Jump to content
Sign in to follow this  
Engineer

Ξεκινούν οι μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας και Αλβανίας

Recommended Posts

Ξεκινούν οι μελέτες για το έργο που αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας και Αλβανίας, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω της νέας γραμμής Φλώρινας - Κρυσταλλοπηγής - Πόγραδετς.

Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε στην Καστοριά η εναρκτήρια σύσκεψη (Kick-Off Meeting) του έργου «Διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδος-Αλβανίας - CB Railway» που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Interreg-IPA CBS Greece-Albania.  

Το πρόγραμμα που ξεκίνησε με την πρώτη συνάντηση της Καστοριάς, θα μελετήσει τις ανάγκες για μεταφορές στην περιοχή, θα διερευνήσει τις ανάγκες για πρόσθετες υποδομές, θα αξιολογήσει τις λύσεις και θα προτείνει τις πλέον συμφέρουσες εναλλακτικές. 

Η διασύνδεση των ελληνικών περιοχών του έργου (Φλώρινα, Κρυσταλλοπηγή, Καστοριά) με το σιδηροδρομικό δίκτυο, εντάσσεται 100% στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Διευρωπαϊκού Δικτύου ΤΕΝ-Τ..Η νέα γραμμή Φλώρινα / Καστοριά – Πόγραδετς, θα αποτελεί κομμάτι του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη - Δυρράχιο - Τίρανα - Μαυροβούνιο – Σερβία, που θα ενδυναμώσει τις σιδηροδρομικές συνδέσεις, τόσο στο πλαίσιο των μεταφορών των Δυτικών Βαλκανίων, όσο και των συνδέσεων με την Κεντρική Ευρώπη.

Στη συνάντηση στην Καστοριά συμμετείχαν επίσης υψηλόβαθμα στελέχη του αλβανικού υπουργείου Υποδομών και Ενέργειας, οι διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, τα στελέχη των τριών μερών που θα μελετήσουν το έργο, βουλευτές και τοπικοί παράγοντες. Όλοι οι συμμετέχοντες τόνισαν ότι τις μελέτες θα ακολουθήσουν οι κατασκευές, και η ελπίδα όλων είναι ότι σε πολύ λίγα χρόνια, ο νέος σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη – Φλώρινα / Καστοριά - Πόγραδετς - Δυρράχιο- Τίρανα - Μαυροβούνιο- Σερβία θα είναι πραγματικότητα.

Οι μελέτες που ξεκινούν θα πραγματοποιηθούν από την κοινοπραξία ΕΡΓΟΣΕ, τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας Αλβανίας, με την Καστοριά να αποτελεί βασικό κόμβο του σχεδίου, αφού η διασύνδεση του σιδηροδρόμου με το αεροδρόμιό της, θα δώσει στο έργο την αναγκαία δυναμική, τόσο για τις επιβατικές, όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Η ΕΡΓΟΣΕ είναι ο συντονιστής του συνολικού έργου (Leading Company). Για την ΕΡΓΟΣΕ, το έργο αυτό αποτελεί ένα νέο βήμα στις πρωτοβουλίες της για ανάληψη έργων εξωστρέφειας. Η εταιρία έχει όλα τα στοιχεία να φέρει σε πέρας το έργο του συντονισμού λόγω της εξαιρετικής της εξειδίκευσης στην μελέτη –κατασκευή - επίβλεψη σύνθετων έργων μεταφορών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο ΟΣΕ είναι ο διαχειριστής της Ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής με εμπειρία ενός αιώνα και πλέον στην διαχείριση σιδηροδρομικών μεταφορών. Από την Αλβανία, συμμετέχει στο πρόγραμμα το ίδιο το αρμόδιο υπουργείο, γεγονός που δείχνει την σημασία που έχει το έργο για την χώρα αυτή.


View full είδηση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας από τους καταναλωτές της χώρας μας το 2018 μειώθηκε κατά 1,2% στις 57.122 GWh έναντι 57.845 GWh το 2017. Το δυσοίωνο για την οικονομική κατάσταση επιχειρήσεων και νοικοκυριών συμπέρασμα προκύπτει από τα όσα περιλαμβάνονται στα αποτελέσματα που δημοσιοποίησε χθες η ΔΕΗ.
      Πρέπει παρόλα αυτά να σημειωθεί ότι η συνολική ζήτηση ρεύματος, στην οποία περιλαμβάνεται και η ηλεκτρική ενέργεια για εξαγωγές και άντληση, αυξήθηκε το 2018 κατά 2,2% εξαιτίας των αυξημένων κατά 75,2% εξαγωγών από τρίτους μέσω των Βορείων Διασυνδέσεων.
      Η αύξηση αυτή των εξαγωγών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εξαγωγή μέρους των ποσοτήτων που δημοπρατήθηκαν μέσω ΝΟΜΕ. Το «παράθυρο» αυτό έχει ήδη κλείσει σε μεγάλο βαθμό μετά τους περιορισμούς που έχει θεσπίσει η ΡΑΕ.
      Πρέπει βεβαίως να σημειωθεί ότι και οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, σε επίπεδο χώρας, ήταν αυξημένες κατά 23,6% ή κατά 2.143 GWh, εκ των οποίων 506 GWh εισήχθησαν από τη ΔΕΗ (μερίδιο 21,4%) και 1.637 GWh εισήχθησαν από τρίτους (μερίδιο 78,6%).
      Στη Χαμηλή Τάση οι αλλαγές
      Σε ότι αφορά τα μερίδια της ΔΕΗ, η συνολική μείωση (από 86,7% το 2017 έπεσε στο 81,9% το 2018) που είχε κατά το 2018, συνεπώς και η αντίστοιχη αύξηση των εναλλακτικών παρόχων, προήλθε κατά κύριο λόγο από τη Χαμηλή Τάση.
      Στην Υψηλή και στη Μέση, τα μερίδια παρέμειναν σχεδόν στα ίδια επίπεδα: Το 2018 ήταν 97,6% στην Υψηλή Τάση, 68% στη Μέση Τάση και 82,1% στη Χαμηλή Τάση, έναντι 97,3%, 71,5% και 88,5% τον Δεκέμβριο του 2017 αντίστοιχα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας από τους καταναλωτές της χώρας μας το 2018 μειώθηκε κατά 1,2% στις 57.122 GWh έναντι 57.845 GWh το 2017. Το δυσοίωνο για την οικονομική κατάσταση επιχειρήσεων και νοικοκυριών συμπέρασμα προκύπτει από τα όσα περιλαμβάνονται στα αποτελέσματα που δημοσιοποίησε χθες η ΔΕΗ.
      Πρέπει παρόλα αυτά να σημειωθεί ότι η συνολική ζήτηση ρεύματος, στην οποία περιλαμβάνεται και η ηλεκτρική ενέργεια για εξαγωγές και άντληση, αυξήθηκε το 2018 κατά 2,2% εξαιτίας των αυξημένων κατά 75,2% εξαγωγών από τρίτους μέσω των Βορείων Διασυνδέσεων.
      Η αύξηση αυτή των εξαγωγών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εξαγωγή μέρους των ποσοτήτων που δημοπρατήθηκαν μέσω ΝΟΜΕ. Το «παράθυρο» αυτό έχει ήδη κλείσει σε μεγάλο βαθμό μετά τους περιορισμούς που έχει θεσπίσει η ΡΑΕ.
      Πρέπει βεβαίως να σημειωθεί ότι και οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, σε επίπεδο χώρας, ήταν αυξημένες κατά 23,6% ή κατά 2.143 GWh, εκ των οποίων 506 GWh εισήχθησαν από τη ΔΕΗ (μερίδιο 21,4%) και 1.637 GWh εισήχθησαν από τρίτους (μερίδιο 78,6%).
      Στη Χαμηλή Τάση οι αλλαγές
      Σε ότι αφορά τα μερίδια της ΔΕΗ, η συνολική μείωση (από 86,7% το 2017 έπεσε στο 81,9% το 2018) που είχε κατά το 2018, συνεπώς και η αντίστοιχη αύξηση των εναλλακτικών παρόχων, προήλθε κατά κύριο λόγο από τη Χαμηλή Τάση.
      Στην Υψηλή και στη Μέση, τα μερίδια παρέμειναν σχεδόν στα ίδια επίπεδα: Το 2018 ήταν 97,6% στην Υψηλή Τάση, 68% στη Μέση Τάση και 82,1% στη Χαμηλή Τάση, έναντι 97,3%, 71,5% και 88,5% τον Δεκέμβριο του 2017 αντίστοιχα.
    • By Engineer
      Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενέκρινε το «Έντυπο Γνωστοποίησης Προγραμματιζόμενης Νέας Υπηρεσίας Σιδηροδρομικής Μεταφοράς Επιβατών», το οποίο οφείλει να υποβάλει εμπρόθεσμα στην Αρχή όποια σιδηροδρομική επιχείρηση προτίθεται να δραστηριοποιηθεί σε υπηρεσία σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών που προορίζεται να λειτουργεί ως τακτική υπηρεσία.
      Όπως αναφέρεται στο Έντυπο, για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν πριν από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται εντός χρονικού πλαισίου που επιτρέπει εύλογο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης και προγραμματισμού, ώστε να καταστεί δυνατή η έναρξη λειτουργίας των υπηρεσιών πριν από τις 12.12.2020.
      Για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν μετά από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται 18 μήνες πριν από την έναρξη της προγραμματισμένης νέας λειτουργίας, σύμφωνα με άρθρο 38 παρ.4 της Οδηγίας 2012/34, όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2016/2370.
      Σήμερα, στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές δραστηριοποιείται η ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει και ο Προαστιακός) και η κρατική ΣΤΑΣΥ.
      Την είσοδό της στην αγορά έχει προαναγγείλει η Rail Cargo Logistics Goldair, ελληνο – αυστριακών συμφερόντων.
      Φ. Φωτ.  

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενέκρινε το «Έντυπο Γνωστοποίησης Προγραμματιζόμενης Νέας Υπηρεσίας Σιδηροδρομικής Μεταφοράς Επιβατών», το οποίο οφείλει να υποβάλει εμπρόθεσμα στην Αρχή όποια σιδηροδρομική επιχείρηση προτίθεται να δραστηριοποιηθεί σε υπηρεσία σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών που προορίζεται να λειτουργεί ως τακτική υπηρεσία.
      Όπως αναφέρεται στο Έντυπο, για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν πριν από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται εντός χρονικού πλαισίου που επιτρέπει εύλογο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης και προγραμματισμού, ώστε να καταστεί δυνατή η έναρξη λειτουργίας των υπηρεσιών πριν από τις 12.12.2020.
      Για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν μετά από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται 18 μήνες πριν από την έναρξη της προγραμματισμένης νέας λειτουργίας, σύμφωνα με άρθρο 38 παρ.4 της Οδηγίας 2012/34, όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2016/2370.
      Σήμερα, στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές δραστηριοποιείται η ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει και ο Προαστιακός) και η κρατική ΣΤΑΣΥ.
      Την είσοδό της στην αγορά έχει προαναγγείλει η Rail Cargo Logistics Goldair, ελληνο – αυστριακών συμφερόντων.
      Φ. Φωτ.  
    • By Engineer
      Φέτος, το 2019, οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι συμπληρώνουν και εορτάζουν τα 150 χρόνια από την ίδρυσή τους.
      Ίσως, σήμερα, πολλά πράγματα φαντάζουν απλά και δεδομένα. Όμως η Ελλάδα του 1869, είχε μόλις βγει από έναν εθνικοαπελευθερωτικό πόλεμο και ήταν κατά ένα μεγάλο μέρος κατεστραμμένη.
      Η αντιμετώπιση της έλλειψης εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας ήταν η πρώτη προτεραιότητα της.
      Το αυτοκίνητο δεν είχε εφευρεθεί ακόμα και οι μεταφορές και συγκοινωνίες γινόντουσαν με ανθρώπους, ζώα και κάρα σε χωμάτινους δρόμους.
      Σε αυτό το περιβάλλον, η εμφάνιση του σιδηροδρόμου ήταν μια μεγάλη επανάσταση. Τότε, ο σιδηρόδρομος ήταν το μόνο γρήγορο, μαζικό και κυρίως αξιόπιστο μέσο μεταφοράς.
      Από τότε, το 1869, οι σιδηρόδρομοι μεταφέρουν ανθρώπους, αγαθά και υποδομές στην καθημερινή ζωή, αλλά και στις μεγάλες ιστορικές περιόδους της πατρίδας, όπως οι πόλεμοι, η εσωτερική και η εξωτερική μετανάστευση.
      Ταυτόχρονα, φέρνουν κοντά διαφορετικές κουλτούρες και αντιλήψεις, επηρεάζοντας  τις σχέσεις των ανθρώπων.
      Σήμερα, ο ΟΣΕ “πρωτοστατεί” στη νέα ανάπτυξη, με τεχνολογία αιχμής, την νέα ηλεκτροκίνηση και την πολιτική συνδυασμένων μεταφορών σε διεθνές δίκτυο.
      Η συμπλήρωση των 150 χρόνων αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να προβληθούν τα μοναδικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Ελληνικών Σιδηροδρόμων που τους καθιστούν ένα από τα πιο αγαπημένα μέσα μεταφοράς.
      Το επόμενο διάστημα, 3 μεγάλες εκδηλώσεις θα σφραγίσουν αυτόν τον εορτασμό:
      – ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, 12 Απριλίου, μια εκδήλωση με επίκεντρο τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους και τους πρωταγωνιστές του, τους εργαζόμενους, αλλά και τους Συλλόγους Φίλων σε όλη την Ελλάδα.
      –  ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΡΟΤΟΝΤΑ, 8 Μαΐου, θεμελίωση και εγκαίνια του Νέου Μουσείου Ελληνικών Σιδηροδρόμων.
      – ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΜΕΤΡΟ, 1-10 Μαΐου, ένα 10ήμερο ανάδειξης της  ιστορικής διαδρομής και της φωτεινής προοπτικής των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.