Μετάβαση στο περιεχόμενο

Έναρξη επαγγέλματος


LisaS

Recommended Posts

Καλησπέρα!

 

Είμαι ηλεκτρολόγος μηχανικός του πολυτεχνείου. Πρόσφατα έγινα μέλος του ΤΕΕ και έχω λάβει τα χαρτία μου απο το ΤΕΕ. Θα ξεκινήσω να δουλεύω ως μηχανικός . Αυτο που θα ήθελα να ρωτήσω επειδή δεν έχω ιδέα είναι ποια είναι η διαδικασία έναρξης επαγγέλματος? ξερω οτι θα πρέπει να πάω στη ΔΟΥ και γενικά έχωι βρεί ότι χρειάζονται τα εξής δικαιολογιτικά :

 

1.Αγορά:
 

  • Βιβλίου Εσόδων - Εξόδων.
  • Μπλοκ Αποδείξεων Παροχής Υπηρεσιών με ανάλυση Φ.Π.Α.
  • Σφραγίδα Μηχανικού διαστάσεων 8 εκ. x 3 εκ.

2.Kατάθεση δικαιολογητικών στην αρμόδια ΔΟΥ:
 

  • Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας και φωτοτυπία του.
  • Βεβαίωση εξώφλησης εισφορών ΤΣΜΕΔΕ.
  • Βεβαίωση εγγραφής στο ΤΕΕ.
  • Συμπλήρωση του εντύπου Μ2.
  • Αντίγραφο του συμβολαίου της επαγγελματικής στέγης-έδρας ατομικής επιχείρησης.

3.Θεώρηση βιβλίων και αποδείξεων στο τμήμα Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (Κ.Β.Σ.) της ΔΟΥ:
 

  • Αντίγραφο έναρξης επαγγέλματος.
  • Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας και φωτοτυπία του.
  • Βεβαίωση εξόφλησης εισφορών ΤΣΜΕΔΕ.
  • Βεβαίωση εγγραφής στο ΤΕΕ.
  • Βεβαίωση εξόφλησης εισφορών ΙΚΑ.
  • Βιβλίο εσόδων-εξόδων.
  • Μπλόκ αποδείξεων παροχής υπηρεσιών.

Στο τσμέδε που ρώτησα αν έχουν σταλεί τα χαρτία μου, μου είπαν ότι θα μου στείλουν αυτοι ότι χρειάζεται. Συνεπώς τη Βεβαίωση εξώφλησης εισφορών ΤΣΜΕΔΕ θα περιμένω να μου τη στείλουν ή μπορώ να παω να την πάρω? Επίσης τι ακριβώς είναι το Αντίγραφο του συμβολαίου της επαγγελματικής στέγης-έδρας ατομικής επιχείρησης? εγω νοικίαζω σπίτι, τι πρέπει να κάνω για αυτό ?

 

Αυτή η διαδικασία πρεπεί να γίνει αν δουλεύω ως μηχανικός με εξαρτημένη εργασία ? εχει διαφορά απο τον ελεύθερο επαγγελματία? Μπορώ να επιλέξω αν θα δουλεύω με εξαρτημένη εργασία ή ως ελεύθερος επαγγελματίας αν απασχολούμε απο έναν εργοδότη?

 

Συγνώμη για τις πολλές μου ερωτήσεις αλλά προσπαθώ να καταλάβω τι γίνεται και δεν μου είναι εύκολο. Αν μπορεί κάποιος να με βοηθήσει σε κάτι απο αυτα θα το εκτιμούσα !

 

Συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο προφίλ σας.
Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής
Ευχαριστώ, danaikaterina

Edited by danaikaterina
Link to comment
Share on other sites

Αν και δεν μπορώ να σε βοηθήσω πλήρως και δεν θυμάμαι πώς γίνεται η διαδικασία, θα επισημάνω ότι πρέπει να έχει ένα μπλοκάκι "Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών" για ιδιώτες κι ένα ακόμη "Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών" για επιχειρήσεις κι επαγγελματίες.

Και τα δύο είναι αθεώρητα, δεν θα τα πας για "τρύπημα" στη ΔΟΥ.

 

Για τα υπόλοιπα, ελπίζω να σχολιάσει κάποιος συνάδελφος που τα έχει πιο πρόσφατα...

Link to comment
Share on other sites

Lisa καλώς ήρθες στην παρέα και καλό ταξίδι στο επάγγελμα του μηχανικού.

 

Στο θέμα σου λοιπόν:

Θα μπορούσα να σου απαντήσω στα ερωτήματά σου αλλά είμαι 100% σίγουρος ότι θα σου δημιουργήσω ακόμα περισσότερα ερωτήματα και πολλές άγνωστες λέξεις και καταστάσεις.

 

Καλό είναι την πρώτη φορά να μην έρθεις άμεσα σε επαφή με την διαδικασία των λογιστικών γιατί η "τοξικότητα" είναι ιδιαίτερη και μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά στο μέλλον, τόσο σε χρήμα όσο και σε χρόνο και ψυχολογικά.

Οπότε θα σου πρότεινα τόσο την αρχική διαδικασία όσο τουλάχιστον και την πρώτη χρονιά την "τοξικότητα" αυτή να την "προωθήσεις" σε κάποιον ειδικό. Πίστεψέ με το κόστος (χρηματικό, χρονικό, ψυχολογικό) είναι πολύ μικρό απέναντι σε κάποιο λάθος-απροσεξία ... πες το όπως θες... από άγνοια.

 

Αργότερα και αφού δεις αν μπορείς να παρακολουθήσεις τα λογιστικά σου μπορείς να ασχοληθείς κι εσύ, αναλαμβάνοντας το όποιο κόστος από λάθη.

Edited by georgegaleos
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

LisaS καταρχάς καλή αρχή....

Χοντρικα για την εναρξη και με βάση αυτα που λές.

1. Τα βιβλία είναι πλέον ηλεκτρονικά και συνήθως τα κρατάει ο λογιστής σου. Στην κατηγορία βιβλίων

που υπάγόμαστε οι ΕΕ  (Β), συμφωνα με τους λογιστές πρεπει υποχρεωτικά το Ε3 να στο υποβάλλει λογιστής

αρα και να σου κρατάει τα βιβλία. Αγοράζεις ΑΠΥ και σφραγίδα όπως τα λές.

2. Θα πας και στη ΔΟΥ για σίγουρα αλλα αν θυμάμαι καλά, συμπληρώνεις το Μ2, θες το Ε9 του χώρου που θα εχεις

έδρα, αντίγραφο απο το ΤΕΕ για την εγγραφή, ταυτότητα, και να πληρώσεις το ΤΣΜΕΔΕ-πλέον ΕΦΚΑ μέχρι την ημέρα εγγραφής.

3. Δεν θεωρείται τίποτα πλέον.

Link to comment
Share on other sites

Οπως τα είπανε οι προλαλήσαντες! Για το τσμεδε δεν μπορώ να σου πω, το αφήνω στους συνάδερφους,

Με λογιστικά μην μπλέξεις καλύτερα σε ένα ειδικό έστω για αρχή.

Αφου έχεις δουλειά να ξεκινήσεις καλή αρχή και άξια! Καλως ήρθες στην βιοπάλη..

Link to comment
Share on other sites

Στο ερώτημα σου αν είναι η διαδικασία ίδια στο να δουλεύεις με ένα εργοδότη ή ως ελεύθερη δεν έχει διαφορά - μπλοκάκι είναι και τα δύο. Απλά μετά κοιτάς πως σε συμφέρει να φορολογηθείς - ως ΕΕ ή ως μισθωτός.

Ευλαβικά πρέπει να τηρήσεις τους κανόνες ως μισθωτός μπλοκάκιας - έδρα σπίτι - 3 εργοδότες ή 75% από έναν για άνω των 3, έγγραφες συμβάσεις με όλους κλπ ώστε να μη μείνεις προ εκπλήξεων.

Η διαδικασία της έναρξης πάντως είναι απλή, μου ζητήθηκε το Μ2, το χαρτί του ΤΕΕ - ΤΣΜΕΔΕ και το μισθωτήριο...

Απλά μετά δίνεις τουλάχιστον για αρχή τα βιβλία σε λογιστή για να μην έχεις εκπλήξεις...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

LisaS καταρχάς καλή αρχή....

Χοντρικα για την εναρξη και με βάση αυτα που λές.

1. Τα βιβλία είναι πλέον ηλεκτρονικά και συνήθως τα κρατάει ο λογιστής σου. Στην κατηγορία βιβλίων

που υπάγόμαστε οι ΕΕ  (Β), συμφωνα με τους λογιστές πρεπει υποχρεωτικά το Ε3 να στο υποβάλλει λογιστής

αρα και να σου κρατάει τα βιβλία. Αγοράζεις ΑΠΥ και σφραγίδα όπως τα λές.

2. Θα πας και στη ΔΟΥ για σίγουρα αλλα αν θυμάμαι καλά, συμπληρώνεις το Μ2, θες το Ε9 του χώρου που θα εχεις

έδρα, αντίγραφο απο το ΤΕΕ για την εγγραφή, ταυτότητα, και να πληρώσεις το ΤΣΜΕΔΕ-πλέον ΕΦΚΑ μέχρι την ημέρα εγγραφής.

3. Δεν θεωρείται τίποτα πλέον.

 

Από πού προκύπτει ότι το Ε3 πρέπει υποχρεωτικά να το υποβάλλει λογιστής;

Ο λογιστής υπογράφει υποχρεωτικά τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις (παρ. 4 άρ. 5 ν. 4308/2014). Υποβάλλουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες χρηματοοικονομικές καταστάσεις;

 

Υποχρέωση υποβολής από λογιστή υπάρχει (ή έχει καταργηθεί αυτό; ) όταν τα ακαθάριστα έσοδα είναι >50.000€ :

 

ΠΟΛ. 1008/2011

"1. Τα ποσά των ακαθαρίστων εσόδων επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών που τηρούν βιβλία Β΄ κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και αναφέρονται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000 ( ΦΕΚ 285 Α΄) μειώνονται από τριακόσιες χιλιάδες (300.000) και εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, σε εκατό χιλιάδες (100.000) και πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, αντίστοιχα."

 

άρ. 38 Ν. 2873/2000

"2. Οι επιτηδευματίες, καθώς και οι κοινοπραξίες ή κοινωνίες επιτηδευματιών, κατά τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 2 του π.δ. 186/1992, οι οποίοι:

α) τηρούν βιβλία τρίτης κατηγορίας του Κ.Β.Σ. ή

β) τηρούν βιβλία δεύτερης κατηγορίας του Κ.Β.Σ. και κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο έχουν πραγματοποιήσει ακαθάριστα έσοδα:

   αα) πάνω από εκατό εκατομμύρια (100.000.000) δραχμές, αν πρόκειται για εμπορική ή μικτή επιχείρηση,

   ββ) πάνω από πενήντα εκατομμύρια (50.000.000) δραχμές, αν πρόκειται για επιτηδευματία που ασκεί εμπορική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα,

υποβάλουν τις κάθε είδους δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.), αρχικές, συμπληρωματικές, τροποποιητικές, περιοδικές και εκκαθαριστικές, αφού προηγουμένως έχουν υπογραφεί και από λογιστή φοροτεχνικό, κάτοχο της σχετικής άδειας ασκήσεως επαγγέλματος."

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.