Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Καταδικάστηκαν εργολάβος και μηχανικοί για θανατηφόρο ατύχημα σε οικοδομή


SIGIO

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 106
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Να καταθέσω επ΄αυτού την έγκυρη πληροφορία, ότι όντας σε συζήτηση στο γραφείο μου με τους επιθεωρητές εργασίας σε τυπικό τους έλεγχο στο Ολυμπιακό έργο και όταν τους έθεσα ακριβώς αυτή την ερώτηση (κατά το "ποιός επί τέλους κυβερνά αυτό τον τόπο" του "Εθνάρχη" ) ρωτώντας τους :

 

"μέσα απ΄όλους αυτούς που εμπλέκονται σε ένα τόσο μεγάλο έργο ποιός επίτέλους θεωρείται ως εργοδότης  ενός εργαζομένου και είναι υπεύθυνος και για την υποχρεωτική αναγγελία ενός ατυχήματος ?..."

 

μου απάντησαν αμέσως ορθα και κοφτά:

 

" αυτός που τον πληρώνει"....!

 

Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι είναι και ο μόνος που φέρει το φορτίο των ευθυνών οι οποίες αργότερα αναζητούνται ΚΑΙ από πολλούς περισσσότερους ....

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι, σε όλα τα σωστά που λέτε, να προσθέσω την στρέβλωση του εργατικού μας δικαίου:

 

Ο υπεργολάβος, που κλείνει μία δουλειά με τιμή μονάδος, που έχει υπό την εξουσία του το συνεργείο, που παίρνει τα λεφτά και πληρώνει μεροκάματα (κρατώντας εργολαβικό ποσοστό για την πάρτη του), που κόβει τιμολόγιο (αν χρειαστεί), και που δικαιολογεί δαπάνες υλικών και εργαλείων ως επαγγελματικά έξοδα, δεν θεωρείται ούτε από το ΙΚΑ, ούτε από τα δικαστήρια εργοδότης.

 

Είναι νταβατζής και αρχι-νονός με τις πλάτες του νόμου, μπορεί να εκμεταλλεύεται την μαύρη εργασία άλλων οικοδόμων, μεταναστών και προσφύγων, να πουλάει ένσημα, να τους εκθέτει σε κίνδυνο για ίδιο όφελος, να επιδεικνύει βαριά αμέλεια για την σωματική τους ακεραιότητα, χωρίς να τον ελέγχει κανείς.

 

Μπορεί να είναι γραμμένος στον ΟΑΕΔ και συγχρόνως να εργάζεται, μπορεί να φορτώνει τους εργάτες του στην καρότσα μαζί με τα σανίδια τις σκαλωσιές και τα τσιμέντα, μπορεί να απαιτεί εργασία μέχρι το βράδυ χωρίς -εννοείται- καμία υπερωρία, μπορεί να μην πληρώνει μεροκάματα "επειδή μπήκαμε μέσα".

 

 

εν κατακλειδι επειδη δεν υπαρχει τροπος να γινει αλλη εκπτωση στο εργο γινεται στην ποιοτητα.

 

ο μητσαρας (η ο αλια) που δουλευει στην οικοδομη απο τα 10 του θεωρειται μαστορας γιατι εχει 30 χρονια στο γιαπι ενω ταυτοχρονα εχει πληρη αγνοια κινδυνου της δουλειας που κανει - αυτο ειναι οξυμωρο , πως στα !#$@#$ μπορεις να θεωρεισαι μαστορας (και με Μ κεφαλαιο στην πιατσα) οταν πρακτικα δεν ξερεις αν θα γυρισεις σπιτι το μεσιμερι.

 

αυτα συμβαινουν γιατι υπαρχει τεραστεια ανοχη απο τους κατασκευαστες , γιατι τις καλες εποχες δεν ενδιαφερθηκαν ποτε για θεματα ποιοτητας (ντε φακτο , ελλειψη ασφαλειας = ελλειψη ποιοτητας) και γιατι επρεπε να παραδωθει το εργο - σιγα μην συμβει σε μενα.

 

η αποψη μου ηταν και ειναι και θα ειναι οτι τα μικρα οικοδομικα εργα που εγιναν και γινονται στη χωρα ειναι δουλειες του ποδαριου (απο πολλες αποψεις) με πολυ μεγαλο κοστος - ευθυνη μελετητων και επιβλεποντων- για αυτο και εχουν σημαντικες ελλειψης σε θεματα ποιοτητας και ασφαλειας. 

 

οπως πολλοι αναφερατε , εργα μεγαλων κατασκευαστικων εχουν μεγαλη διαφορα σε θεματα ασφαλειας κυριως (ενω στην πραξη παλι ο αλια δουλευει εκει) 

 

στον τομεα μου αυτα ειναι πρωτογνωρα (βασικα ειναι παρελθον εδω και 10+ χρονια για χωρες οπως η Κινα - για πιο πολιτισμενες δεν τα προλαβα καν)

δεν νοειται ναυπηγειο χωρις τμημα ασφαλειας εργασιας - ο επιστατης ασφαλειας σταματα την επισκευη αν χρειαστει (και μιλαμε για τζιρους μια πολυκατοικια σε 10 μερες , με προστιμο 20-30Κ η και παραπανω τη μερα , οχι μπαρμπουτσαλα) και δεν μπορει να του πει κανεις τιποτα , ουτε γενικος διευθυντης της COSCO αν μιλαμε πχ για κινα. 

δεν υπαρχει ΟΥΤΕ ενας εργατης που θα μπει στο πλοιο η στο μηχανουργειο η απλα θα κινειται στους διαδρομους του ναυπηγειου , χωρις μετρα προσωπικης εργασιας (κρανος/παπουτσια/γυαλια/γαντια) , δεν γινεται μεταφορα αντικειμενων αν δεν υπαρχει μανουβραδορος με ασυρματο ο οποιος απλα θα σταματησει τον γερανο αν προσπαθησει καποιος να περασει απο κατω (βλαμμενος) (και αν παμε σε πιο πολιτισμενα μερη απο Κινα, θα εχει πρωτα περασει διαχωριστικη ταινια στην περιοχη) δεν γινεται καμια θερμη εργασια αν δεν επιβεβαιωθει ο γυρω χωρος οτι δεν εχει εστιες πυρκαγιας κλπ κλπ

 

τη στιγμη που εγω σαν επιβλεπων του πλοιοκτητη διαπιστωσω οτι οποιοσδηποτε εργατης ενεργει κατα τροπο μη ασφαλη - τον στελνω στο διαολο σε δευτερολεπτα και μου ζητανε και συγγνωμη.

 

γιατι η ασφαλεια για τετοιου μεγεθους επιχειρησεις ειναι επιβεβλημενη και ελεγχεται απο οργανισμους πιστοποιησης. (και παρολα αυτα ατυχηματα ναι γινονται και ειναι παντα απο βλακεια - αλλα πολυ λιγοτερα) 

 

ποιος κατασκευαστης στην ελλαδα εχει πιστοποιημενο συστημα ασφαλειας;

ποιος κατασκευαστης στην ελλαδα εχει πιστοποιημενο συστημα ποιοτητας;

 

προφανως ατομικες επιχειρησεις που δεν βγαζουν ουτε εξοδα κινησης δεν εχουν τετοιες δυνατοτητες και ουτε προκειται ποτε να αποκτησουν. μεχρι λοιπον να γινουν εταιριες με κοινοπραξια μηχανικων (που θα μπορουσαν μειωσουν το κοστος τους σε πολλους τομεις) καλο θα ηταν το ρημαδο κρατος που εχουμε να δημιουργησει εταιριες παροχης υπηρεσιων ασφαλειας με δικαιωμα αναστολης αδειας σε περιπτωσεις που σημειωνονται παραπτωματα ασφαλειας.

ενα παλικαρι δηλαδη με 20 κιλα χαρτι πανω του που για καθε εργασια που αναθετει ο επιβλεποντας θα εδινε την εγκριση του (αφου μαζευε υπογραφες)  για να ξεκινησει και θα την σταματαγε αμεσα οταν τον γραφανε στα @@ τους οι μαστορατζες.

 

 

δεν ικανοποιειται ο υπευθυνος ασφαλειας δεν εχει εργο , απλα πραμματα και τοτε ολοι στρωνουν. 

Link to comment
Share on other sites

pankrok,

 

  έχεις πολύ δίκιο να ανατριχιάζεις με αυτά που διαβάζεις για τα οικοδομικά έργα εδώ σε σχέση με τις εργασίες σε πλοία. Μακάρι  να υπήρχε και για τα οικοδομικά έργα το νομικό-θεσμικό υπόβαθρο για πιστοποιήσεις τεχνιτών και εργασιών.  Για τις εργασίες πλοίων ευτυχώς παρεμβάλλονται  οι ship surveyors, οι ασφαλιστικές, το λιμενικό, οι έλεγχοι αξιοπλοίας, τα υποχρεωτικά πιστοποιητικά όπως το gas free και προ παντός οι πιστοποιημένοι εργατοτεχνίτες. Μου δόθηκε η ευκαιρία πριν δέκα χρόνια να γνωρίσω συγκολλητάδες ναυπηγείων και τους θαύμασα.  Για μία προσθήκη ορόφων  σε υφιστάμενο ειδικό κτίριο, αφού έκανα χημ. ανάλυση και έλεγχο συγκολλησιμότητας του παλιού χάλυβα, απαιτήθηκαν ειδικές συνθήκες θερμοκρασίας και τεχνικής συγκόλλησης με τον νέο S500s. Ο ιδιοκτήτης είχε μία θεία πλοιοκτήτη και του ζήτησα να με φέρει σ επαφή με τους συγκολλητάδες τους στο Πέραμα.  Τα πιστοποιητικά μόνο που μου έδειξαν από LLoyd΄s έφταναν για να τους εμπιστευτώ. Όμως και η παρουσία τους στο έργο ήταν υποδειγματική. Λεπτομερής εφαρμογή της συγκόλλησης με τους χρωματικούς δείκτες, δεξιότητα, συνέπεια, συνεννόηση, εργατικότητα ήταν στοιχεία που θα τα θυμάμαι. Για το τί συναντάμε στα οικοδομικά κάνε αν θέλεις τον κόπο να διαβάσεις και το #12 στο:

 

http://www.michanikos.gr/topic/46202-%CE%9F%CE%B9-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B6%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%82/page-2

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει δυνατότητα ασφάλισης, η οποία να μπορεί να καλύψει τα υπέρογκα έξοδα που - χτυπα ξύλο - μπορεί να προκύψουν από τέτοιες καταστάσεις ? Για τί ύψος ασφαλίστρου μιλάμε ? (αν το έχει κάνει κάποιος).

Επίσης δεν θα ήταν καλύτερο κάθε έργο να έχει - επιβεβλημένα - και μια ασφάλιση έτσι ώστε σε περίπτωση που αν κατι συμβεί να μπορεί τα κόστη - περιθάλψεις - αποζημιώσεις - ζημιές να καλύπτονται ?

 

Διαβάζεις για τα μεγαλειώδη και κολοσσιαία έργα της αρχαιότητας,του βυζαντίου, του μεσαίωνα, της αναγέννησης, και δε μπορείς παρά να αναρωτιέσαι αφ'ενός για το θάρρος και την τόλμη να κατασκευάσουν όλα αυτά σε μια εποχή χωρίς την τεχνολογία που έχουμε τώρα (και από πλευράς μελέτης, αλλά και μεθόδων κατασκευής) και αφ'ετέρου - με αφορμή την δυσάρεστη αυτή είδηση - την πληθώρα ατυχημάτων που θα είχαν.

Link to comment
Share on other sites

# vasili

Υπάρχουν διάφορα πακέτα ασφάλισης αστικής ευθύνης εργοδότου από ασφαλιστικές εταιρείες , την οποία κάνει ο εργοδότης και καλύπτει και το μηχανικό .(γκουγκλαρισέτο)

Link to comment
Share on other sites

Σε χώρες του πολιτισμένου κόσμου απαιτείται η ασφάλιση έναντι τρίτων του μηχανικού, του γιατρού κτλ. Δυστυχώς τα λάθη είναι μες τη ζωή. Επίσης η ασφάλιση έχει και ένα "καλό", όταν ένας επαγγελματίας έχει δυσάρεστα γεγονότα συχνά η ασφάλιση γίνεται τόσο ακριβή που ουσιαστικά βγάινει εκτός αγοράς.

Link to comment
Share on other sites

Γενικά το να μιλάμε για ευθύνες σε ένα πλαίσιο όπου η κατασκευή γίνεται με υπεργολάβους - αγρότες (έτσι είναι οι πιο πολλοί) , οι οποίοι δεν φαίνονται πουθενά, είναι αστείο. 

 

Γιατί το κράτος αποδέχεται αυτό το σύστημα ? Γιατί οι σοβατζήδες - σιδεράδες - μπετατζήδες - μπογιατζήδες είναι χωρίς καμία πιστοποίηση ? Γιατί δεν δηλώνονται κάπου ? Μα γιατί βολεύει τους εργολάβους....Αλλιώς το κόστος τους θα ήταν ένας θεός ξέρει πόσο. Φαντάζεστε η οικοδομή να γινόταν με όλα νόμιμα ? Ένσημα, φόροι κτλ που θα πήγαινε το κόστος ανά μ2 ??

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.