Jump to content

[ΑΡΘΡΟ 116 - Ν. 4495/17] Αυθαίρετες κατασκευές σε παραδοσιακό οικισμό


Recommended Posts

Λάθος μου. Τώρα το είδα. 

"όπου απαιτούνται εργασίες προσαρμογής, αυτές εκτελούνται μετά την κοινοποίηση της απόφασης της επιτροπής στον ιδιοκτήτη και μετά την έκδοση σχετικής οικοδομικής αδείας, εφόσον απαιτείται. Στην περίπτωση αυτή, η άδεια εκδίδεται χωρίς να προηγηθεί η καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου."

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ωραία, μετά από.... 3,5+ χρόνια θυμηθήκαν να δώσουν οδηγίες για τα προφανή.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους.
Έπειτα από την σχετική μελέτη της οδηγίας που δόθηκε χτες σχετικά με το άρθρο 116 μου προέκυψε μια απορία.
Διαβάζω στην οδηγία ότι
"Στην διαδικασία της παραγράφου 2 του άρθρου 116 υπάγονται:
α) η προαναφερόμενη εξαίρεση της παραγράφου 1, ήτοι περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών σε παραδοσιακό τμήμα πόλης και σε παραδοσιακούς οικισμούς άνω των πέντε χιλιάδων (5.000) κατοίκων που διέπονται κατά τομείς και από άλλα ειδικά διατάγματα προστασίας  που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4 του ν.1577/85 "

Προς το τέλος την παραγράφου 2 διαβάζω επίσης :
" παραπάνω διαδικασία δεν εφαρμόζεται για αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 1 του άρθρου 96 (δηλαδή προ της 9.6.1975), καθόσον ο πρώτος χαρακτηρισμός παραδοσιακών οικισμών έγινε το 1978, και ως εκ τούτου τυχόν αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις της κατηγορίας 1 σε παραδοσιακούς οικισμούς ή παραδοσιακά τμήματα πόλης που προϋφίστανται του χαρακτηρισμού του οικισμού, εμπίπτουν στη διαδικασία της παρ.1 του άρθρου 116 "

Επειδή έχω μπερδευτεί λίγο , η ερώτηση που θέτω είναι η εξής : αυθαιρεσίες κατηγορίας 1 σε παραδοσιακό οικισμό και ταυτόχρονα ιστορικό τόπο (άρα ειδικό διάταγμα προστασίας ) τις αντιμετωπίζω με αυτή την εξαίρεση της παραγράφου 2 αρθ. 116 (χωρίς έγκριση επιτροπής εφόσων έχω κατ 1) ή βάσει της παρ.  9α αρθ. 116 που αναφέρεται σε διπλό χαρακτηρισμό παραδοσιακός + ιστορικός ;;  H λογική προφανώς λέει σύμφωνα με την παρ. 9α αλλά με προβλημάτισε κάπως η εξαίρεση της παρ. 2 ...
Σας ευχαριστώ για την όποια διευκρίνηση.

Link to comment
Share on other sites

και πολυ σωστα σε προβληματισε.κι εγω εχω την ιδια απορια.εγω νομιζω οτι παμε με την εξαιρεση διοτι το επεξηγει στο αντιστοιχο εδαφιο.

Link to comment
Share on other sites

Ναι την Κατηγορία 1 την εξαιρεί από την διαδικασία. Ωστόσο αν είναι διπλοχαρακτηρισμένος οικισμός (δηλαδή ιστορικό κέντρο και σε περιβάλλον αρχαιολογικού χώρου κλπ) τότε ανεξαρτήτως κατηγορίας (εκτός της 5) πας με το 9α. Δηλαδή ΥΠΠΟΑ και ΚΕΣΑ... Αυτά καταλαβαινω εγώ.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα σε όλους,

Θα ήθελα την άποψή σας για το εξής θέμα. Έχω μια περίπτωση τακτοποίησης εντός της παλιάς πόλης του Ναυπλίου, που είναι χαρακτηρισμένη ως παραδοσιακός οικισμός, αρχαιολογικός χώρος και ιστορικό διατηρητέο μνημείο. Το ακίνητο για το οποίο έχει γίνει η δήλωση δεν είναι διατηρητέο και οι αυθαιρεσίες είναι κατηγορίας 1. Μέχρι στιγμής έχω λάβει τη γνωμοδότηση του ΥΠΠΟΑ (η οποία περιλαμβάνει και εργασίες προσαρμογής) και έχω καταθέσει εδώ και περίπου 4 μήνες στο ΚΕΣΑ. Τόσο στην παρ. 9α του νόμου όσο και στην τελευταία οδηγία αναφέρεται ότι μετά τη γνωμοδότηση του ΥΠΠΟΑ η αίτηση εξετάζεται από το ΚΕΣΑ εντός προθεσμίας 60 ημερών. Σε χθεσινή επικοινωνία με τη γραμματεία του ΚΕΣΑ μου είπαν ότι ακόμα εξετάζονται θέματα του προηγούμενου έτους...

Θεωρείτε ότι θα μπορούσα να προχωρήσω τη δήλωση σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του ΥΠΠΟΑ, βασιζόμενος στο ότι η προθεσμία εξέτασης του θέματος από το ΚΕΣΑ έχει παρέλθει?  

Link to comment
Share on other sites

Προσοχή , το 2μηνο αναφέρεται για τις γνωμοδοτήσεις ΥΠΠΟ . Θα πρέπει να περιμένεις και τη γνωμοδότηση ΚΕΣΑ και να περατωθούν και οι εργασίες προσαρμογής ( με πόρισμα ελεγκτή δόμησης )πριν την οριστική υπαγωγή .

Link to comment
Share on other sites

venezia ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Θεωρώ όμως ότι η προθεσμία των 60 ημερών αφορά και το ΥΠΠΟΑ και το ΚΕΣΑ. 

Στην παρ. 9α του νόμου αναφέρει "Μετά την έκδοση της ως άνω γνωμοδότησης, ή σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της ως άνω προθεσμίας, η δήλωση υπαγωγής εξετάζεται από επταμελή επιτροπή που συγκροτείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Πολιτισμού και Αθλητισμού και συνεδριάζει εντός εξήντα (60) ημερών από την έκδοση της γνωμοδότησης ή από τη λήξη της προθεσμίας έκδοσής της.."

Ενώ και η οδηγία αναφέρει στη σελ. 5 ότι "Η επιτροπή και μέχρι τη συγκρότηση της το Κεντρικό Συμβούλιο
Αρχιτεκτονικής, αφού εξετάσει τα υποβληθέντα αποφασίζει εντός προθεσμίας 60 ημερών από την έκδοση της γνωμοδότησης ή από τη λήξη της προθεσμίας έκδοσής της, για την έγκριση - διατήρηση ή μη των δηλωθεισών αυθαιρέτων κατασκευών..."

Γι' αυτό σκέφτηκα μήπως θα μπορούσα να προχωρήσω τη δήλωση πριν την έκδοση της απόφασης του ΚΕΣΑ, λόγω παρέλευσης της προθεσμίας, σύμφωνα μόνο με τη γνωμοδότηση του ΥΠΠΟΑ. 

Link to comment
Share on other sites

jhond7 ναι μεν γράφει και για το ΚΕΣΑ εντός 60 ημερών συνεδρίαση , αλλά δεν είναι τελεσίδικη για υπαγωγή η μη έκδοση γνωμοδότησης του ΚΕΣΑ εντός 60 ημερών για να περαιωθεί η δήλωση . Προσωπικά δεν θα συνιστούσα να προχωρήσεις . Άλλωστε έχεις και εργασίες προσαρμογής .

Υ.Γ.

Σε ανάλογη πρόσφατη δική μου περίπτωση , πριν την συνεδρίαση ΚΕΣΑ , έκανα τις εργασίες προσαρμογής και στην τηλεδιάσκεψη τους ανέβασα τα σχετικά και γνωμοδότησαν θετικά ( μετά από 9 μήνες ). Εκκρεμεί να καλέσω Ε.Δ. πριν την οριστική υπαγωγή.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.