Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Εξι στις δέκα εταιρείες δυσκολεύονται να βρουν εργαζομένους με δεξιότητες


Engineer

Recommended Posts

Ακόμα και κάποιες από αυτές τις δεξιότητες κανονικά θα έπρεπε να τη βρίσκει από αυτούς που σήμερα είναι φιλόλογοι και με το ζόρι γράφουν στο excel, όχι από μηχανικούς που σπούδασαν 10 χρόνια.

 

Μην το λες, ξερω πολλους μηχανικους που χωρις πλακα δεν ξερουν excel. Λενε οτι το εχουν ξεχασει μετα την σχολη, γιατι ειναι μηχανικοι που δουλευουν σε εργοταξια ή της "δουλειας"......

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 121
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ο μηχανικός πλέον έχοντας ως βασική γνώση το θεωρητικό υπόβαθρο της σχολής (και λιγότερο το τεχνικό) βγαίνει στην αγορά εργασίας χωρίς να έχει κάποια ιδιαίτερη επαφή με το αντικείμενο. Βγαίνοντας από τη σχολή έρχεσαι σε επαφή με πρότυπα, προδιαγραφές, πιστοποιήσεις, συμβάσεις, νομοθεσία, φορολογικά, οικονομικά, επαγγελματικές συναλλαγές (ψυχολογία του πελάτη,πως κινείται η αγορά, δημόσιες σχέσεις κλπ) είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας είτε ως μισθωτός.

Θα αναγκαστείς να ασχοληθείς με διάφορα για να επιβιώσεις πλέον έτσι όπως κινείται η αγορά.

Για να είσαι αποτελεσματικός/αποδοτικός είτε θα πρέπει να επενδύσεις ο ίδιος στον εαυτό σου είτε ο εργοδότης σε σένα. Και αυτό θα γίνει όταν γνωρίζεις τι απαιτείται για το αντικείμενο το οποίο ασχολείσαι. Πχ θα ασχοληθείς με ΕΗΕ θα πρέπει να ξέρεις σχεδιαστικό πρόγραμμα (πχ autocad 2D), πρόγραμμα φωτοτεχνίας (πχ RELUX), πρόγραμμα εηε (πχ 4Μ), [προγράμματα τύπου MS OFFICE, αν θες να κάνεις ένα βήμα παραπάνω μαθαίνεις και ένα τύπου MS PROJECT και πάει λέγοντας...

Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μπορείς να αξιοποιήσεις πλήρως τις δυνατότητες ενός προγράμματος/διαδικασίας πάνω στο πεδίο το οποίο ασχολείσαι, να εξοικονομείς χρόνο στην καθημερινότητα σου το οποίο έχει και οικονομικό αντίκρυσμα γιατί θα μπορείς να βγάλεις περισσότερη δουλειά άνετα (πχ άλλο να γράφεις μια εντολή στο AUTOCAD και άλλο να τη ψάχνεις στη μπάρα, ή άλλο να ξέρεις VB και να την εφαρμόζεις στο excel Κλπ), να δημιουργήσεις κάτι, να κάνεις ένα συνδυασμό εφαρμογών, να μπορείς να παρουσιάσεις μία εργασία/έρευνα/μελέτη/προσφορά η οποία θα κερδίσει τον πελάτη, θα εντυπωσιάσει τον εργοδότη σου, θα ικανοποιήσει και σένα ότι έκανες μια καλή δουλειά,  ότι είσαι επαγγελματίας, και ακόμα καλύτερα να το δεις να υλοποιείται. 

Όμως τα πεδία επειδή είναι αρκετά, οι δουλειές δεν είναι πολλές, πολλοί προσπαθούν να αρπάξουν ευκαιρίες ασχολούνται όλοι με όλα και όλοι ξέρουν τα πάντα. Οπότε όταν δεν θα έχει δουλειά με πχ ΕΗΕ, θα κάνεις μια μελέτη για ένα φυσικό αέριο, για net metering, για επισκευές η/μ και πάει λέγοντας. Με σκοπό να έχεις ένα εισόδημα και να μην χαθεί ο πελάτης/σε απολύσει ο εργοδότης. Και φυσικά μετά προκύπτουν οι προχειρότητες, οι τσαπατσουλιές, η ανευθυνότητα, το άγχος, η πίεση κλπ

Link to comment
Share on other sites

...  Νομίζω ότι υπερεκτιμήσαμε τη σοβαρότητα του δημοσιεύματος ...

Πράγματι έχουμε πάρει στα σοβαρά ένα κείμενο, έκθεση ιδεών, γραμμένο κατά παραγγελία και που απευθύνεται σε λίγους, πχ κυβέρνηση.

Tο οικοσύστημα που ζει ο φέσσας χρειάζεται κυρίως χειρωνακτική εργασία και αυτή part-time, κατά προτίμησιν outsourcing και να μπορεί να μετακινείται.

Τα άλλα που λέει για δεξιότητες ειναι απλώς εκφράσεις του συρμού για να κάνει εντύπωση.

 

Επίσης η δουλειά του μηχανικού δεν είναι να ξέρει speadsheets, databases, desktop publishing, προγράμματα λογιστηρίου και αποθήκης, να στήνει τον server και άλλα διάφορα.

Δουλειά του είναι να ξέρει τα εργαλεία της επιστήμης του, πχ προγράμματα μηχανολογικών, αρχιτεκτονικών κλπ.

 

Μόνον ένας φέσας θα έβαζε κάποιο, τυχαίο άτομο, από τους 1,500,000 ανέργους να του κάνουν φόρμουλες ή μοντέλα στο εξέλ.

Αλλά σε αυτούς που απευθύνεται (κυβέρνηση, τράπεζες, "φορείς") δεν πειράζει, όποιον και να βάλει.

Edited by AMHxaNos
Link to comment
Share on other sites

Δουλειά του είναι να ξέρει τα εργαλεία της επιστήμης του, πχ προγράμματα μηχανολογικών, αρχιτεκτονικών κλπ.

 

Μια μικρή διόρθωση: ούτε κι αυτά είναι δουλειά του μηχανικού. γι' αυτά υπάρχουν οι σχεδιαστές, οι μοντελίστες, οι εργαστηριακοί κλπ. ασφαλώς και ο σωστός μηχανικός τα γνωρίζει και αυτά όπως φυσικά και τα εμπορικά πακέτα του όφις, αλλά η δουλειά του δεν είναι να εφαρμόζει μεθοδολογίες αλλά να δημιουργεί μεθοδολογίες και να παίρνει την τελική απόφαση, βάσει των δεδομένων που θα του φέρει το προσωπικό της εταιρείας μέσω σχεδίων, μετρήσεων, αναλύσεων, προσομοιώσεων, κλπ.

Link to comment
Share on other sites

george_m διαφωνω σε αυτο που λες, ο μηχανικος ειναι εκει για να εφαρμοζει η δημιουργια τεχνικων και μεθοδων ειναι αλλο κομματι (οχι του μηχανικου). Ο μηχανικος πρεπει να ξερει το προγραμμα που θα κανει μετρησεις, αναλυσεις, προσομοιωσεις, αυτος πρεπει να στο στησει να το "τρεξει" να παρει αποτελεσματα να τα κρινει και να αποφασισει, οχι καποιο αλλο προσωπικο που δεν ξερει την θεωρια πισω απο το εκαστοτε προγραμμα.

Edited by george_RES
Link to comment
Share on other sites

o ΣΕΒ δεν βρίσκει αλλά τα παιδιά που φεύγουν έξω βρίσκουν και εκπαιδεύονται σε πολύ σοβαρότερες επιχειρήσεις απο αυτές του ΣΕΒ. Το πρόβλημα δεν το έχουν τα παιδιά που ψάχνουν δουλειά αλλά ο ΣΕΒ που δεν ψάχνειι εργαζόμενους αλλά κρέατα να τους πιει το αίμα.

Φυσικά όλα αυτά χάρη στις κυβερνήσεις μας

Edited by streetas
Link to comment
Share on other sites

george_m διαφωνω σε αυτο που λες, ο μηχανικος ειναι εκει για να εφαρμοζει η δημιουργια τεχνικων και μεθοδων ειναι αλλο κομματι (οχι του μηχανικου). Ο μηχανικος πρεπει να ξερει το προγραμμα που θα κανει μετρησεις, αναλυσεις, προσομοιωσεις, αυτος πρεπει να στο στησει να το "τρεξει" να παρει αποτελεσματα να τα κρινει και να αποφασισει, οχι καποιο αλλο προσωπικο που δεν ξερει την θεωρια πισω απο το εκαστοτε προγραμμα.

 

σε μια ομάδα εργασίας το στήσιμο του μοντέλου θα γίνει μεν από τον προϊστάμενο μηχανικό, αλλά η λήψη μετρήσεων, η εισαγωγή των δεδομένων στα προγράμματα και η δημιουργία των τελικών σχεδίων μπορεί να γίνεται κι από το άλλο προσωπικό. τα αποτελέσματα σίγουρα θα επιστρέψουν πάλι στο μηχανικό για να κρίνει και να αποφασίσει το επόμενο βήμα. αυτό δε σημαίνει ότι ο μηχανικός δε γνωρίζει τη δουλειά που κάνουν οι άλλοι,  ούτε φυσικά και οι άλλοι θα είναι εντελώς άσχετοι από τη θεωρία αλλά καλό είναι να καταμερίζεται η εργασία ώστε να βγαίνει πιο γρήγορα. 

 

αν η δημιουργία τεχνικών μεθόδων δεν είναι δουλειά του μηχανικού τότε ποιανού είναι; 

 

το πρόβλημα το έχουν αυτοί που αρνούνται να μάθουν να κάνουν μια δουλειά και κάθονται περιμένοντας μια προκήρυξη για συμβασιούχους στο δημόσιο, με την ελπίδα σιγά σιγά να μονιμοποιηθούν.. δυστυχώς είναι και οι περισσότεροι.

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

σε μια ομάδα εργασίας το στήσιμο του μοντέλου θα γίνει μεν από τον προϊστάμενο μηχανικό, αλλά η λήψη μετρήσεων, η εισαγωγή των δεδομένων στα προγράμματα και η δημιουργία των τελικών σχεδίων μπορεί να γίνεται κι από το άλλο προσωπικό. τα αποτελέσματα σίγουρα θα επιστρέψουν πάλι στο μηχανικό για να κρίνει και να αποφασίσει το επόμενο βήμα. αυτό δε σημαίνει ότι ο μηχανικός δε γνωρίζει τη δουλειά που κάνουν οι άλλοι,  ούτε φυσικά και οι άλλοι θα είναι εντελώς άσχετοι από τη θεωρία αλλά καλό είναι να καταμερίζεται η εργασία ώστε να βγαίνει πιο γρήγορα. 

 

αν η δημιουργία τεχνικών μεθόδων δεν είναι δουλειά του μηχανικού τότε ποιανού είναι; 

 

το πρόβλημα το έχουν αυτοί που αρνούνται να μάθουν να κάνουν μια δουλειά και κάθονται περιμένοντας μια προκήρυξη για συμβασιούχους στο δημόσιο, με την ελπίδα σιγά σιγά να μονιμοποιηθούν.. δυστυχώς είναι και οι περισσότεροι.

george_m ο προισταμενος μηχανικος ειναι εκει για να ακολουθει τα παγκοσμια στανταρντ, o μεσος μηχανικος ΔΕΝ ειναι εκει για να δημιουργει τεχνικες. Οι τεχνικες δημιουργουνται απο state of the art εργα, και αυτα σπανιζουν, ή απο διδακτορικά ή απο επιστημονικά project.

Δουλεια του καλου μηχανικου ειναι να στηνει μοντελα, να τα εφαρμοζει, να τα αναλυει και ολα αυτα να τα κανει με βαση την αναλογια προσπαθειας (κοστος)/ κερδος. 

Edited by george_RES
Link to comment
Share on other sites

Εγώ το βλέπω σε περίοδο εικοσαετίας και άμα, γιατί υπάρχουν τεχνολογικοί περιορισμοί, που είναι δύσκολο να ξεπεραστούν σήμερα (κυρίως λόγω υλικών). Η υπολογιστική ισχύς που απαιτείται είναι πολύ ακριβή για να έχουμε ευρεία εφαρμογή και αν δεν το έχετε πάρει χαμπάρι σε επίπεδο επεξεργαστών έχουμε πιάσει ταβάνι τα τελευταία περίπου 10 χρόνια. Μπορεί στα εργαστήρια της google, της microsoft κλπ να κάνουν παπάδες, αλλά είναι όλα σε πειραματικό στάδιο και με πολλά προβλήματα.

Δεν είναι σε πειραματικό στάδιο.

H mercedes ήδη από το 2016 διαθέτει την Eclass με αυτόματη πλοήγηση

Έχουν περάσει 3 έτη, σε λίγα χρόνια θα μπει επόμενης γενιάς αυτόματη πλοήγηση στα καλά μοντέλα και η τωρινή τεχνολογία θα ενσωματωθεί στα μικρά μοντέλα.

Το να γινεται συνεχης εκπαιδευση στο επαγγελμα του μηχανικου δεν ειναι κακο, αντιθετως ειναι το μονο φυσιολογικο και πρεπει ολοι να το εχουμε σαν αρχη εαν θελουμε να δουλευουμε. 

 

Ενα σεμιναριο σε μηχανικους για μετεκπαιδευση με μεση διαρκειa 1-2 ωρες χρειαζετε τουλαχιστον 100-120 slides. Επειτα ο ομιλητης πρεπει να φρεσκαρει ολα μα ολα τα θεματα στα οποια θα αναφερθω για να ειναι ετοιμος για ερωτησεις. 

Στην περιπτωση δε που πρεπει να γραφτει ενα νεο βιβλιο ή μια πιστοποιηση ο χρονος και η δουλεια που χρειαζεται ειναι πολυ μεγαλυτερος.

 

Το τι θα παρει ο μηχανικος απο ολα αυτα, εξαρταται γιατι τα κανει. Οσα χρονια και να εχει προυπηρεσια και απο οποιοδηποτε πανεπιστημιο κ εαν εχει βγει ολοι μα ολοι οι μηχανικοι σε ολο τον κοσμο πληρωνουν για να επανα-εξειδικευονται και πολλες φορες στον τομεα που ξερουν. Ποσο μαλλον σε νεους τομεις.

 

Η τεχνολογια και τα μεσα αλλαζουν τοσο μα τοσα γρηγορα, που ο μεσος μηχανικος δεν ειναι σε θεση να ακολουθει οσο ορεξη κ να εχει, για αυτο χρειαζεται στοχευση και μετε-εκπαιδεθση.

Δυστυχώς στην τεχνητή νοημοσύνη δεν αρκεί 1~2 ώρες. Προσωπικά έχω αφιερώσει ήδη 100 ώρες το 2017 και υπολογίζω τουλάχιστον άλλες 300 ώρες το 2018 για να επεκτείνω τις γνώσεις μου. 

2. Που κολλάει η τεχνητή νοημοσύνη σε επιστήμες μηχανικού; Ακόμη και η αυτοκινούμενη οδήγηση σχεδιάζεται και επιβλέπεαι από ανθρώπους. Φυσικά θα χαθούν θέσεις εργασίας, αλλά όχι από εξειδικευμένους τεχνικούς. Οπότε, η επίκληση της τεχνητής νοημοσύνης είναι άτοπη. Τεχνητή νοημοσύνη στην Ελλάδα;; Χαχα! Εδώ ένας άνθρωπος πεθαίνει και πρέπει να δηλώσεις τον θάνατο 6 φορές! Πλάκα κάνουμε;

 

6. Ας φέρουμε ένα παράδειγμα στο μυαλό μας: Έστω ένας Μηχανολόγος Μηχανικός με Διδακτορικό από Μόναχο. Ηλικία 40 χρονών και εμπειρία 10 ετών σε μεγάλα πρότζεκτ στη Γερμανία. Μισθός (πολύ πεσιμιστικά): 7000 μηνιαίως. 2 παιδιά. Θέλει να γυρίσει Ελλάδα να προσφέρει. Με τί μισθό θα τον προσλάβει η εταιρεία; 1000 Ευρώ;2000 Ευρώ; Καθαρά; Υπάρχει φορολογική σταθερότητα; Υπάρχει ασφαλιστική σταθερότητα λόγω ΕΦΚΑ; Ο μάνατζερ τί θα του πεί; Κύριε, γιατί πήρατε διδακτορικό ή εμείς έχεουμε 10 ωρο χωρίς χρέωση υπερωριών; Εγώ στη θέση του θα τους έφτυνα και θα έφευγα.

 

7. Ο ανωτέρω άνθρωπος θέλει να μπει στο Δημόσιο. Θα μπει; Στον ΑΣΕΠ δεν μπορεί να αποδείξει την εμπειρία του! Οπότε, χυλόπιτα κι από εκεί!

Συμπέρασμα: Το ανίκανο κομματικό κράτος σε συνδυασμό με κοντόφθαλμους επιχειρηματίες (80%, αφήνω ένα 20% ως εξαίρεση) δεν θα επιτρέψουν ΠΟΤΕ την αξιοποίηση ικανών ανθρώπων.

Σημείωση: Δείτε τον πρωθυπουργικό σύμβουλο, που καθαρά παίρνει περισσότερο από το 90% των μηχανικών.

2. Ο μηχανικός είναι αυτός που θα εκπαιδεύσει την τεχνητή νοημοσύνη. Η τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί γνώσει πληροφορικάριου και μηχανικού για να υλοποιηθεί. Θα χαθούν οι θέσεις εργασίας με τυπική (βαρετή ίσως) δουλειά και θα ανοίξουν νέες εξειδικευμένες.

 

6. Αν εργάζεται 10 χρόνια στην Γερμανία και αφήνει κάτι στην άκρη, θα επιστρέψει με 200.000€, θα πάει και ένα ΕΣΠΑ να ανοίξει μια μικρή τουριστική μονάδα με καμιά δεκαριά κλίνες και θα ζήσει εκεί την υπόλοιπη ζωή του ως ξενοδόχος. Το να έρθει σε βιομηχανία θα είναι μεγάλο βήμα προς τα πίσω.

 

7. Δημοκρατία σημαίνει να γίνει ότι θέλουν οι περισσότεροι. Από την στιγμή που οι περισσότεροι προτιμούν την εξασφάλιση του τωρινού συστήματος και όχι την αξιοκρατία, δημοκρατικά δέχονται και οι υπόλοιποι ότι έτσι είναι τα πράγματα. Όταν αποφασίσει η πλειοψηφία ότι δεν πάει άλλο, τότε θα διορθωθούν τα πράγματα. Το τωρινό σύστημα ευνοεί τους άνεργους, τους φοιτητές, τους ρομά και πολλές άλλες ειδικές ομάδες πληθυσμού οι οποίοι ακόμα και χωρίς δουλειά παίρνουν επιδόματα και παροχές που  ακόμα και ο εργαζόμενος συχνά δεν τα φτάνει.

Ακόμα και κάποιες από αυτές τις δεξιότητες κανονικά θα έπρεπε να τη βρίσκει από αυτούς που σήμερα είναι φιλόλογοι και με το ζόρι γράφουν στο excel, όχι από μηχανικούς που σπούδασαν 10 χρόνια.

Ποιο excel; Οι περισσότεροι μέχρι το calculator φτάνουν, άντε και κανέναν πίνακα στο word με το Tab.

Edited by sdim
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.