς σε υψηλότερη στάθμη). Έγινε δήλωση το 1984, όπου στην κάτοψη η πιλωτή δείχνεται κλεισμένη και κατοικία, ενώ στις φωτογραφίες του 1988 της β' φάσης, εξακολουθεί να είναι ανοικτή και ημιτελής πιλωτή στα μπετά. Σήμερα είναι κλειστή κατοικία, αλλή με διαφορετικό (μικρότερο) περίγραμμα από αυτο που είχε σχεδιαστεί στην κάτοψη της δήλωσης του 1337. Απ' όσο γνωρίζω άδεια αποπεράτωσης αυθαιρέτου δεν εκδόθηκε ποτέ.

Ποιά η γνώμη σας:

α) δηλώνω το ισόγειο - πρώην πιλωτή ως εξολοκλήρου αυθαίρετο;

β) συνάσσω αναλυτικό προϋπολογισμό για τις εργασίες αποπεράτωσης του ισογείου; (όπου συμπεριλαμβάνω και την υπέρβαση ύψους του ορόφου, άλλωστε δεν ξεπερνά το επιτρεπόμενο ύψος). Απ' όσο θυμάμαι στον 4014 είχε βγεί μία ερωτοαπάντηση που προέβλεπε αυτή την αντιμετώπιση (Β28) ή

γ) θεωρώ ότι συμπεριλαμβάνεται εντός του εγκεκριμένου (;) περιγράμματος που εξαιρέθηκε από την κατεδάφιση, συνεπώς είναι νόμιμο;

Οποιαδήποτε γνώμη καλοδεχούμενη...

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ΚΑΝΑ

Αλλά δεν καταλαβαίνω πως   συνδέεις τα παραπάνω    με την έκδοση άδειας νομιμοποίησης  άλλης κατασκευής μετά το 2011

που προφανώς δεν μπορείς!!!

υ.γ εκτός και αν στα δηλωθέντα με τον 4178 είχες μόνο υπέρβαση ύψους και όχι και σ.δ και σ.κ

 

 

Οι επεμβάσεις που έχω δύναται να νομιμοποιηθούν. Είναι αλλαγή ανοιγμάτων, πέργκολες, αλλαγή θέσης τζακιού, υπαίθριο μπάρμπεκιου κλπ.

Πληρώνεται πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης βάσει Αρθρου 94 για κατασκευές μετά το 2011 και μετά εκδίδεται άδεια γι αυτές. Που είναι το λάθος;

Η περίπτωσή μου έχει μόνο ρύθμιση 3843 μέχρι στιγμής.

Edited by Μέρσα
Link to comment
Share on other sites

ναι ρε συ Μέρσα 

υπολόγιζα ότι ζητούσες νομιμοποίηση ενώ ήδη είχες υπερβεί σ.δ και σ.κ 

Οπότε μετά από όσα αναφέρεις σίγουρα μπορείς να προβείς σε έκδοση άδειας νομιμοποιήσης

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αν δήλωση ν. 4178 ολοκληρώθηκε πλήρως με ανάρτηση όλων των δικαιολογητικών και είχε αυθαιρεσία κατηγορίας 4. Σύμφωνα με την υποπαράγραφο γγ παρ. γ (αφού πληρείται το κριτήριο 40-40-20) οι τακτοποιημένες κατασκευές κατ. 4, λαμβάνουν αυτοδίκαια οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση ή πρέπει να μεταφερθεί η δήλωση στο ν. 4495;

 

Έτσι όπως το αναγράφει δεν διαφαίνεται η απαίτηση μεταφοράς.

Το άρθρο 9 του ν. 4178 μιλούσε ότι για να λάβει οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση η κατηγορία 4, γινοταν μετά τη συμπλήρωση της ταυτότητας κτιρίου κατά τις διατάξεις του Ν. 3843/10. Αυτό με βάση το εδάφιο γγ της παρ. γ έχει τροποποιηθεί ή θεωρείται ότι παραμένει αυτή η απαίτηση;

 

γ) Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου, ή του σχετικού παραβόλου και έχει αναρτηθεί το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 4014/2011 και 4178/2013. Από αυτές: αα) οι αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 που έχουν περαιώσει τις διαδικασίες που προβλέπονται σε αυτόν, ββ) οι αυθαίρετες κατασκευές που είχαν υπαχθεί στο ν. 4014/2011 και έχουν περαιώσει τις διαδικασίες που προβλέπονται σε αυτόν, εφόσον δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) του ύψους της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων τυχόν άλλων αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου, και δεν βρίσκονται εντός προκηπίου. Στη περίπτωση αυτή οι δηλώσεις υπαγωγής μεταφέρονται αυτόματα στο πληροφοριακό σύστημα,

γγ) οι αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 4 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013, που έχουν περαιώσει τις διαδικασίες που προβλέπονται σε αυτόν, εφόσον δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) του ύψους της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων άλλων αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου, και δεν βρίσκονται εντός προκηπίου.

Οι ως άνω περιπτώσεις αα΄, ββ΄ και γγ΄ του παρόντος εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

Με δεδομένο ότι στο άρθρο 125  αναφέρει ότι απαιτείται συμπληρωματική (???) δήλωση μόνο  για την κατηγορία 5

συμπεραίνεται ότι προφανώς για την 4 δεν απαιτείται καμιά ενέργεια 

Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που έχουν υπαχθεί στην κατηγορία 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της κατηγορίας 4  του άρθρου 96, μπορούν, ύστερα από σχετική συμπληρωματική δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος, να ενταχθούν στην ανωτέρω κατηγορία χωρίς την καταβολή πρόσθετου παραβόλου.

 

Επίσης στο ίδιο άρθρο αναφέρει

 

6. Καταργούνται η παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 4315/ 2014 (Α΄ 269) και τα άρθρα 1 έως και 30, εκτός από την παράγραφο 9 του άρθρου 30, καθώς και 38 και 39 του ν. 4178/2013

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Παύλο και Βασίλη καλημέρα.

 

Τυχόν εξαίρεση από κατεδάφιση θα γίνει, σε όλες τις περιπτώσεις, μετά τη συμπλήρωση της ΗΤ ή ταυτόχρονα με αυτή και πάντα με διοικητική πράξη.

Η πράξη αυτή θα εκδοθεί μετά από έλεγχο των στοιχείων του ακινήτου από ΕΔ, εφόσον έχει προηγηθεί αίτηση του ιδιοκτήτη.

 

Το θέμα είναι τι βλέπει ο ΕΔ στα στοιχεία της ΗΤ. Προφανώς αυτά που έχει βάλει ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός για την ΗΤ.

Εκεί θα υπάρχουν : τα νόμιμα (πριν και μετά από υπαγωγές), τα νομίμως υφιστάμενα και τα ενταγμένα σε νόμους αυθαιρέτων μετά το 2005.

Προφανώς, εκείνη τη στιγμή, δεν θα υπάρχουν μη ενταγμένα γιατί δεν θα είχε συνταχθεί το πιστοποιητικό πληρότητας της ΗΤ.

 

Για να υπάρξει η εξαίρεση όλα, νόμιμα + νομίμως υφιστάμενα + ενταγμένα μετά το 2005 (των ν.3775, ν.3843, ν.4014, ν.4178, ν.4495), θα κριθούν με το κριτήριο 40-40-20.

Το ερώτημα είναι ποιά από αυτά δεν βλέπει, ο ΕΔ που εξετάζει την εξαίρεση, στο ηλεκτρονικό σύστημα ...

Τα βλέπει όλα γιατί ο μοναδικός υπεύθυνος (ο ιδιοκτήτης) έχει φροντίσει νωρίτερα να τα βάλει εκεί με τους εκάστοτε εξουσιοδοτημένους μηχανικούς του και τελικά με τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό της ΗΤ.

 

Επομένως, εκεί θα φαίνονται 3 κατηγορίες  :

1) του ν.4014 αλλά στο ν.4495 (με αυτόματη μεταφορά, όπως στον ν.4178, για να νομιμοποιηθούν και κατά ΣτΕ),

2) του ν.4178 (όσα έμειναν εκεί και δεν πήγαν στο ν.4495 για να διορθώσουν το λάθος της εγκυκλίου) και

3) του ν.4495 (αυτά που εντάχθηκαν ή που θα ενταχθούν ή αυτά των ν.3775 και ν.3843 που θα μπουν υποχρεωτικά).

Edited by kan62
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα Θόδωρε.

Όπως παρέθεσε ο Βασίλης παραπάνω στο Α 125 ν. 4495 αναφέρει ότι καταργούνται τα άρθρα 1 έως 30 του Ν. 4178. Οι κατηγορίες αναφέρονται στο τότε άρθρο 9. Για την κατηγορία 4 έγραφε το τότε άρθρο ότι οι τακτοποιημένες αυθαιρεσίες εξαιρούνται οριστικά μετά τη συμπλήρωση του Ν. 3843/10.

Σήμερα, με το Α 125 αυτό καταργείται και σε συνδυασμό με το Α 88 μια δήλωση Ν. 4178 η οποία περιλαμβάνει μόνο αυθαιρεσίες κατ 4 και η οποία ολοκληρώθηκε πλήρως (οριστική υπαγωγή και ανάρτηση όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών και σχεδίων στο σύστημα του ΤΕΕ) σημαίνει ότι πλέον οι τακτοποιημένες κατασκευές θεωρούνται ότι έχουν λάβει οριστική εξαίρεση από την κατεφάφιση χωρίς καμία άλλη διαδικασία, όπως για παράδειγμα έγραφε ο ν. 4178 για τις τακτοποιημένες αυθαιρεσίες κατηγορίας 1,2 και 3;

Link to comment
Share on other sites

Πάντα υπάρχει κάποιος νόμος που ορίζει τα νομίμως υφιστάμενα. Εκεί ήδη ανήκουν οι κατ. 1, 2 και 3 του ν.4178 και αυτό το λέει ο ΝΟΚ.

Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν άλλες οριστικές εξαιρέσεις εκτός από αυτές των κατηγοριών 1, 2 και 3 του ν.4495 που έχουν τελειώσει τη διαδικασία. Μέχρι την ΗΤ θα υπάρχουν και άλλες τέτοιες.

Στην ΗΤ θα επανακριθούν (από δημόσια αρχή) αυτές που περιμένουν και θα εξαιρεθούν αυτές που ικανοποιούν το κριτήριο 40-40-20.

 

Όσες, από όλους τους νόμους, μείνουν εκτός κριτηρίου απλά θα ανασταλεί η κατεδάφιση για το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα και θα περιμένουν διαδικασίες μετά την ΗΤ (άγνωστες ακόμη).

 

Ειδικά για την κατ.4 του ν.4178 το λέει στο γ)-δδ) του άρθρου 88.

 

υγ. η διαφοροποίηση του ν.4495 στο θέμα εξαίρεση, σε συνδυασμό με τη νεοεισαχθείσα σ' αυτόν διαδικασία της "περαίωσης", με υποψιάζει ότι ο νόμος σχεδιάστηκε να λειτουργεί ταυτόχρονα με την ΗΤ και ενδεχόμενα μετά από αυτή ... ίδωμεν ...

Edited by kan62
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.