Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
ilias

[ΑΡΘΡΟ 106 - Ν. 4495/17] Αυθαίρετα με δυνατότητα έκδοσης άδειας νομιμοποίησης ή κατεδάφισης

Recommended Posts

Καλησπέρα συνάδελφοι, 

για μια υπόθεση υπάγωγής στον 4495, οικίας κ αποθήκης όπου ο αγοραστής θέλει να κατεδαφίσει την αποθήκη, έχω απάντηση από το ΤΕΕ σχετικά με το άρθρο 106 και τη διαδικασία προκειμένου να γίνουν συμβόλαια. Σας την παραθέτω μήπως φανεί χρήσιμη σε κάποιον: 

 Από: n4495 <[email protected]>

"Προκειμένου να εκδοθεί βεβαίωση μεταβίβασης για συμβολαιογραφική πράξη πριν την έκδοση άδειας νομιμοποίησης ή έγκρισης εργασιών κατεδάφισης, πρέπει σύμφωνα με την παρ.3 του άρθ.106 του ν.4495/17 να έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού ποσού προστίμου. Για το σκοπό αυτό, αρχικά ο μηχανικός δηλώνει όλες τις αυθαίρετες κατασκευές προς «ρύθμιση», ώστε να φαίνεται ο υπολογισμός του συνολικού προστίμου. Μετά την καταβολή του 30% του προστίμου, εκτυπώνει το αντίστοιχο pdf της δήλωσης, όπου αναφέρεται και η εξόφληση του 30%.
Στη συνέχεια, επαναφέρει τη δήλωση «προς έκδοση αδείας», εάν πράγματι o νέος ιδιοκτήτης προτίθεται να εκδώσει οικ. άδεια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής, δηλαδή εάν γίνει στο συμβόλαιο η ειδική μνεία που προβλέπεται στην παρ.3 του άρθ.106 του ν.4495/17, και εκτυπώνει εκ νέου το pdf.
Ο μηχανικός δίνει στο συμβολαιογράφο και τα δύο pdf (προς έκδοση αδείας και προς ρύθμιση).
Για να εκδοθεί η βεβαίωση μεταβίβασης, οι δηλώσεις αυτές δεν μεταβαίνουν σε οριστική υπαγωγή. Η βεβαίωση μεταβίβασης (τύπου 2) εκδίδεται ανεξάρτητα από τη δήλωση ένταξης, με νέα καταχώριση στο σύστημα. Ο μηχανικός αναγράφει στην περιγραφή "κατ'εφαρμογή των οριζομένων στην παρ. 3 άρθρου 106 και την παρ. 3 άρθρου 83 του ν.4495/17 και μετά την εξόφληση του 30% της α/α ... δήλωσης" κάτι που θα πρέπει σαφώς να αναφερθεί και στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει τη βεβαίωση"

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα!

Σε δήλωση αυθαιρέτου για το οποίο εκδόθηκε η άδεια νομιμοποίησης από την πολεοδομία και έχουν υποβληθεί τα δικαιογητικά στο σύστημα του ΤΕΕ, έχω κάνει αίτημα για ''Δυνατότητα Προώθησης σε Οριστική Υπαγωγή με περιγραφή δικαιολογητικών''. Γνωρίζει κάποιος τη διαδικασία που ακολουθείται για την ολοκλήρωση του αιτήματος από το ΤΕΕ και πόσο χρόνο χρειάζεται; Είναι τυπική η έγκριση ή γίνεται έλεγχος της οικοδομικής άδειας άρα απαιτείται και περισσότερος χρόνος;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τυπική είναι. Ελέγχουν απλά ότι ανέβασες στο σύστημα την άδεια νομιμοποίησης που έχει εκδοθεί και ότι αυτή είναι έγκυρη και στο προωθούν σε οριστική άμεσα. Ίσως και εντός ημέρας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Το έχω υποβάλει από την Παρασκευή το μεσημέρι και γιαυτό άρχισα ν αναρωτιέμαι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρακαλώ για βοήθεια!!! Υπέβαλλα στην ΥΔΟΜ αίτηση για νομιμοποίηση μετά από ένταξη στο άρθρο 106 του Ν4495, που έγινε μετά από μεταφορά από το Ν4178/13 "προς έκδοση άδειας", αλλά αυτή δεν προχώρησε τότε.. Η ΥΔΟΜ με ρωτάει με ποιά διάταξη η προθεσμία της μεταφοράς στο νέο νόμο για νομιμοποιήσεις που δεν προχώρησαν εντος τετραετίας είναι η 3-5-2019. Τους έδειξα την ερωτοαπάντηση από το ΤΕΕ Πελοπονήσσου 1794, η οποία λέει ότι για περιπτώσεις υπαγωγής που δεν οριστικοποιηθούν και δεν εισαχθούν τα δικαιολογητικά στο σύστημα (άρα και η άδεια νομιμοποίησης) ως τις 3-5-2019, θα πρέπει να γίνει μεταφορά στον 4495, πράγμα που έγινε πριν τις 3-5-2019. Γνωρίζετε κάτι πιο συγκεκριμένο για τις προθεσμίες των περιπτώσεων προς "έκδοση άδειας νομιμοποίησης"?

ΤΕΕ_PELOP.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημέρα σε όλους!

Έχω την εξής απορία - ερώτηση:

Σχετικά με τη παράγραφο 1α-ββ του άρθρου 106 πότε έχει εφαρμογή;

Σύμφωνα με το ΤΕΕ, για να πληρώσει κανείς το 20% του προστίμου (για το σύννομο τμήμα) πρέπει πρώτα να προηγηθεί η κατεδάφιση του μη σύννομου και στατικά εξαρτημένου τμήματος. Μα αν κατεδαφίσεις το μη σύννομο τμήμα γιατί να μην νομιμοποιήσεις το παραμένον σύννομο χωρίς να πληρώσεις καθόλου πρόστιμο. Άλλωστε στη τελευταία φράση της εν λόγω παραγράφου μιλάειι για μελλοντική δυνατότητα στατικής επάρκειας και αυτοτέλειας του σύννομου τμήματος (άρα η κατεδάφιση του μη σύννομου δεν είναι προαπαιτούμενη για να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη διάταξη).

Αν το πάρουμε κι αλλιώς , όπως το λέει το ΤΕΕ , γιατί να πριμοδοτείται με έκπτωση στη ρύθμιση κάποιος ο οποίος εκτός από τη σύννομη αυθαιρεσία έχει και κάποια μη σύννομη με αποτέλεσμα να πληρώνει το 20% του προστίμου, ενώ για την ίδια (σύννομη) αυθαιρεσία  κάποιος άλλος να πληρώνει το 100% του προστίμου μόνο και μόνο επειδή δεν έχει και κάποια μη σύννομη παράβαση; Παράλογο...

Άποψή μου είναι ότι ο νομοθέτης πριμοδοτεί με μία μεγάλη έκπτωση ,στο πρόστιμο, τις σύννομες παραβάσεις , που επειδή όμως υπάρχει και παράβαση που δεν νομιμοποιείται στο ίδιο ακίνητο και είναι στατικά εξαρτημένη με τη σύννομη εξαιρείται από την κατεδάφιση το σύνολο των παραβάσεων για 30 χρόνια , και ζητάει  από το μηχανικό να συντάξει Τεχνική Έκθεση για το πως μπορεί να ανεξαρτητοποιηθεί στατικά το σύννομο τμήμα από το μη σύννομο ώστε στο μέλλον να μπορεί να πραγματοποιηθεί πιθανή αναγκαστική κατεδάφιση στο μη σύννομο.  

Καμία άποψη κανείς;

Ευχαριστώ!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.