Μετάβαση στο περιεχόμενο
Engineer

Υπό προστασία τίθενται 15 μικροί υγρότοποι της Αττικής

Recommended Posts

Απαγόρευση δόμησης και κάθε οχλούσας δραστηριότητας σε 15 μικρούς υγρότοπους της Αττικής επιβάλλει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Πρόκειται για τους υγρότοπους που είχαν χαρακτηριστεί από το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας «πρώτης προτεραιότητας» και για τον λόγο αυτό έπρεπε να ληφθούν ειδικότερα μέτρα για την προστασία τους. Οι συγκεκριμένοι υγρότοποι έχουν μεγάλη σημασία, γιατί αποτελούν μικρές και ιδιαίτερα ευαίσθητες «νησίδες» βιοποικιλότητας, στην πιο πολυπληθή περιοχή της χώρας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», η διάταξη συμπεριελήφθη στον ν. 4559/18 και αφορά τις εκβολές του Ασωπού και του ρέματος Ραφήνας, τις λιμνοθάλασσες Ωρωπού και Ψήφτας Μεθάνων, τα παράκτια έλη Αγίων Αποστόλων, Μπρέξιζας, Λούτσας - Αρτέμιδας, Ψάθας Βιλίων, Βραυρώνας, Λεγρενών, Αλυκών Αναβύσσου, τον παράκτιο υγρότοπο Αγίου Νικολάου και τα ρέματα Κερατέας, Ερασίνου και Πύργου Βραυρώνας. Σύμφωνα με τον νόμο, στις περιοχές αυτές «απαγορεύονται η δόμηση, η επιχωμάτωση, η άσκηση οχλουσών δραστηριοτήτων και κάθε είδους δραστηριότητα που υποβαθμίζει την οικολογική τους κατάσταση, καθώς και η έκδοση αδειών δόμησης».

Η προστασία αυτών των μικρών περιοχών είναι ιδιαίτερα σημαντική. «Οι μικροί υγρότοποι έχουν σημασία όλο τον χρόνο, ακόμη κι αν “στεγνώνουν” το καλοκαίρι, όπως π.χ. τα Λεγρενά», εξηγεί στην εφημερίδα ο Λευτέρης Σταυράκος, συνεργάτης της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας. «Την άνοιξη, οπότε οι περιοχές αυτές πλημμυρίζουν, είναι... σαν ΣΕΑ για τα πουλιά. Τα μεταναστευτικά είδη ταξιδεύουν την εποχή αυτή από τη Βόρεια Αφρική (όπου τα κυνηγούν ανελέητα, γίνεται πραγματικό μακελειό), διασχίζουν τη Μεσόγειο (όπου αντιμετωπίζουν πλήθος κινδύνων) και φθάνουν στην ηπειρωτική Ευρώπη. Ενα μέρος αυτών κάνει την πρώτη του στάση στην Αττική, για να ξεκουραστεί, να τραφεί και να ανακτήσει δυνάμεις προτού συνεχίσει το ταξίδι. Κάποια πουλιά, μάλιστα, ενδέχεται να κάνουν τις φωλιές τους εκεί. Εχουμε καταγράψει περισσότερα από 200 είδη μεταναστευτικών πουλιών που περνούν από τους αττικούς υγρότοπους».

Η ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων υγροτόπων είναι ότι δέχονται μεγάλες πιέσεις, ακριβώς επειδή βρίσκονται στον πολυπληθέστερο νομό της χώρας. «Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ο υγρότοπος της Αρτέμιδας βρίσκεται στην παραλία του Αγίου Νικολάου, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής το καλοκαίρι. Οι περισσότεροι αγνοούν την ύπαρξή του. Κάποιοι, όμως, βάζουν δίχτυα, με σκοπό να πιάσουν ψάρια. Αλλοι κυνηγούν πουλιά, κι ας είναι ελάχιστη η έκτασή του. Πολλοί πηγαίνουν τα σκυλιά τους βόλτα εκεί ή βάζουν ταΐστρες για αδέσποτα. Αυτή είναι μια ιδιαίτερα σημαντική απειλή γιατί τα σκυλιά κυνηγούν για παιχνίδι τα πουλιά, που είναι ήδη εξαντλημένα και τα διώχνουν. Αρκετά παλαιότερα, κάποιοι δήμαρχοι ήθελαν να τον μπαζώσουν όλο, ευτυχώς τώρα έχουν σταματήσει. Δυστυχώς, αυτή η εικόνα επαναλαμβάνεται στους περισσότερους μικρούς υγρότοπους, που είναι πολύ ευαίσθητες νησίδες βιοποικιλότητας».

Στην Αττική, από ειδικό πλαίσιο προστασίας διέπονται ο υγρότοπος στον Σχινιά (μέσα στο Εθνικό Πάρκο) και του Βουρκαρίου στα Μέγαρα.


View full είδηση

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

τα πλιά αυτά τρώνε κουνούπια?

  • Upvote 3

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Να προσθεσουμε οτι στον ιδιο Νόμο  4559/18, υπάρχει και το Άρθρο 53, με

Ρυθμίσεις για την προστασία του ιστορικού τόπου της Μακρόνησου

1. Η εκτέλεση τελεσίδικων πρωτοκόλλων κατεδάφισης αυθαίρετων κατασκευών που βρίσκονται στον χαρακτηρισμένο ιστορικό τόπο της νήσου Μακρονήσου σύμφωνα με την υπ`αριθμ. ΥΠΠΟ /ΔΙΛΑΠ/Γ/1285/24225/16.5.1989 (Β` 436) υπουργική απόφαση, πραγματοποιείται από το Σώμα Επιθεώρησης της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). 2. Η εκτέλεση της κατεδάφισης των ανωτέρω αυθαιρέτων κατασκευών γίνεται κατ` εφαρμογή του άρθρου 6 του π.δ. 267/1998 (Α` 195) με την επίβλεψη του Τμήματος Επιθεώρησης Δόμησης και Κατεδαφίσεων του Σώματος Επιθεώρησης της Ειδικής Γραμματείας Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών ΥΠΕΝ, και με την εποπτεία της αρμοδίας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. 3. Οι αστυνομικές αρχές παρέχουν τη συνδρομή τους για την πραγματοποίηση της κατεδάφισης, εφόσον τους ζητηθεί. Υποχρέωση συνδρομής έχει και κάθε άλλη δημόσια αρχή, όπως ιδίως οι κτηματικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και των οικείων ΟΤΑ, με τη διάθεση μηχανικών μέσων, αλλά και για τη διευκόλυνση με οποιονδήποτε τρόπο του έργου της κατεδάφισης. 4. Τα έξοδα κατεδάφισης του αυθαιρέτου καλύπτονται από το Πράσινο Ταμείο, καταλογίζονται σε βάρος του υπόχρεου μετά από σχετική απόφαση του Σώματος Επιθεώρησης της Ειδικής Γραμματείας Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών ΥΠΕΝ και βεβαιώνονται στην αρμόδια ΔΟΥ, εισπράττονται ως δημόσιο έσοδο και αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο. Τα παραπάνω έξοδα κατεδάφισης καταβάλλονται από τον υπόχρεο εφάπαξ.

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Η έκδοση οικοδομικών αδειών και η εκτέλεση εργασιών δόμησης αναστέλλονται στις περιοχές των δήμων Μαραθώνα, Ραφήνας-Πικερμίου, μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος για την δημιουργία του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου. Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
      Ειδικότερα, αναστέλλεται για ένα έτος η έκδοση νέων αδειών σε κτίρια ή σε κατασκευές που βρίσκονται στον άξονα των παρακάτω οδών: Καρπάθου, Κύπρου, Ορειβατών, Ποσειδώνος, Δημοκρατίας, Μικράς Ασίας σε απόσταση 8,5 μέτρων από τον υφιστάμενο άξονα της οδού.
      Η ίδια απαγόρευση ισχύει για τις οδούς Κυανής Ακτής, Αχιλλέως, ανώνυμη οδός (επέκταση του δυτικού τμήματος της οδού Αχιλλέως έως την οδό Ποσειδώνος), Ευβοϊκού, Τρίτωνος, Περικλέους και Αργυράς Ακτής σε απόσταση 8 μέτρων από τον υφιστάμενο άξονα. Οι αποστάσεις μπορούν να τροποποιούνται με αποφάσεις των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών, να αίρεται η αναστολή ή να παρατείνεται η διάρκειά της, σύμφωνα με τα δεδομένα της κυκλοφοριακής μελέτης που θα προκύψει κατά την κατάρτιση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.
      Η απαγόρευση ισχύει και σε κάθε αδόμητο οικόπεδο (εκτός σχεδίου), καθώς και για κάθε προσθήκη επιφάνειας πέραν της 23ης Ιουλίου 2018, η οποία προσμετράται στο συντελεστή δόμησης.
      Για ένα έτος από την έναρξη ισχύος των νέων ρυθμίσεων που προβλέπει η τροπολογία, αναστέλλεται κάθε εργασία ανακατασκευής κτιρίου, επισκευής ή ανακατασκευής μάνδρας, φράκτη ή περίφραξης, στην περιοχή που ορίζεται ανατολικά της οδού Ποσειδώνος, από την συμβολή της με την οδό Μ. Ασίας έως την οδό Δημοκρατίας κλπ. Επίσης, μέχρι την υλοποίηση όσων προβλέπει η μελέτη οριοθέτησης, αναστέλλεται η έκδοση εργασιών δόμησης σε ακίνητα που βρίσκονται 20 μέτρα εκατέρωθεν της γραμμής του ρέματος Παππά. Ο καθορισμός της συγκεκριμένης γραμμής γίνεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση εντός δύο μηνών από τη θέσπιση της ρύθμισης κατά παρέκκλιση κάθε ειδική ή γενικής διάταξης.Οι επισκευές κτιρίων με βλάβες τοπικού χαρακτήρα εξαιρούνται από την αναστολή της έκδοσης οικοδομικών αδειών.
      Τα πληγέντα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνων ετοιμόρροπων κτιρίων ή έχουν κριθεί μη κατοικήσιμα, χορηγείται στεγαστική συνδρομή για όλη την επιφάνεια. Μετά τον καθορισμό της οικοδομικής και ρυμοτομικής γραμμής χορηγείται η στεγαστική συνδρομή για το μη ρημοτομούμενο τμήμα του κτιρίου ενώ το εμβαδόν της έκτασης που ρυμοτομείται αφαιρείται από την συνολική οφειλόμενη εισφορά του ακινήτου σε γη.
      Στα πληγέντα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνων κτιρίων είτε είναι μη κατοικήσιμα, είτε βρίσκονται σε δασικές εκτάσεις χορηγείται έκτακτο κοινωνικό μέρισμα μετά την κατεδάφισή τους, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης. Αρκεί να αποτελούν κύρια και μοναδική κατοικία και να έχουν κατασκευαστεί πριν την 28η Ιουλίου του 2011. Το ύψος του ποσού θα καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Υποδομών.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Η έκδοση οικοδομικών αδειών και η εκτέλεση εργασιών δόμησης αναστέλλονται στις περιοχές των δήμων Μαραθώνα, Ραφήνας-Πικερμίου, μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος για την δημιουργία του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου. Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
      Ειδικότερα, αναστέλλεται για ένα έτος η έκδοση νέων αδειών σε κτίρια ή σε κατασκευές που βρίσκονται στον άξονα των παρακάτω οδών: Καρπάθου, Κύπρου, Ορειβατών, Ποσειδώνος, Δημοκρατίας, Μικράς Ασίας σε απόσταση 8,5 μέτρων από τον υφιστάμενο άξονα της οδού.
      Η ίδια απαγόρευση ισχύει για τις οδούς Κυανής Ακτής, Αχιλλέως, ανώνυμη οδός (επέκταση του δυτικού τμήματος της οδού Αχιλλέως έως την οδό Ποσειδώνος), Ευβοϊκού, Τρίτωνος, Περικλέους και Αργυράς Ακτής σε απόσταση 8 μέτρων από τον υφιστάμενο άξονα. Οι αποστάσεις μπορούν να τροποποιούνται με αποφάσεις των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών, να αίρεται η αναστολή ή να παρατείνεται η διάρκειά της, σύμφωνα με τα δεδομένα της κυκλοφοριακής μελέτης που θα προκύψει κατά την κατάρτιση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.
      Η απαγόρευση ισχύει και σε κάθε αδόμητο οικόπεδο (εκτός σχεδίου), καθώς και για κάθε προσθήκη επιφάνειας πέραν της 23ης Ιουλίου 2018, η οποία προσμετράται στο συντελεστή δόμησης.
      Για ένα έτος από την έναρξη ισχύος των νέων ρυθμίσεων που προβλέπει η τροπολογία, αναστέλλεται κάθε εργασία ανακατασκευής κτιρίου, επισκευής ή ανακατασκευής μάνδρας, φράκτη ή περίφραξης, στην περιοχή που ορίζεται ανατολικά της οδού Ποσειδώνος, από την συμβολή της με την οδό Μ. Ασίας έως την οδό Δημοκρατίας κλπ. Επίσης, μέχρι την υλοποίηση όσων προβλέπει η μελέτη οριοθέτησης, αναστέλλεται η έκδοση εργασιών δόμησης σε ακίνητα που βρίσκονται 20 μέτρα εκατέρωθεν της γραμμής του ρέματος Παππά. Ο καθορισμός της συγκεκριμένης γραμμής γίνεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση εντός δύο μηνών από τη θέσπιση της ρύθμισης κατά παρέκκλιση κάθε ειδική ή γενικής διάταξης.Οι επισκευές κτιρίων με βλάβες τοπικού χαρακτήρα εξαιρούνται από την αναστολή της έκδοσης οικοδομικών αδειών.
      Τα πληγέντα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνων ετοιμόρροπων κτιρίων ή έχουν κριθεί μη κατοικήσιμα, χορηγείται στεγαστική συνδρομή για όλη την επιφάνεια. Μετά τον καθορισμό της οικοδομικής και ρυμοτομικής γραμμής χορηγείται η στεγαστική συνδρομή για το μη ρημοτομούμενο τμήμα του κτιρίου ενώ το εμβαδόν της έκτασης που ρυμοτομείται αφαιρείται από την συνολική οφειλόμενη εισφορά του ακινήτου σε γη.
      Στα πληγέντα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνων κτιρίων είτε είναι μη κατοικήσιμα, είτε βρίσκονται σε δασικές εκτάσεις χορηγείται έκτακτο κοινωνικό μέρισμα μετά την κατεδάφισή τους, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης. Αρκεί να αποτελούν κύρια και μοναδική κατοικία και να έχουν κατασκευαστεί πριν την 28η Ιουλίου του 2011. Το ύψος του ποσού θα καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Υποδομών.
    • Από Engineer
      Η πρώτη στρατηγική κίνηση της νέας διοίκησης της Ελλάκτωρ είναι γεγονός. Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, προχώρησε στην εξαγορά του 6,5% των μετοχών της εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και αντίστοιχου ποσοστού της εταιρείας ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., έναντι συνολικού τιμήματος 37,5 εκατ. ευρώ.
      Ως αποτέλεσμα των προαναφερθεισών συναλλαγών, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ελέγχει πλέον το 65,749% των μετοχών των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., από το 59,249% που ήταν η συμμετοχή της σε αμφότερες τις εταιρείες προηγουμένως.
      Υπενθυμίζεται πως η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. είναι η εταιρεία, η οποία ανέλαβε, μέσω σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο, τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, ενώ η ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. ελέγχει σε ποσοστό 80% την εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.
      Το 6,5% του μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. αποτελεί το ποσοστό που αναλογεί στην ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, από το συνολικό ποσοστό του 9,88% που κατείχε στις δυο εταιρείες η Τράπεζα Πειραιώς, για τη διάθεση του οποίου είχε διενεργήσει διεθνή διαγωνισμό.
      Σε συνέχεια σχετικής δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς που έλαβε η Τράπεζα Πειραιώς, μετά το πέρας του διαγωνισμού, απευθύνθηκε – όπως ορίζει το Συμφωνητικό Μετόχων αμφότερων των εταιρειών – στους υφιστάμενους μετόχους των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., που διαθέτουν δικαίωμα προαιρέσεως, δικαίωμα, το οποίο άσκησε η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
      Σχολιάζοντας την εξαγορά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, δήλωσε:
      «Η ενίσχυση της συμμετοχής μας στις εταιρείες ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη νέα στρατηγική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που προβλέπει τη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στον τομέα των παραχωρήσεων και τη δημιουργία μέσω αυτής μακροχρόνιας προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους μας.
      Είναι μία επένδυση με σημαντικότατα επιχειρηματικά, στρατηγικά και οικονομικά οφέλη για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.
      Η Αττική Οδός αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό αποτύπωμα του Ομίλου μας, αφού από τη μία είναι δημιούργημα της θυγατρικής μας στις κατασκευές ΑΚΤΩΡ και από την άλλη είναι ένα χαρακτηριστικό έργο παραχώρησης, της θυγατρικής μας ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
      17 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου τμήματος της, η Αττική Οδός διατηρεί αναλλοίωτη την κατασκευαστική της υπεροχή, αλλά και αδιαμφισβήτητο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών της, στοιχεία που την καθιστούν ένα από τα κορυφαία έργα υποδομής στην Ελλάδα, τον πλέον κομβικό οδικό άξονα της Αθήνας και τη σταθερή επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών».

      Οικονομικά στοιχεία του έργου
      Το 2013, η πρώτη χρονιά που διατέθηκε μέρισμα 
      Η πρώτη χρονιά που μπόρεσε να υλοποιηθεί διανομή προς τους μετόχους της Αττική Οδός, για τα κεφάλαια που επένδυσαν στα έτη 2000 έως 2002, ήταν το 2013, ήτοι 13 έτη μετά την πρώτη επένδυση στο έργο, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από την Ελλάκτωρ.
      Τα ποσά (σε εκατ. €) που έλαβαν οι μέτοχοι κατ’ έτος, τη συγκεκριμένη χρονιά και έκτοτε είναι τα ακόλουθα:
      2013 2014 2015 2016 2017 2018 78,2 114,9 62,2 70,9 71,2 79,5 Από τα 822,2 εκατ. ευρώ που επένδυσαν οι μέτοχοι της εταιρείας «Αττική Οδός Α.Ε.» μέχρι σήμερα, κι αφού εξυπηρετούνται κανονικά τα δάνεια που ελήφθησαν, έχουν αποσβεστεί μέσω μερισμάτων τα 476,9 εκατ.
      Έως 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης η μέση ποσοστιαία απόδοση της επένδυσης για τους μετόχους
      Η συμφωνηθείσα απόδοση επί του έργου, σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ανέρχεται σε 13,1%, ενώ εκτιμάται πως η απόδοση δεν θα ξεπεράσει το 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης, σύμφωνα με την Ελλάκτωρ.
      Στα 117,9 εκατ. οι επιπλέον επενδύσεις του αρχικού κόστους μέχρι σήμερα 
      Για τη διατήρηση της ποιότητας του έργου σε πολύ υψηλό επίπεδο, μετά από 14 έτη πλήρους λειτουργίας, έχουν γίνει εργασίες βαριάς συντήρησης και έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους €117.939.347 και μέχρι το τέλος της παραχώρησης θα υλοποιηθούν αντίστοιχα σημαντικές εργασίες, αντικαταστάσεις και επενδύσεις για τη διατήρηση του αυτοκινητοδρόμου σε υψηλά επίπεδα.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Η πρώτη στρατηγική κίνηση της νέας διοίκησης της Ελλάκτωρ είναι γεγονός. Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, προχώρησε στην εξαγορά του 6,5% των μετοχών της εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και αντίστοιχου ποσοστού της εταιρείας ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., έναντι συνολικού τιμήματος 37,5 εκατ. ευρώ.
      Ως αποτέλεσμα των προαναφερθεισών συναλλαγών, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ελέγχει πλέον το 65,749% των μετοχών των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., από το 59,249% που ήταν η συμμετοχή της σε αμφότερες τις εταιρείες προηγουμένως.
      Υπενθυμίζεται πως η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. είναι η εταιρεία, η οποία ανέλαβε, μέσω σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο, τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, ενώ η ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. ελέγχει σε ποσοστό 80% την εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.
      Το 6,5% του μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. αποτελεί το ποσοστό που αναλογεί στην ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, από το συνολικό ποσοστό του 9,88% που κατείχε στις δυο εταιρείες η Τράπεζα Πειραιώς, για τη διάθεση του οποίου είχε διενεργήσει διεθνή διαγωνισμό.
      Σε συνέχεια σχετικής δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς που έλαβε η Τράπεζα Πειραιώς, μετά το πέρας του διαγωνισμού, απευθύνθηκε – όπως ορίζει το Συμφωνητικό Μετόχων αμφότερων των εταιρειών – στους υφιστάμενους μετόχους των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., που διαθέτουν δικαίωμα προαιρέσεως, δικαίωμα, το οποίο άσκησε η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
      Σχολιάζοντας την εξαγορά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, δήλωσε:
      «Η ενίσχυση της συμμετοχής μας στις εταιρείες ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη νέα στρατηγική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που προβλέπει τη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στον τομέα των παραχωρήσεων και τη δημιουργία μέσω αυτής μακροχρόνιας προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους μας.
      Είναι μία επένδυση με σημαντικότατα επιχειρηματικά, στρατηγικά και οικονομικά οφέλη για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.
      Η Αττική Οδός αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό αποτύπωμα του Ομίλου μας, αφού από τη μία είναι δημιούργημα της θυγατρικής μας στις κατασκευές ΑΚΤΩΡ και από την άλλη είναι ένα χαρακτηριστικό έργο παραχώρησης, της θυγατρικής μας ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
      17 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου τμήματος της, η Αττική Οδός διατηρεί αναλλοίωτη την κατασκευαστική της υπεροχή, αλλά και αδιαμφισβήτητο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών της, στοιχεία που την καθιστούν ένα από τα κορυφαία έργα υποδομής στην Ελλάδα, τον πλέον κομβικό οδικό άξονα της Αθήνας και τη σταθερή επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών».

      Οικονομικά στοιχεία του έργου
      Το 2013, η πρώτη χρονιά που διατέθηκε μέρισμα 
      Η πρώτη χρονιά που μπόρεσε να υλοποιηθεί διανομή προς τους μετόχους της Αττική Οδός, για τα κεφάλαια που επένδυσαν στα έτη 2000 έως 2002, ήταν το 2013, ήτοι 13 έτη μετά την πρώτη επένδυση στο έργο, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από την Ελλάκτωρ.
      Τα ποσά (σε εκατ. €) που έλαβαν οι μέτοχοι κατ’ έτος, τη συγκεκριμένη χρονιά και έκτοτε είναι τα ακόλουθα:
      2013 2014 2015 2016 2017 2018 78,2 114,9 62,2 70,9 71,2 79,5 Από τα 822,2 εκατ. ευρώ που επένδυσαν οι μέτοχοι της εταιρείας «Αττική Οδός Α.Ε.» μέχρι σήμερα, κι αφού εξυπηρετούνται κανονικά τα δάνεια που ελήφθησαν, έχουν αποσβεστεί μέσω μερισμάτων τα 476,9 εκατ.
      Έως 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης η μέση ποσοστιαία απόδοση της επένδυσης για τους μετόχους
      Η συμφωνηθείσα απόδοση επί του έργου, σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ανέρχεται σε 13,1%, ενώ εκτιμάται πως η απόδοση δεν θα ξεπεράσει το 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης, σύμφωνα με την Ελλάκτωρ.
      Στα 117,9 εκατ. οι επιπλέον επενδύσεις του αρχικού κόστους μέχρι σήμερα 
      Για τη διατήρηση της ποιότητας του έργου σε πολύ υψηλό επίπεδο, μετά από 14 έτη πλήρους λειτουργίας, έχουν γίνει εργασίες βαριάς συντήρησης και έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους €117.939.347 και μέχρι το τέλος της παραχώρησης θα υλοποιηθούν αντίστοιχα σημαντικές εργασίες, αντικαταστάσεις και επενδύσεις για τη διατήρηση του αυτοκινητοδρόμου σε υψηλά επίπεδα.
    • Από Engineer
      Περίπου 15 εταιρείες δραστηριοποιούνται στην προμήθεια αερίου, κατά τον πρώτο χρόνο απελευθέρωσης της αγοράς αερίου, από τους 42 που είναι εγγεγραμμένοι στο σχετικό Μητρώο Αδειών Φυσικού Αερίου.
      Αύξηση της διείσδυσης από το 35% που είναι σήμερα στο 40% εντός της επόμενης πενταετίας και στο 45% στην δεκαετία προβλέπει το επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης του δικτύου της Εταιρείας Διανομής Φυσικού Αερίου (ΕΔΑ Αττικής). «Καταστρώνουμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανάπτυξης σε αντίθεση με την συντηρητική προσέγγιση που είχαμε μέχρι σήμερα, ως αποτέλεσμα των εντολών από τους μετόχους μας» ανέφερε χθες ο Γενικός Διευθυντής της ΕΔΑ Αττικής κ. Δημήτρης Παπακώστας, μιλώντας σε συνάντηση με τους ιδιώτες προμηθευτές φυσικού αερίου.
      Είναι αξιοσημείωτο ότι, την περασμένη εβδομάδα, μετά από πολύμηνη εξέταση, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού ενέκρινε τη συναλλαγή μεταξύ ΔΕΠΑ και Attiki Gas BV (μέλος του ομίλου Shell). Για τη συναλλαγή, τα δύο μέρη είχαν συμφωνήσει τον περασμένο Ιούλιο την εξαγορά, έναντι τιμήματος περίπου 150 εκατ. ευρώ, από τη ΔΕΠΑ του 49% των μετοχών της εταιρείας ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής, κυριότητος της Shell. 
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, έως το 2022, η ΕΔΑ Αττικής θα έχει 60.000 νέες συνδέσεις, με σταδιακή αύξηση της κατανάλωσης από 25% έως και 45% μέχρι το 2028. Μάλιστα, η εταιρεία μελετά την επέκταση κατά 3.400 χιλιόμετρα του δικτύου για όλο το λεκανοπέδιο έως τα Μεσόγεια και την Ανατολική Αττική, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των κατοίκων του λεκανοπεδίου.
      Σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς αερίου, που τον Ιανουάριο κλείνει ένα έτος,  ήδη δραστηριοποιούνται 15 νέοι παίκτες στην προμήθεια (ΒΑ Υαλουργία Ελλάδος, Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας-Φυσικό Αέριο, NRG, Μυτιληναίος, Ηρων, ΖενίΘ, Elpedison, EΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ κ.ά.), από τους 42 που είναι εγγεγραμμένοι  στο Μητρώο Αδειών Φυσικού Αερίου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).
      Η ανάπτυξη δικτύων της ΕΔΑ
      Η μέση αύξηση κατασκευής νέου δικτύου, ήταν 20 χιλιόμετρα ανά έτος. Όμως, εφέτος αναμένεται ότι θα διπλασιαστεί, μια ανοδική πορεία που προβλέπεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, συνεπικουρούμενη από το άνοιγμα της λιανικής αγοράς και την ενίσχυση του ανταγωνισμού. Όπως υπογράμμισε ο επικεφαλής της ΕΔΑ Αττικής, μιλώντας στα στελέχη των παρόχων φυσικού αερίου,  η μεγαλύτερη διείσδυση του δικτύου στην Αττική, σε συνδυασμό με την αύξηση των χρηστών και της κατανάλωσης θα οδηγήσει σε περιορισμό των τελών διανομής που πληρώνουν οι καταναλωτές.
      Από την αρχή του έτους έως και τον Νοέμβριο υπεγράφησαν συμβάσεις με 13.000 καταναλωτές και εκτιμάται ότι ο αριθμός θα ξεπεράσει τις 14.000 έως το τέλος του έτους. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο τεχνικός διευθυντής της ΕΔΑ Αττικής κ.Χρήστος Σκουλίδας, σε αυτό βοήθησαν τα προγράμματα επιδότησης (για εγκατάσταση της εσωτερικής εγκατάστασης θέρμανσης, χωρίς τέλη διασύνδεσης κ.ά.), σε συνδυασμό με τα μέτρα της πολιτείας για την διάχυση της χρήσης φυσικού αερίου. Πάντως, η υπογραφή συμβάσεων συνεχίστηκε και το β΄εξάμηνο του έτους, οπότε οι επιδοτήσεις είχαν σταματήσει, γεγονός που όπως επεσήμανε ο κ. Σκουλίδας δείχνει ότι η αγορά ωριμάζει.
      Η ΕΔΑ Αττικής έχει παρουσία σε  53 δήμους της Αττικής, που αντιστοιχούν σε 350.000 νοικοκυριά, 7.000 επαγγελματίες και 200 μεγάλους πελάτες. Η εταιρεία διαθέτει ένα δίκτυο χαμηλής πίεσης 3.140 χιλιομέτρων (4bar) και 330 χιλιόμετρα δίκτυο μέσης πίεσης (19bar)  με 117.000 ενεργούς μετρητές.  Όπως τόνισε ο εμπορικός διευθυντής της ΕΔΑ Αττικής κ. Αναστάσιος Τόσιος, μη διασυνδεδεμένα  στο δίκτυο φυσικού αερίου υπολογίζεται ότι είναι 530.000 νοικοκυριά στην Αττική. Από αυτά τα 220.000 βρίσκονται σε Αθήνα και Καλλιθέα, 132.000 στην Δυτική Αττική (Πειραιάς, Περιστέρι, Αιγάλεω, Νίκαια), 108.000 στα νότια προάστια (Νέα Σμύρνη, Φάληρο, Ηλιούπολη, Γλυφάδα) και 70.000 στη Βόρεια Αττική (Κηφισιά, Χαλάνδρι, Μαρούσι, Χολαργός κ.λπ).
      Τράτσα Μάχη

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.