Μετάβαση στο περιεχόμενο
Engineer

Ελλάκτωρ: Προχώρησε στην εξαγορά επιπλέον ποσοστού 6,5% στην Αττική Οδό

Recommended Posts

Η πρώτη στρατηγική κίνηση της νέας διοίκησης της Ελλάκτωρ είναι γεγονός. Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, προχώρησε στην εξαγορά του 6,5% των μετοχών της εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και αντίστοιχου ποσοστού της εταιρείας ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., έναντι συνολικού τιμήματος 37,5 εκατ. ευρώ.

Ως αποτέλεσμα των προαναφερθεισών συναλλαγών, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ελέγχει πλέον το 65,749% των μετοχών των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., από το 59,249% που ήταν η συμμετοχή της σε αμφότερες τις εταιρείες προηγουμένως.

Υπενθυμίζεται πως η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. είναι η εταιρεία, η οποία ανέλαβε, μέσω σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο, τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, ενώ η ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. ελέγχει σε ποσοστό 80% την εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.

Το 6,5% του μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. αποτελεί το ποσοστό που αναλογεί στην ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, από το συνολικό ποσοστό του 9,88% που κατείχε στις δυο εταιρείες η Τράπεζα Πειραιώς, για τη διάθεση του οποίου είχε διενεργήσει διεθνή διαγωνισμό.

Σε συνέχεια σχετικής δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς που έλαβε η Τράπεζα Πειραιώς, μετά το πέρας του διαγωνισμού, απευθύνθηκε – όπως ορίζει το Συμφωνητικό Μετόχων αμφότερων των εταιρειών – στους υφιστάμενους μετόχους των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., που διαθέτουν δικαίωμα προαιρέσεως, δικαίωμα, το οποίο άσκησε η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Σχολιάζοντας την εξαγορά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, δήλωσε:

«Η ενίσχυση της συμμετοχής μας στις εταιρείες ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη νέα στρατηγική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που προβλέπει τη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στον τομέα των παραχωρήσεων και τη δημιουργία μέσω αυτής μακροχρόνιας προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους μας.

Είναι μία επένδυση με σημαντικότατα επιχειρηματικά, στρατηγικά και οικονομικά οφέλη για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.

Η Αττική Οδός αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό αποτύπωμα του Ομίλου μας, αφού από τη μία είναι δημιούργημα της θυγατρικής μας στις κατασκευές ΑΚΤΩΡ και από την άλλη είναι ένα χαρακτηριστικό έργο παραχώρησης, της θυγατρικής μας ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

17 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου τμήματος της, η Αττική Οδός διατηρεί αναλλοίωτη την κατασκευαστική της υπεροχή, αλλά και αδιαμφισβήτητο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών της, στοιχεία που την καθιστούν ένα από τα κορυφαία έργα υποδομής στην Ελλάδα, τον πλέον κομβικό οδικό άξονα της Αθήνας και τη σταθερή επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών».

ATTIKIODOS1-5-1024x634.jpg

Οικονομικά στοιχεία του έργου

Το 2013, η πρώτη χρονιά που διατέθηκε μέρισμα 

Η πρώτη χρονιά που μπόρεσε να υλοποιηθεί διανομή προς τους μετόχους της Αττική Οδός, για τα κεφάλαια που επένδυσαν στα έτη 2000 έως 2002, ήταν το 2013, ήτοι 13 έτη μετά την πρώτη επένδυση στο έργο, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από την Ελλάκτωρ.

Τα ποσά (σε εκατ. €) που έλαβαν οι μέτοχοι κατ’ έτος, τη συγκεκριμένη χρονιά και έκτοτε είναι τα ακόλουθα:

2013 2014 2015 2016 2017 2018
78,2 114,9 62,2 70,9 71,2 79,5

Από τα 822,2 εκατ. ευρώ που επένδυσαν οι μέτοχοι της εταιρείας «Αττική Οδός Α.Ε.» μέχρι σήμερα, κι αφού εξυπηρετούνται κανονικά τα δάνεια που ελήφθησαν, έχουν αποσβεστεί μέσω μερισμάτων τα 476,9 εκατ.

Έως 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης η μέση ποσοστιαία απόδοση της επένδυσης για τους μετόχους

Η συμφωνηθείσα απόδοση επί του έργου, σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ανέρχεται σε 13,1%, ενώ εκτιμάται πως η απόδοση δεν θα ξεπεράσει το 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης, σύμφωνα με την Ελλάκτωρ.

Στα 117,9 εκατ. οι επιπλέον επενδύσεις του αρχικού κόστους μέχρι σήμερα 

Για τη διατήρηση της ποιότητας του έργου σε πολύ υψηλό επίπεδο, μετά από 14 έτη πλήρους λειτουργίας, έχουν γίνει εργασίες βαριάς συντήρησης και έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους €117.939.347 και μέχρι το τέλος της παραχώρησης θα υλοποιηθούν αντίστοιχα σημαντικές εργασίες, αντικαταστάσεις και επενδύσεις για τη διατήρηση του αυτοκινητοδρόμου σε υψηλά επίπεδα.


View full είδηση

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Προβληματισμό έχουν προκαλέσει τα δύο πρόσφατα περιστατικά καθίζησης της νέας εθνικής οδού («Ολυμπία») στα όρια της Αιγιάλειας, σε σημεία μεταξύ των ορίων του δήμου Πατρέων και πριν το Διακοπτό.
      Η τελευταία κατολίσθηση στο πρανές μεταξύ της νέας και της παλαιάς εθνικής οδού σημειώθηκε λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, μετά τα διόδια Ελαιώνα, πριν τη διασταύρωση της Πούντας προς Καλάβρυτα.
      Πρόκειται για την πτώση του σαρζανέτ (συρμάτινο τοιχίο από πέτρες) που σημειώθηκε στο ύψος της Γέφυρας Τσαγρή. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος με την υποχώρηση του οδοστρώματος, τροχαία εθνικών οδών και Ολυμπίας οδός προέβησαν σε προσωρινή εκτροπή της κυκλοφορίες στον Κόμβο Διακοπτού (ρεύμα προς Πάτρα) και τον Κόμβο Αιγίου (ρεύμα προς Αθήνα). Επιπλέον, η κατολίσθηση επηρέασε μέρος και της παλαιάς εθνικής οδού με καθίζηση του πρανούς και πτώση τμημάτων του τοιχίου στο οδόστρωμα.

      Επίσης, πριν από τα τέλη του έτους, παρόμοιο πρόβλημα κατάρρευσης τμήματος του πρανούς της ΝΕΟ Πατρών - Κορίνθου, σημειώθηκε στην Παναγοπούλα, μετά τον οικισμό Ροδινή του Δήμου Πατρέων.
      Και τα δύο περιστατικά εξετάζονται από μηχανικούς προκειμένου να διαπιστωθεί η πηγή του προβλήματος. Η ΝΕΟ Πατρών Αθηνών εγκαινιάστηκε το 2017 και τα τμήματα αυτά κατασκευάστηκαν κατά την τελευταία περίοδο του έργου.
      Π. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Προβληματισμό έχουν προκαλέσει τα δύο πρόσφατα περιστατικά καθίζησης της νέας εθνικής οδού («Ολυμπία») στα όρια της Αιγιάλειας, σε σημεία μεταξύ των ορίων του δήμου Πατρέων και πριν το Διακοπτό.
      Η τελευταία κατολίσθηση στο πρανές μεταξύ της νέας και της παλαιάς εθνικής οδού σημειώθηκε λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, μετά τα διόδια Ελαιώνα, πριν τη διασταύρωση της Πούντας προς Καλάβρυτα.
      Πρόκειται για την πτώση του σαρζανέτ (συρμάτινο τοιχίο από πέτρες) που σημειώθηκε στο ύψος της Γέφυρας Τσαγρή. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος με την υποχώρηση του οδοστρώματος, τροχαία εθνικών οδών και Ολυμπίας οδός προέβησαν σε προσωρινή εκτροπή της κυκλοφορίες στον Κόμβο Διακοπτού (ρεύμα προς Πάτρα) και τον Κόμβο Αιγίου (ρεύμα προς Αθήνα). Επιπλέον, η κατολίσθηση επηρέασε μέρος και της παλαιάς εθνικής οδού με καθίζηση του πρανούς και πτώση τμημάτων του τοιχίου στο οδόστρωμα.

      Επίσης, πριν από τα τέλη του έτους, παρόμοιο πρόβλημα κατάρρευσης τμήματος του πρανούς της ΝΕΟ Πατρών - Κορίνθου, σημειώθηκε στην Παναγοπούλα, μετά τον οικισμό Ροδινή του Δήμου Πατρέων.
      Και τα δύο περιστατικά εξετάζονται από μηχανικούς προκειμένου να διαπιστωθεί η πηγή του προβλήματος. Η ΝΕΟ Πατρών Αθηνών εγκαινιάστηκε το 2017 και τα τμήματα αυτά κατασκευάστηκαν κατά την τελευταία περίοδο του έργου.
      Π. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
    • Από Engineer
      Η έκδοση οικοδομικών αδειών και η εκτέλεση εργασιών δόμησης αναστέλλονται στις περιοχές των δήμων Μαραθώνα, Ραφήνας-Πικερμίου, μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος για την δημιουργία του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου. Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
      Ειδικότερα, αναστέλλεται για ένα έτος η έκδοση νέων αδειών σε κτίρια ή σε κατασκευές που βρίσκονται στον άξονα των παρακάτω οδών: Καρπάθου, Κύπρου, Ορειβατών, Ποσειδώνος, Δημοκρατίας, Μικράς Ασίας σε απόσταση 8,5 μέτρων από τον υφιστάμενο άξονα της οδού.
      Η ίδια απαγόρευση ισχύει για τις οδούς Κυανής Ακτής, Αχιλλέως, ανώνυμη οδός (επέκταση του δυτικού τμήματος της οδού Αχιλλέως έως την οδό Ποσειδώνος), Ευβοϊκού, Τρίτωνος, Περικλέους και Αργυράς Ακτής σε απόσταση 8 μέτρων από τον υφιστάμενο άξονα. Οι αποστάσεις μπορούν να τροποποιούνται με αποφάσεις των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών, να αίρεται η αναστολή ή να παρατείνεται η διάρκειά της, σύμφωνα με τα δεδομένα της κυκλοφοριακής μελέτης που θα προκύψει κατά την κατάρτιση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.
      Η απαγόρευση ισχύει και σε κάθε αδόμητο οικόπεδο (εκτός σχεδίου), καθώς και για κάθε προσθήκη επιφάνειας πέραν της 23ης Ιουλίου 2018, η οποία προσμετράται στο συντελεστή δόμησης.
      Για ένα έτος από την έναρξη ισχύος των νέων ρυθμίσεων που προβλέπει η τροπολογία, αναστέλλεται κάθε εργασία ανακατασκευής κτιρίου, επισκευής ή ανακατασκευής μάνδρας, φράκτη ή περίφραξης, στην περιοχή που ορίζεται ανατολικά της οδού Ποσειδώνος, από την συμβολή της με την οδό Μ. Ασίας έως την οδό Δημοκρατίας κλπ. Επίσης, μέχρι την υλοποίηση όσων προβλέπει η μελέτη οριοθέτησης, αναστέλλεται η έκδοση εργασιών δόμησης σε ακίνητα που βρίσκονται 20 μέτρα εκατέρωθεν της γραμμής του ρέματος Παππά. Ο καθορισμός της συγκεκριμένης γραμμής γίνεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση εντός δύο μηνών από τη θέσπιση της ρύθμισης κατά παρέκκλιση κάθε ειδική ή γενικής διάταξης.Οι επισκευές κτιρίων με βλάβες τοπικού χαρακτήρα εξαιρούνται από την αναστολή της έκδοσης οικοδομικών αδειών.
      Τα πληγέντα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνων ετοιμόρροπων κτιρίων ή έχουν κριθεί μη κατοικήσιμα, χορηγείται στεγαστική συνδρομή για όλη την επιφάνεια. Μετά τον καθορισμό της οικοδομικής και ρυμοτομικής γραμμής χορηγείται η στεγαστική συνδρομή για το μη ρημοτομούμενο τμήμα του κτιρίου ενώ το εμβαδόν της έκτασης που ρυμοτομείται αφαιρείται από την συνολική οφειλόμενη εισφορά του ακινήτου σε γη.
      Στα πληγέντα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνων κτιρίων είτε είναι μη κατοικήσιμα, είτε βρίσκονται σε δασικές εκτάσεις χορηγείται έκτακτο κοινωνικό μέρισμα μετά την κατεδάφισή τους, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης. Αρκεί να αποτελούν κύρια και μοναδική κατοικία και να έχουν κατασκευαστεί πριν την 28η Ιουλίου του 2011. Το ύψος του ποσού θα καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Υποδομών.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Η έκδοση οικοδομικών αδειών και η εκτέλεση εργασιών δόμησης αναστέλλονται στις περιοχές των δήμων Μαραθώνα, Ραφήνας-Πικερμίου, μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος για την δημιουργία του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου. Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
      Ειδικότερα, αναστέλλεται για ένα έτος η έκδοση νέων αδειών σε κτίρια ή σε κατασκευές που βρίσκονται στον άξονα των παρακάτω οδών: Καρπάθου, Κύπρου, Ορειβατών, Ποσειδώνος, Δημοκρατίας, Μικράς Ασίας σε απόσταση 8,5 μέτρων από τον υφιστάμενο άξονα της οδού.
      Η ίδια απαγόρευση ισχύει για τις οδούς Κυανής Ακτής, Αχιλλέως, ανώνυμη οδός (επέκταση του δυτικού τμήματος της οδού Αχιλλέως έως την οδό Ποσειδώνος), Ευβοϊκού, Τρίτωνος, Περικλέους και Αργυράς Ακτής σε απόσταση 8 μέτρων από τον υφιστάμενο άξονα. Οι αποστάσεις μπορούν να τροποποιούνται με αποφάσεις των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών, να αίρεται η αναστολή ή να παρατείνεται η διάρκειά της, σύμφωνα με τα δεδομένα της κυκλοφοριακής μελέτης που θα προκύψει κατά την κατάρτιση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.
      Η απαγόρευση ισχύει και σε κάθε αδόμητο οικόπεδο (εκτός σχεδίου), καθώς και για κάθε προσθήκη επιφάνειας πέραν της 23ης Ιουλίου 2018, η οποία προσμετράται στο συντελεστή δόμησης.
      Για ένα έτος από την έναρξη ισχύος των νέων ρυθμίσεων που προβλέπει η τροπολογία, αναστέλλεται κάθε εργασία ανακατασκευής κτιρίου, επισκευής ή ανακατασκευής μάνδρας, φράκτη ή περίφραξης, στην περιοχή που ορίζεται ανατολικά της οδού Ποσειδώνος, από την συμβολή της με την οδό Μ. Ασίας έως την οδό Δημοκρατίας κλπ. Επίσης, μέχρι την υλοποίηση όσων προβλέπει η μελέτη οριοθέτησης, αναστέλλεται η έκδοση εργασιών δόμησης σε ακίνητα που βρίσκονται 20 μέτρα εκατέρωθεν της γραμμής του ρέματος Παππά. Ο καθορισμός της συγκεκριμένης γραμμής γίνεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση εντός δύο μηνών από τη θέσπιση της ρύθμισης κατά παρέκκλιση κάθε ειδική ή γενικής διάταξης.Οι επισκευές κτιρίων με βλάβες τοπικού χαρακτήρα εξαιρούνται από την αναστολή της έκδοσης οικοδομικών αδειών.
      Τα πληγέντα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνων ετοιμόρροπων κτιρίων ή έχουν κριθεί μη κατοικήσιμα, χορηγείται στεγαστική συνδρομή για όλη την επιφάνεια. Μετά τον καθορισμό της οικοδομικής και ρυμοτομικής γραμμής χορηγείται η στεγαστική συνδρομή για το μη ρημοτομούμενο τμήμα του κτιρίου ενώ το εμβαδόν της έκτασης που ρυμοτομείται αφαιρείται από την συνολική οφειλόμενη εισφορά του ακινήτου σε γη.
      Στα πληγέντα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνων κτιρίων είτε είναι μη κατοικήσιμα, είτε βρίσκονται σε δασικές εκτάσεις χορηγείται έκτακτο κοινωνικό μέρισμα μετά την κατεδάφισή τους, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης. Αρκεί να αποτελούν κύρια και μοναδική κατοικία και να έχουν κατασκευαστεί πριν την 28η Ιουλίου του 2011. Το ύψος του ποσού θα καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Υποδομών.
    • Από Engineer
      Η πρώτη στρατηγική κίνηση της νέας διοίκησης της Ελλάκτωρ είναι γεγονός. Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, προχώρησε στην εξαγορά του 6,5% των μετοχών της εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και αντίστοιχου ποσοστού της εταιρείας ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., έναντι συνολικού τιμήματος 37,5 εκατ. ευρώ.
      Ως αποτέλεσμα των προαναφερθεισών συναλλαγών, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ελέγχει πλέον το 65,749% των μετοχών των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., από το 59,249% που ήταν η συμμετοχή της σε αμφότερες τις εταιρείες προηγουμένως.
      Υπενθυμίζεται πως η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. είναι η εταιρεία, η οποία ανέλαβε, μέσω σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο, τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, ενώ η ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. ελέγχει σε ποσοστό 80% την εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.
      Το 6,5% του μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. αποτελεί το ποσοστό που αναλογεί στην ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, από το συνολικό ποσοστό του 9,88% που κατείχε στις δυο εταιρείες η Τράπεζα Πειραιώς, για τη διάθεση του οποίου είχε διενεργήσει διεθνή διαγωνισμό.
      Σε συνέχεια σχετικής δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς που έλαβε η Τράπεζα Πειραιώς, μετά το πέρας του διαγωνισμού, απευθύνθηκε – όπως ορίζει το Συμφωνητικό Μετόχων αμφότερων των εταιρειών – στους υφιστάμενους μετόχους των εταιρειών ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., που διαθέτουν δικαίωμα προαιρέσεως, δικαίωμα, το οποίο άσκησε η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
      Σχολιάζοντας την εξαγορά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, δήλωσε:
      «Η ενίσχυση της συμμετοχής μας στις εταιρείες ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη νέα στρατηγική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που προβλέπει τη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στον τομέα των παραχωρήσεων και τη δημιουργία μέσω αυτής μακροχρόνιας προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους μας.
      Είναι μία επένδυση με σημαντικότατα επιχειρηματικά, στρατηγικά και οικονομικά οφέλη για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.
      Η Αττική Οδός αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό αποτύπωμα του Ομίλου μας, αφού από τη μία είναι δημιούργημα της θυγατρικής μας στις κατασκευές ΑΚΤΩΡ και από την άλλη είναι ένα χαρακτηριστικό έργο παραχώρησης, της θυγατρικής μας ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
      17 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου τμήματος της, η Αττική Οδός διατηρεί αναλλοίωτη την κατασκευαστική της υπεροχή, αλλά και αδιαμφισβήτητο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών της, στοιχεία που την καθιστούν ένα από τα κορυφαία έργα υποδομής στην Ελλάδα, τον πλέον κομβικό οδικό άξονα της Αθήνας και τη σταθερή επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών».

      Οικονομικά στοιχεία του έργου
      Το 2013, η πρώτη χρονιά που διατέθηκε μέρισμα 
      Η πρώτη χρονιά που μπόρεσε να υλοποιηθεί διανομή προς τους μετόχους της Αττική Οδός, για τα κεφάλαια που επένδυσαν στα έτη 2000 έως 2002, ήταν το 2013, ήτοι 13 έτη μετά την πρώτη επένδυση στο έργο, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από την Ελλάκτωρ.
      Τα ποσά (σε εκατ. €) που έλαβαν οι μέτοχοι κατ’ έτος, τη συγκεκριμένη χρονιά και έκτοτε είναι τα ακόλουθα:
      2013 2014 2015 2016 2017 2018 78,2 114,9 62,2 70,9 71,2 79,5 Από τα 822,2 εκατ. ευρώ που επένδυσαν οι μέτοχοι της εταιρείας «Αττική Οδός Α.Ε.» μέχρι σήμερα, κι αφού εξυπηρετούνται κανονικά τα δάνεια που ελήφθησαν, έχουν αποσβεστεί μέσω μερισμάτων τα 476,9 εκατ.
      Έως 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης η μέση ποσοστιαία απόδοση της επένδυσης για τους μετόχους
      Η συμφωνηθείσα απόδοση επί του έργου, σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ανέρχεται σε 13,1%, ενώ εκτιμάται πως η απόδοση δεν θα ξεπεράσει το 10,0% μέχρι το τέλος της παραχώρησης, σύμφωνα με την Ελλάκτωρ.
      Στα 117,9 εκατ. οι επιπλέον επενδύσεις του αρχικού κόστους μέχρι σήμερα 
      Για τη διατήρηση της ποιότητας του έργου σε πολύ υψηλό επίπεδο, μετά από 14 έτη πλήρους λειτουργίας, έχουν γίνει εργασίες βαριάς συντήρησης και έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους €117.939.347 και μέχρι το τέλος της παραχώρησης θα υλοποιηθούν αντίστοιχα σημαντικές εργασίες, αντικαταστάσεις και επενδύσεις για τη διατήρηση του αυτοκινητοδρόμου σε υψηλά επίπεδα.
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.