Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση


zulumpo

Recommended Posts

Προσθέτω ότι η υποχρέωση επαγγελματικού λογαριασμού δεν υφίσταται για όσους συναλλάσσονται αποκλειστικά με επαγγελματίες (συναλλαγές B2B, δηλαδή business to business). 

Link to comment
Share on other sites

Η πλειοψηφία των ελ.επαγγελματιών (εξαιρούνται οι μπλοκάκηδες) συναλλάσονται με ιδιώτες και επαγγελματίες (εταιρίες και συναδέλφους).

Συνεπώς κατά τα παραπάνω λεγόμενα αν είναι ιδιώτης και το ποσό > 500€ πρέπει υποχρεωτικά να σε πληρώσει μεσω τραπέζης σε επαγγελματικό λογαριασμό;

Αν είναι εταιρία ή συνάδελφος επίσης το ίδιο; Πρέπει και ο συνάδελφος να σε πληρώσει απο δικό του επαγγελματικό λογαριασμό;

Στην πράξη βέβαια κανείς δεν τα εφαρμόζει...τουλάχιστον απο τη δική μου εμπειρία..

Link to comment
Share on other sites

Ναι και ναι. Τα βαριά πρόστιμα βέβαια είναι όταν εισπράττεις τα ανωτέρω μετρητά. Οπότε τουλάχιστον φροντίζουμε να εισπράττουμε μέσω τράπεζας και αν είναι δυνατόν μόνο μέσω των επαγγελματικών λογαριασμών.

Link to comment
Share on other sites

10 λεπτά πριν, ppanag said:

....και αν είναι δυνατόν μόνο μέσω των επαγγελματικών λογαριασμών.

Προσωπικά αυτό εφαρμόζω ακόμη και στις πληρωμές εξόδων (π.χ λογαριασμοί τηλεφώνου). Στην αρχή φαινόταν κάπως δύσκολο. Πλέον έχει γίνει ρουτίνα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Είναι κάπως γενική η ερώτησή μου, είτε για να τη βάλω στο "Βοήθεια με το myData" είτε εδώ, αλλά μιας και θέλω να δω πώς θα καταχωρήσω τελικά στο mydata, είπα να την κάνω εδώ (+ την ελπίδα ότι θα τη δει ο δάσκαλος georgegaleos και θα βοηθήσει, τώρα που αποφάσισα να βάλω μια τάξη στα λογιστικά μου, έστω στη θεωρία :) ).

Ίσως λοιπόν να βιάστηκα να συντάξω συμφωνητικό και να κόψω ΑΠΥ, πριν ξεκαθαρήσει το πράγμα, αλλά έτσι έγινε και θα ήθελα να μάθω τί κάνω εφεξής.

Ανέλαβα την τακτοποίηση ακινήτου και στις υπηρεσίες που περιλήφθηκαν είναι 1.Τοπογραφικό, 2. Τακτοποίηση, 3. ΠΕΑ, 4. ΗΤ. Ωστόσο έκανα ένα συμφωνητικό με τον πελάτη, όπου αναφέρονται το συνολικό ποσό της αμοιβής μου (όχι για κάθε εργασία ξεχωριστά), και ο τρόπος εξόφλησης (σε δόσεις). Το ΠΕΑ δεν θα το συντάξω εγώ, αλλά το έδωσα σε άλλον μηχανικό.

Από αυτά που διαβάζω ίσως να έπρεπε (για λόγους σαφήνειας) να κάνω διαφορετικά συμφωνητικά για κάθε εργασία ή έστω να προσδιόριζα στο εν λόγω συμφωνητικό τις αμοιβές της κάθε εργασίας. Ερώτηση σε αυτό το σημείο: Ερ.1: Ήμουν υποχρεωμένος να διακριτοποιήσω τις αμοιβές ξεχωριστά για κάθε εργασία ή έχω δικαίωμα να ορίζω ένα συνολικό κόστος για τον πελάτη για όλο το έργο, όσες επί μέρους εργασίες και να απαιτηθούν/αναφέρονται στο συμφωνητικό;

Τελικά, έχω κόψει 2 ΑΠΥ μία σαν προκαταβολή (αν και θα μπορούσε να θεωρηθεί μέρος παράσχεσης των υπηρεσιών) και μία 2η που έγινε η εξόφληση. Αφενός -όπως διαβάζω- βιάστηκα να τις κόψω, μπορούσα και μεταγενέστερα (παρ'όλο που αν απαιτηθεί θα μπορούσα να τις συμπληρώσω/διορθώσω), αφετέρου θα ήθελα να ρωτήσω ως προς αυτό:

On 4/3/2021 at 9:06 ΜΜ, georgegaleos said:

Η εισαγωγή νέας γραμμής αφορά στο ίδιο τιμολόγιο, αν π.χ. θέλεις να έχεις αναφορά σε δύο ποσά στο ίδιο παραστατικό. π.χ. να τιμολογήσεις στο ίδιο παραστατικό αλλά με διακριτά ποσά περισσότερες εργασίες.

Ερ.2: Έτσι ως έχουν οι ΑΠΥ με το συνολικό ποσό της δόσης (όχι αναλυτικά για κάθε εργασία) μπορώ να καταχωρήσω τώρα 2 ή πλέον σειρές στο παραστατικό του myData, για το ποσό που θεωρώ ότι αμοίβομαι για κάθε επί μέρους εργασία του έργου;

Ερ.3: Ως προς τον ΦΕΜ να καταβάλω 10% για το συνολικό ποσό ή να κάνω διαφορετικές δηλώσεις ΦΕΜ για το ποσό που θεωρώ ότι αντιστοιχεί σε κάθε επί μέρους εργασία (με το αντίστοιχο ποσοστό τους);

Ερ.4: Μήπως πρέπει να διορθώσω το συμφωνητικό ή/και τις ΑΠΥ;

Ερ.5: Ως προς το ΠΕΑ που το υπογράφει άλλος συνάδελφος (σαν υπεργολαβία), επηρεάζει κάπως ή είναι άσχετο; Αυτός θα μου κόψει απλά τιμολόγιο με την αμοιβή που επιθυμεί, και μιας και δεν ανακατευόμαστε με έξοδα στο myData προς το παρόν, δεν μας ενδιαφέρει.

Edited by tettris
Link to comment
Share on other sites

tettris

1. Ο καταμερισμός του συνολικού ποσού στις επιμέρους εργασίες θα γίνει εκ των πραγμάτων.
Φέρ' ειπείν, στην τακτοποίηση πρέπει να δηλωθεί η συμφωνηθείσα αμοιβή.

2. Όχι, δεν γίνεται.

3. ΦΕΜ επί του ποσού που απαιτείται (όχι του συνολικού) με τον κατάλληλο συντελεστή.

4. Ναι.

5. Σωστά, δεν επηρεάζει κάτι.          

Edited by Equalizer
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Equalizer, ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου και ειδικά για τις διευκρινήσεις (αν και κάπως ξέφυγα από την εδώ συζήτηση)!

Έχω δυστυχώς κάποια ακόμα θέματα ως προς το 4,

Α)συγκεκριμένα να διορθώσω το συμφωνητικό ώστε να αναφέρει αναλυτικά η κάθε εργασία τι αμοιβή έχει και αντίστοιχα να αναφέρεται αναλυτικά (για τα καθαρά ποσά τους και το ΦΠΑ συνολικά) και στις ΑΠΥ ή είναι καλύτερα να συντάξω ανεξάρτητα συμφωνητικά ένα για κάθε εργασία, ή έστω ένα για τις δικές μου και ένα για για το ΠΕΑ στον συνάδελφο?

Β) επίσης, όταν λέμε για διόρθωση συνεπάγεται να συμπληρώσω τις ήδη κομμένες (σε λευκό και κίτρινο) ή με κάποιον τρόπο (π.χ. πιστωτικές ΑΠΥ) να "ακυρώσω" τις ήδη εκδοθείσες και να εκδόσω νέες;

Γ) είναι υποχρέωσή μου δηλαδή να γνωρίζει ο πελάτης πόσο αμοίβομαι για την κάθε επί μέρους εργασία ή η ανάλυση των εργασιών γίνεται για να αντιστοιχηθούν οι αμοιβές όπου απαιτείται (αυθαίρετα, ΦΕΜ κλπ); Ή μήπως και για τους 2 λόγους; Να πάρω ως παράδειγμα την τακτοποίηση: Αν έβαζα τη συνολική αμοιβή στο πεδίο της συμφωνηθείσας στο σύστημα και ανεβάσω το συμφωνητικό που αν το διαβάσει κανείς γράφει και για τις λοιπές εργασίες, ποιο είναι το πρόβλημα; Φαντάζομαι είναι φορολογικό το θέμα ή/και νομικό, οπότε δεν περιμένω αναλυτική απάντηση (ούτε επιμένω για αυτή)...

Δ) μετά το διορθωμένο συμφωνητικό, υποθέτω ότι στο σύστημα των αυθαιρέτων θα βάλω το ποσό της αμοιβής για τη συγκεκριμένη μελέτη, αυτή δηλ. της τακτοποίησης (ίσως και του τοπογραφικού αν το ανεβάσω). Στο σύστημα αμοιβών του ΤΕΕ όμως δεν βάζω μόνο τη συνολική συμφωνηθείσα όλου του έργου ή κάπως επιμερίζω και εκεί τις συμφωνημένες αμοιβές για κάθε μελέτη/εργασία και δεν το ξέρω;

Ε) πάντως εκτός από τις μελέτες σε ένα έργο υπάρχουν και "κρυφές" υπηρεσίες, όπως λ.χ. η μετάβαση αντί του πελάτη στην πολεοδομία για παραλαβή φακέλου. Θα έπρεπε δηλαδή κανονικά/τυπικά να αναφέρεται και αυτή η διαδικασία στο συμφωνητικό; Μου φαίνεται υπερβολή για όλα αυτά τα έξτρα να υπάρχει πρόβλεψη, εκτός αν το θέμα λύνεται αν το συμφωνητικό αναφέρει το εξής "Χ€ για μελέτη 1, Υ€ για μελέτη 2 κλπ., Ζ€ για λοιπές υπηρεσίες που ενδεχομένως θα προκύψουν" ή κάτι τέτοιο γενικό.

ΣΤ) Επανάληψη ενός σημείου του Α) για να είμαι σίγουρος: Μήπως το συμφωνητικό για το ΠΕΑ να το κάνει ο συνάδελφος ανεξάρτητα (ή να μην αναφερθεί καν σε συμφωνητικό) για να μη μπλέκεται περισσότερο το θέμα;

Συγνώμη από όλους που καταχραζω τον χώρο για πιο γενικά θέματα (αλλά αγχώθηκα να τα ξεκαθαρίσω).☺️

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε, δεν χρειάζεται να σκοτίζεις το μυαλό σου με την ανάλυση λεπτομερειών, ενδεχομένων και παραμέτρων.
Τα πράγματα είναι απλά: υπογράφουμε συμφωνητικό όπου αυτό απαιτείται.
Θα φτιάξεις, λοιπόν, τέσσερα συμφωνητικά.
Μπορείς να ακυρώσεις τις αποδείξεις που έχεις εκδώσει, πολύ εύκολα, ως εξής:
Επισυνάπτεις τα άσπρα στα κίτρινα και γράφεις στα πρώτα (διαγώνια με μεγάλα γράμματα) την λέξη άκυρο.
Οι αποδείξεις αυτές θα παραμείνουν πάνω στο μπλοκ σου.
Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ακυρώσουμε παραστατικά εφόσον δεν έχουν χρησιμοποιηθεί.
Εννοείται, ότι οι αριθμοί τους δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ποτέ.   
Ύστερα, εκδίδεις τέσσερις νέες αποδείξεις που αντιστοιχούν στα τέσσερα συμφωνητικά.
Έτσι, μπορείς να αναρτήσεις το συμφωνητικό με την απόδειξή του σε όποια ηλεκτρονική πλατφόρμα χρειάζεται.

Edited by Equalizer
  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Είσαι φοβερός equalizer! Και η αμεσότητα της απάντησής σου με σώζει από περισσότερο παίδεμα. Ισχύει ότι το κούρασα γενικά πολύ το θέμα στο μυαλό μου, αλλά από τη μία, ήθελα πεισματικά να ξεκαθαρίσω κάποια θέματα όσο πιο τυπικά είναι δυνατόν, από τον λογιστή μου δεν περίμενα πολλά και, τέλος, ναι μεν πιο ξεκάθαρη η λύση με τα επί μέρους συμφωνητικά, "αλλά δε μπορεί να μην υπάρχει τρόπος με ένα" σκεφτόμουν.

Όπως και να'χει μου άνοιξες τα μάτια και μου έδωσες λύση! Μένει τώρα να αγγαρέψω τον πελάτη μου να πάει άλλη μια βόλτα στο ΚΕΠ για το γνήσιο της υπογραφής..(εκτός αν και αυτό το τελευταίο είναι επίσης περιττό)

Edited by tettris
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.