Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επαγγελματικά δικαιώματα


Recommended Posts

Πάντως οι αρμόδιοι να τους ενσωματώσουν λένε συνεχώς ότι δε θα το κάνουν.

Μην αρχίζουμε πάλι με τις κατευθύνσεις διότι είναι μοιρασμένες αυθαίρετα και με παραλλαγές σε εθνικό και διεθνές επίπεδο που αλλάζουν και θα αλλάζουν συνεχώς. Εγώ ας πούμε όταν σπούδαζα το τμήμα πολ/μηχ είχε τρεις κατευθύνσεις, τώρα έχει τέσσερις, το ΕΜΠ έχει πέντε, τα ΤΕΙ έχουν δύο, το υπουργείο αναφέρει δέκα, η wikipedia δεκατρείς! Ποιανού την κατάταξη θα ακολουθήσουμε;

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Kαλημέρα συνάδελφοι,

θα ακολουθήσεις ότι προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών της σχολής σου. Η μια σχολή μπορεί να δείνει 4+1 όπου το τελευταίο έτος εξειδίκευση. Μπορεί όμως να είναι και 4+2, όπου το τελευταίο έτος εξειδίκευση. Το πρόβλημα με τα πενταετή είναι ότι άλλη εξειδίκευση διαλέγεις και μετά έξω στο επάγγελμα ακολουθείς άλλη. Αυτό είναι μη σοβατό και επικίνδυνο. Εγώ θέλω να δω για παράδειγμα Master in Construction Engineering γιατί μετά γνωρίζω ότι απέναντί μου έχω μηχανικό με εξειδίκευση δομοστατικού για παράδειγμα.

Το τελειώσα πενταετή και  αυτό που διάβασα παραπάνω ότι: 

Παράθεση

κατευθύνσεις υπεισέρχονται η μία στην άλλη και σε προχ. εξάμηνα εμβαθύνουν στην ειδίκευση χωρίς να αποκόπτονται από τις υπόλοιπες όμως.

δείχνει άγνοια για τα ακαδημαικά και προσδίδει πόσο αστείο είναι μέχρι τώρα το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών και κατά προέκταση τα λάθος επ. δικαιώματα που έχουν. Δεν είναι δυνατόν να έχεις εξειδίκευση υδραυλικός ή γεωτεχνικός και έξω να το παίζεις γεφυράς ! Είναι επικίνδυνο  και μη σοβαρό.

 

Edited by Steelman
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Εδώ έχουν δικαίωμα στατικής μελέτης αρχιτέκτονες και τοπογράφοι, κατά τα λοιπά το ΤΕΕ και το καθηγητικό κατεστημένο κόπτονται τάχα για το δημόσιο συμφέρον και λοιπές "αρλούμπες".

  • Upvote 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, Steelman said:

θα ακολουθήσεις ότι προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών της σχολής σου.

Αν ακολουθήσεις το πρόγραμμα της σχολής σου, τότε και τα επαγγελματικά δικαιώματα δε θα είναι σταθερά ανά κατεύθυνση, αλλά θα έχουν και παραλλαγές, ανάλογα με τη σχολή που τελείωσες. Ας πούμε ένας απόφοιτος της κατεύθυνσης "Υδραυλικής και Γεωτεχνικής Μηχανικής" του Π. Πατρών αναλόγως του τι μαθήματα είχε επιλέξει (8 από τα 58 συνολικά) μπορεί να βγει καθαρός υδραυλικός, ή καθαρός γεωτεχνικός ή λίγο από όλα ή και τίποτα από τα παραπάνω.  Αλλά κι ο απόφοιτος της κατεύθυνσης που λέγεται "Κατασκευών" δε θα πρέπει να έχει κατ' ανάγκη δικαιώματα στις γέφυρες εάν δεν είχε επιλέξει το μάθημα "Ειδικές κατασκευές σκυροδέματος". Αυτό για τις γέφυρες τις τσιμεντένιες, διότι ξεχωριστό μάθημα για μεταλλικές γέφυρες δεν υπάρχει, όλες οι κατευθύνσεις έχουν συνδιδασκαλία το μάθημα κορμού "Σχεδιασμός μεταλλικών κατασκευών" και σταματάνε εκεί. Με τη λογική σου ίσως κανένας απόφοιτος από Πάτρα δε θα πρέπει να υπογράφει μεταλλικές γέφυρες. Οπότε τίθεται και θέμα σπασίματος και των κατηγοριών μελετών από το υπουργείο. Η κατηγορία "Στατικές μελέτες" πρέπει να σπάσει σε υποκατηγορίες, μία για κάθε Ευρωκώδικα ας πούμε και αναλόγως τι μαθήματα πήρες να πηγαίνουν και τα δικαιώματα. Κι έτσι, θα μπορεί κι ο Υδραυλικός ή ο Συγκοινωνιολόγος επιλέγοντας ως μάθημα εκτός τομέα τις "Ειδικές κατασκευές σκυροδέματος" και ίσως και με μια διπλωματική σ' αυτό να υπογράφει γέφυρες με προένταση.. Διότι αυτό το μάθημα είναι όλο κι όλο, δεν υπάρχει κάποιο μεγάλο πακέτο μαθημάτων ειδικά για γεφυράδες. Και δύσκολα θα φτιαχτεί στα ελληνικά πανεπιστήμια, ούτε καν σε επίπεδο μάστερ, εκτός αν τα συνενώσουμε όλα σε ένα για να συγκεντρωθεί ικανός αριθμός καθηγητών με τη σχετική εξειδίκευση και ο απαραίτητος εργαστηριακός εξοπλισμός.

Άλλο ζήτημα είναι ότι τα μαθήματα των κατευθύνσεων δε συνδέονται απαραίτητα με κάποιο είδος έργου γιατί δε φτιάχτηκαν γι' αυτό το σκοπό. Πολλά από αυτά είναι καθαρά θεωρητικής ή ερευνητικής φύσεως και σε περίπτωση που οι σπουδές συνδεθούν με το κυνήγι της αναγνώρισης εξειδίκευσης θα υποβαθμιστούν και θα καταργηθούν. Το πρόγραμμα σπουδών θα θυμίζει περισσότερο προκήρυξη δημοπρασίας, παρά ακαδημαϊκό ίδρυμα.

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε για να τελειώνουμε και να μην το κουράζουμε άλλο. Εγώ είχα 6 στατικές, 6 μπετά, 6 σιδηρές, Μηχανική και πεπερασμένα. Όπως βλέπεις είμαι καθαρά δομοστατικός. Στα δε μπετά 3 και 4 ήταν γέφυρες και στις μεταλλικές οι σιδηρές 4 ήταν γέφυρες. Τα άλλα τα προσπερνώ (δυναμικές κ.τ.λ. εννοείται είναι μέσα στο πρόγραμμα σπουδών).

20 λεπτά πριν, georgios_m said:

Αλλά κι ο απόφοιτος της κατεύθυνσης που λέγεται "Κατασκευών" δε θα πρέπει να έχει κατ' ανάγκη δικαιώματα στις γέφυρες εάν δεν είχε επιλέξει το μάθημα "Ειδικές κατασκευές σκυροδέματος".

Αυτό εννοείται ότι δεν θα έχει δικιαώμα.

20 λεπτά πριν, georgios_m said:

Αυτό για τις γέφυρες τις τσιμεντένιες, διότι ξεχωριστό μάθημα για μεταλλικές γέφυρες δεν υπάρχει, όλες οι κατευθύνσεις έχουν συνδιδασκαλία το μάθημα κορμού "Σχεδιασμός μεταλλικών κατασκευών" και σταματάνε εκεί.

Αυτό συνάδελφε δεν είναι δικό μου πρόβλημα, είναι πρόβλημα σχολής και προγράμματος σπουδών.

20 λεπτά πριν, georgios_m said:

Κι έτσι, θα μπορεί κι ο Υδραυλικός ή ο Συγκοινωνιολόγος επιλέγοντας ως μάθημα εκτός τομέα τις "Ειδικές κατασκευές σκυροδέματος" και ίσως και με μια διπλωματική σ' αυτό να υπογράφει γέφυρες με προένταση.

Αυτό δεν γίνεταται δεκτό, δεν είναι δυνατόν με μια διπλωματική ή ένα μάθημα να είσαι γεφυράς. Είναι επικίνδυνο και αστείο. Εγώ αν είχα γραφείο και ήθελα γεφυρά αυτόν από την Πάτρα δεν θα τον δεχόμουν για παράδειγμα.

20 λεπτά πριν, georgios_m said:

Πολλά από αυτά είναι καθαρά θεωρητικής ή ερευνητικής φύσεως και σε περίπτωση που οι σπουδές συνδεθούν με το κυνήγι της υπογραφής θα υποβαθμιστούν και θα καταργηθούν. Και υποτίθεται αυτά είναι τα πιο σημαντικά διότι τα άλλα, τα πιο εφαρμοσμένα προκύπτουν από αυτά. 

Αυτό είναι θέμα σχολής και προγράμματος σπουδών. Στο Master δεν έχει τέτοια θέματα. Πας Δομοστατικός, θα έχεις μπετά, σιδηρές, στατικές, μηχανικές και ότι άλλο προβλέπεται αποό το πρόγραμμα σπουδών για δομοστατικός.

 

 

Edited by Steelman
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

50 λεπτά πριν, Steelman said:

Εγώ είχα 6 στατικές, 6 μπετά, 6 σιδηρές, Μηχανική και πεπερασμένα. Όπως βλέπεις είμαι καθαρά δομοστατικός. Στα δε μπετά 3 και 4 ήταν γέφυρες και στις μεταλλικές οι σιδηρές 4 ήταν γέφυρες. Τα άλλα τα προσπερνώ (δυναμικές κ.τ.λ. εννοείται είναι μέσα στο πρόγραμμα σπουδών).

Καλά εξαρτάται και πώς γίνεται η αρίθμηση και τι περιλαμβάνει το κάθε μάθημα. 

Στην Πάτρα τα υποχρεωτικά μπετά ήταν 3. Μετά δεν είχε άλλα, ούτε για τους δομοστατικούς. Υποψιάζομαι ότι εκεί που ήσουν κάθε μάθημα δικό μας το μοιράζατε σε περισσότερα μαθήματα, για να συμπληρώνουν και οι προφανώς περισσότεροι καθηγητές τις ώρες που αντιστοιχούν στο μισθό τους. Εκτός αν την προένταση, την προκατασκευή και τις σύμμικτες τις μετράς για μπετά. Οι υποχρεωτικές στατικές 4, με τα πεπερασμένα και τη δυναμική των κατασκευών να είναι οι δύο τελευταίες. Ο Μπέσκος έλεγε ότι τα 'χουν κάνει έτσι για να μη γλιτώνει κανένας τίποτα.

Ενδεχομένως στη σχολή σου οι τομείς να "έσπαγαν" σε χαμηλότερο επίπεδο και οι υπόλοιποι όντως να έχουν ελλιπείς γνώσεις, οπότε έχεις ένα δίκιο να νιώθεις αδικημένος. Στην Πάτρα είτε όλοι βγαίνουν ελλιπείς στα στατικά, είτε η διαφορά των τομέων είναι μικρότερη. Αλλά μια χαρά στατικάριους έχει βγάλει και η Πάτρα. Ή μήπως όχι; 

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

35 λεπτά πριν, georgios_m said:

Αλλά μια χαρά στατικάριους έχει βγάλει και η Πάτρα. Ή μήπως όχι; 

Συνάδελφε εν αντιθέσει ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι η μια σχολή παράγει μηχανικάρρες και η άλλη όχι.

35 λεπτά πριν, georgios_m said:

Εκτός αν την προένταση, την προκατασκευή και τις σύμμικτες τις μετράς για μπετά. οι υποχρεωτικές στατικές 4, με τα πεπερασμένα και τη δυναμική των κατασκευών να είναι οι δύο τελευταίες. 

Είχα προένταση στο μπετόν 3 (και είχαμε και προένταση για πλάκες και μυκητοειδής πλάκες με προένταση) , γέφυρες (εννοείται με προένταση) στο μπετόν 4 όπως και σύμμεικτες, είχα σύμμεικτες στις σιδηρές 3, σιδηρές γέφυρες και σύμμεικτες στις σιδηρές 4.

Δεν αμφισβητώ κανέναν, το μόνο που ζητώ είναι να φαίνεται στον καθένα η εξιεδίκευση και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με το Master.

35 λεπτά πριν, georgios_m said:

στατικές 4, με τα πεπερασμένα και τη δυναμική των κατασκευών να είναι οι δύο τελευταίες.  

Στατικές 6, η στατική 5 ήταν δυναμική η στατική 4 ήταν μητρωική στατική και άμεση μέθοδος δυσκαμψίας. Τα πεπερασμένα ήταν στις μηχανικές και μάλιστα είχαμε γραμμικά πεπερασμένα ένα μάθημα και άλλο το μη γραμμικά πεπερασμένα. Δεν αναφέρομαι για μεμβράνες (pneumatic structures, tensile membrane structures, and cable domes, με PVC-Foil, ETFE κ.τ.λ.) και άλλες στατικές τις οποίες είχα.

Εν πάσει περιπτώση, δεν είνα το θέμα μας τι μαθήματα είχα εγώ ή ο άλλος συνέδλεφος. Υποστηρίζω δίκαια επ. δικαιώματα και αυτό φαίνεται μόνο με το Master και την εξειδίκευση.

59 λεπτά πριν, Modern Newton said:

Η παραπάνω γνώση όμως που απαιτείται από 2οροφο σε 3οροφο ποια είναι ;

Δεν απαιτείται συνάδλεφε, όποιος υποστηρίζει κάτι τέτοιο βγάζει χολή και έχει σύνδρομο κατωτερότητας.

Εδώ φαίνεται το Master στην Γερμανία για παράδειγμα

kINDUDA.jpg

Tα γριζαρισμένα δεν ισύουν άλλο στην Γερμανία.

Υπόψιν στην Γερμανία παλιά το δίπλωμα για πολ. μηχανικούς ήταν 6 χρόνια !

Edited by Steelman
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

58 λεπτά πριν, Steelman said:

Είχα προένταση στο μπετόν 3 (και είχαμε και προένταση για πλάκες και μυκητοειδής πλάκες με προένταση) , γέφυρες (εννοείται με προένταση) στο μπετόν 4 όπως και σύμμεικτες, είχα σύμμεικτες στις σιδηρές 3, σιδηρές γέφυρες και σύμμεικτες στις σιδηρές 4.

Στατικές 6, η στατική 5 ήταν δυναμική η στατική 4 ήταν μητρωική στατική και άμεση μέθοδος δυσκαμψίας. Τα πεπερασμένα ήταν στις μηχανικές και μάλιστα είχαμε γραμμικά πεπερασμένα ένα μάθημα και άλλο το μη γραμμικά πεπερασμένα. Δεν αναφέρομαι για μεμβράνες (pneumatic structures, tensile membrane structures, and cable domes, με PVC-Foil, ETFE κ.τ.λ.) και άλλες στατικές τις οποίες είχα.

Δεν απαιτείται συνάδλεφε, όποιος υποστηρίζει κάτι τέτοιο βγάζει χολή και έχει σύνδρομο κατωτερότητας.

Ε τότε κάποια που ονομάζεις ως επιπλέον μπετά, αλλού ονομάζονται αλλιώς. Στην Πάτρα, η προένταση παλιά ήταν μάθημα επιλογής, τώρα εντάχθηκε στο επίσης επιλογής "Ειδικές Κατασκευές Σκυροδέματος". Μητρωική στατική ήταν η δεύτερη (υποχρεωτική φυσικά). Μάλλον τα πηγαίνατε λίγο αργά. Από ότι μαθαίνω στη δική μου σχολή οι πρώτες στατικές και οι μηχανικές πλέον κατέβηκαν και κατά ένα εξάμηνο, μετά από συμπύκνωση διαφόρων μαθημάτων μικρής ύλης. Αυτό δίνει την ευκαιρία να εμβαθύνουν περισσότεροι σε περισσότερα.

Χολή λοιπόν έβγαζες και συ όταν είπες να υπογράφουν μέχρι διόροφο οι υπόλοιποι (γιατί εσύ το πρωτοανέφερες).. ο λόγος σου γενικά είναι παρορμητικός (πχ αυτό το τρομερό "συνάδελφοι") και περιέχει μόνο συνθήματα. Για να γίνει μια οποιαδήποτε αλλαγή όμως πρέπει να ξεκινήσουμε και από κάπου, έτσι δεν είναι; 

Edited by georgios_m
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

59 λεπτά πριν, Steelman said:

Είχα προένταση στο μπετόν 3 (και είχαμε και προένταση για πλάκες και μυκητοειδής πλάκες με προένταση) , γέφυρες (εννοείται με προένταση) στο μπετόν 4 όπως και σύμμεικτες, είχα σύμμεικτες στις σιδηρές 3, σιδηρές γέφυρες και σύμμεικτες στις σιδηρές 4.

Στατικές 6, η στατική 5 ήταν δυναμική η στατική 4 ήταν μητρωική στατική και άμεση μέθοδος δυσκαμψίας.

Πού έχουν ονομάσει τη Δυναμική των κατασκευών Στατική 5;

Δεδομένου ότι η Δυναμική λέγεται Στατική 5, η Στατική 6 τι είναι;

 

Συνάδελφε, έχεις απαριθμήσει ένα πλήθος μαθημάτων, τα οποία ως αντικείμενο διδάσκονται σε άλλες σχολές με διαφορετικό όνομα.

Το Μπετό 3 και Μπετό 4 που λες διδάσκονται ως Προεντεταμένο Σκυρόδεμα και Γέφυρες Σκυροδέματος.

Η Στατική 4 λέγεται Αριθμητικές Μέθοδοι Ανάλυσης Κατασκευών και εμπεριέχει και SAP2000.

Τα Μέταλλα 3 και 4 ως Σιδηρές γέφυρες και Σύμμεικτα κτήρια και γέφυρες.

Ανάθεμα δηλαδή τώρα εάν αρχίσουμε να λέμε ότι εγώ πέρασα 4 Στατικές και ο άλλος 3 Στατικές και 1 Δυναμική και να ψάχνουμε ποιος έχει εντρυφίσει περισσότερο στον τομέα της Δομοστατικής με βάση τους τίτλους των μαθημάτων.

Edited by ekechagi
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.