Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

[ΑΡΘΡΟ 116 - Ν. 4495/17] Αυθαίρετες κατασκευές σε παραδοσιακό οικισμό


Recommended Posts

Και ο 4178 και ο 4495 απαιτούν τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού. Αρμόδιος είναι ο Αρχιτέκτονας.   Στον 4495 δεν αναφερει κατι συγκεκριμενα...επομενως απορρεει απο τον 4178, σωστα;

 

Η άποψή μου για την μη απαίτηση τεχνικής έκθεσης για τα αυθαίρετα που έχουν ανεγερθεί πριν τον χαρακτηρισμό στους οικισμούς >5000 κατοίκων απορρέει από την εγκύκλιο 3/13, παράρτημα 1 ΣΤ44.

 

...

Οκ για τα πριν τον χαρακτηρισμο.

Για τα αυθαιρετα μετα τον χαρακτηρισμο ....εφοσον μορφολογικα δεν ειναι οπώς θα επρεπε (πχ δεν υπαρχει στεγη) τι πρεπει να γινει; (αυτο ειναι και το ερωτημα μου)

Edited by gio
Link to comment
Share on other sites

Σε χαρακτηρισμενο παραδοσιακο οικισμο και χαρακτηρισμενο ως  ιστορικος τοπος και διατηρητεος οικισμος σε  τακτοποιηση αυθαιρεσιων (αλλαγες στην οψη--μετατροπες ανοιγματων) που αφορουν κτισμα με οικοδ αδεια του 1989 πρεπει να εγκριθει πριν την υπαγωγη απο το αρμοδιο αρχαιολογικο τμημα, σωστα??συμφωνα με την παρ. 9 και 10 του αρθρ 116 του Ν4495/2017.

Με την επιτροπη αυθαιρετων για τους παραδοσιακους οικισμους τι γινεται? πρεπει να παρει εγκριση και απο εκει? 

Η μηπως η εγκριση της αρχαιολογιας αρκει?? (αρθρ 73 παρ 12 Ν.3028/2002)

 

Ευχαριστω!

Edited by danaikaterina
Link to comment
Share on other sites

Οκ για τα πριν τον χαρακτηρισμο.

Για τα αυθαιρετα μετα τον χαρακτηρισμο ....εφοσον μορφολογικα δεν ειναι οπώς θα επρεπε (πχ δεν υπαρχει στεγη) τι πρεπει να γινει; (αυτο ειναι και το ερωτημα μου)

 

Μα σου απάντησα στο http://www.michanikos.gr/topic/50374-%CE%B1%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF-116-%CE%BD-449517-%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AD%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA/page-9?do=findComment&comment=969304. Όλη η δεύτερη παράγραφος σε αυτό απαντάει.

 

 

Σε χαρακτηρισμενο παραδοσιακο οικισμο και χαρακτηρισμενο ως  ιστορικος τοπος και διατηρητεος οικισμος σε  τακτοποιηση αυθαιρεσιων (αλλαγες στην οψη--μετατροπες ανοιγματων) που αφορουν κτισμα με οικοδ αδεια του 1989 πρεπει να εγκριθει πριν την υπαγωγη απο το αρμοδιο αρχαιολογικο τμημα, σωστα??συμφωνα με την παρ. 9 και 10 του αρθρ 116 του Ν4495/2017.
Με την επιτροπη αυθαιρετων για τους παραδοσιακους οικισμους τι γινεται? πρεπει να παρει εγκριση και απο εκει? 
Η μηπως η εγκριση της αρχαιολογιας αρκει?? (αρθρ 73 παρ 12 Ν.3028/2002)
 
Ευχαριστω!

 

 

Αν ΔΕΝ είναι κατηγορία 5, τότε αρκεί η επιτροπή (που είναι η επιτροπή για τους παραδοσιακούς με 2 επιπλέον μέλη του ΥΠΠΟ)

Αν είναι κατηγορία 5, σίγουρα θέλει πρώτα έγκριση από ΥΠΠΟ και μετά και μάλλον από την "απλή" επιτροπή των παραδοσιακών.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι σε παραδοσιακό οικισμό, όπου ως γνωστό δεν πας σε υπαγωγή αν δεν έχεις έγκριση επιτροπής, μπορείς να  προχωρήσεις τη δήλωση του αυθαιρέτου με την επιλογή "χωρίς επιτροπή", να πληρώσεις στη συνέχεια όλο το πρόστιμο και μετά να αλλάξεις την παράμετρο αυτή και να πάει κανονικά στην επιτροπή;

Link to comment
Share on other sites

1) Αν ΔΕΝ είναι κατηγορία 5, τότε αρκεί η επιτροπή (που είναι η επιτροπή για τους παραδοσιακούς με 2 επιπλέον μέλη του ΥΠΠΟ)

 

2) Αν είναι κατηγορία 5, σίγουρα θέλει πρώτα έγκριση από ΥΠΠΟ και μετά και μάλλον από την "απλή" επιτροπή των παραδοσιακών.

 

1) Με τη συγκρότηση των μικτών αυτών επιτροπών, τι γίνεται ; Χάος ...

2) Σημερινό το συνημμένο στοιχείο που βαρύνει στην άποψη μόνον ΥΠΠΟ. Ειδικά αν υπάρξει μικτή επιτροπή (που δεν υπάρχει).

ste-681-2018-nomimi-anegersi-ksenodoxeioy-ston-paradosiako-oikismo-vatheias.pdf

Edited by kan62
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι σε παραδοσιακό οικισμό, όπου ως γνωστό δεν πας σε υπαγωγή αν δεν έχεις έγκριση επιτροπής, μπορείς να  προχωρήσεις τη δήλωση του αυθαιρέτου με την επιλογή "χωρίς επιτροπή", να πληρώσεις στη συνέχεια όλο το πρόστιμο και μετά να αλλάξεις την παράμετρο αυτή και να πάει κανονικά στην επιτροπή;

 

Κατ εμέ είναι πολύ επικίνδυνο γιατί μπορεί η επιτροπή να σε κόψει και να έχει πληρώσει και το πρόστιμο ο πελάτης από πριν. Εμείς μία περίπτωση δοκιμάσαμε να περάσουμε θεωρητικά συμμαζεμένη και βρήκαμε τοίχο. Εξαρτάται πάλι από Νομό σε Νομό ποια άτομα είναι. Για συμβόλαιο μπορείς αφού εξηγήσεις γραπτώς τα ρίσκα σε όλους να ζητήσεις να εκδοθεί το 30% με mail στο τεε.

Edited by sarcs
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1) Με τη συγκρότηση των μικτών αυτών επιτροπών, τι γίνεται ; Χάος ...

2) Σημερινό το συνημμένο στοιχείο που βαρύνει στην άποψη μόνον ΥΠΠΟ. Ειδικά αν υπάρξει μικτή επιτροπή (που δεν υπάρχει).

 

1. Τίποτα δεν γίνεται και ούτε πρόκειται να γίνει. Απαιτείται πρώτα να βγει το ΠΔ για τα παρατηρητήρια, να συγκροτηθούν τα παρατηρητήρια, να στελεχωθούν τα παρατηρητήρια και να βγει μετά η ΚΥΑ για κάθε μικτή επιτροπή......................

2. Πιθανολογώ ότι η απόφαση αφορά Ιστορικό Τόπο ή Ιστορικό Διατηρητέο Οικισμό (με χαρακτηρισμό μόνο από το ΥΠΠΟ) και όχι "διπλοχαρακτηρισμένο" οικισμό (αποό το ΥΠΠΟ και το ΥΠΕΝ)

Link to comment
Share on other sites

Η παραπάνω απόφαση πατάει πάνω στην ΣτΕ 945/2010 για τον Πειραιά, της οποίας παραθέτω το link και το επίμαχο σκεπτικό :

 

http://www.nomoskopio.gr/ste_945_10.php?toc=0&printWindow&

 

11. Επειδή, στις παραγράφους 7 και 8 του ανωτέρω μνημονευόμενου άρθρου 10 του νόμου 3028/2002 ορίζεται ότι:

{7. Για την προστασία των ακινήτων μνημείων είναι δυνατόν με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου να επιβάλλονται περιορισμοί στη χρήση και στον τρόπο λειτουργίας τους, καθώς και στους όρους δόμησής τους κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη.

8. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Πολιτισμού και γνώμη των οικείων γνωμοδοτικών οργάνων, είναι δυνατόν να επιβάλλονται ειδικοί όροι δόμησης και χρήσης με σκοπό την προστασία των μνημείων.}

Εξάλλου, στο άρθρο 2 παράγραφος 1 του από 27-07-1982 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 410/Δ/1982) περί χαρακτηρισμού τμήματος πόλης Πειραιά ως παραδοσιακού ορίζεται ότι:

{Το παραδοσιακό τμήμα της πόλης του Πειραιά όπως καθορίζεται με το άρθρο 1 του παρόντος ελέγχεται από την αρμόδια Επιτροπή Ενάσκησης Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΕΑΕ). Η Πολεοδομική υπηρεσία στέλνει υποχρεωτικά στην Επιτροπή Ενάσκησης Αρχιτεκτονικού Ελέγχου τον φάκελο οποιουδήποτε θέματος που αφορά ανεγέρσεις, μερική η ολική κατεδάφιση ετοιμόρροπων ή μη, επισκευές, αποκαταστάσεις, αναστηλώσεις, ανακατασκευές κτιρίων καθώς και όλα τα θέματα που αφορούν στην χρήση των οδών (πεζοδρόμοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων) και στους κοινόχρηστους χώρους στο τμήμα αυτό της πόλης για να δώσει σχετική γνώμη.}

Περαιτέρω, στο άρθρο μόνον του από 07-06-1979 προεδρικού διατάγματος: περί συμπληρώσεως διατάξεων τινών αφορωσών εις Παραδοσιακούς Οικισμούς ή διατηρητέα μνημεία (ΦΕΚ 323/Δ/1979) ορίζεται ότι:

{Εις Οικισμούς ή τμήματα ή κτίρια εις τα οποία ο έλεγχος ασκείται υπό του Υπουργείου Πολιτισμού και Επιστημών δεν απαιτείται εις ουδεμίαν περίπτωσιν έγκρισις της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. Διατάξεις ορίζουσες έγκριση της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου και δια τους ανωτέρω οικισμούς δεν εφαρμόζονται.}

Από τις διατάξεις αυτές, σε συνδυασμό προς τις λοιπές διατάξεις του ως άνω άρθρου 10 του νόμου 3028/2002, οι οποίες παρατίθενται στη σκέψη 6, συνάγεται ότι για την ανέγερση κτηρίου επί ή πλησίον αρχαίου μνημείου, όπως στην προκειμένη υπόθεση, απαιτείται έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού, ο οποίος έχει αρμοδιότητα να απαγορεύσει τη δόμηση ή να επιβάλει περιορισμούς σε σχέση με τους ισχύοντες όρους δόμησης, ώστε το εγκρινόμενο έργο να οικοδομείται, με τις διαρρυθμίσεις που είναι απαραίτητες προκειμένου να μην προκληθούν βλάβες στις αρχαιότητες αλλά αυτές να διατηρηθούν και να αναδειχθούν. Ειδικότερα, οι παραπάνω περιορισμοί και συναφείς απαγορεύσεις και υποχρεώσεις, εφόσον δεν συνιστούν υπέρβαση των ισχυόντων στην περιοχή όρων δόμησης, επιβάλλονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, δεν απαιτείται δε η έκδοση προεδρικού διατάγματος με τη σύμπραξη του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, η οποία προβλέπεται κατά νόμο προκειμένου να θεσπιστούν ειδικοί όροι δόμησης αναγκαίοι για την προστασία του μνημείου, οι οποίοι έρχονται σε αντίθεση προς τους γενικώς ισχύοντες κανόνες δόμησης.

Εξάλλου, στις περιπτώσεις δόμησης υποκείμενης στην έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού δεν απαιτείται έλεγχος της μελέτης κατασκευής του έργου και από την Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, αφού η εναρμόνιση του προς ανέγερση κτηρίου με τον αρχαιολογικό και τον πέριξ αυτού χώρου ελέγχεται και εγκρίνεται από τον Υπουργό Πολιτισμού. Τούτο δε ισχύει, και για κτήρια ανεγειρόμενα στο κατά το ως άνω από 27-07-1982 προεδρικό διάταγμα παραδοσιακό τμήμα της πόλης του Πειραιά. Κατά συνέπεια είναι απορριπτέοι οι λόγοι ακυρώσεως, με τους οποίους προβάλλεται αφενός ότι μη νομίμως θεσπίσθηκαν ειδικοί όροι δόμησης με την πρώτη προσβαλλόμενη πράξη, χωρίς τη σύμπραξη του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και αφετέρου ότι η μελέτη του έργου έπρεπε να εγκριθεί και από την Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, δεδομένου ότι οι όροι και περιορισμοί που επιβάλλονται με την προσβαλλόμενοι απόφαση δεν συνιστούν υπέρβαση, με την ανωτέρω έννοια, των ισχυόντων στην περιοχή όρων δόμησης.

 

12. Επειδή, στην παράγραφο 21 του άρθρου 2 του νόμου 1577/1985 (ΦΕΚ 210/Α/1985) ορίζεται ότι:

{Ειδικά κτίρια είναι τα κτίρια, των οποίων κύριος προορισμός δεν είναι η κατοικία και η διαμόρφωσή τους προσδιορίζει αποκλειστικά ειδική χρήση}

ενώ στην παράγραφο 2 του άρθρου 3 του ιδίου νόμου ορίζεται ότι:

{Στα ειδικά κτίρια ελέγχεται και η λειτουργικότητά τους. Ο έλεγχος αυτός ενεργείται από τον αρμόδιο για κάθε κατηγορία κτιρίων φορέα. Για τα κτίρια, για τα οποία δεν υπάρχει αρμόδιος φορέας, ο παραπάνω έλεγχος ασκείται από την αρμόδια Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου.}

Τέλος, στην υπουργική απόφαση 31252/1530/1987 Σύσταση, σύνθεση και λειτουργία Επιτροπών Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ) (ΦΕΚ 482/Δ/1987) προβλέπεται στο άρθρο 1 παράγραφος 6 περίπτωση η', μεταξύ των λοιπών αρμοδιοτήτων της, ότι η πρωτοβάθμια Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου ασκεί έλεγχο και σε όλα τα ειδικά κτήρια. Από τις διατάξεις αυτές, ερμηνευόμενες σε ακολουθία και όσων έγιναν δεκτά με την προηγούμενη σκέψη, συνάγεται ότι στις περιπτώσεις ειδικών κτηρίων, τα οποία, όπως το επίδικο, τοποθετούνται επί αρχαιολογικού χώρου, δεν απαιτείται έλεγχος της λειτουργικότητάς τους από την Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, εφόσον τα κτήρια αυτά υπόκεινται στον ευρύτερο έλεγχο των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού, οι οποίες, προκειμένου να κρίνουν αν είναι επιτρεπτή και με ποιους όρους η δόμηση, δεν εξετάζουν μόνον αν τα αρχιτεκτονικά και κατασκευαστικά στοιχεία εναρμονίζονται με τις υφιστάμενες αρχαιότητες ώστε να εξασφαλίζεται, μεταξύ άλλων, η προστασία και ανάδειξή τους, αλλά και τις συνέπειες από τη λειτουργία του κτηρίου και οι οποίες, ως εκ τούτου, αποτελούν τον αρμόδιο φορέα ελέγχου στις περιπτώσεις αυτές. Ο έλεγχος δε αυτός που προβλέπεται από τις παραπάνω διατάξεις, είτε ασκείται από την οικεία Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου είτε από τον κατά περίπτωση αρμόδιο φορέα, δεν υποκαθιστά, πάντως, τον έλεγχο συνδρομής των κατά νόμο προϋποθέσεων χορήγησης της σχετικής άδειας λειτουργίας ο οποίος ανήκει στην αρμόδια για την έκδοση της άδειας αυτής αρχή. Συνεπώς πρέπει να απορριφθεί ο λόγος ακυρώσεως, με τον οποίο προβάλλεται ότι η οικοδομική άδεια εξεδόθη κατά παράβαση του άρθρου 3 παράγραφος 2 του νόμου 1577/1985, διότι δεν προηγήθηκε έλεγχος λειτουργικότητας, αν και η άδεια αυτή αφορά ειδικό κτήριο.

Edited by kan62
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εχω μπερδευτει λιγο με τις επιτροπες για την τακτοποιηση αυθαιρετου Ν4495/17

Προσφατα βγηκε αυτο:

ΦΕΚ 1255Β/5_4_2018

32. Η παροχή σύμφωνης γνώμης μετά από αιτιολογημένη γνωμοδότηση του Τοπικού Συμβουλίου Μνημείων, που προηγείται της υπαγωγής για την τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών ή τακτοποίηση αυθαιρέτων χρήσεων σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στο άμεσο περιβάλλον μνημείων, εφόσον η προς τακτοποίηση κατασκευή δεν υπερβαίνει τα 100 τ.μ. και δεν βλάπτει τα μνημεία και τους προστατευόμενους τόπους.
Η παροχή σύμφωνης γνώμης κατά τα ανωτέρω δύναται να επιβάλλει όρους και περιορισμούς στον όγκο, τη μορφή και τη χρήση για την προσαρμογή του αυθαιρέτου στο προστατευόμενο περιβάλλον, κατά τις διατάξεις του
άρθρου 116, παρ. 9 και 10 του ν. 4495/2017.

Μπορει καποιος να μας διαφωτισει τι γινεται τελικα με τις επιτροπες?? Αναφερομαι σε παραδοσιακο οικισμο και χαρακτηρισμενο   ιστορικο τοπο και διατηρητεο οικισμο οπως προειπα και στο τελευταιο μου post.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Για τους διπλοχαρακτηρισμένους οικισμούς θα πρέπει να βγει διευκρινιστική .

Δεν είναι δυνατόν για το ίδιο θέμα να γνωμοδοτούν 2 διαφορετικές επιτροπές .

Φαντάζεστε τι θα γίνει π.χ. αν το πολιτισμού γνωμοδοτεί θετικά και η επιτροπή αρνητικά ......

Πάντως με τα σημερινά δεδομένα απαιτείται ΚΑΙ σύμφωνη γνώμη ΥΠΠΟ   .. ΚΑΙ γνωμοδότηση Επιτροπής . Το ευτράπελο είναι όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενα post  : Αν το κτήριο είναι και διατηρητέο ...απαιτείται και γνωμοδότηση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής !!!!

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.