Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πρόστιμα και πινακίδες για τους ποδηλάτες: Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών


Engineer

Recommended Posts

Την τοποθέτηση νέων φαναριών στο οδικό δίκτυο της χώρας μαζί με 23 καινούργιες πινακίδες (σ.σ.: μέχρι πρότινος υπήρχαν 6) και τη σταδιακή νομιμοποίηση κυκλοφορίας των ποδηλατών μέσα σε όλες τις λεωφορειολωρίδες περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών.

 

Μάλιστα, προβλέπεται συνεργασία του ΥΠΟΜΕΔΙ και των ΟΤΑ για να δημιουργήσουν ένα ενιαίο σχέδιο προκειμένου οι οδηγοί αυτοκινήτων και ποδηλάτων να εναρμονιστούν σε ένα διαφορετικό σύστημα.

 

Κάθε δήμος, μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου, θα πρέπει να εφαρμόσει ένα πλάνο με το οποίο θα φτιάξει σηματοδότηση για τους υπάρχοντες ποδηλατοδρόμους. Για όσες όμως περιοχές δεν έχουν (σ.σ.: ποδηλατοδρόμους), επιβάλλεται να εγκαταστήσουν έστω πινακίδες και φανάρια και οι οδηγοί ποδηλάτων να κινούνται νόμιμα πια στις λεωφορειολωρίδες. Αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα σχετικές υπουργικές αποφάσεις, στις οποίες θα προσδιορίζονται τα πρόστιμα για τους παραβάτες ποδηλάτες.

 

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, η απουσία ενιαίου σχεδίου, για το πού δηλαδή μπορούν να μετακινούνται τα ποδήλατα, οφείλεται στην έλλειψη υποδομών και σε αυτή τη φάση το ΥΠΟΜΕΔΙ αναγκάστηκε μόνο να ενσωματώσει τη συγκεκριμένη ενότητα. Οπως εξήγησε, για να υπάρξει κάτι περισσότερο από τη σηματοδότηση, χρειάζεται οι δήμοι και οι φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης να συνεργαστούν ούτως ώστε «να υπάρξει ένας ενιαίος σχεδιασμός». Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, υπάρχουν τμήματα ποδηλατοδρόμων σε αρκετές περιοχές.

 

Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο;

 

Φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες

 

1. Οι ποδηλάτες υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των ειδικών γι’ αυτούς φωτεινών σηματοδοτών ως ακολούθως, εκτός αν η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται από τροχονόμους κατά διάφoρo τρόπο.

 

α) Πράσινο σταθερό φως με σύμβολο ποδήλατου: Ο ποδηλάτης προχωρεί κατευθείαν μπροστά ή στρίβει προς τα δεξιά ή αριστερά εκτός εάν άλλο σήμα ή πινακίδα απαγορεύει την κατευθείαν κίνηση ή στροφή. Ο ποδηλάτης υποχρεούται και αν ακόμη ο φωτεινός σηματοδότης έχει πράσινη ένδειξη, κινούμενος κατευθείαν μπροστά, να παραχωρεί προτεραιότητα σε όχημα ή ποδήλατο ή πεζό, που κινείται ακόμη από προηγούμενη σηματοδότηση, στρίβοντας δε να παραχωρεί προτεραιότητα στους ποδηλάτες ή τους πεζούς οι οποίοι κινούνται στην οδό στην οποία πρόκειται να εισέλθει.

 

β) Ερυθρό σταθερό φως με σύμβολο ποδηλάτου: Ο ποδηλάτης υποχρεούται να σταματήσει προ της ειδικής γραμμής διακοπής πορείας ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε αρκετή απόσταση από το σηματοδότη, ώστε η σηματοδότηση να είναι σε αυτόν ευχερώς ορατή, να παραμένει δε σε στάση μέχρις ότου ανάψει η πράσινη ένδειξη του ποδηλάτη. Επίσης, υποχρεούται να μην εισέρχεται στον οδικό κόμβο, ούτε να κινείται πάνω στις διαβάσεις πεζών ή ποδηλάτων, εάν o σηματοδότης είναι τοποθετημένος στο μέσο ή στην απέναντι πλευρά του κόμβου.

 

γ) Κίτρινο σταθερό φως με σύμβολο ποδήλατου: O ποδηλάτης υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προ ερυθρού συμβόλου ποδηλάτου, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάνει αυτό με ασφάλεια.

 

δ) Απλό ή διπλό κίτρινο φως με σύμβολο ποδηλάτου, το οποίο αναβοσβήνει (αναλάμπoν): O ποδηλάτης υποχρεούται να ανακόπτει ταχύτητα, να προχωρεί με ιδιαίτερη προσοχή και να παραχωρεί προτεραιότητα στους πεζούς, στους ποδηλάτες και στα οχήματα.

 

ε) Πράσινο φως με σύμβολο ποδηλάτου και με ένα ή περισσότερα βέλη από κάτω: Ο ποδηλάτης μπορεί να προχωρήσει μόνο προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος ή τα βέλη. Βέλος προς τα πάνω σημαίνει υποχρεωτική κίνηση κατευθείαν μπροστά.

 

στ) Ερυθρό φως με σύμβολο ποδηλάτου και με ένα βέλος από κάτω: Ο ποδηλάτης απαγορεύεται να κινηθεί προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος και υποχρεούται να σταματήσει το ποδήλατό του, όπως και προ ερυθρού συμβόλου ποδηλάτου.

 

ζ) Κίτρινο φως με σύμβολο ποδηλάτου και με ένα βέλος από κάτω το οποίο είναι σταθερό ή αναβοσβήνει: Ο ποδηλάτης έχει τις αυτές υποχρεώσεις, όπως και προ κίτρινου συμβόλου ποδηλάτη.

 

2. Σηματοδότες σε κοινή διάβαση ποδηλάτων και πεζών

 

α) Πράσινο φως με σύμβολο ατόμου που βαδίζει και με πράσινο σύμβολο ποδηλάτου από κάτω: Οι πεζοί και οι ποδηλάτες μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.

 

β) Κόκκινο φως με σύμβολο ατόμου σε στάση και με κόκκινο σύμβολο ποδηλάτου από κάτω: Οι πεζοί και οι ποδηλάτες δεν μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.

 

γ) Πράσινο φως με σύμβολο ατόμου που βαδίζει και με πράσινο σύμβολο ποδηλάτου από κάτω που αναβοσβήνει: Οι πεζοί και οι ποδηλάτες μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα με ιδιαίτερη προσοχή.

 

3. Σηματοδότες σε αποκλειστική διάβαση ποδηλάτων

 

α) Πράσινο φως με σύμβολο ποδηλάτου: Οι ποδηλάτες μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.

 

β) Κόκκινο φως με σύμβολο ποδηλάτου: Οι ποδηλάτες δεν μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.

 

γ) Πράσινο σύμβολο ποδηλάτου που αναβοσβήνει: Οι ποδηλάτες μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα με ιδιαίτερη προσοχή.

 

4. Εάν ο ποδηλάτης καταληφθεί στη διάβαση από την ερυθρά ένδειξη του σηματοδότη του (με το σύμβολο του ποδηλάτη σε στάση), δικαιούται να συνεχίσει την πορεία του προς την απέναντι πλευρά της οδού.

 

5. Οι φωτεινοί σηματοδότες τοποθετούνται κατακόρυφα με το ερυθρό φως πάντοτε πάνω και το πράσινο φως πάντοτε κάτω.

 

Πηγή: https://www.elefther...ou-oikonomikon/

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

μήπως να ελευθερώνονταν πρωτα οι ποδηλατόδρομοι από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και κάδους του δήμου; ή δεν είναι απααίτητο αυτό για την εργολαβία;

Link to comment
Share on other sites

μήπως να ελευθερώνονταν πρωτα οι ποδηλατόδρομοι από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και κάδους του δήμου; ή δεν είναι απααίτητο αυτό για την εργολαβία;

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να οδηγούν και μετά να βγουν στους δρόμους;

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να σέβονται τους πεζούς, τους υπόλοιπους οδηγούς και τους κανόνες;

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να μη θέτουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους απαιτώντας να τους προσέξουν οι άλλοι;

Link to comment
Share on other sites

Μήπως (λέω εγώ) το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς καθήμενοι σε ένα οποιοδήποτε όχημα (ακόμα και "μεταφορικά" το όχημα μπορεί να είναι και τα πόδια μας που μας μεταφέρουν) λειτουργούμε ως χρήστες του και όχι ως οδηγοί του. Μάθαμε να το χρησιμοποιουμε και οχι να το οδηγουμε.

Ως χρήστες απλά "κοιτάμε" κατά την χρήση του και δεν "βλέπουμε" ως οδηγοί ...

 

Απ' ότι φαίνεται στους Ελληνες (μιλάω για την Ελλάδα διότι δεν έχω πραγματική-προσωπική εμπειρία από άλλες χώρες) πραγματικά πρέπει να αρέσει να (ή τους) βγάζουν τα παιδιά τους, τους γονείς τους, ... μέσα από λαμαρίνες, πλαστικά και ακτινες ποδηλατων... το αποδεικνύουν καθημερινά και μάλιστα λειτουργούν και παραδειγματικά (προς μίμηση) στην χρήση ενός οχήματος και όχι στην οδήγησή του (ως θα έπρεπε) ... και αν το πεις αυτό σε κάποιον χρήστη (που νομίζει ότι οδηγεί) και που κοίταξε (αλλά δεν είδε) πριν κλάψει πάνω στις λαμαρίνες ... κινδυνεύεις να σε βρίσει --στην καλύτερη.

 

Το κάθε όχημα (βάζω και τα πόδια μας, με την έννοια του οχήματος) λειτουργεί εν δυνάμει ως όπλο όταν το χρησιμοποιεί ένα βλήμα.

Edited by georgegaleos
Link to comment
Share on other sites

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να οδηγούν και μετά να βγουν στους δρόμους;

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να σέβονται τους πεζούς, τους υπόλοιπους οδηγούς και τους κανόνες;

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να μη θέτουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους απαιτώντας να τους προσέξουν οι άλλοι;

Το βιώνουμε στην πόλη μας συνέχεια. Οι ποδηλατόδρομοι διασταυρώνονται με δρόμους κυκλοφορίας οχημάτων. Βεβαίως οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν το νου τους αφού πρέπει να παραχωρήσουν προτεραιότητα. Παρατηρείται όμως μια πολύ χαλαρή προσέγγιση από τους ποδηλάτες στη συντριπτική πλειοψηφία τους αφού η οδηγική τους συμπεριφορά διακρίνεται από μεγάλη χαλαρότητα. Βασίζονται στο γεγονός ότι ο άλλος θα τους προσέξει και δεν δείχνουν να έχουν αίσθηση ότι κινδυνεύουν θανάσιμα.Οι περισσότεροι δεν μπαίνουν πολλές φορές στο κόπο να κοιτάξουν στη διασταύρωση αν έρχεται αυτοκίνητο ή μηχανή.

Όμως στα υπόλοιπα παρατηρούμε καθημερινά από ποδηλάτες να μην υπακούν σε κανένα σήμα. Κινούνται, αντίθετα σε μονόδρομο, παραβιάζουν στοπ και ερυθρό σηματοδότη, πηγαίνουν αριστερά στους δρόμους και κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς, τρέχουν με ταχύτητες που μπορούν να τραυματίσουν πεζούς κλπ.

Άλλοι πάλι (ιδιαίτερα ηλικιωμένοι) φορτώνουν το ποδήλατο λες και είναι καρότσα αγροτικού  πηγαινοερχόμενοι στα σούπερ μάρκετ και τη λαϊκή αγορά. Άλλες κυρίες, με... μεταμοντέρνες ανησυχίες βάζουν και παιδικό καθισματάκι στο πίσω μέρος να λες και θέλουν να πάρουν στο λαιμό τους και το παιδί τους.

 

Σχολείο και εξετάσεις και για τους ποδηλάτες, αν θέλουμε να έχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις στο δρόμο.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να οδηγούν και μετά να βγουν στους δρόμους;

Γιατί οι οδηγοί οχημάτων και οι μοτοσυκλεστές ξέρουν να οδηγούν?

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να σέβονται τους πεζούς, τους υπόλοιπους οδηγούς και τους κανόνες;

Γιατί οι πεζοί και οι υπόλοιποι σέβονται ο ένας τον άλλον?

Μήπως να μάθουν οι ποδηλάτες πρώτα να μη θέτουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους απαιτώντας να τους προσέξουν οι άλλοι;

Γιατί και όταν ο πεζός γονέας με καρότσι κατεβαίνει από το πεζοδρόμιο επειδή έχουν παρκάρει μοτοσυκλέτες ή το έχουν καβαλήσει αυτοκίνητα και το άλλο απέναντι δεν διασχίζεται με καρότσι, γιατί είναι τόσο στενό που περπατάει μόνο ένα άτομο, και αναγκάζεται να κυκλοφορήσει στο δρόμο δεν θέτει σε κίνδυνο τον εαυτό του και το παιδί του εξαιτίας της αδιαφορίας των άλλων και αναζητεί την προσοχή των άλλων?

Γενικά μας λείπει η παιδεία σε όλα τα επίπεδα.

Και να συμπληρώσω ακόμα και σε υλικοτεχνικό επίπεδο(πχ ρυθμίσεις φαναριών (δεν προλαβαίνεις να διασχίσεις τη μισή διάβαση όπως το φανάρι στο Σύνταγμα και έχει κοκκινίσει ήδη...)

Link to comment
Share on other sites

Αυτό με τα ξεχωριστά φανάρια για τους ποδηλάτες ..δεν το πιάνω. Γιατί δεν τους καλύτπουν τα υφιστάμενα φανάρια των δρόμων ?

Link to comment
Share on other sites

Κατά την άποψή μου, ούτε παιδεία μας λείπει, ούτε σε οδηγική ικανότητα υστερούμε. 

Υστερούμε σε θεσμούς. Έχουμε, αλλά είναι αδύναμοι. Και ως αδύναμοι, δεν έχουν τον σεβασμό μας. Και γιατί να τον έχουν άλλωστε, όταν οι νόμοι εφαρμόζονται αλα κάρτ από αυτούς; Προσωπικά θεωρώ σημαντικότερο επίτευγμα την ενίσχυση της επιτήρησης και του ελέγχου εφαρμογής των νόμων, παρά οποιαδήποτε υλικοτεχνική αναβάθμιση. Αυτό φυσικά αφορά όχι μόνο την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων, αλλά την συνολική του παρουσία ως πολίτη ενός ευνομούμενου κράτους. ("Ευνομούμενου" και μόνο που το γράφω με πιάνουν τα γέλια)

Edited by melissa
Link to comment
Share on other sites

 

Αυτό με τα ξεχωριστά φανάρια για τους ποδηλάτες ..δεν το πιάνω. Γιατί δεν τους καλύτπουν τα υφιστάμενα φανάρια των δρόμων ?

 

Αν πας Βερολίνο, θα καταλάβεις ακριβώς τον λόγο. Έχω οδηγήσει εκεί, για αυτό το λέω. Είναι δύσκολο να στο περιγράψω γραπτά, η διαφορά όμως είναι τεράστια.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.