Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Engineer

Εξι στις δέκα εταιρείες δυσκολεύονται να βρουν εργαζομένους με δεξιότητες

Recommended Posts

Τον κίνδυνο να εγκλωβιστεί και να καθηλωθεί η Ελλάδα στις χώρες περιορισμένης παραγωγικής βάσης, χαμηλής προστιθέμενης αξίας, χαμηλών ειδικοτήτων και χαμηλών μισθών επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θ. Φέσσας, μιλώντας στην ημερίδα για τις σύγχρονες δεξιότητες και τον ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων.

 

«Εχουμε μπροστά μας μία μείζονα πρόκληση», τόνισε χαρακτηριστικά και επεσήμανε πως το 2030 πολλές από τις δουλειές που υπάρχουν σήμερα θα έχουν εξαφανιστεί, ενώ θα έχουν δημιουργηθεί άλλες που δεν μπορούμε σήμερα ούτε να φανταστούμε. Τα ρομπότ καταλαμβάνουν θέσεις ακόμη και υψηλής εξειδίκευσης και οι διεθνείς εξελίξεις δημιουργούν τον κίνδυνο να καθηλωθεί η χώρα μας μεταξύ των χωρών χαμηλής παραγωγικής βάσης και εξειδίκευσης.

 

Ο κ. Φέσσας υπογράμμισε το παράδοξο, να υπάρχουν 1 εκατ. άνεργοι που δεν μπορούν να βρουν δουλειά και ταυτόχρονα 60% των επιχειρήσεων-μελών του ΣΕΒ να δηλώνουν πως δυσκολεύονται να καλύψουν κενές θέσεις εργασίας εξαιτίας της έλλειψης προσωπικών, επαγγελματικών και τεχνικών δεξιοτήτων.

 

Posted Image

 

Προκειμένου, δε, να αποτραπεί ο κίνδυνος εγκλωβισμού της χώρας, απαιτείται μια ευρεία και σε μεγάλη κλίμακα κινητοποίηση επιχειρήσεων, εργαζομένων, πολιτείας και ακαδημαϊκής κοινότητας, για μια ολοκληρωμένη στρατηγική απασχόλησης.

 

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου παραδέχθηκε ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. Το ίδιο πρόβλημα έχει εντοπίσει στη Γαλλία και η κυβέρνηση Μακρόν, που επιχειρεί αυτή την περίοδο μια αντίστοιχη προσπάθεια μεταρρύθμισης του εθνικού συστήματος παραγωγής δεξιοτήτων, ενώ σε πολύ πιο ώριμο στάδιο βρίσκεται η Γερμανία, που έχει καταφέρει να διασυνδέσει επιτυχώς την αγορά με το εκπαιδευτικό της σύστημα δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην τεχνική εκπαίδευση.

 

Στην ημερίδα συμμετείχε και ο σύμβουλος της γαλλικής κυβέρνησης Ben Mezian Morad, που επεσήμανε πως το πρόβλημα επιδιώκεται να αντιμετωπιστεί με μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και ταυτόχρονα της αγοράς εργασίας. Βέβαια, η Ελλάδα βρίσκεται σε χειρότερη θέση από την πλειονότητα των υπολοίπων χωρών. Οπως χαρακτηριστικά, μάλιστα, τόνισε ο διευθυντής του τομέα Απασχόλησης και Αγοράς Εργασίας του ΣΕΒ Χρ. Ιωάννου, το δίλημμα, στο οποίο πρέπει να υπάρξει μια ενιαία εθνική στρατηγική, είναι εάν θα παράγουμε και θα εξάγουμε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, ή θα «εξάγουμε» το ειδικευμένο (και όχι μόνο) ανθρώπινο δυναμικό μας.

 

Την «επιτακτική ανάγκη» να αναβαθμιστούν οι βασικές δεξιότητες των εργαζομένων καταγράφει ο ΣΕΒ και στο εβδομαδιαίο δελτίο του για την οικονομία, στο οποίο επισημαίνεται η επείγουσα ανάγκη μιας αυτονόητης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο, καθώς τυχόν αδράνεια σήμερα σημαίνει ότι στο κοντινό μέλλον η οικονομία δεν θα μπορεί πλέον να λειτουργεί στοιχειωδώς στην ανταγωνιστική διεθνή αγορά, διότι θα υπάρχει χάσμα προσφοράς και ζήτησης ακόμη και των πιο βασικών δεξιοτήτων.

 

]Σήμερα στην Ελλάδα, το 38% των εργαζομένων παρουσιάζει τις ίδιες ή χαμηλότερες επιδόσεις από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στις βασικού επιπέδου γραμματικές και μαθηματικές δεξιότητες, καθώς και στις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων με τη χρήση υπολογιστών. Σε μία δεκαετία, όμως, το ποσοστό αυτό θα έχει μεγαλώσει στο 59%, εάν δεν αναβαθμιστούν οι βασικές δεξιότητες του πληθυσμού.

 

Πηγή: http://www.kathimeri...s-me-de3iothtes

 

Click here to view the είδηση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ρίζα του προβλήματος είναι η νοοτροπία και οι αξίες που έχει κάποιος.

 

Από τότε που ήμουν φοιτητής (20+ έτη πριν) θυμάμαι ότι το 95%+ των συμφοιτητών μου είχε ως προτεραιότητα να γίνει δημόσιος υπάλληλος και σε δεύτερη μοίρα το να γίνει ιδιωτικός υπάλληλος. Ούτε 5% δεν σκεφτόταν το ελεύθερο επάγγελμα.

 

Αρχίζοντας με αυτό το σκεπτικό, το πλάνο τους ήταν να δικτυωθούν κομματικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταναλώσουν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους σε δικτύωση και όχι σε απόκτηση δεξιοτήτων.

 

Σε μικρότερο βαθμό συνέβαλε η "διαρροή" θεμάτων κάποιων μαθημάτων που είχε "άκρη" κάποιος της παράταξης, η αντιγραφή καθώς και ορισμένες ομαδικές εργασίες όπου άλλος έκανε την δουλειά αλλά επειδή είχαν βγει οι ομάδες με κλήρωση ήταν από σπόντα μέσα.

 

Αν δεν υπάρχει κίνητρο, δεν κουνιέται ο άνθρωπος.

 

Συνεπώς η δια βίου μάθηση θα γίνει αναγκαία και σε συνδυασμό με τις βραχυχρόνιες συμβάσεις/συμβάσεις έργου θα πιεστούν όλοι να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους.

 

Εννοείται βέβαια ότι πολλοί είναι άξιοι και έχουν δεξιότητες, αλλά μεγάλο ποσοστό από αυτούς έχουν φύγει για το εξωτερικό ή έχουν γίνει ελεύθεροι επαγγελματίες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SDIM έλεος με τον φραπεδιαρη Έλληνα φοιτητή. Σε πληροφορώ σε όλον τον κόσμο ΟΛΟΙ οι νέοι στην πλειοψηφία τους θέλουν να κάθονται. Είδα και τους Άγγλους φοιτητές πόσο εργατικοί είναι. Απλά υπάρχει η κατάλληλη αγορά εργασίας που τους απορροφάει. Αυτό που λέει ο Φέσσας και το λέει συνεχώς ο ΣΕΒ σε βαθμό εμμονής, είναι να αρχίσουν τα ΑΕΙ - ΤΕΙ της χώρας να παράγουν εξειδικευμένους - έτοιμους υπαλλήλους για τις βιομηχανίες και λιγότερο θεωρητικούς επαγγελματίες που έχουν μία ευρεία γνώση αλλά δεν είναι εξειδικευμένοι. 

 

Π.χ. όχι ένας μηχανολόγος μηχανικός αλλά ένας εξειδικευμένος μηχανικός Logistics που θα ξέρει τέλεια τα προγράμματα που χρειάζεται μία μεγάλη εταιρεία.

 

Και εγώ ρωτώ. Γιατί δεν εκπαιδεύετε εσείς κύριε Φέσσα τους Έλληνες μηχανικούς ? Ηλίθιοι είναι ? Τι περιμένετε να ξέρει ο Έλληνας μηχανικός που δεν βρίσκει σοβαρή δουλειά πουθενά ? Που να μάθει αυτά που ζητάτε ? Να κάνει συνεχώς πιστοποιήσεις μπας και του κάτσει η θέση ? Υπάρχει π.χ. σοβαρή μελετητική ή κατασκευαστική εταιρεία στην Ελλάδα που ζητάει τα τρελά software και εμείς δεν τα ξέρουμε ? Πως γίνονται οι προσλήψεις στην Ελλάδα στον ιδιωτικό τομέα, θα μας τρελάνετε!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν λέω για φραπεδιάρη φοιτητή, ο καθένας στον ελεύθερο χρόνο του ας κάνει ότι θέλει.

Συμφωνώ ότι θέλουν να κάθονται, είναι στην φύση του ανθρώπου.

Και εγώ αν μπορούσα να επιβιώσω ξαπλωμένος στον καναπέ μου δεν νομίζω να έμενα μέχρι το βράδυ στο γραφείο.

 

Μιλάω για τα "όνειρα" που έκανε ο καθένας. Πολλοί είχαν ως στόχο ζωής το δημόσιο και μόνο το δημόσιο.

Στην Ελλάδα υπήρχε τέτοιος "μηχανισμός" που έδωσε την εντύπωση ότι μπορεί κάποιος να κάθεται χωρίς να κάνει τίποτα και να πληρώνεται. Να θυμίσω τα σκάνδαλα με υπαλλήλους που δεν τους είχε δει ποτέ κανείς, τους 40 κηπουρούς του νοσοκομείου του Ευαγγελισμού (δεν έχει κήπο) , τους 48.646 δημόσιους υπαλλήλους - φαντάσματα, τους υπαλλήλους που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν επειδή δεν έχουν γνώση Η/Υ καθώς και πολλές άλλες περιπτώσεις.

 

Η προετοιμασία για το δημόσιο είναι διαφορετική από την προετοιμασία για την ελεύθερη αγορά.

 

Μιλάω με επιχειρηματίες που μου λένε ότι εδώ και καιρό υπάρχει το πρόβλημα που αναφέρει το άρθρο. Δουλειά που οι ίδιοι την βγάζουν σε μια ώρα ο υπάλληλος ίσως να μην την τελειώσει σε μια μέρα. Άλλοι υπάλληλοι καταρρέουν και κλαίνε από την πίεση για πράγματα που οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες θεωρούμε ότι είναι λεπτομέρειες.

 

Υ.Γ. Σε καμία περίπτωση δεν υποτιμάω τους δημόσιους υπαλλήλους. Γνωρίζω και έχω φίλους δημόσιους υπαλλήλους οι οποίοι είναι φιλότιμοι άνθρωποι και είναι με το σπαθί τους στην θέση τους. Αναφέρω την νοοτροπία του "έχω μέσο και θα βρω μια καλή θέση να κάθομαι και να πληρώνομαι".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αλλο οι σπουδες, άλλο τα προσόντα.. άλλο οι δεξιοτητες.

Edited by terry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομίζω ο ΣΕΒ λέει να μπούνε προσόντα και δεξιότητες μέσα στις σπουδές. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παροιμίαι:
ψέματα, καταραμένα ψέματα και στατιστικές. (lies, damned lies and statistics)
πληρώνεις φυστίκια, παίρνεις μαϊμούδες. (you pay peanuts, you get monkeys)

 

Και όπου υπήρχαν εργαζόμενοι με δεξιότητες οι διάφοροι φέσσες τους μπέρδευαν με τα παιδιά με μηχανάκι και για όλες τις δουλειές.

 

Αν οι φέσσες μιλάνε για διάφορα πιασάρικα όπως πχ transferable skills και continuing professional development και το λουρί τους, κρύβουν ότι σεμινάρια, μεταπτυχιακά κλπ κοστίζουν σε χρόνο και σε χρήμα, δεν θα κάψει κάποιος 20k€+ για επιμόρφωση και εξετάσεις (και πιθανόν εξοπλισμούς) για προσληφθεί από έναν χέσσα για peanuts και να πρέπει να κάνει και άλλες 20 δουλειές στη βλαχοεταρεία τους και να απολυθεί 6 μήνες - 1 χρόνο αργότερα όταν θα έχει τελειώσει το πρότζεκτ ή η εταιρεία θα έχει χάσει τη δουλειά.

 

Τελος, αν οι  εταιρείες ήθελαν εργαζόμενους με δεξιότητες και αριστερότητες τότε είτε θα τους είχαν βρεί είτε δημιουργήσει.

Το ανθρώπινο δυναμικό των χείριστων επιχειρήσεων σεβ το επιλέγουν τα HR Dept μετά από 3-4 interviews με άσχετους παρατρεχάμενους και μπιστικούς του αφεντικού-ιδιοκτήτη.

 

edit: καλή τύχη στο ψάξιμο.

ξανά-edit: τα παιδιά που βγαίνουν από τις σχολές έχουν καλές γνώσεις.

Edited by AMHxaNos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μήπως οι εταιρίες φταίνε που ζητούν να έχουμε 50 χρόνια προϋπηρεσία και να έχουμε δουλέψει στη ΝΑΣΑ; τι θα πει δεξιότητες; ένας που δεν έχει δουλέψει τι δεξιότητες μπορεί να αποκτήσει;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλό θα ήταν να μας πει ο κ. Φέσσας το ποσοστό επί του τζίρου που ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ οι εταιρίες που εκπροσωπεί, στην εκπαίδευση του ανθρωπίνου τους δυναμικού...

Μετά να το συγκρίνει με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των αντιστοίχων εταιρίων... 

Και μετά να ξανακάνει ημερίδα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το διαπιστώνω κι εγώ που κινούμαι και εκτός ελευθέρου επαγγέλματος μηχανιλικίου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.