Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Γεια σε όλους!

Έχω μια περίπτωση οικοδομής στο κέντρο μιας πόλης. Είναι χτισμένη 2,5m μέσα από την οικοδομική γραμμή, έχει ισόγειο κατάστημα και πόρτα που οδηγεί στο κλιμακοστάσιο - ορόφους. Μεταξύ οικοδομικής γραμμής και οδοστρώματος υπάρχει πεζοδρόμιο φάρδους 5 μέτρων περίπου. 

Πρόσφατα ο ιδιοκτήτης έκανε αναθεώρηση αδείας και η πολεοδομία ενέκρινε τη δημιουργία δύο θέσεων στάθμευσης στην εν λόγω λωρίδα φάρδους 2,5m. και μήκους 15, ακριβώς μπροστά από την οικοδομή και παράλληλα σε αυτήν, δηλαδή στο χώρο που σχηματίζεται μεταξύ κτιρίου και οικοδομικής γραμμής. . Όπως καταλαβαίνετε, το φάρδος της λωρίδας είναι στενό και για να μπορέσει κάποιος να παρκάρει εκεί, πρέπει να σταθμεύσει το αυτοκίνητο παράλληλα στο κτίριο, έχοντας προηγουμένως εκτελέσει ελιγμούς επί του πεζοδρομίου. 

Έρχομαι τώρα στις ερωτήσεις που με απασχολούν:

1) Οφείλει η πολεοδομία, κατά την έγκριση των θέσεων στάθμευσης, να ελέγξει εάν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος για ελιγμούς; Θεωρώ ότι ο χώρος αυτός θα πρέπει να είναι εντός του οικοπέδου και όχι πάνω στο πεζοδρόμιο, με κίνδυνο ασφαλείας για τους πεζούς. Σε ποιο νόμο καθορίζεται το ποιος πρέπει να κάνει τον έλεγχο και τι πρέπει να ελέγχει για να εγκριθεί η θέση στάθμευσης; Υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις;

2) Διαβάζω συχνά στο διαδίκτυο ότι μία θέση στάθμευσης για ΙΧΕ πρέπει να είναι τουλάχιστον 12τ.μ. και να περιλαμβάνει τον απαραίτητο χώρο για ελιγμούς. Δεν έχω βρει όμως πουθενά κάποιο νομοθέτημα που να λέει ρητά ότι στη θέση στάθμευσης πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο χώρος για ελιγμούς. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει τέτοιο νομοθέτημα και ποιο είναι;

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

το 2,5μ φάρδος υπο συνθήκες επαρκεί για θέση στάθμευσης. Θα εξαρτηθεί από την εικόνα που θα είχαμε αν μας δείξεις ένα σχέδιο.

Ναι μπορεί να έχει την δυνατότητα ελιγμών για την θέση να την έχει από τον δρόμο. Κι αυτό θέλει το σχέδιο.

Δεν ειναι απαγορευτικό η θέση να είναι σε επαφή με κτήριο αρκεί να μη καταργεί αναγκαία ανοίγματα (πόρτες κλπ) και διαδρομές ή και απαιτούμενη ελάχιστη φύτευση του ακινήτου.

Ναι υπάρχουν προδιαγραφές και ελαχίστων απαιτήσεων για θέσεις στάθμευσης και πρόσβασης. Κάνε μια αναζήτηση και θα τα βρείς, δεν έχω τώρα χρόνο να το ψάξω για εσένα.

Δες με προσοχή θέματα σχετικά με τον ΓΟΚ αν είναι άδεια για τις θέσεις βγήκε πριν 2012 ή με ΝΟΚ αν βγήκε μετά το 2012

 

Γενικά θα βοηθήσει να βάλεις απόσπασμα απο το εγκεκριμένο σχέδιο που αναφέρεις.

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Ενδεχομένως η περιγραφή μου να μην ήταν πολύ κατατοπιστική.Το 2.5 μέτρα φάρδος περίπου είναι το πλάτος της λωρίδας μεταξύ κτιρίου και Ο.Γ. και όχι της θέσης στάθμευσης. Η θέση στάθμευσης που έχει εγκριθεί έχει 2μ. φάρδος, για να αφήνει 40cm που - υποτίθεται - ότι θα επιτρέπουν στο χρήστη να εισέρχεται στο κτίριο. Επισυνάπτω το σχέδιο, για να έχετε καλύτερη εικόνα. Τα ανοίγματα δεν φαίνονται, αλλά αυτή τη στιγμή στο ισόγειο υπάρχουν 3 πόρτες για το κατάστημα και μία για το κλιμακοστάσιο. 

Η δυνατότητα ελιγμών από το δρόμο, δεν νομίζω ότι είναι εφικτή. Η θέση στάθμευσης συνορεύει με το πεζοδρόμιο και όχι με το δρόμο.

Οι προδιαγραφές και ελάχιστες απαιτήσεις που ζητάω δεν είναι για το μέγεθος των θέσεων στάθμευσης που είναι παρόδιες (αυτές τις προδιαγραφές τις βρίσκει κάποιος εύκολα), αλλά για θέσεις στάθμευσης ακαλύπτου. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν, σύμφωνα με το σχέδιο που επισυνάπτω, η θέση στάθμευσης πρέπει να περιλαμβάνει και τον απαραίτητο χώρο για ελιγμούς ή μπορεί ο χρήστης να παρκάρει κάνοντας ελιγμούς επί του πεζοδρομίου; Το τελευταίο μου φαίνεται αδιανόητο και επικίνδυνο. Ποια είναι η νομοθεσία που καθορίζει το συγκεκριμένο θέμα; Η πολεοδομία έδωσε καλώς την άδεια ή όχι; Και αν όχι, σε ποιο νόμο στηρίζεται αυτό; 

Υ.Γ. Έχω διαβάσει τα πάντα από ΓΟΚ, ΝΟΚ, Π.Δ. και οτιδήποτε άλλο σχετικά με θέσεις στάθμευσης ιδιοκτησιών, αλλά δεν έχω βρει αυτό που με ενδιαφέρει. Παρεμπιπτόντως, η άδεια είχε εκδοθεί τέλη δεκαετίας '90

Theseis_Stathmeysis.pdf

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία που δήλωσαν 1.570.331 επιχειρηματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες, στο αναμορφωμένο έντυπο Ε3 ,το οποίο υπέβαλαν φέτος, καθώς επίσης και τα στοιχεία των μηχανισμών POS και των επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών που δήλωσαν στο Taxisnet και στο φετινό Ε3 εκατοντάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και εταιρίες σκοπεύουν να αξιοποιήσουν οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προκειμένου να διαμορφώσουν τα κριτήρια με βάση τα οποία θα επιλέξουν τις υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ που θα ελέγξουν εξονυχιστικά κατά τη διάρκεια του 2019.
      Με βάση τα στοιχεία αυτά θα επιλεγούν περισσότεροι από 25.000 φορολογούμενοι που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες.
      Πώς θα γίνουν οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ
      Τα βασικά κριτήρια τα οποία θα λάβουν υπόψη τους οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ προκειμένου να επιλέξουν ποιες φορολογικές υποθέσεις θα ελέγξουν φέτος θα είναι τέσσερα:
      1.Οι μεγάλες αποκλίσεις από τους μέσους όρους ακαθάριστων εισφορών και εκπεσθεισών δαπανών που θα καταγραφούν αναλυτικά για κάθε επαγγελματική δραστηριότητα.
      2. Η μη δήλωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών στο Taxisnet.
      3.H μη δήλωση συσκευών POS στο Ε3 από επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες υποχρεωμένους να χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες συσκευές για να δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές από τους πελάτες τους.
      4. Η μη διασύνδεση συσκευών POS με δηλωθέντες επαγγελματικούς τραπεζικούς λογαριασμούς.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία που δήλωσαν 1.570.331 επιχειρηματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες, στο αναμορφωμένο έντυπο Ε3 ,το οποίο υπέβαλαν φέτος, καθώς επίσης και τα στοιχεία των μηχανισμών POS και των επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών που δήλωσαν στο Taxisnet και στο φετινό Ε3 εκατοντάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και εταιρίες σκοπεύουν να αξιοποιήσουν οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προκειμένου να διαμορφώσουν τα κριτήρια με βάση τα οποία θα επιλέξουν τις υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ που θα ελέγξουν εξονυχιστικά κατά τη διάρκεια του 2019.
      Με βάση τα στοιχεία αυτά θα επιλεγούν περισσότεροι από 25.000 φορολογούμενοι που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες.
      Πώς θα γίνουν οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ
      Τα βασικά κριτήρια τα οποία θα λάβουν υπόψη τους οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ προκειμένου να επιλέξουν ποιες φορολογικές υποθέσεις θα ελέγξουν φέτος θα είναι τέσσερα:
      1.Οι μεγάλες αποκλίσεις από τους μέσους όρους ακαθάριστων εισφορών και εκπεσθεισών δαπανών που θα καταγραφούν αναλυτικά για κάθε επαγγελματική δραστηριότητα.
      2. Η μη δήλωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών στο Taxisnet.
      3.H μη δήλωση συσκευών POS στο Ε3 από επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες υποχρεωμένους να χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες συσκευές για να δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές από τους πελάτες τους.
      4. Η μη διασύνδεση συσκευών POS με δηλωθέντες επαγγελματικούς τραπεζικούς λογαριασμούς.
    • Από Engineer
      Ένα νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, που θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών και θα διευκολύνει τη διαδικασία εύρεσης πάρκινγκ στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, πρόκειται να εφαρμοστεί πιλοτικά το επόμενο χρονικό διάστημα σε δήμους σε όλη την Ελλάδα.
      Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, η δημιουργία του νέου συστήματος «έξυπνης» ελεγχόμενης στάθμευσης θα υποστηρίζεται από εφαρμογές που θα ενημερώνουν τους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο για τις κενές θέσεις και θα τους κατευθύνουν σε αυτές, ενώ παράλληλα θα είναι συνδεδεμένα µε τους φορείς αστυνόμευσης ώστε να «προφυλάσσουν» τις θέσεις των ΑμεΑ από το παράνομο παρκάρισμα.
      Το σύστημα θα βασίζεται στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και συγκεκριμένα σε λύσεις που θα χρησιμοποιούν το «Διαδίκτυο των πραγμάτων», (Internet of Things), στις έξυπνες εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και στους εναλλακτικούς μηχανισμούς πληρωμών.

      Θα εφαρμοστεί πιλοτικά για τουλάχιστον 20.000 θέσεις στάθμευσης σε δήμους σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι θα έχουν ολοκληρώσει τις απαραίτητες συγκοινωνιακές μελέτες, ώστε να έχει προκύψει ο διαθέσιμος αριθμός θέσεων στάθμευσης. Η ανίχνευση της κατάστασης των θέσεων στάθμευσης θα πραγματοποιείται από εξειδικευμένους αισθητήρες που θα τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή/και από οπτικούς αισθητήρες.
      Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο κάθε δήμος θα μπορεί να εποπτεύει τις θέσεις στάθμευσης που είναι διαθέσιμες ή όπου απαγορεύεται η στάθμευση, ενώ θα αποφασίζει για την ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης είτε µε πληρωμή είτε µε μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης. Στόχος του προγράμματος είναι η συνδρομή στην επίλυση της καθημερινής αναζήτησης θέσης στάθμευσης κυρίως στις μεγάλες πόλεις, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς επιβαρυντικούς παράγοντες του κυκλοφοριακού.
      Διεθνείς συγκοινωνιακές έρευνες καταδεικνύουν ότι το 30% της κυκλοφοριακήςσυμφόρησης οφείλεται στους οδηγούς που αναζητούν θέση στάθμευσης µε συνέπεια τον εκνευρισμό, τη σπάταλη καύσιμων και χρόνου, τη ρύπανση και την ηχορύπανση του περιβάλλοντος.

      Το έργο που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ και διάστημα υλοποίησης 30 μηνών και θα περιλαμβάνει:
      Τεχνολογία Geo-Location: Ο οδηγός θα βρίσκει θέση στάθμευσης µέσω smartphone Εφαρμογή PDA: Ο δημοτικός αστυνομικός λαµβάνει στο PDA του αυτόματα εντολές για παράνομη στάθμευση, για την περιοχή επέμβασής του και µόνο, µε αποτέλεσμα να περιορίζονται οι μετακινήσεις του. Εφαρμογές για smartphone: Δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του εμπορικού κόσμου της περιοχής και οδηγών-επισκεπτών που θα δίνει πληροφορίες για προσφορές, νέες αφίξεις προϊόντων κ.λπ., χωρίς χρέωση. Ευελιξία πληρωμών: Πληρωμή µε πολλούς εναλλακτικούς τρόπους (ξυστή κάρτα, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης, χρήση κινητού, µέσω SMS ή εφαρμογών πληρωμής για smartphone, φωνητικής πύλης IVR). Αισθητήρες στάθμευσης: Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή στο πεζοδρόμιο και θα λειτουργούν µε μπαταρία. Τεχνολογία Loyalty Scheme: Το σύστημα θα προβλέπει ενέργειες επιβράβευσης για όσους το χρησιμοποιούν συχνά, ενισχύοντας τη σχέση του δήμου µε τους πολίτες αλλά και την εικόνα του συστήματος σε νέους χρήστες.
      View full είδηση
    • Από Engineer
      Ένα νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, που θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών και θα διευκολύνει τη διαδικασία εύρεσης πάρκινγκ στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, πρόκειται να εφαρμοστεί πιλοτικά το επόμενο χρονικό διάστημα σε δήμους σε όλη την Ελλάδα.
      Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, η δημιουργία του νέου συστήματος «έξυπνης» ελεγχόμενης στάθμευσης θα υποστηρίζεται από εφαρμογές που θα ενημερώνουν τους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο για τις κενές θέσεις και θα τους κατευθύνουν σε αυτές, ενώ παράλληλα θα είναι συνδεδεμένα µε τους φορείς αστυνόμευσης ώστε να «προφυλάσσουν» τις θέσεις των ΑμεΑ από το παράνομο παρκάρισμα.
      Το σύστημα θα βασίζεται στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και συγκεκριμένα σε λύσεις που θα χρησιμοποιούν το «Διαδίκτυο των πραγμάτων», (Internet of Things), στις έξυπνες εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και στους εναλλακτικούς μηχανισμούς πληρωμών.

      Θα εφαρμοστεί πιλοτικά για τουλάχιστον 20.000 θέσεις στάθμευσης σε δήμους σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι θα έχουν ολοκληρώσει τις απαραίτητες συγκοινωνιακές μελέτες, ώστε να έχει προκύψει ο διαθέσιμος αριθμός θέσεων στάθμευσης. Η ανίχνευση της κατάστασης των θέσεων στάθμευσης θα πραγματοποιείται από εξειδικευμένους αισθητήρες που θα τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή/και από οπτικούς αισθητήρες.
      Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο κάθε δήμος θα μπορεί να εποπτεύει τις θέσεις στάθμευσης που είναι διαθέσιμες ή όπου απαγορεύεται η στάθμευση, ενώ θα αποφασίζει για την ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης είτε µε πληρωμή είτε µε μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης. Στόχος του προγράμματος είναι η συνδρομή στην επίλυση της καθημερινής αναζήτησης θέσης στάθμευσης κυρίως στις μεγάλες πόλεις, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς επιβαρυντικούς παράγοντες του κυκλοφοριακού.
      Διεθνείς συγκοινωνιακές έρευνες καταδεικνύουν ότι το 30% της κυκλοφοριακήςσυμφόρησης οφείλεται στους οδηγούς που αναζητούν θέση στάθμευσης µε συνέπεια τον εκνευρισμό, τη σπάταλη καύσιμων και χρόνου, τη ρύπανση και την ηχορύπανση του περιβάλλοντος.

      Το έργο που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ και διάστημα υλοποίησης 30 μηνών και θα περιλαμβάνει:
      Τεχνολογία Geo-Location: Ο οδηγός θα βρίσκει θέση στάθμευσης µέσω smartphone Εφαρμογή PDA: Ο δημοτικός αστυνομικός λαµβάνει στο PDA του αυτόματα εντολές για παράνομη στάθμευση, για την περιοχή επέμβασής του και µόνο, µε αποτέλεσμα να περιορίζονται οι μετακινήσεις του. Εφαρμογές για smartphone: Δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του εμπορικού κόσμου της περιοχής και οδηγών-επισκεπτών που θα δίνει πληροφορίες για προσφορές, νέες αφίξεις προϊόντων κ.λπ., χωρίς χρέωση. Ευελιξία πληρωμών: Πληρωμή µε πολλούς εναλλακτικούς τρόπους (ξυστή κάρτα, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης, χρήση κινητού, µέσω SMS ή εφαρμογών πληρωμής για smartphone, φωνητικής πύλης IVR). Αισθητήρες στάθμευσης: Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή στο πεζοδρόμιο και θα λειτουργούν µε μπαταρία. Τεχνολογία Loyalty Scheme: Το σύστημα θα προβλέπει ενέργειες επιβράβευσης για όσους το χρησιμοποιούν συχνά, ενισχύοντας τη σχέση του δήμου µε τους πολίτες αλλά και την εικόνα του συστήματος σε νέους χρήστες.
    • Από Engineer
      Κατά πέντε μήνες παρατάθηκε η προθεσμία καταχώρησης Έκθεσης Αποτελεσμάτων Ενεργειακού Ελέγχου, μετά από απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.
      Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου, σύμφωνα με αυτήν, οι επιχειρήσεις που έχουν χαρακτηριστεί ως υπόχρεες εντός του 2018, μπορούν να υποβάλλουν την Έκθεση στο ηλεκτρονικό Αρχείο Ενεργειακών Ελέγχων μέχρι το τέλος Μαΐου.
      Στις 31 Μαΐου 2019 μετατέθηκε και η προθεσμία υποβολής των προβλεπόμενων στοιχείων εφαρμογής συστήματος ενεργειακής ή περιβαλλοντικής διαχείρισης.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.