Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

ΣτΕ: Η κατάργηση αγροτικών οδών και η διάνοιξη νέων δεν είναι αρμοδιότητα των δήμων


Engineer

Recommended Posts

Η επταμελής, σύνθεση του Ε΄Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάνθηκε ότι η κατάργηση αγροτικών οδών και η διάνοιξη νέων, σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές, δεν μπορεί να γίνεται από τους δήμους και τις κοινότητες, καθώς αποτελεί αρμοδιότητα του σχετικού υπουργείου.

 

Ξενοδοχειακή εταιρεία στην Πελοπόννησο υπέβαλε αίτηση στον τοπικό δήμο ζητώντας τη «μεταφορά» αγροτικών δρόμων, μήκους 1.840 μ., που διέρχονται από την ιδιοκτησία της στην εκτός σχεδίου και εκτός οικισμού περιοχή και την αντικατάστασή τους με άλλες οδούς, μήκους 2.600 μ. και πλάτους 6 μ., με σκοπό την τουριστική αξιοποίηση της ιδιοκτησίας της, με τη δημιουργία γηπέδου γκολφ 18 οπών και ξενοδοχείου επιπλωμένων διαμερισμάτων 5 αστέρων, δυναμικότητας 736 κλινών.

 

Το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε τη «μεταφορά» των αγροτικών δρόμων, υπό την προϋπόθεση -μεταξύ των άλλων- ότι «η δαπάνη μεταφοράς των αγροτικών δρόμων πλάτους τουλάχιστον 6 μέτρων (διάνοιξη, διαμόρφωση, ασφαλτόστρωση) θα βαρύνει την ξενοδοχειακή εταιρεία και θα πραγματοποιηθεί σε βάρος της ιδιοκτησίας της». Στη συνέχεια υπεγράφη μεταξύ του δημάρχου και της εταιρείας η συμβολαιογραφική πράξη «ανταλλαγής γηπεδικών χώρων για τη δημιουργία αγροτικών οδών».

 

Όμως, ιδιοκτήτρια αγροτεμαχίου της επίμαχης περιοχής, άσκησε στην αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου προσφυγή κατά της απόφασης αυτής του δημοτικού συμβουλίου, η οποία έγινε δεκτή και η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ακυρώθηκε «ως μη νόμιμη», με την αιτιολογία, αφ’ ενός ότι το δημοτικό συμβούλιο δεν είχε αρμοδιότητα να εγκρίνει τη «μεταφορά» αγροτικών δρόμων, διότι η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ (όταν έγινε η προσφυγή), και αφ’ ετέρου ότι η προκείμενη «μεταφορά οδών» αποσκοπούσε στην εφαρμογή «ιδιωτικού σχεδίου ρυμοτομίας», το οποίο απαγορεύεται από το νομοθετικό διάταγμα της 17.7.1923».

 

Κατόπιν αυτών, η εταιρεία προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση της επιτροπής της Περιφέρειας Πελοποννήσου και το Ε΄Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με την υπ΄αρθμ. 665/2018 απόφασή της με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Αθανάσιο Ράντο και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Θεόδωρο Αραβάνη, απέρριψε την αίτηση της εταιρείας.

 

Όπως αναφέρει το ΣτΕ στην απόφασή του, «ο δήμος αναρμοδίως ενέκρινε την κατάργηση και τη δημιουργία αγροτικών οδών, διότι η σχετική αρμοδιότητα ασκείται με πράξη του αρμόδιου για τον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό κρατικού οργάνου» όπως επίσης «αναρμοδίως ο δήμος επελήφθη του ζητήματος της δημιουργίας κοινοχρήστων χώρων αγροτικών οδών με παραχώρηση ιδιωτικών εκτάσεων της αιτούσας, διότι το ζήτημα -αν η εν λόγω παραχώρηση είναι νόμιμη και αν δι’ αυτής σχηματίζονται νέοι κοινόχρηστοι χώροι με σκοπό την δημιουργία ιδιωτικού σχεδίου ρυμοτομίας ή όχι- κρίνεται από το όργανο και με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 411 παρ. 4 του Κ.Β.Π.Ν. Επομένως, η επίμαχη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου «ορθώς ακυρώθηκε»».

 

Ακόμη, στη δικαστική απόφαση αναφέρεται, ότι σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 24 του Συντάγματος «το οδικό δίκτυο ενός ΟΤΑ δεν αποτελεί τοπική του υπόθεση, εφ’ όσον συνάπτεται τόσο με το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας, όσο και με την προστασία των γεωσυστημάτων του φυσικού χώρου, τα οποία αποτελούν στοιχείο της εθνικής φυσικής κληρονομιάς» ενώ «αποκλείονται οι αποσπασματικές και απρογραμμάτιστες πράξεις διαχειρίσεως του οδικού δικτύου, όπως η διάνοιξη, διαπλάτυνση και κατάργηση οδών βάσει ενετοπισμένων εκτιμήσεων με γνώμονα την εξυπηρέτηση τοπικής ανάγκης, χωρίς υπολογισμό των ευρύτερων επιπτώσεων που αυτές ενδέχεται να έχουν».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Και γ.. τις αρμοδιότητες που έχουν δώσει στους ΟΤΑ. Ούτε ένα χωματόδρομο δεν μπορούν να αλλάξουν...

 

Οσο για το ΣτΕ τι να πει κανείς . Ο χωματόδρομος στα χωράφια είναι μέρος του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού..

 

Τα απολιθώματα είναι ζωντανά...

Link to comment
Share on other sites

Κάπου το είχα δει αυτό. Και καλά το υπουργείο γνωμοδοτεί αν ο δρόμος θα είναι προς καλλιέργειες ή κάτι άλλο. Αλλά ναι, είναι έτσι 95 χρόνια τώρα.... :P

Από την άλλη, τραβάς δρόμο προς το χωράφι σου, με τις ελιές και τις λεμονιές, που όλως τυχαίως είναι και άρτιο και οικοδομήσιμο ή συνορεύει με ήδη κτισμένο γειτονικό, και από εκεί που περνάς να φορτώσεις λεμόνια, περνάει και ο γείτονας να πάει στην βίλλα του....

Link to comment
Share on other sites

"Το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε τη «μεταφορά» των αγροτικών δρόμων ....." !!!!!!!!

 

και μάλλον με κάποια σχετική πλειοψηφία ενός - δύο δημοτών.... (της Κας Τζένης, ας πούμε,  με την σχολή χορού και του Κου Μπάμπη με το κεντρικό σουβλατζίδικο).....

 

Άντε καλοί μου δημότες και σ΄ανώτερα .....

να "μεταφέρετε" και αεροδρόμια με τις επιτροπές γειτονιάς ....

Link to comment
Share on other sites

ΤΧΣ  :D  :D  :D  :D

 

εδώ κάθε υπηρεσία έχει δικό της δίκαιο

π.χ. το κτηματολόγιο απαγορεύει τη μεταγραφή συνενώσεων μη χάσει την είσπραξη από κανένα "δικαίωμα", οι ΥΔομ θεωρούν τους αγροτικούς δημοτικούς επιβάλλοντας περιορισμούς στη δόμηση, οι περιφέρειες και το υπεν θεωρούν άκυρες μελέτες ως ισχύουσες, όλα είναι αυθαίρετα εκτός αν είναι mall

γιατί να μην έχουν και οι δήμοι δικό τους δίκαιο???

 

εξάλλου η συνταγματικότητα ή αντισυνταγματικότητα κρίνεται με το αν επιφέρει απώλεια εισοδήματος στους δικαστές, un gran casino (αυτο)αποκαλούμενο δημοκρατία (που έτσι είναι, τι? μόνο το σοσιαλισμό θα δυσφημίζουμε?)

Link to comment
Share on other sites

αγροτική οδός αρμοδιότητα του... Υποδομών;;;

... να ήταν του Γεωργίας, να το καταλάβω, αλλά το Υποδομών; Αυτοί σταματάνε στο δευτερεύον/τριτεύον εθνικό (ούτε καν επαρχιακό).

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον η επιχείρηση πήγε για μαλλί, και βγήκε κουρεμένη

Απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι, αγόρασε δύο γεωτεμάχια τα οποία χωρίζονταν από αγροτικό δρόμο 

Αν ο δρόμος προϋπάρχει του 1923 έχει τις προϋποθέσεις για χαρακτηρισμό, οπότε η "αντικατάστασή" του κολλάει νομικά

Αν έχει δημιουργηθεί μετά το 1923 αποτελεί δουλεία (τοις πράγμασι) και μπορεί να αντικατασταθεί από άλλη δουλεία, με την προϋπόθεση ότι συμφωνούν οι χρήστες του.

Αυτά, είτε τα γνώριζε η επιχείρηση αλλά εποίησε την νήσσαν 

είτε οι νομικοί και τεχνικοί σύμβουλοί της την πάτησαν

και βέβαια, τα δημ. συμβούλια δεν μπορούν να ρυμοτομούν κατά το δοκούν

εκτός κι αν έπεσε λαδάκι....

Link to comment
Share on other sites

Είτε ήταν η Τζένη είτε η Μαρούλα είτε ο μπαρμπαγιάννης, όταν πρόκειται για το Costa Navarino (αυτό καταλαβαίνω από το άρθρο και το τρίπτυχο Πελοπόννησος - γκολφ - 5*) είναι το ίδιο και το αυτό. Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αν εννοεί το υπάρχον (στου Ρωμανού) ή το καινούριο στου Κυνηγού.

Edited by Directionless
Link to comment
Share on other sites

Και γ.. τις αρμοδιότητες που έχουν δώσει στους ΟΤΑ. Ούτε ένα χωματόδρομο δεν μπορούν να αλλάξουν...

 

Οσο για το ΣτΕ τι να πει κανείς . Ο χωματόδρομος στα χωράφια είναι μέρος του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού..

 

Τα απολιθώματα είναι ζωντανά...

Μόνο και μόνο που γίνεται το 2018 αναφορά σε ΝΔ του 1923 τα λέει όλα. Είναι μεγάλη πληγή. Έχουν κολλήσει δεκάδες, μην πω εκατοντάδες επενδυτικά σχέδια σε όλη την Ελλάδα με αυτό το ΝΔ. Μιλάμε για απώλειες δις € όλα αυτά τα χρόνια. Κατά τα άλλα θέλουν ανάπτυξη...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.