Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Καβάλα: Υποχώρησε η γέφυρα μπροστά στο παλιό Νοσοκομείο


Engineer

Recommended Posts

Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη λίγο πριν της 4 το απόγευμα στο δρόμο μπροστά από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας.

Συγκεκριμένα, κατέρρευσε οδόστρωμα της γέφυρας κατά τη διέλευση βαρέος οχήματος.

Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύει το kokkinokavalas.gr, κομμάτι της γέφυρας έχει υποχωρήσει. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν υπάρχουν τραυματίες.

ptosi.jpg

ptosi1.jpg

ptosi (1).jpg

ptosi-3.jpg

ptosi4.jpg

Άλλες φώτο:
kabala_3.jpg
 

View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Ο τηλεσκοπικός γερανός ανύψωσης 100t που "έκανε την ζημιά" είναι παρόμοιος του LIEBHERR LTM 1100-5.2 και συνολικού βάρους 60t.

Η αστοχία συνέβη από θραύση κάμψης του  αμφιερείστου τμήματος διέλευσης του  και αφού το βαρύ όχημα είχε ήδη διέλθει και φορτίσει έξι όμοια αμφιέρειστα  φατνώματα χωρίς ένδειξη αστοχίας, πράγμα που υποδηλώνει την παθογένεια του συγκεκριμένου φατνώματος και όχι τυχόν υπερφόρτιση της γέφυρας από το βαρύ όχημα. 

Στην αρχή της γέφυρας πάντως  ΔΕΝ υπάρχει καμία ταμπέλα περιορισμού διέλευσης βαρέων οχημάτων....!

 Η αστοχία του αμφιερείστου φατνώματος αποκλείει ως αίτιο την υποσκαφή - διάβρωση των θεμελίων και στύλων ενώ  θα πρέπει να πιθανολογηθεί - διερευνηθεί η διάβρωση του κάτω πέλματος του οδοστρώματος από το θαλάσσιο περιβάλλον (ενανθράκωση beton, αποφλοίωση επικάλυψης, διάβρωση-απομείωση διατομής-χαλάρωση οπλισμού...).

Έχει φανεί τελικά ότι ζούμε στην εποχή που .... πέφτουν οι γέφυρες, ενώ στην Ελλάδα τουλάχιστον ακόμη ο Θεός  φυλάει  να γίνεται αυτό χωρίς θύματα (βλ. πρόσφατα Ιταλία).

Λίγο ενδιαφέρον και μία βαρκάδα κάποιων "υπευθύνων" κάτω από την γέφυρα για έναν "ταχύ οπτικό στατικό έλεγχο" θα αποσοβούσε ίσως αυτό το ατύχημα.

Επιτέλους όμως .... !!

"How many bridges must they let break  down...

before you can' t  call them "a man"....

and how many years can a bridge still exist...

before it's washed to the sea.....

the answer my friend ...

is blowin in the wind....."

image.png.8fb5ebabe8f9b30b2349febd8f8609e7.png

 

ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΒΑΛΑΣ.png

ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 2.png

 

 

Edited by Anton_civeng
  • Like 3
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Θα ήταν ενδιαφέρον  αν κάποιος μπορούσε να βρει τα εξής στοιχεία:

- Έτος κατασκευής

- Σύστημα ανωδομής (προεντεταμένες δοκοί υποθέτω?)

- Μήκος ανοίγματος

- Κατασκευαστικά στοιχεία (χαλαρός οπλισμός, επικαλύψεις, κατηγορία σκυροδέματος, πρόληψη έναντι χλωριώντων κλπ)

Edited by Γιάννης
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, Anton_civeng said:

Ο τηλεσκοπικός γερανός ανύψωσης 100t που "έκανε την ζημιά" είναι παρόμοιος του LIEBHERR LTM 1100-5.2 και συνολικού βάρους 60t.

Η αστοχία συνέβη από θραύση κάμψης του  αμφιερείστου τμήματος διέλευσης του  και αφού το βαρύ όχημα είχε ήδη διέλθει και φορτίσει έξι όμοια αμφιέρειστα  φατνώματα χωρίς ένδειξη αστοχίας, πράγμα που υποδηλώνει την παθογένεια του συγκεκριμένου φατνώματος και όχι τυχόν υπερφόρτιση της γέφυρας από το βαρύ όχημα. 

Στην αρχή της γέφυρας πάντως  ΔΕΝ υπάρχει καμία ταμπέλα περιορισμού διέλευσης βαρέων οχημάτων....!

 Η αστοχία του αμφιερείστου φατνώματος αποκλείει ως αίτιο την υποσκαφή - διάβρωση των θεμελίων και στύλων ενώ  θα πρέπει να πιθανολογηθεί - διερευνηθεί η διάβρωση του κάτω πέλματος του οδοστρώματος από το θαλάσσιο περιβάλλον (ενανθράκωση beton, αποφλοίωση επικάλυψης, διάβρωση-απομείωση διατομής-χαλάρωση οπλισμού...).

Έχει φανεί τελικά ότι ζούμε στην εποχή που .... πέφτουν οι γέφυρες, ενώ στην Ελλάδα τουλάχιστον ακόμη ο Θεός  φυλάει  να γίνεται αυτό χωρίς θύματα (βλ. πρόσφατα Ιταλία).

Άψογος +1

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

To προβλημα με τις παλιές γέφυρες είναι ότι σχεδιάστηκαν με παλιούς κανονισμούς (DIN-FB) και φυσικά αυτό που φωνάζω το πρόβλημα στο σκυρόδεμα είναι η κόπωση που προέρχεται από τα βαρέα οχήματα. Σίγουρα είναι πρόβλημα κόπωσης, υπήρχαν ρωγμές, και φάνηκε στο φάτνωμα που υπέστη την βλάβη. 

Για σύγκριση μόνο του παλιού DIN-FB και Ευρωκώδικα, στα οχήματα έχουμε διαφορές της τάξης μέχρι και 35%. Κανονικά πρέπει να γίνουν έλεγχοι σε όλες τις παλιές γέγυρες και κατηγοροποίηση αυτών.

2 ώρες πριν, Γιάννης said:

- Έτος κατασκευής

Μου φαίνεται κάπου στο 1960.

1 ώρα πριν, Γιώργος- said:

Έκανε αυτοψία στη γέφυρα που κατέρρευσε η Νοτοπούλου.

:mrgreen:

Edited by Steelman
Link to comment
Share on other sites

Για παλαιότητα είπανε 1988-1991 κάπου εκεί.

Πάντως αναρωτιέμαι πόσο είναι το μέγιστο φορτίο που αντέχει η συγκεκριμένη γέφυρα. Ο γερανός που πέρασε από εκεί είναι πολύ μεγάλο και βαρύ όχημα.

Link to comment
Share on other sites

Φαντάζομαι ότι έτσι θα είναι και τα υπόλοιπα φατνώματα της γέφυρας.

Το αλάτι έκανε για τα  καλά τη δουλειά του.

Mεγάλη ζημιά!!!

 

Edited by da-mi
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.