Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Δοκιμές κομβόι ημιαυτόνομων φορτηγών στους βρετανικούς δρόμους


Engineer

Recommended Posts

Από τα τέλη της επόμενης χρονιάς, θα κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Βρετανίας μικρά κομβόι από ημιαυτόνομα φορτηγά.

 

Ο δρόμος για την έναρξη των σχετικών δοκιμών άνοιξε με την υπογραφή της αντίστοιχης σύμβασης ανάμεσα στην αγγλική κυβέρνηση και το Transport Research Laboratory (TRL), το οποίο θα τις πραγματοποιήσει.

 

Τα κομβόι θα αποτελούνται από έως τρία φορτηγά, με το προπορευόμενο όχημα να ελέγχεται πλήρως από οδηγό. Στα φορτηγά που θα ακολουθούν, ο οδηγός θα ελέγχει μόνο το τιμόνι (και επομένως την κατεύθυνση κίνησης), αφού θα επιταχύνονται και θα “κόβουν” ταχύτητα αυτόματα, ώστε να παραμένουν συνεχώς σε σταθερή απόσταση από την νταλίκα που θα βρίσκεται μπροστά τους.

 

Posted Image

 

Καθώς αυτή η απόσταση θα είναι μικρή, η κίνηση του προπορευόμενου οχήματος θα μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση στα φορτηγά που θα το ακολουθούν. Έτσι, αυτά θα εξοικονομούν καύσιμα και προκαλούν μικρότερες εκπομπές ρύπων.

 

Το TRL θα ξεκινήσει αρχικά δοκιμές σε ειδικές πίστες, πριν επεκτείνει τα τεστ σε δημόσιους δρόμους. Πάντως, σύμφωνα με τον Βρετανό υπουργό Μεταφορών Paul Maynard, αν η ιδέα αποδειχθεί πως λειτουργεί χωρίς προβλήματα και με απόλυτη ασφάλεια, είναι πιθανό στο μέλλον να εφαρμοσθεί και σε επιβατηγά οχήματα.

 

Πηγή: http://www.insomnia....στους-βρ-r14758

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Άντε να το δούμε και στα μέρη μας.

Είμαι περίεργος να μάθω σχετικά με το πως θα αντιδράσει το σύστημα όταν οι διάφοροι Νεάντερταλ ( copyright Κ.Καββαθάς ) αρχίσουν τις σφήνες ανάμεσα στα φορτηγά.

Link to comment
Share on other sites

Άντε να το δούμε και στα μέρη μας.

Είμαι περίεργος να μάθω σχετικά με το πως θα αντιδράσει το σύστημα όταν οι διάφοροι Νεάντερταλ ( copyright Κ.Καββαθάς ) αρχίσουν τις σφήνες ανάμεσα στα φορτηγά.

 

Δεν πρόκειται να το δεις αυτό σε χώρες με το ανάγλυφο της Ελλάδας. Τέτοιου είδους "σχηματισμοί" βολεύουν περισσότερο σε χώρες όπως Αυστραλία όπου ήδη υπάρχουν τα λεγόμενα Road trains. 

Link to comment
Share on other sites

Κι ενώ τα Road trains αποτελούν ένα προσχεδιασμένο συγκρότημα που κάποια στιγμή θα πρέπει να διασπαστεί, το προτεινόμενο σύστημα θα μπορεί να λειτουργήσει ευκαιριακά μεταξύ οποιονδήποτε φορτηγών που θα τύχει να συνταξιδεύουν.

 

Τα μακριά οχήματα ή σχηματισμοί οχημάτων κινούνται σε ξεχωριστές λωρίδες, οπότε μόνο στους πλατιούς ελληνικούς δρόμους θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους, αλλά εγώ άλλο φοβάμαι: αν ο πρώτος φορτηγατζής πάει και το καρφώσει πουθενά, ποιός θα φρενάρει τους υπόλοιπους;

Link to comment
Share on other sites

Ε, υποθέτω πως σε τέτοια περίπτωση (ή και για οποιονδήποτε άλλο λόγο το πρώτο όχημα σταματήσει ή αποσυρθεί λόγω βλάβης, αλλαγής πορείας, κλπ), το σύστημα θα "ξεκλειδώνει" αυτόματα στα φορτηγά που ακολουθούν, την δυνατότητα πλήρους ελέγχου τους από τους οδηγούς. Υποτίθεται άλλωστε ότι δυνητικά, καθένα από τα οχήματα μπορεί να γίνει ευκαιριακά ο "αρχηγός/οδηγός" σε κάποια άλλη διαδρομή.

 

Κάτι τέτοιο γράφει κι εδώ: <<However, human drivers will still steer all the lorries in the convoy>>.

 

Σε άλλο σημείο απαντά (εν μέρει) στην απορία του CybEng:

<<What happens if a car tries to squeeze between the lorries?

The platoon lorries will be able to drive more closely together than those driven exclusively by humans, so the gap between them might be uncomfortably close for a driver to try to squeeze into. However, the TRL says its current strategy is to break up the convoy and let the human drivers take control, if a car squeezes in between the lorries. The organisation is considering ways of informing other road users that the lorries are in a "self-driving" convoy>>.

Edited by panos-vicious
Link to comment
Share on other sites

Αν τα φορτηγά πηγαίνουν τόσο κολλητά ώστε να μη χωράει ΙΧ ανάμεσα, οι πίσω δεν έχουν ορατότητα για να δουν το εμπόδιο και όταν καταλάβουν ότι ο μπροστινός τράκαρε θα είναι αργά για να φρενάρουν. Αυτό μπορεί να βελτιωθεί εάν το σύστημα διασυνδεθεί και με το κέντρο ελέγχου του αυτοκινητοδρόμου που θα επεμβαίνει όταν το κονβόι οδεύει σε κακοτοπιές (βραδυπορούντα ή σταματημένα οχήματα, βλάβη στο οδόστρωμα κλπ).

Link to comment
Share on other sites

Ε, ναι. Για συνεργασία με "έξυπνα" δίκτυα γενικά προορίζονται τέτοια συστήματα/εφαρμογές, όπως και γενικά τα οχήματα "χωρίς" ή εντελώς χωρίς οδηγό.

Πάντως πολλά από τα παραδείγματα εμποδίων που αναφέρεις, και τώρα μπορεί να μην είναι ορατά από τους οδηγούς των ακολουθούντων οχημάτων, αν κινούνται στην ίδια λωρίδα.

Link to comment
Share on other sites

Φαντάζομαι θα υπάρχει και δεύτερη λωρίδα για να μπορεί να γίνει προσπέρασμα.

 

Κατά τα άλλα, δεν βλέπω και καμμιά σημαντική διαφορά από τα συστήματα "adaptive auto cruise" που έχουν ήδη πολλά αυτοκίνητα (του δικού μου συμπεριλαμβανομένου)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.