Μετάβαση στο περιεχόμενο

Έναρξη επαγγέλματος


LisaS

Recommended Posts

Καλησπέρα!

 

Είμαι ηλεκτρολόγος μηχανικός του πολυτεχνείου. Πρόσφατα έγινα μέλος του ΤΕΕ και έχω λάβει τα χαρτία μου απο το ΤΕΕ. Θα ξεκινήσω να δουλεύω ως μηχανικός . Αυτο που θα ήθελα να ρωτήσω επειδή δεν έχω ιδέα είναι ποια είναι η διαδικασία έναρξης επαγγέλματος? ξερω οτι θα πρέπει να πάω στη ΔΟΥ και γενικά έχωι βρεί ότι χρειάζονται τα εξής δικαιολογιτικά :

 

1.Αγορά:
 

  • Βιβλίου Εσόδων - Εξόδων.
  • Μπλοκ Αποδείξεων Παροχής Υπηρεσιών με ανάλυση Φ.Π.Α.
  • Σφραγίδα Μηχανικού διαστάσεων 8 εκ. x 3 εκ.

2.Kατάθεση δικαιολογητικών στην αρμόδια ΔΟΥ:
 

  • Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας και φωτοτυπία του.
  • Βεβαίωση εξώφλησης εισφορών ΤΣΜΕΔΕ.
  • Βεβαίωση εγγραφής στο ΤΕΕ.
  • Συμπλήρωση του εντύπου Μ2.
  • Αντίγραφο του συμβολαίου της επαγγελματικής στέγης-έδρας ατομικής επιχείρησης.

3.Θεώρηση βιβλίων και αποδείξεων στο τμήμα Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (Κ.Β.Σ.) της ΔΟΥ:
 

  • Αντίγραφο έναρξης επαγγέλματος.
  • Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας και φωτοτυπία του.
  • Βεβαίωση εξόφλησης εισφορών ΤΣΜΕΔΕ.
  • Βεβαίωση εγγραφής στο ΤΕΕ.
  • Βεβαίωση εξόφλησης εισφορών ΙΚΑ.
  • Βιβλίο εσόδων-εξόδων.
  • Μπλόκ αποδείξεων παροχής υπηρεσιών.

Στο τσμέδε που ρώτησα αν έχουν σταλεί τα χαρτία μου, μου είπαν ότι θα μου στείλουν αυτοι ότι χρειάζεται. Συνεπώς τη Βεβαίωση εξώφλησης εισφορών ΤΣΜΕΔΕ θα περιμένω να μου τη στείλουν ή μπορώ να παω να την πάρω? Επίσης τι ακριβώς είναι το Αντίγραφο του συμβολαίου της επαγγελματικής στέγης-έδρας ατομικής επιχείρησης? εγω νοικίαζω σπίτι, τι πρέπει να κάνω για αυτό ?

 

Αυτή η διαδικασία πρεπεί να γίνει αν δουλεύω ως μηχανικός με εξαρτημένη εργασία ? εχει διαφορά απο τον ελεύθερο επαγγελματία? Μπορώ να επιλέξω αν θα δουλεύω με εξαρτημένη εργασία ή ως ελεύθερος επαγγελματίας αν απασχολούμε απο έναν εργοδότη?