Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

[ΑΡΘΡΟ 094 - Ν. 4495/17] Κυρώσεις αυθαιρέτων κατασκευών μετά την 28.07.2011


Recommended Posts

Το εδάφιο α) είναι γενικής χρήσης και αφορά τη λεγόμενη "οικειοθελή συμμόρφωση". Θέλει ΕΔ - Παρατηρητήριο που μετά το ν.4495 έχουν αναλάβει τον έλεγχο δόμησης.

Μέχρι να δουλέψουν τα Παρατηρητήρια η ΥΔΟΜ απλά αναπληρώνει.

Το εδάφιο γ) αφορά κάποιες εκθέσεις αυτοψίας που έχουν συντάξει οι ΥΔΟΜ. Αυτές δεν μπορεί ποτέ να δοθούν σε ΕΔ - Παρατηρητήρια. Καταλαβαίνεις το γιατί...

Το τελευταίο εδάφιο μιλάει γενικά για αρμόδια όργανα γιατί εκτός από τα δύο παραπάνω δεν ξέρεις ποιά άλλα όργανα είχαν στο νου τους όταν το έγραφαν (δασάρχες, λιμενάρχες κλπ.). Ήδη το νομοσχέδιο με τα αυθαίρετα στα δάση τους έμεινε φουρνισμένο στη Βουλή ...

υγ. το ίδιο παραπάνω νομοσχέδιο οδηγεί όλες τις υποθέσεις αυθαιρέτων στα Παρατηρητήρια, οπότε και τα τμήματα αυθαιρέτων των ΥΔΟΜ ...

Edited by kan62
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 296
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

ναι αλλά

1. η "συμμόρφωση" (δηλαδή η από τον ιδιοκτήτη κατεδάφιση)

αλλού προβλέπεται με Ε.Ε.Ε

αλλού με Ο.Α κατεδάφισης  

αλλού με έγκριση εργασιών κατεδάφισης (άρθρο 106 παρ 1-όρος που δεν ορίζεται στο άρθρο 29)

αλλού με το  άρθρο 107 παρ 5  (ως εργασία αποπεράτωσης κατεδάφισης) και

αλλού με την  παρ. 1α του άρθρου 23 του ν. 4178/2013 (που καταργήθηκε με τον 4495/17)

 όσο δε για το παρακάτω

1 ώρα πριν, kan62 said:

υγ. το ίδιο παραπάνω νομοσχέδιο οδηγεί όλες τις υποθέσεις αυθαιρέτων στα Παρατηρητήρια, οπότε και τα τμήματα αυθαιρέτων των ΥΔΟΜ ...

τις οδηγεί μεν όλες τις υποθέσεις στις ΥΔΟΜ αλλά σε άλλες περιπτώσεις ζητά να κάνει η ίδια αυτοψία και σε άλλες απλά να ορίσει Ε.Δ

εεεεε  πόσο μπάχαλο ρε παιδιά! -λέτε να μπορούσαν και παραπάνω! -και για τις ΥΔΟΜ και για μας

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι διαχωριστικό σημείο θα είναι πλέον η ίδρυση των Παρατηρητηρίων. Οι υπάλληλοι ΥΔΟΜ ανθίστανται, αλλά μέχρι πότε ; Θα ιδρυθούν.

Μετά την ίδρυση ότι βεβαιώνεται ως αυθαίρετο πλέον θα είναι αρμοδιότητάς του και των ΕΔ.

Ότι βεβαιώθηκε από ΥΔΟΜ μέχρι τον ν.4495 θα είναι της ΥΔΟΜ μέχρι τη μεταφορά της αρμοδιότητας και μετά από αυτή του Παρατηρητήριου.

Link to comment
Share on other sites

κοίτα αγαπητέ Θόδωρε  πόσο έξω μπορούμε να πέσουμε όλοι μας στις ερμηνείες! 

εγκ 2/2019

Σε όλες τις περιπτώσεις της παρ. 3 (άρθρου 94) και μέχρι τη λειτουργία των παρατηρητηρίων, η διαπίστωση της εκτέλεσης της κατεδάφισης διενεργείται από ελεγκτή δόμησης.

Link to comment
Share on other sites

   Καλημέρα Βασίλη.

Το εδάφιο της εγκυκλίου που παραθέτεις πιθανά αποδεικνύει ότι είναι παλαιότερη του ν.4546/18. Μόνο αυτό και επειδή η παρ. γ) προστέθηκε τότε. Γιατί δεν νομίζω ότι υπάρχει ΥΔΟΜ που θα εφαρμόσει την εγκύκλιο 2 σε σημείο που έρχεται σε αντίθεση με το νόμο.

Link to comment
Share on other sites

καλημέρα Θόδωρε

Και όμως η εγκύκλιος έχει και αναφορά σε τροπ/ση του 2019-οπότε το μπέρδεμα είναι πιο μεγάλο και κανένας δεν ξέρει τι στο διάβολο ισχύει!

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Δ’ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Ν.4495/2017

 Η παρούσα εγκύκλιος διευκρινίζει τις διατάξεις του τμήματος Δ’ του ν.4495/2017 με τίτλο  «ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ», όπως αυτό ισχύει μετά τις τροποποιήσεις συμπληρώσεις που έχουν γίνει με τους νόμους ν. 4513/2017, ν. 4546/2018, ν. 4585/18, ν. 4602/19 και ν. 4610/2019

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, ΚΑΝΑ said:

... η εγκύκλιος έχει και αναφορά σε τροπ/ση του 2019-οπότε το μπέρδεμα είναι πιο μεγάλο ...

Παρέλειψα να σου πω Βασίλη και την άποψή μου για αυτές τις εγκυκλίους το τελευταίο, αλλά αρκετό, χρονικό διάστημα ...

Νομίζω ότι είναι ένα σύνολο χαρτιών-σημειώσεων που βρίσκονται κατά καιρούς σε συρτάρια συμβούλων του υπουργείου που ενώνονται την κρίσιμη στιγμή για να εκδοθεί μιά τέτοια εγκύκλιος. Έχει γίνει πολλές φορές τελευταία και με τους προηγούμενους νόμους ...

Δεν έχουν λοιπόν συγκεκριμένο χρόνο σύνταξης και αναφέρονται γενικά σε μιά ευρεία χρονική περίοδο. Οπότε μπορούν και να αντικρούονται μεταξύ τους ως χρονικά ασύμβατα ...

Οι λόγοι της βεβιασμένης αυτής γέννας μπορεί να είναι επίσης πολλοί. Όπως πχ. ότι πριν τη λήξη της εφήμερης συμβουλευτικής θητείας τους θέλουν να αφήσουν ένα όνομα, μιά άποψη γραπτή (με σφραγίδα ΓΓ) για να καλυφθούν για τις βλακείες που έχουν πει προφορικά ή για τα σωστά που θέλουν να αφήσουν ως παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές συμβούλων. Μπορεί πάλι να είναι απλά μιά απόδειξη παραγωγής έργου ή πιστοποιητικό αμνηστείας για μελλοντικές δικαστικές παρενέργειες ...

Όπως και να είναι όμως, κανένας δημόσιος υπάλληλος δεν θα βάλει το κεφάλι του στον ντορβά για κάτι που γράφεται σε εγκύκλιο και βρίσκεται σε προφανή αντίθεση με το νόμο που η εγκύκλιος "ερμηνεύει". Ή θα εφαρμόσει το νόμο ή θα κατεβάσει τη σφραγίδα περιμένοντας διευκρινίσεις.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Υπερψηφίστηκε τροπολογία για την αναστολή κατεδαφίσεων αυθαίρετων κατασκευών

αρθρο 94 παρ. 3α   Κατ’ εξαίρεση των ανωτέρω :

Αν ο ιδιοκτήτης, με υπεύθυνη δήλωση στο Τοπικό Παρατηρητήριο, ενημερώσει ότι θα προβεί αυτοβούλως στην κατεδάφιση – αποκατάσταση της αυθαιρεσίας εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας, το Τοπικό Παρατηρητήριο ενημερώνει το Περιφερειακό Παρατηρητήριο προκειμένου να ορίσει ελεγκτή δόμησης για τη διαπίστωση της κατεδάφισης – αποκατάστασης της αυθαιρεσίας και επιβάλλεται πρόστιμο πεντακοσίων (500) ευρώ. Εξαιρούνται πρόχειρες ή προσωρινές κατασκευές, καθώς και λυόμενες κατασκευές, ως αυτές ορίζονται στις παραγράφους 75, 74 και 45 αντίστοιχα του άρθρου 2 του ν.4067/2012, για τις οποίες η διαδικασία οικειοθελούς κατεδάφισης/απομάκρυνσης εφαρμόζεται μόνο μία φορά στο ίδιο ακίνητο. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλονται κανονικά τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης.

Η τροπολογία:

Λύση στο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν επιχειρήσεις αναψυχής και τουρισμού δόθηκε με τροπολογία που κατέθεσε ο βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος σε νομοσχέδιο του Υπ. Εσωτερικών και έγινε αποδεκτή.

Οπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση ο βουλευτής, με την τροπολογία αντιμετωπίζεται πρόβλημα που δημιουργήθηκε λόγω καθυστερημένης κοινοποίησης εκθέσεων αυτοψίας από τις πολεοδομικές υπηρεσίες των δήμων, εντός του Ιουλίου του τρέχοντος έτους.

Δεδομένου ότι σε αρκετές περιπτώσεις αυτές αφορούν αυθαίρετες εγκαταστάσεις αναψυχής ή τουρισμού, η κατεδάφισή τους σε 30 ημέρες εντός του θέρους θα έχει παρενέργειες όχι μόνο στις επιχειρήσεις που έχουν αυθαιρετήσει, αλλά στους απασχολούμενους σε αυτές, τους επισκέπτες και την εικόνα τουριστικών περιοχών.

Για το λόγο αυτό αναστέλλεται η προθεσμία των 30 ημερών μέχρι 15 Σεπτεμβρίου 2019, ούτως ώστε η κατεδάφιση των αυθαιρέτων κατασκευών να γίνει μετά την αιχμή της τουριστικής περιόδου. Μετά τη λήξη της προθεσμίας θα γίνει κατεδάφιση των κατασκευών που εμπίπτουν στη ρύθμιση, με αυστηρή παρακολούθηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες, και για αυτό το ΥΠΕΝ δεσμεύεται. Διευκρινίζεται, τέλος, ότι η ρύθμιση καταλαμβάνει μόνο το τρέχον έτος, εν όψει της μόνιμης και γενικής ρύθμισης του ζητήματος που θα ακολουθήσει σε επόμενο νομοσχέδιο.

[αρα, κατι ετοιμαζεται για το αρθρο 94...]

Ο Βουλευτής της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος, σε επικοινωνία που είχε με τον Υπουργό Κωστή Χατζηδάκη και τον Υφυπουργό Δημήτρη Οικονόμου, τους ευχαρίστησε για την κατανόηση του προβλήματος που είχε δημιουργηθεί και για το ότι αποδέχτηκαν την τροπολογία που κατέθεσε.

Δείτε την τροπολογία εδώ

euro2day.gr

 

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους ,

Σε κατασκευή με άδεια 2017  , διαμέρισμα - μεζονέτα με εσωτερικό εξώστη - πατάρι , και wc που προσμετράται στην δόμηση,  το οποίο έχει κλειστεί δημιουργώντας 3 υπνοδωμάτια. Στις κατόψεις της αδείας ο χώρος του επιπέδου αυτού φαίνεται ως ενιαίος - πατάρι με εσωτερικές τοιχοποιίες, ντουλάπες , αλλά όχι πόρτες, εκτός του w.c..

Το ακίνητο λειτουργεί κανονικά και χωρίς το πατάρι καθώς υπάρχουν υπνοδωμάτια κουζίνα και λοιποί χώροι στο κατώτερο επίπεδο, όμως τι γίνεται με το κλειστό πλέον τμήμα του παταριού;

Βάσει του Άρθρου 81 παρ 3.:

α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού,

β) η αλλαγή χρήσης χώρων του κτιρίου από κύρια σε άλλη επιτρεπόμενη στην περιοχή χρήση, χωρίς την απαιτούμενη οικοδομική άδεια σε εντός σχεδίου και ορίων οικισμών.

σε ποια περίπτωση θεωρείτε ότι εντάσσεται το παραπάνω ώστε να δει γνωρίζει ο δυνητικός μελλοντικός αγοραστής - ιδιοκτήτης τι ρίσκο αναλαμβάνει βάσει του Άρθρου 94

4. Για τις πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 οι κυρώσεις είναι μόνο διοικητικές και ειδικότερα:

α) το πρόστιμο ανέγερσης των περιπτώσεων α΄, β΄ και δ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 81 ανέρχεται σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) της αξίας τους,

β) για την περίπτωση γ΄, εφόσον πρόκειται για χώρο με χρήση κατοικία, το ανωτέρω ποσοστό υπολογίζεται στο πέντε τοις εκατό (5%) της αξίας του. Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο ανέγερσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ.

Μιλάμε για πρόστιμα α; ή β;

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Καλησπέρα, σε κοντέινερ που είχε τοποθετηθεί σε οικόπεδο μετά από καταγγελία, έγινε αυτοψία από την ΥΔΟΜ και ακολούθησε έκθεση αυθαιρέτου. Ο ιδιοκτήτης απομάκρυνε το κοντέινερ και μου ανέθεσε να διευθετήσω το θέμα, σύμφωνα με ο προβλεπόμενα.  Οι ερωτήσεις μου είναι δύο.

1) Το "Εξαιρούνται πρόχειρες ή προσωρινές κατασκευές, καθώς και λυόμενες κατασκευές, ως αυτές
ορίζονται στις παραγράφους 75, 74 και 45 αντίστοιχα του άρθρου 2 του ν.4067/2012, για τις οποίες
η διαδικασία οικειοθελούς κατεδάφισης/απομάκρυνσης εφαρμόζεται μόνο μία φορά στο ίδιο
ακίνητο" πως ερμηνεύεται; Αν το κοντέινερ θεωρηθεί λυόμενη κατασκευή, δεν χρειάζεται να πληρωθεί πρόστιμο;

2)Εφόσον παρατηρητήρια δεν έχουν συσταθεί και η αυτοψία για την απομάκρυνση θα γίνει από ελεγκτή δόμησης, πρακτικά πως τον καλώ; Από τη σελίδα το ΤΕΕ για τους ελεγκτές περιγράφοντας τον τύπο ελέγχου, γιατί δεν έχω δει να υπάρχει τυποποιημένος έλεγχος για αυτήν την κατηγορία.  Τα 500 ευρώ που τα πληρώνει ο ιδιοκτήτης, μέσω ΥΔΟΜ;

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.