Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

«Απόβαση» του EuroAsia Interconnector στην Κρήτη – Τεχνικά συνεργεία ξεκίνησαν τον σχεδιασμό για την διασύνδεση με την Αττική


Engineer

Recommended Posts

Τα συνεργεία κατέγραψαν περιοχή 2.000 στρεμμάτων στην Κορακιά του δήμου Μαλεβιζίου και προχώρησαν επιτόπου σε εργασίες καταγραφής και χωροθέτησης των εγκαταστάσεων του project.

Έντονη κινητικότητα καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες γύρω από την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης, κατ’ αρχήν με την Πελοπόννησο, αλλά και στη συνέχεια με την Αττική και με την Κύπρο, στο πλαίσιο του EuroΑsia Interconnector. 

Είναι ενδεικτικό ότι χθες (11/4) ο ΑΔΜΗΕ δημοσιοποίησε τα τεύχη δημοπράτησης για τους διαγωνισμούς κατασκευής του υποθαλάσσιου καλωδίου που θα συνδέσει την Πελοπόννησο με την Κρήτη, καθώς και των δυο τερματικών σταθμών, ενώ τις προηγούμενες ημέρες συνεργεία του EuroΑsia Interconnector ξεκίνησαν μετρήσεις αποτύπωσης στην Κορακιά.   

Συγκεκριμένα στην Κορακιά του δήμου Μαλεβιζίου τεχνικά συνεργεία του EuroΑsia Interconnector, δηλαδή του φορέα που προωθεί το έργο της διασύνδεσης του Ισραήλ με την Κύπρο και την Ελλάδα, ξεκίνησαν μετρήσεις από εδάφους και αέρος με στόχο την χαρτογράφηση της περιοχής, όπου θα ξεκινά υποθαλάσσια το καλώδιο για να φτάσει στην Αττική και όπου επίσης θα φτιαχτεί ο σταθμός μετατροπής του ηλεκτρικού ρεύματος. 

Χωροθέτηση εγκαταστάσεων 

Τα συνεργεία του EuroΑsia Interconnector κατέγραψαν περιοχή 2.000 στρεμμάτων και προχώρησαν επιτόπου σε εργασίες καταγραφής και χωροθέτησης, χρησιμοποιώντας υπερσύγχρονες μεθόδους και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. 

Θα ακολουθήσουν οι σχετικές μελέτες για τη δημιουργία του σταθμού μετατροπής ηλεκτρικής ενέργειας ο οποίος όπως φαίνεται θα εγκατασταθεί στην Κορακιά και όχι στην περιοχή της Δαμάστας, όπως ήταν το αρχικό πλάνο, το οποίο μάλιστα είχε προκαλέσει αντιδράσεις από πλευράς Δήμου Μαλεβιζίου, τοπικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας της Δαμάστας. 

Εξάλλου οι πρώτες εργασίες χαρτογράφησης στην Κορακιά δημιουργούν προσδοκίες για την απελευθέρωση της περιοχής των Ληνοπεραμάτων καθώς ενδέχεται να ανοίξει ο δρόμος και για τη μετεγκατάσταση των μονάδων της ΔΕΗ από τα Ληνοπεράματα στην Κορακιά που αποτελεί χρόνιο αίτημα της δημοτικής Αρχής Μαλεβιζίου. 

Τα υποέργα του project 

Το σχέδιο EuroAsia Interconnector προβλέπει τη σύνδεση Ισραήλ, Κύπρου, Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας, ικανότητας 2.000 MW. 
Έχει συμπεριληφθεί από την Ε.Ε. στη λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest, PCIs) και περιλαμβάνει στην πλήρη του ανάπτυξη τα εξής υποέργα: 

• Υποβρύχια διασύνδεση Κύπρου  - Ισραήλ, με μήκος περί τα 310 χλμ. 
• Υποβρύχια διασύνδεση Κύπρου - Ελλάδας, με μήκος περί τα 1.190 χλμ., εκ των οποίων περίπου 880 χλμ. αφορούν την υποβρύχια διασύνδεση Κύπρου - Κρήτης και περίπου 310 χλμ. αφορούν την υποβρύχια διασύνδεση Κρήτης - Αττικής. 

Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική πρόκειται να ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις. 

Σύμφωνα με τις υφιστάμενες μελέτες, στην πρώτη φάση θα εγκατασταθούν δύο καλώδια μεταφοράς, όπως επίσης και οι εγκαταστάσεις των σταθμών μετατροπής του συνεχούς ρεύματος με εναλλασσόμενο δυναμικότητας 1.000 MW. 

Η πρώτη φάση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2022. 

Κατά τη δεύτερη φάση θα προστεθούν δύο επιπρόσθετα καλώδια στους διαδρόμους των ήδη υφιστάμενων καλωδίων και δύο επιπλέον σταθμοί μετατροπής, ένας στο Ισραήλ και ένας στην Αττική, για αναβάθμιση του συστήματος στα 2.000 MW.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζει κανείς γιατί επιλέχθηκε το κέντρο περίπου της Κρήτης για τον σταθμό και όχι το ανατολικό της άκρο;

Έχει να κάνει μήπως με τις θερμοκρασίες που αναπτύσονται στα καλώδια μεταφοράς; Πέρα δηλαδή από τεχνικά θέματα που σίγουρα δεν γνωρίζω, γιατί δεν προτιμήθηκε να ακουμπήσει το καλώδιο στην πρώτη στεριά που βρίσκει στην διαδρομή του;

Επίσης σε όλα όσα έχω διαβάσει γενικώς για το θέμα δεν είδα πουθενά κάποια πρόβλεψη, μια κλέμα :grin: έστω σε αναμονή για την διασύνδεση του νομού Δωδεκανήσου; Περιλαμβάνεται και αυτός ο νομός στα προβλεπόμενα MW;

Ελπίζω με τις αφελείς - ίσως - ερωτήσεις μου τουλάχιστον να φτιάχνω το κέφι στους ειδικούς.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι ειδικός, απλά λέω:

1) Γιατί έτσι όπως είναι στημένο το ηλεκτρικό δίκτυο της Κρήτης, στην πρώτη μελέτη διασύνδεσης του νησιού με την ηπειρωτική χώρα προκρίθηκαν δύο λύσεις ως οι πιο συμφέρουσες, Κρήτη - Πελοπόννησος από το δυτικό άκρο του νησιού και Κρήτη - Αττική από το κέντρο του νησιού. 

http://www.crete.gov.gr/attachments/article/10001/ΑΔΜΗΕ_ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ.pdf

2) Γιατί το υπάρχον δίκτυο από τα ανατολικά του νησιού ως το κέντρο του, που θα είναι το σημείο διασύνδεσης με την αττική, δεν μπορεί να μεταφέρει την ισχύ του EuroΑsia Interconnector, άρα θα χρειαστεί μετατροπή και προφανώς εκσυγχρονισμό, πράγμα που περιπλέκει το χρονοδιάγραμμα του έργου.

3) Γιατί όταν η κύρια διασύνδεση γίνεται στο κέντρο του νησιού θα γίνει καλύτερη και οικονομικότερη η τοπική μεταφορά του ρεύματος.

4) Γιατί με τη σύνδεση στο κέντρο του νησιού, λαμβάνοντας υπ' όψη και την μελλοντική ανάπτυξη ΑΠΕ στο έδαφός του, θα υπάρχει καλύτερη έγχυση στο δίκτυό του και θα ελαχιστοποιηθούν οι τοπικές απώλειες μεταφοράς ρεύματος.

 

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.