Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

[ΑΡΘΡΟ 100 - Ν. 4495/17] Αυθαίρετες κατασκευές με μειωτικό συντελεστή


Recommended Posts

αυτα οριζει το 100 παρ. 6

 

. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε:
α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμε- νο όροφο,
β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο.
Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, εφαρμόζεται συντελεστής 0,50.

 

κατα τα λοιπα, για την επεκταση θα πρεπει να παρεις και συναινεσεις...

εκτος και αν υπηρχε εκ κατασκευης

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Μεταλλικη κατασκευη αυτοτελης με κλειστες πλευρες με χρηση γκαραζ, αντιμετωπιζεται χωρις συντελεστη με υπολογισμο τετραγωνικών? Οικ. αδεια δεν εχει.

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστω για την απαντηση Δημητρη. ειναι απο την αρχη της κατασκευης μεσα στη συσταση οποτε ευτυχως ξεμπερδευω απο συναινεσεις

Link to comment
Share on other sites

Μεταλλικη κατασκευη αυτοτελης με κλειστες πλευρες με χρηση γκαραζ, αντιμετωπιζεται χωρις συντελεστη με υπολογισμο τετραγωνικών? Οικ. αδεια δεν εχει.

 

Γκαραζόπορτα ή άλλου είδους "πόρτα στην εισόδο" έχει;;;;

Σε τι "οικόπεδο" είναι;;;

Yπάρχει τίποτε άλλο εκεί, εννοώ στο "οικόπεδο";;

Ιδιοκτήτης υπάρχει;;;

Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
Link to comment
Share on other sites

ΕΓΚΎΚΛΙΟΣ 1. ΆΝΤΕ ΑΡΧΊΖΟΥΜΕ.

Για αποθήκες Β.Χ. κλπ ΚΟΥΒΈΝΤΑ!

Α ρε Σταθάκη!!!

 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ : 1

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Αθήνα, 16-11-2017

ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ

ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ &

ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣ :

Αποδέκτες πολεοδομικών εγκυκλίων

Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17

Ταχ. Κώδικας: 115 23

Πληροφορίες: Ζωή Βισβάρδη (Δικηγόρος)

Τηλέφωνο: 213 1515724

Fax: 213 1515713

e-mail: [email protected]

ΘΕΜΑ: Διευκρινιστικές οδηγίες για την εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων του ν.4495/2017

Με τον ν.4495/2017, προβλέπονται νέες δομές ελέγχου και προστασίας του δομημένου

περιβάλλοντος καθώς επίσης δημιουργούνται νέα συλλογικά όργανα για την αποσυμφόρηση των

υφισταμένων και την αντιμετώπιση δυσλειτουργιών στην εξέλιξη διοικητικών διαδικασιών, για την

αποφυγή ταλαιπωρίας του πολίτη και την αποτελεσματικότερη προστασία του δομημένου

περιβάλλοντος.

Συνεπεία τούτου είναι επιτακτική, ενόψει και της καθιέρωσης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών

συστημάτων, η μέριμνα για την ομαλή μετάβαση υπηρεσιών και συλλογικών οργάνων, από το

προϋφιστάμενο νομικό καθεστώς, στο προβλεπόμενο με τον ν.4495/2017 χωρίς χάσματα και κενό

δικαίου που θα προξενούν ανασφάλεια δικαίου στους πολίτες και τις υπηρεσίες .

Στο πλαίσιο αυτό, στον ν.4495/2017 έχουν τεθεί μεταβατικές διατάξεις ως προς το εφαρμοστέο

δίκαιο, για τη διευκόλυνση των υπηρεσιών και των οργάνων που επιλαμβάνονται της εφαρμογής

αυτών.

Ειδικότερα :

ΑΡΘΡΟ 26

Με το άρθρο 26 παρ.1, διευκρινίζεται, ότι μέχρι τη συγκρότηση των Υπηρεσιών των

Παρατηρητηρίων, τις αρμοδιότητες αυτών όπως ορίζονται στον νόμο, συνεχίζουν να τις ασκούν οι

υπηρεσίες που τις είχαν πριν τη δημοσίευση του νόμου.

Κατά συνέπεια τα τμήματα αυθαιρέτων των ΥΔΟΜ, εξακολουθούν να ασκούν τις αρμοδιότητες που

είχαν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου.

Επίσης, ενδεικτικά σημειώνεται, ότι τα τμήματα επιθεώρησης Δόμησης και κατεδαφίσεων των

Σωμάτων Επιθεώρησης Βορείου και Νοτίου Ελλάδος της Ειδικής Γραμματείας Σώματος

Επιθεωρητών–Ελεγκτών του Υ.Π.ΕΝ., συνεχίζουν να ασκούν τις αρμοδιότητες που είχαν και

ασκούσαν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου.

Με τη παρ. 2 του ιδίου άρθρου διευκρινίζεται ότι, αρμοδιότητες που ορίζονται στον νόμο και

αποδόθηκαν σε νέα ή υφιστάμενα συλλογικά όργανα και επιτροπές, όπως προβλέπονται στα άρθρα

7, 13, 17, 18, 19, 20, 22 και 24, μέχρι τη συγκρότηση αυτών, τις αρμοδιότητες αυτές εξακολουθούν

να τις ασκούν τα υφιστάμενα όργανα και οι επιτροπές με τη σύνθεση που έχουν, όπως τις είχαν και

τις ασκούσαν πριν την δημοσίευση του νόμου.

 

Στο πλαίσιο αυτό, ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι μέχρι τη συγκρότηση της επιτροπής εξέτασης

προσφυγών αυθαιρέτων, τις προσφυγές κατά των εκθέσεων αυτοψίας των αυθαιρέτων και τις

εκκρεμείς ενστάσεις σύμφωνα με το άρθρο 4 του π.δ 267/1998, καθώς και τις εκκρεμείς προσφυγές

κατά εκθέσεων αυτοψίας, θα συνεχίσει να τις εξετάζει το αρμόδιο ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ.

Τα ΣΑ εξακολουθούν να λειτουργούν μέχρι τη νέα συγκρότηση τους, με τις αρμοδιότητες που τους

αποδίδονται στον ν.4495/2017.

ΑΡΘΡΟ 50

Για την εφαρμογή του άρθρου αυτού, διευκρινίζεται ότι μέχρι την έκδοση της Υπουργικής

απόφασης που θα καθορίζει ζητήματα σχετικά με τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των κατά

περίπτωση δικαιολογητικών και τη ρύθμιση γενικώς των ζητημάτων του πληροφοριακού

συστήματος και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που αφορούν την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των

μηχανικών και των ενδιαφερομένων, εξακολουθούν οι οικοδομικές άδειες και η έγκριση των

εργασιών μικρής κλίμακας, να εκδίδονται με τις προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά που ορίζονται

στα άρθα 36, 37 και 40, αλλά με τη διαδικασία που εκδίδονταν πριν τη δημοσίευση αυτού (δηλαδή

με έγκριση και άδεια δόμησης των άρθρων 1 έως 8 του ν.4030/2011).

Ειδικότερα στο ζήτημα της έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, η κατάργηση της παραγράφου 2

του άρθρου 4 4του ν4067/2012 , ως ορίζεται στο άρθρο άρθρο 51 του ν4495/2017 ,διευκρινίζεται ότι

αφορά μόνο στο ουσιαστικό περιεχόμενο των εργασιών έγκρισης μικρής κλίμακας, το οποίο

ρυθμίζεται εκ νέου στο άρθρο 29 του νόμου και όχι στη διαδικασία που ακολουθείται για την

έκδοση αυτής.

Επομένως, μέχρι τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος, η έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής

κλίμακας θα γίνεται με τη διαδικασία που προβλεπόταν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, δηλαδή

την Υ.Α 55174/2013.

ΑΡΘΡΟ 125

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την παρ. 2 του άρθρου 125 του ν.4495/17 σύμφωνα με την οποία «Μέχρι την

έναρξη λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος εξακολουθούν να υφίστανται

οι υπάρχουσες διοικητικές δομές με τις αρμοδιότητές τους σε σχέση με την εφαρμογή των

προβλέψεων του παρόντος.», διευκρινίζεται ότι τις αρμοδιότητες του άρθρου 92 του ν.4495/17 ήτοι

τη διαπίστωση, τον χαρακτηρισμό, τη σύνταξη έκθεσης αυτοψίας και την επιβολή προστίμων για

αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις, διενεργούν οι κατά τόπους Υπηρεσίες

Δόμησης.

Το υπάρχον έντυπο της έκθεσης αυτοψίας θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιείται με ρητή μνεία

στις διατάξεις του ν 4495/2017.

Για τα αυθαίρετα που διαπιστώνονται μετά την ισχύ του ν.4495/17, ο υπολογισμός των προστίμων

γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 94 του νόμου.

Τα πρόστιμα διατήρησης αυθαιρέτων, για τα οποία έχει συνταχθεί έκθεση αυτοψίας και

υπολογισμός προστίμων με τις προϊσχύουσες διατάξεις του άρθρου 26 του ν.4178/13 και η έκθεση

αυτοψίας έχει αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία τοιχοκόλλησης προ της ισχύος του ν.4495/17 ,

αναπροσαρμόζονται από τις 3 Νοεμβρίου 2017, με τις διατάξεις του άρθρου 94 του νόμου.

Ο τρόπος απόδοσης των προστίμων όπως ορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 95 του ν.4495/17 θα

ξεκινήσει μετά την έναρξη λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος. Έως τότε

εφαρμόζονται οι διατάξεις που ίσχυαν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΙΡΗΝΗ ΚΛΑΜΠΑΤΣΕΑ

Edited by teo2
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Γκαραζόπορτα ή άλλου είδους "πόρτα στην εισόδο" έχει;;;;

Σε τι "οικόπεδο" είναι;;;

Yπάρχει τίποτε άλλο εκεί, εννοώ στο "οικόπεδο";;

Ιδιοκτήτης υπάρχει;;;

Προς το παρον ειναι ενα μεταλλικό στέγαστρο με 4 κολωνες ανοιχτο πανταχοθεν.

Βρισκεται σε οικοπεδο εξ' αδιαιρετου σε 2 συνιδιοκτητες με ποσοστα 75-25, και υπαρχει και ενα διωροφο με οριζοντια.

Στο οικοπεδο δεν υπαρχουν χωροι αποκλειστικης χρησης, ή κάθετη.

 

Αυτο που με προβληματιζει δεν ειναι το ιδιοκτησιακο, αλλα πως θα το τακτοποιησω. Θεωρω πως μπορω με αναλυτικο, αφου σαν ανοικτο δεν μετρα στη δομηση, αλλα εχω την υποψια οτι μετα την τακτοποιηση οι συνιδιοκτητες θα το κανουν κλειστο γκαραζ.

Link to comment
Share on other sites

ΙΑΣΟΝΑ

Εχεις απόλυτο δίκιο για τις αποθήκες. Από την στιγμή που δεν υπάρχει Κ.Χ. πάνε κανονικά υπηρεσίες Ύ.Δ.Κ.Χ. και χωρίς μειωτικό.

 

Μία Συναδέλφισσα μου είπε σήμερα ότι της είπαν στη Σωκράτους ότι θα κριθεί από το ΣΤΕ ο 4495...υπάρχουν μεγάλα προβλήματα... Πάμε για τον 4496 χαχαχα.

Πισω στον 4178.Μην μεταφέρεται καμία δήλωση (Όταν θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα)Μέχρι να καθαρίσει το τοπίο.

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

http://www.michanikos.gr/topic/50396-αρθρο-100-ν-449517-αυθαίρετες-κατασκευές-με-μειωτικό-σ/?p=940299

 

ηταν απαραιτητες οι διευκρινισεις αυτες

 

...αυτα ειναι που  ρωτουσε πριν μερικες μερες

 

ο ΚΑΝΑ

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Προς το παρον ειναι ενα μεταλλικό στέγαστρο με 4 κολωνες ανοιχτο πανταχοθεν. 

 

Κι έτσι πρέπει να παραμείνει και να μην κλείσει περιμετρικά όπως έγραψες στο προηγούμενο post.

 

Βρισκεται σε οικοπεδο εξ' αδιαιρετου σε 2 συνιδιοκτητες με ποσοστα 75-25, και υπαρχει και ενα διωροφο με οριζοντια.

 

Μπορεί να ενταχθεί στον 4495 ως παράβαση το πρόστιμο της οποίας θα υπολογιστει με αναλυτικό προϋπολογισμό.

 

.... εχω την υποψια οτι μετα την τακτοποιηση οι συνιδιοκτητες θα το κανουν κλειστο γκαραζ.

 

Αυτό δεν είναι δικό σου πρόβλημα! Μπορούν να το κάνουν ό,τι θέλουν, δικό τους είναι εξάλλου! Βεβαίως αναλαμβάνοντας τις συνέπειες των πράξεών τους.

 

ΙΑΣΟΝΑ Εχεις απόλυτο δίκιο για τις αποθήκες. Από την στιγμή που δεν υπάρχει Κ.Χ. πάνε κανονικά υπηρεσίες Ύ.Δ.Κ.Χ. και χωρίς μειωτικό.

 

Έτσι το "κάνουμε" από τους προηγούμενους δύο νόμους.

 

 

Μία Συναδέλφισσα μου είπε σήμερα ότι της είπαν στη Σωκράτους ότι θα κριθεί από το ΣΤΕ ο 4495...υπάρχουν μεγάλα προβλήματα... Πάμε για τον 4496 χαχαχα.

 

Είναι απολύτως βέβαιο αυτό!!!

 

Μην μεταφέρεται καμία δήλωση (Όταν θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα)Μέχρι να καθαρίσει το τοπίο.

 

Δεν είναι σωστό αυτό! Αν σε "συμφέρει", τότε και μόνο τότε, το κάνεις άμεσα και εισπράττεις την extra αμοιβή, αλλιώς κάνε την ....πάπια!!!

Link to comment
Share on other sites

Γεια σας, στον 4178/13 μετά από επικοινωνία με το helpdesk μου είχε ειπωθεί πως αδιαμόρφωτοι χώροι όπως πχ pilotis, ή κτίριο μόνο στα μπετά χωρίς τοίχους έπαιρνε μειωτικό συντελεστή. Τώρα θα το θεωρήσω αυτό ως Χώρο κύριας χρήσης ? Μου φαίνεται μη ισότιμο το ίδιο πρόστιμο να αντιστοιχεί σε ένα κτίσμα μόνο στα μπετά και σε ένα στο οποίο έχουν διαμορφωθεί τα πάντα

 

εχω μια περίπτωση όπου σε κτίριο με άδεια ισογείου, λόγω της κλίσης του εδάφους έγιναν

α) ένας ισόγειος όροφος όπου οι 3 πλευρές του είναι εκτός εδάφους και μία πλευρά εντός εδάφους, ο οποίος είναι μόνο με τον φέροντα οργανισμό και

β) ο α' όροφος ο οποίος είναι κατοικία.

 

το περίγραμμα της άδειας έχει τηρηθεί.

σκέφτομαι λοιπόν 2 τρόπους:

α) να βαλω 1 ΦΚ με υπέρβαση 100 μ2 χώρο με μειωτικό συντελεστή (αφού δεν έχει ούτε καν χρήση, ούτε είναι κλειστό), με υπέρβαση ύψους >  20%

ή

β) να θεωρήσω όλο το αδιαμόρφωτο ισόγειο ως μια κατασκευή χωρίς χρήση και να υπολογίσω το πρόστιμο με αναλυτικό προυπολογισμό, βάσει του κόστους κατασκευής και να βγούν 2-3 λοιπές παραβάσεις.

 

πως το βλέπετε ?

 

Βασ

Edited by Vasili
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.