Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Θραύση μπιέλας


miltos

Recommended Posts

Χαίρε miltos και χρόνια πολλά!

Πρόκειται λοιπόν για μπέμπα όπως το καταλαβαίνω. Μου κάνει εντύπωση που έχει πλαστική φούσκα λαδιού...
Υποθετικά (αφού η φούσκα είναι πλαστική) η διαρροή θα μπορούσε να προκληθεί από υπερβολικό σφίξιμο ή από υπερθέρμανση. Υπερθέρμανση θα μπορούσε να προκληθεί από την εξάτμιση, αν τυχόν είμαστε από την μεριά της πολλαπλής εξαγωγής.
Υποθετικά πάντα.

Τώρα, το ότι η φούσκα μετέδωσε χαμηλή πίεση λαδιού, ενδέχεται βάσιμα να σημαίνει ότι όντως ήταν χαμηλή η πίεση του λαδιού. Μπορείς να ελέγξεις σε ποια πίεση ανοίγει η χαλασμένη φούσκα, επομένως μπορείς να ξέρεις από ποια τιμή και κάτω βρισκόταν η πίεση...

Στην μηχανή σου φαίνεται ότι ο στροφαλοφόρος τροφοδοτείται με λάδι από το μεσαίο έδρανο, άρα το κομβίο που αστόχησε παίρνει πρώτο λάδι. Επιβεβαίωσέ το, διότι αν είναι όντως έτσι, το συγκεκριμένο κομβίο συνεχίζει να λιπαίνεται ακόμη κι αν πέσει η πίεση λαδιού. Αν όμως δεν ισχύει το παραπάνω, η πτώση πίεσης (όχι ο μηδενισμός της) μπορεί να στερήσει πλήρως το λάδι, ιδίως υπό υψηλές στροφές.

Βέβαια, όλα αυτά πάνε παρέα και με τους υπόλοιπους ελέγχους (κατάσταση όλων των εδράνων, του εκκεντροφόρου, της κεφαλής, του φίλτρου κλπ).

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 26
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Χρόνια Πολλά Αλέξη!

Η μπέμπα δε διαθέτει την κλασική φούσκα λαδιού που εκτελεί χρέη πρεσσοστάτη, αλλά αισθητήριο πίεσης λαδιού. Επισυνάπτω ενδεικτική τομή αισθητήρα υψηλής πίεσης καυσίμου. Φαντάζομαι ότι η κατασκευή είναι παρόμοια.

1706340806_ScreenshotHigh-pressurefuelsystem.png.0a178e3fca6e98e814a188f549ad75a9.png

Η διαρροή έγινε από μέσα προς τα έξω, αφού καταστράφηκε εσωτερικά ο αισθητήρας. Έχω τροποποιήσει και την εικόνα του προηγούμενου μηνύματος για να φαίνεται η πορεία της διαρροής λαδιού. Το κόκκινο τόξο δείχνει απλά την περιοχή από την οποία εξερχόταν το λάδι από το εσωτερικό του αισθητήρα προς τα έξω.

Δες και μια περίπτωση βλάβης χαμηλής πίεσης λαδιού (αναγράφεται το set point και η πραγματική τιμή της πίεσης)

228375105_.thumb.jpg.a8e98a40db0521f5e838f2778f5daa6c.jpg

 

Αν θες δες την παρακάτω εικόνα (και για παραπάνω πληροφορίες δες εδώ,) για να καταλάβεις και γιατί έγραψα παραπάνω ότι " Η αντλία λαδιού του κινητήρα έχει δυνατότητα να παρέχει μεγαλύτερη παροχή από την απαιτούμενη υπό κανονικές συνθήκες και η παροχή προς το κύκλωμα είναι ρυθμιζόμενη."

5499090_ScreenshotOil-pressurecontrol.png.a06b5bba719c4f83845a5d2f7d22a475.png

18 ώρες πριν, AlexisPap said:

Υπερθέρμανση θα μπορούσε να προκληθεί από την εξάτμιση, αν τυχόν είμαστε από την μεριά της πολλαπλής εξαγωγής.

Αν δεις το pdf με τις βλάβες, όταν καταγράφηκε πρώτη φορά χαμηλή πίεση λαδιού, η θερμοκρασία του ήταν 138C. Η μέγιστη που έχω δει είναι 125C και στη συγκεκριμένη πορεία περίμενα να έχω 110-115C. Θα μπορούσε η υπερθέρμανση των καυσαερίων (που έγινε αντιληπτή με το πύρωμα της πολλαπλής εξαγωγής) να προκάλεσε αυτή την αύξηση της θερμοκρασίας λαδιού (η υπερθέρμανσή του έγινε στην κεφαλή), ενδεχομένως τη μεγαλύτερη που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ο αισθητήρας πίεσης, και έτσι καταστράφηκε. Ίσως ήταν η μεγαλύτερη θερμοκρασία που αντιμετώπισε ποτέ (αν και είναι μέσα στα όρια λειτουργίας του κινητήρα κατά τον κατασκευαστή). Είναι η μόνη λογική εξήγηση που έχω βρει για τη "σύμπτωση" των δύο βλαβών (με την εξήγηση αυτή, η σύμπτωση μετατρέπεται σε αλληλουχία).

 

 

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

ωου... αντλία μεταβλητού όγκου, ρυθμιζόμενη από υδραυλικό πιστόνι που το τροφοδοτεί με λάδι μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, που την ελέγχει η κεντρική μονάδα με σήμα pwm, βάση του σήματος ενός μεταδότη πίεσης...

Απ' ο,τι καταλαβαίνω ο σύνδεσμος για την αντλία δεν δείχνει την δική σου μηχανή. Επίσης, δεν δείχνει αν υπάρχει βαλβίδα ασφαλείας (μία μπίλια με ελατήριο που δεν επιτρέπει να αυξηθεί η πίεση πάνω από κάποια τιμή). Υπάρχει τέτοια βαλβίδα;

Με τέτοια αντλία τα σενάρια θα μπορούσαν να είναι πολλά, και δεν νομίζω ότι μπορεί να βγει άκρη αν δεν μαζευτούν και τα υπόλοιπα στοιχεία.

Γενικά πάντως, αν το καταλαβαίνω σωστά:

  • Αν ο μεταδότης έδειχνε ψευδώς (λόγω βλάβης) χαμηλή πίεση, τότε μάλλον η πραγματική πίεση ήταν η μέγιστη δυνατή.
  • Αν ο μεταδότης έδειχνε αληθώς χαμηλή πίεση, τότε πρέπει για κάποιον λόγο να μην λειτούργησε το κοντρολ της αντλίας.

 

Σχετικά με την βλάβη λόγω υπερθέρμανσης: Εννοούσα υπερθέρμανση λόγω ακτινοβολίας από την πολλαπλή εξαγωγής (η οποία αφορά το πλαστικό κέλυφος του μεταδότη πίεσης). Η υπερθέρμανση του κινητήρα (στους 130° +) δεν νομίζω ότι μπορεί να προκαλέσει βλάβη. Γιαυτό ρώτησα αν η φούσκα είναι από την μεριά της εξαγωγής.

Link to comment
Share on other sites

Μόλις είδα μία περίπτωση αντλίας που έδωσε υπερβολικά υψηλή πίεση : https://www.youtube.com/watch?v=FX-W6d0IxGs

Θα μπορούσε επομένως και κάπως έτσι να προκληθεί η διαρροή από τον μεταδότη. Τουτέστιν, πρώτα ο μεταδότης στέλνει ψευδές σήμα χαμηλής πίεσης, εξαιτίας αυτού η πίεση ανεβαίνει και προκαλείται η διαρροή.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

14 ώρες πριν, AlexisPap said:

Απ' ο,τι καταλαβαίνω ο σύνδεσμος για την αντλία δεν δείχνει την δική σου μηχανή.

Ο σύνδεσμος αναφέρεται στο δικό μου αυτοκίνητο, αλλά και πολλά άλλα με μηχανές Ν43 και Ν53. Απλά έχει εικόνα από εξακύλινδρο N53.

14 ώρες πριν, AlexisPap said:

Εννοούσα υπερθέρμανση λόγω ακτινοβολίας από την πολλαπλή εξαγωγής (η οποία αφορά το πλαστικό κέλυφος του μεταδότη πίεσης). Η υπερθέρμανση του κινητήρα (στους 130° +) δεν νομίζω ότι μπορεί να προκαλέσει βλάβη

Το κατάλαβα. Οι συγκεκριμένοι αισθητήρες όμως δεν είναι και από τα πιο αξιόπιστα εξαρτήματα του συγκεκριμένου κινητήρα. Έτσι υπέθεσα ότι, όντας "ετοιμόρροπος" μπορεί να καταστράφηκε όταν καταπονήθηκε από τη μέγιστη θερμοκρασία που συνάντησε ποτέ. Γι αυτό και αναφέρω ότι οι 138C είναι στα πλαίσια που ορίζει ο κατασκευαστής.

Δεν βρίσκεται στην πλευρά της εξαγωγής, αλλά και τέτοια περίπτωση, το όχημα έχει πολύ καλή προστασία από την ακτινοβολία της εξάτμισης. Αν χαλούσε απλά το πλαστικό κέλυφος (ουσιαστικά είναι θηλυκή φίσα με προέκταση προς τον κινητήρα που καταλήγει σε εξάγωνο για να μπορέσει να σφιχτεί ο αισθητήρας) δε θα υπήρχε διαρροή.

14 ώρες πριν, AlexisPap said:
  • Αν ο μεταδότης έδειχνε ψευδώς (λόγω βλάβης) χαμηλή πίεση, τότε μάλλον η πραγματική πίεση ήταν η μέγιστη δυνατή. 

Ισχύει. Και αυτό συνέβη από την καταστροφή του και μετά, για λόγους ασφαλείας. Τα 250psi =~ 16bar που αναφέρονται στο βίντεο που έδωσες δεν μπορούν να επιτευχθούν στον δικό μου κινητήρα, εκτός αν υπάρχει φράξιμο.

14 ώρες πριν, AlexisPap said:

Αν ο μεταδότης έδειχνε αληθώς χαμηλή πίεση, τότε πρέπει για κάποιον λόγο να μην λειτούργησε το κοντρολ της αντλίας. 

Στην περίπτωσή μου δε συνέβη αυτό. Όταν αντικαταστάθηκε ο αισθητήρας, το πρόβλημα του λαδιού αποκαταστάθηκε.

Πάντως, η ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, (έχει ένα εμβολάκι που ανάλογα τη θέση του καθορίζει την όδευση του λαδιού), είναι από τα εξαρτήματα του κινητήρα που έχουν μια κάποια συχνότητα βλαβών (υπάρχουν άλλα με πολύ συχνότερες βλάβες). Ενδεχομένως κατά καιρούς κολλούσε προσωρινά και γι αυτό προέκυψαν κάποιες σποραδικές βλάβες χαμηλής πίεσης λαδιού, όπως αυτή στη φώτο από το διαγνωστικό του προηγούμενου μηνύματός μου.

Θα υπήρχε πρόβλημα αν ο αισθητήρας πίεσης διάβαζε κατά τη λειτουργία ψευδώς υψηλή πίεση λαδιού, με αποτέλεσμα ανεπαρκή λίπανση.

Στο παρακάτω link μπορείς να διαβάσεις για μια περίπτωση αισθητήρα που είχε αστάθεια στις τιμές που μετέδιδε. Μάλλον θα σε κουράσει, οπότε δεν σε παροτρύνω, καθώς το παρουσιάζει πιο γενικά το θέμα, και δεν το θεωρώ και απαραίτητο για τη συνέχιση της κουβέντας. Επίσης τα αγγλικά του δεν είναι πολύ καλά. Το site πάντως με έχει βοηθήσει πολύ. Απλά το παραθέτω σε περίπτωση που... https://bimmerprofs.com/pressure-sensors-also-hapens/

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

Σχόλιο εκτός θέματος:

Μου κάνει εντύπωση που υπάρχει ένα σύστημα λίπανσης που έχει την δυνατότητα να δίνει μηδενική παροχή (δεν θα έπρεπε να είναι αδύνατον να πέσει κάτω από μια τιμή; ), που δεν έχει βαλβίδα υπερπίεσης (τέτοια βαλβίδα έχουν όλες οι κοινές αντλίες λαδιοί, είναι μια μπίλια με ένα ελατήριο), που ελέγχεται από σχετικά πολύπλοκο μηχανισμό που δεν διαθέτει καμιά εφεδρεία και κανένα εργαλείο επιτήρησης (η ένδειξη του μεταδοτη πίεσης δεν μετράει, ο μεταδότης συμμετέχει στον μηχανισμό ανάδρασης)...

 

Link to comment
Share on other sites

Αν και βγαίνουμε από το θέμα, έχει ενδιαφέρον:

3 ώρες πριν, AlexisPap said:

Μου κάνει εντύπωση που υπάρχει ένα σύστημα λίπανσης που έχει την δυνατότητα να δίνει μηδενική παροχή

Αν συναρμολογηθεί το καπάκι της αντλίας λαδιού, ίσως υπάρχει κάποιο μηχανικό stop που εμποδίζει το πιστόνι που ρυθμίζει τη θέση του στάτη να μετακινηθεί στην ακραία θέση, όπου στάτης και ρότορας να έχουν τα ίδια κέντρα. Εδώ όμως αναρωτιέσαι γιατί η κωνική διαμόρφωση στο έμβολο να επιτρέπει αυτή τη θέση. Ίσως για λόγους ελέγχου κατά το service (πχ δέσιμο της αντλίας στον πάγκο και περιστροφή της στην θέση μηδενικής παροχής για έλεγχο τριβών και θορύβου).

3 ώρες πριν, AlexisPap said:

που δεν έχει βαλβίδα υπερπίεσης

Βρήκα μια πιο αναλυτική περιγραφή της αντλίας λαδιού του Ν55 (διάδοχος του Ν54 του οποίου την αντλία βλέπουμε στο video), όπου φαίνεται ότι υπάρχει βαλβίδα υπερπίεσης. Περισσότερα εδώ https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-335i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-mevd/engine-oil/F7gMhV54

 

651114068_ScreenshotOilsupply.png.451545d64cdfa1ed978cefb079dbe788.png

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.