Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Αυτοκινητόδρομοι: Εξετάζεται αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ. την ώρα


Engineer

Recommended Posts

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εξετάζει την αύξηση του ορίου ταχύτητας, μέσου του νέου νομοσχεδίου για τις μεταφορές. Με το νέο νομοσχέδιο εισάγεται διάταξη η οποία προβλέπει τη δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα. Για να ισχύσει η αύξηση, θα πρέπει όμως πρώτα να γίνει η σχετική μελέτη και να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τη τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης.

 

Αυτό σημαίνει πως αν για παράδειγμα εγκριθεί ως νέο όριο ταχύτητας τα 150χλμ στην Ολυμπία Οδό, τότε η χρονοαπόσταση θα συρρικνωθεί από τις περίπου 2 ώρες που χρειάζεται κάποιος σήμερα, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά ενώ η αντίστοιχη χρονοαπόσταση αν ισχύσει αυτό και στην Ιόνια Οδός θα είναι 3 ώρες και 20 λεπτά δηλαδή 20 λεπτά λιγότερο.

 

Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, στον εξορθολογισμό της επιτρεπόμενης ταχύτητες σε κλειστούς μεγάλης ασφάλειας αυτοκινητόδρομους, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ταχύτητες που δεν συνάδουν με τις δυνατότητες που έχουν ή για τον σκοπό τον οποίο φτιάχτηκαν.

 

Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο νέο όριο ταχύτητας, θα έχουμε νέα μεταμόρφωση των οδικών μεταφορών της χώρας και κατά συνέπεια νέα κίνητρα για την κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων ως πυλώνων μεταφοράς αλλά και ανάπτυξης. Ερώτημα παραμένει αν τα όρια ταχύτητας θα αυξηθούν αντίστοιχα και για τα επαγγελματικά οχήματα.

 

ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Την ίδια ώρα, με το νομοσχέδιο απαγορεύεται η κυκλοφορία σε δημόσιους ασφαλτοστρωμένους δρόμους σε ελαφρές και βαριές τετράτροχες μοτοσυκλέτες καθώς και σε οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων που είναι σχεδιασμένα για χρήση εντός δρόμου ή και παντός εδάφους.

 

Με άλλη διάταξη, ρυθμίζεται το πλαίσιο για την κυκλοφορία ποδηλάτων, με την σήμανση οδών με πινακίδες για τα ποδήλατα, την οριζόντια σήμανση οδών, με κατά μήκος διαγραμμίσεις, κατά πλάτος διαγραμμίσεις, ειδικές διαγραμμίσεις και τη φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες.

 

Ακόμη, αυστηροποιούνται τα κριτήρια για οδηγούς που μεταφέρουν μαθητές, αφού θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας στα 55 έτη για οδηγούς λεωφορείων στο πλαίσιο του έργου μεταφοράς μαθητών. Το όριο επιτρέπεται να παραταθεί μέχρι το εξηκοστό πέμπτο (65ο) έτος εφόσον ανά πενταετία προηγηθούν ιατρικές εξετάσεις και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

 

Τέλος, με το νομοσχέδιο επιχειρείται η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αφού οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 75 ετών, υποχρεούνται σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν. Η ανανέωση διαρκεί για 5 έτη και μετά επαναλαμβάνεται η διαδικασία.

 

Πηγή: http://www.ypodomes....-150xlm-tin-ora

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 63
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Πριν τριαντα τοσα χρονια ...ηθελαν να βαλουν ανωτατο οριο ταχυτητας τα 80 χιλ. και το ειχαν φερει για ψηφιση στη Βουλή.

Ευτυχως υπηρχε ενας μηχανολογος βουλευτης που τους τα  ειπε χυμα και τσουβαλατα

- Με οριο 80 θα καιει περισσοτερο απο τα 100

 

και το εκαναν 100

[λυσαξαν οι αρμοδιοι υπηρεσιακοι παραγοντες που ειχαν "εισηγηθει" την βλακωδεια..γιατι αυτοι "πιστευαν" οτι, οσο πιο λιγο τρεχεις...τοσο πιο λιγο καίς...]

τωρα θα κανουν  το οριο  τα 130 σε 150

[ακομα δεν εχουν αλλαξει τις παληες πινακιδες των 100 σε 130....]

σαματις ειναι πολλοι αυτοι που "θα" τρεχουν με ...150  με τα σαραβαλα των 25 και ανω ετων...

[να δω την πόρσε να προσπερνα με  150 και βαλε, απο δεξια τον συνταξιουχο ή την κυρια  στο 1200σαρι που τρεχει με 110 στην αριστερη λωριδα...κι αλλο τιποτε]

καιαιιιι

θα σε σταματησουν  μεν για  ζωνη...θα σου βαλουν 50 ευρω...λεω εγω τωρα

και μετααα

θα ανοιξουν το Ε9 και θα δουν... "μιση οικοδομη"  απουλητη :smile: :-)

και θα σου πουνε

- Ελα δω κυρ μεγαλοιδιοκτητη

 

φερε μας αλλα 500 ευρω

 

χα

 

υγ1

για αλλού προοριζονταν

τεσπα...αντε τωρα  να το μεταφερω τωρα στο κανονικο θεμα...

 

υγ2

τωρα...ηλθε  στη "θεση του" :smile: :-)

Link to comment
Share on other sites

Όταν δε θα βλέπω πλέον αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν τη Λ.Ε.Α. δίχως να υπάρχει ανάγκη, τότε θα ξέρω πως είμαστε έτοιμοι για τα 150km/h & για ποδηλατοδρόμους.

Μέχρι τότε όλα θα γίνονται για να ανακυκλώνεται το χρήμα σε φίλους εργολήπτες δημοσίων έργων.

Αργούμε ακόμα, δεν έχουμε καν ξεκινήσει...

Link to comment
Share on other sites

Στην Ιονία οδό που πήγα πρόσφατα δεν είναι για 150 αλλα για 200+... Υπάρχουν δρόμοι που είναι άψογοι. Καθημερινά πηγαίνοντας στη δουλειά οινοφυτα μετά τα διόδια κάτω από 140 δεν πέφτω ποτέ. Το ίδιο και οι υπόλοιποι οδηγοί

 

 

Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς ενώ οι αυτοκινητόδρομοι μελετούνται και κατασκευάζονται με προδιαγραφές μεγάλων ταχυτήτων, τελικά σηματοδοτούνται για όρια ταχύτητας από κάτι τύπους σαν αυτούς που  μετά από ατυχήματα τρέχουν με την κορδέλλα να μετρήσουν το μήκος φρεναρίσματος αυτοκινήτων εξοπλισμένων με  ABS .....  :shock: :shock: :shock:

Link to comment
Share on other sites

dimitris GM, σχολιάζετε σε forum μηχανικών. Στη θέση σας θα ήμουν περισσότερο επιφυλακτικός για τα γραφόμενά μου (για το θέμα της κατανάλωσης).

 

Γενικότερα για το θέμα των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους.

Εμπειρικά, πιστεύω ότι λιγότερο από το 30% των σημερινών οδηγών στη χώρα είναι σε θέση να ελέγξουν πραγματικά το αυτοκίνητό τους κινούμενοι με 130 χλμ/ώρα.

Ένα 40% δε γνωρίζει οτι δε μπορεί.

Το υπόλοιπο 30% δε γνωρίζει ούτε τους απαραίτητους χειρισμούς για παρκάρισμα, όχι για κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. 

Link to comment
Share on other sites

Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών,καθορίζονται από την ταχύτητα μελέτης.

 

Σύμφωνα με τα ΟΜΟΕ Χ,η ταχύτητα μελέτης για αυτοκινητόδρομο Ve είναι τα 130km/h. (συνοπτικά η ταχύτητα μελέτης καθορίζει τις ελάχιστες ακτίνες των οριζοντίων καμπυλών,τις ελάχιστες παραμέτρους των κλωθοειδών, τις μέγιστες κατά μήκος κλίσεις και τις ελάχιστες ακτίνες των κυρτών και κοίλων κατακόρυφων καμπυλών.)

 

Επιπλέον υπάρχει και η λειτουργική ταχύτητα V85 (η πραγματική προβλεπόμενη ταχύτητα για το 85% των οχημάτων),σύμφωνα με την οποία καθορίζονται οι επικλίσεις στις οριζόντιες καμπύλες, τα απαιτούμενα μήκη ορατότητας για στάση και κατά συνέπεια οι ακτίνες των κυρτών κατακόρυφων καμπυλών, τα απαιτούμενα μήκη ορατότητας για προσπέραση, οι ελάχιστες οριζόντιες ακτίνες σε περίπτωση εφαρμογής αρνητικής επίκλισης και  τα στοιχεία για την απορροή των ομβρίων. Για ταχύτητα σχεδιασμού αυτοκινητόδρομου Ve=130km/h (>100km/h) η λειτουργική ταχύτητα διαμορφώνεται σε V85=Ve+20km/h=150km/h.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω αν αύριο υιοθετηθεί στους αυτοκινητοδρόμους το όριο ταχύτητας των 150km/h, αυτό σημαίνει ότι το όριο ταχύτητας θα συμπίπτει με την λειτουργική ταχύτητα. Από εκεί και πέρα αν αυξηθεί η λειτουργική ταχύτητα του 85% των χρηστών,τότε θα υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας,καθότι η χάραξη και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών δεν θα ανταποκρίνονται στις ταχύτητες κίνησης των χρηστών.

post-63162-0-50895600-1509638489_thumb.jpg

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

dimitris GM, σχολιάζετε σε forum μηχανικών. Στη θέση σας θα ήμουν περισσότερο επιφυλακτικός για τα γραφόμενά μου (για το θέμα της κατανάλωσης).

 

δλδ εάν εμπαινε  σαν ανωτατο   οριο "80"..θα  ηταν οικονομικωτερη η οδηγηση?

Καλο θα ηταν να αναλυθει  το θεμα δεοντως, ωστε  να εχουμε μια σωστη αποψη  στο μελλον.

 

Γενικότερα για το θέμα των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους.

Εμπειρικά, πιστεύω ότι λιγότερο από το 30% των σημερινών οδηγών στη χώρα είναι σε θέση να ελέγξουν πραγματικά το αυτοκίνητό τους κινούμενοι με 130 χλμ/ώρα.

Ένα 40% δε γνωρίζει οτι δε μπορεί.

Το υπόλοιπο 30% δε γνωρίζει ούτε τους απαραίτητους χειρισμούς για παρκάρισμα, όχι για κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. 

στα υπολοιπα  συμφωνω...."εν μερει"...

 

θεωρω οτι το ποσοστο που αναφερεις "λιγωτερο απο 30%"  πού πραγματικα ξέρουν...  ειναι ....λιγοτερο

 

Για τα αλλα ποσοστα θα ελεγα οτι καπου ενδιαμεσα υπαρχει μια κατηγορια οδηγων που δεν μπορουν, απλα λογω των περιορισμενων δυνατοτητων των αυτοκινητων τους

λιγα κυβικα, παλαιοτητα αυτοκινητων...[να μην μιλησουμε για την " παλαιότητα" των  ιδιων...] :smile:

 

η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι

Οσο υπηρχε οριο τα 120, ειμασταν στα 130-140 με  "ελαφρα" παρανομιια

Οταν  εγινε 130,  λιγοι ηταν αυτο που ανεβαιναν  πανω απο τα 135...και λογω καταναλωσης...

[απλη αποψη]

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.